Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
COVID-19 oczami przedsiębiorców, czyli jak handel niezależny radzi sobie z epidemią koronawirusa

COVID-19 oczami przedsiębiorców, czyli jak handel niezależny radzi sobie z epidemią koronawirusa

Grupa Eurocash stara się na bieżąco monitorować rynek i stale dostarczać przedsiębiorcom wszelkich niezbędnych informacji, aby jak najefektywniej mogli prowadzić swoje niezależne biznesy. Epidemia COVID-19 wprowadziła spore zamieszanie i zmieniła oblicze rynku. Zmianie uległy nie tylko zwyczaje i priorytety konsumentów, ale również ich wybory zakupowe uległy pewnym przekształceniom. Przedsiębiorcy niemal w mgnieniu oka musieli się dostosować do zupełnie nowych wyzwań i często praktycznie całkowicie przeobrazić swój tryb pracy. Eksperci Grupy Eurocash postanowili przyjrzeć się bliżej temu co dzieje się na rynku i jak radzą sobie przedsiębiorcy, tak powstało prawdziwe kompendium wiedzy „Covid-19 oczami Przedsiębiorców”.

Parę słów o badaniu

Kompendium to niezwykle cenny zbiór wiadomości „z pierwszej ręki”. Materiał ten został opracowany specjalnie z myślą o przedsiębiorcach.  To wynik przeprowadzonego badania   - blisko 350 wywiadów z przedsiębiorcami współpracującymi z Grupą Eurocash, podczas których rozmawiano o ich sytuacji biznesowej po sześciu miesiącach epidemii COVID-19. Ponadto w raporcie zostały również uwzględnione dane i analizy z tematycznych raportów badawczych opublikowanych w czasie epidemii koronawirusa.

Pierwsze 6 miesięcy epidemii z perspektywy przedsiębiorców

Raport przedstawia kluczowe tygodnie z wiosennego okresu epidemii koronawirusa z perspektywy przedstawicieli handlu niezależnego.

W dokumencie ukazane sąrównież fazy zmian zachowań konsumenckich, jakie następowały wraz z ewolucją epidemii. Poszczególne etapy ukazane są na tle wydarzeń społecznych i wprowadzanych obostrzeń.

Badanie ukazuje również, że wraz rozwojem epidemii zmieniały się także zwyczaje zakupowe Polaków. Konsumenci rzadziej odwiedzali sklepy, częściej wybierali te zlokalizowane blisko domu, jednym z głównym wyznaczników wyboru sklepu stało się bezpieczeństwo.

 

 

Czego dowiemy się z raportu?

Dzięki przeprowadzonym wywiadom dowiemy się m.in.:

  • Jak wg przedsiębiorców kształtuje się wizja handlu małopowierzchniowego po pierwszych sześciu miesiącach epidemii -> Uwaga: aż 70% badanych wskazuje na wzrost obrotów w swoich sklepach!
  • Czy i jakie zmiany warto wprowadzić w placówkach handlowych -> Rezygnacja z godzin dla seniorów, zabezpieczenie środków ochrony i dalsze zakładanie ust i nosa, to tylko niektóre z nich.
  • Jak będzie wyglądał handel po ustaniu epidemii? -> Rosnąca rola i potencjał rynku niezależnego coraz bardziej widoczne, również przez samych przedsiębiorców.
  •  O trendach w handlu na kolejne miesiące epidemii -> Rezygnacja z towarów luksusowych, wybór produktów lokalnych, to tylko pierwsze z wymienianych kierunków.

Ale to nie wszystko! Przedsiębiorcy wskazują jeszcze na wykształcenie się nowego modelu zakupów na telefon, zmianie nastrojów konsumenckich, zwyczajów konsumenckich, znaczeniu bezpieczeństwa czy wzroście i nowym wymiarze inicjatyw społecznych.

Pobierz darmową, pełną wersję Raportu grupaeurocash.pl/assets/media/raport-covid-oczami-przedsiebiorcow-22102022.pdf dowiedz w jakim miejscu znajdujesz się ze swoim biznesem, odkryj niuanse rynkowe, skorzystaj z cennych porad i przygotuj się na kolejne wyzwania!

Rozliczenia PIT – przedsiębiorco, nie przegap! O czym musisz pamiętać?
Rozliczenia PIT – przedsiębiorco, nie przegap! O czym musisz pamiętać?
20-02-2020

Rozliczanie PIT to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Początek nowego roku to moment, w którym należy złożyć zeznanie rocznego za rok, który się właśnie skończył. Składane w 2020 r. rozliczenie podatkowe nie będzie się znacząco różniło od tego składanego w roku poprzednim. Czym są PITy i kto je wy...

Czytaj więcej →
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
07-06-2019

Przez lata panowała opinia, że w biznesie nie ma miejsca na emocje. Od profesjonalistów oczekuje się, że zachowają spokój w każdej sytuacji i nie okażą emocji. Jednak czy takie działanie ma sens? Emocje są przecież nieodłącznym elementem naszej osobowości. Dlatego zamiast je eliminować, nauczmy się...

Czytaj więcej →
Wegerewolucja: jak rośnie sprzedaż produktów wege i jak na tym skorzystać w sklepach niezależnych?
Wegerewolucja: jak rośnie sprzedaż produktów wege i jak na tym skorzystać w sklepach niezależnych?
24-11-2020

Rośnie spożycie produktów roślinnych. Wg danych z raportu „Rozwój Kultury Kulinarnej w Polsce 2010-2020” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl weganizm i wegetarianizm to jedne z najsilniejszych trendów wypływających na zwyczaje żywieniowe u Polaków w ostatniej dekadzie....

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl