Branżowe podstawy. Jakie są klasyczne techniki zwiększania sprzedaży w sklepie?
Czy Twój sklep na pewno dostosowany jest do upodobań klientów? Chociaż te zmieniają się niezwykle dynamicznie, pewne przyzwyczajenia, ujęte w marketingowych podręcznikach, są wciąż aktualne. Sprawdź, czy układ półek i produktów, a także promocje w Twojej placówce są zgodne z podstawowymi branżowymi praktykami. Z poniższego tekstu dowiesz się także o mniej oczywistych zachowaniach klientów – wykorzystaj tę wiedzę przy kolejnym remanencie!
Zacznijmy od merchandasingu
Merchandising to działalność marketingowa, polegająca na odpowiednim zaprojektowaniu układu sklepu, a także eksponowaniu artykułów na półkach czy wieszakach tak, by sprzyjały one zwiększeniu sprzedaży w lokalu[4].
- Po czwarte, warto dbać o to, by ekspozycja (ta sezonowa i w sklepowej witrynie) zmieniała się nie rzadziej niż co miesiąc. Odbiorcy nie tylko docenią odmianę i powiew świeżości, ale także będą mieli okazję zapoznać się z szerszą gamą produktów, aniżeli oglądając wciąż te same ekspozytory i wystawy[8].
- Kolorowe promocje – to bardzo oczywisty i jakże skuteczny sposób zachęcenia klientów do zakupu. Stosowanie rabatów na kilka sztuk tego samego towaru (tzw „wielosztuki, wielopaki”) powoduje, że właściciel sklepu sprzedaje automatycznie więcej, zaś klient płaci lepszą cenę jednostkową za produkt[3] http://www.branchbrothers.pl/blog/najwazniejsze-zasady-merchandisingu. Dostęp 07.07.21. [7] https://www.brandnewportal.pl/strategia/strategia-sprzedazy-w-sklepie-stacjonarnym-poznaj-15-niezawodnych-mechanizmow/. Dostęp 09.07.21
- https://salesmaster.pl/techniki-sprzedazy-w-sklepie-stacjonarnym-czyli-co-zrobic-aby-wiecej-sprzedawac/. Dostęp 09.07.21
Podobne artykuły