Informacje prasowe

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

W związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa i trudnymi do przewidzenia jego skutkami dla polskiej i światowej gospodarki, Zarząd Grupy Eurocash zamierza rekomendować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Spółki rezygnację z wypłaty dywidendy za 2019 r. i przeznaczenie całości zysku na kapitał zapasowy.

– Sytuacja finansowa Grupy Eurocash jest komfortowa. Miesiąc temu, w trudnych czasach pandemii, wynegocjowaliśmy z konsorcjum banków umowę na 3-letni kredyt rewolwingowy na kwotę 600 mln zł. Pozyskaliśmy również 50 mln euro finansowania z EBOR. Kontynuujemy inwestycje w nowe technologie, rozbudowujemy platformę eurocash.pl oraz programy lojalnościowe. Pod koniec czerwca dokupiliśmy 56% akcji Frisco. Decyzja o przeznaczeniu na kapitał zapasowy 100% ogólnej sumy zysku jednostkowego za rok 2019 wynika jedynie z niestabilnej sytuacji makroekonomicznej. Powiększając kapitał własny zwiększamy bezpieczeństwo finansowe Spółki – powiedział Jacek Owczarek, członek Zarządu Grupy Eurocash.

Zmiana polityki dywidendowej Grupy Eurocash ma charakter jednorazowy i ma zastosowanie wyłącznie do wypłaty dywidendy z zysku netto za 2019 r.

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Grupy Eurocash zaplanowane jest na 25 sierpnia 2020 r.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Zarząd Eurocash zamierza rekomendować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu rezygnację z wypłaty dywidendy za 2019 r. i przeznaczenie całości zysku na kapitał zapasowy
W związku z pojawieniem się pandemii...

W przeddzień epidemii najrówniej wszystkie rodzaje sklepów traktowali najwięksi producenci m.in. makaronów i środków do prania – wynika z najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, opracowywanego przez Grupę Eurocash oraz Polską Izbę Handlu. Oznacza to, że produkty takie jak makarony Lubella lub EkMak albo proszki do prania Persil, E, Ariel lub Vizir można było znaleźć w dyskontach, supermarketach i sklepach niezależnych w podobnym wyborze i za porównywalną cenę.

Publikowany od 2017 roku ranking „Równi w Biznesie” analizuje zarówno ceny, ale również dystrybucję do różnych kanałów sprzedaży, udziały rynkowe, kontrybucję sklepów mało- i wielkopowierzchniowych do wzrostów sprzedaży oraz obecność dedykowanych produktów w poszczególnych rodzajach sklepów. Badanie zostało zrealizowane na podstawie posiadanych danych Nielsena za okres kwiecień 2019 – marzec 2020.

Co ważne, w pierwszym kwartale tego roku zrównoważone strategie stosowali nie tylko mniejsi producenci, ale również liderzy sprzedaży w kilkunastu innych kategoriach produktowych. Pozytywnie wyróżnili się najwięksi w Polsce producenci: piwa, wódki, konserw rybnych, musztardy, kawy, chipsów i popcornu, czekolady, herbaty, środków higieny intymnej i pasty do zębów. Według organizatorów rankingu, równe traktowanie wszystkich sklepów zachęca konsumentów do częstszego robienia zakupów tam, gdzie mają najbliżej, czyli bardzo często w sklepach lokalnych. Na dodatek zainteresowanie tymi sklepami jeszcze bardziej wzrosło po wprowadzeniu w Polsce w połowie marca br. zakazu przemieszczania się.

– Zwiększone zakupy w okresie stanu zagrożenia epidemicznego i później samej epidemii pokazały, jak duży potencjał sprzedażowy ma rynek sklepów niezależnych – mówi Dominik Kasperek, dyrektor zakupów centralnych Grupy Eurocash. – Dlatego cieszy nas to, że w kategoriach chętnie kupowanych na zapas wysoko w rankingu są liderzy swoich rynków. Widzimy, że ich zrównoważone strategie są często kopiowane przez mniejszych producentów. Szkoda jednak, że nie dotyczy to wszystkich kategorii produktowych – dodaje.

Gorzej dla konsumentów wyglądała sytuacja na rynkach aż 21 kategorii produktowych. Na przykład na rynku mleka, które chętnie było kupowane w marcu na zapas, w czołówce rankingu spośród trzech największych polskich dostawców znalazł się tylko Mlekpol, a na rynku ryżu największy jego dostawca w Polsce zajął dopiero 6. miejsce. Całe podium rankingu producentów ryżu zajęli mniejsi gracze, którzy wyraźnie bardziej koncentrują się na zrównoważonej ofercie we wszystkich sklepach niż liderzy rynku. Podobną sytuację obserwujemy w przypadku: masła i margaryny, dżemów, serków słodkich i homogenizowanych, śmietany, słodkich wypieków oraz soków i napojów niegazowanych.

Co ciekawe, średnie ceny na rynku papieru toaletowego, który w marcu należał do jednej z najlepiej sprzedających się kategorii produktowych, były jednymi z najmniej zróżnicowanych wśród wszystkich analizowanych 35 kategorii produktowych, mimo że ten rynek, ze względu na oferty specjalne i faworyzowanie dyskontów przez największych producentów, trudno uznać za zrównoważony.

– Analiza pierwszego kwartału pokazała też, że sama epidemia nie wpłynęła na wzrost cen produktów żywnościowych, środków czystości i higienicznych wywołany zwiększonymi zakupami. Jako Grupa Eurocash apelowaliśmy do producentów o to, żeby skupić się na utrzymaniu ciągłości łańcucha dostaw i nie zmieniać cen. I to się udało. Dopiero lockdown w kwietniu i maju zmusił niektórych dostawców do wzrostu cen na skutek wyższych kosztów produkcji. Ale skalę tych zmian będziemy mogli ocenić w drugiej edycji tegorocznego rankingu, który obejmie dane za drugi kwartał tego roku – podsumowuje Dominik Kasperek.

Ranking „Równi w Biznesie” jest opracowywany od 2017 roku. Jego celem jest wyrównywanie szans sklepów niezależnych w konkurencji z centralnie zarządzanymi sieciami. Ranking ma pomóc w uświadomieniu największym producentom FMCG w Polsce, jak istotną rolę w Polsce odgrywa handel niezależny i jakie są oczekiwania jego klientów. Pełne zestawienie wszystkich 35 kategorii produktowych rankingu „Równi w Biznesie” za I kwartał 2020 roku oraz szczegółowa metodologia wyliczeń dostępne są na stronie www.GrupaEurocash.pl.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Nie wszyscy byli równi w biznesie przed epidemią
W przeddzień epidemii najrówniej wszystkie rodzaje sklepów traktowali najwięksi producenci m.in. makaronów i środków do prania – wynika z najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”, opracowywanego przez Grupę Eurocash oraz Polską Izbę Handlu. ...

Grupa Eurocash była strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., z udziałami na poziomie 44% akcji. W grudniu 2019 r. Spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania we Frisco i nabycie 56% akcji od funduszy MCI. Finalna wartość transakcji wyniosła 132,5 mln zł.  

- Frisco.pl należy obecnie do liderów polskiego rynku e-grocery. Dzięki przejęciu Frisco S.A. nasza Grupa zyska wiedzę i szerokie doświadczenie w sprzedaży internetowej, co pozwoli nam na dalszy rozwój tego obszaru dla naszych klientów, właścicieli niezależnych sklepów detalicznych - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. Ta inwestycja to kolejny element realizacji naszej strategii wspierania niezależnego handlu w Polsce.

Frisco.pl jest liderem warszawskiego rynku e-grocery, to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online.

Transakcja nabycia Frisco S.A. została sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro. Środki te, poza nabyciem Frisco SA, zostaną wykorzystane również na zarządzanie kapitałem obrotowym w bieżącej działalności operacyjnej Grupy.

Ponadto, w ramach zmian w strukturze finansowania Grupy, w dniu 19 czerwca b.r. Eurocash zawarł umowę o 3-letni kredyt rewolwingowy na łączną kwotę 600 mln zł. Zawarta umowa pozwoli na refinansowanie obecnego zadłużenia z tytułu umowy kredytu zawartej w dniu 14 września 2015 r., której termin spłaty upływa w dniu 14 września 2020 r. Nowe umowy kredytowe przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa finansowania Grupy w długim okresie.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco S.A.
Grupa Eurocash była strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., z udziałami na poziomie 44% akcji. W grudniu 2019 r. Spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania we Frisco i nabycie 56% akcji od funduszy MCI. ...

Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu udostępniły raport roczny z rankingu „Równi w Biznesie” za rok 2019 i zapowiadają, że jego tegoroczna edycja obejmie jeszcze więcej kategorii produktowych i producentów.

W zeszłym roku analizy strategii rynkowych stosowanych przez największych producentów dóbr szybko rotujących w Polsce do listopada zeszłego roku objęły ponad 160 dostawców i 29 kategorii produktowych. W tym roku kategorii będzie 35, a producentów – ponad 180. Oprócz najpopularniejszych artykułów spożywczych w rankingu znajdą się też środki czystości i higieniczne.

- Ubiegłoroczny ranking pokazał, że coraz więcej producentów dostrzega potrzebę opracowania strategii dla handlu niezależnego. W sklepach lokalnych dokonuje się około 40 proc. sprzedaży produktów spożywczych. Tak dużego rynku, jego uczestników i klientów nie należy ignorować – mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash.

Różnice w traktowaniu poszczególnych kanałów sprzedaży przez producentów są widoczne  przede wszystkim w oferowaniu produktów w lepszych cenach w supermarketach i dyskontach. Są kategorie, w których różnica pomiędzy poziomem cen wynosi kilkanaście procent, a w skrajnych przypadkach nawet i 30%. Oprócz tego do sklepów mało- i średniopowierzchniowych często trafia inny asortyment lub jest on oferowany w innej wielkości opakowań. Dla klientów sklepów niezależnych rzadziej organizuje się też promocje sprzedaży.

Z powodu nierównego traktowania przez dostawców sklepy lokalne sprzedawały za mało niektórych kategorii produktów w stosunku do swojego udziału w rynku. Dotyczyło to np. nabiału, płatków śniadaniowych, kawy, ketchupów i majonezu. Wielu konsumentów w dyskontach czy supermarketach najczęściej kupowało ryż, makaron, soki lub wodę i napoje gazowane, mimo że do sklepu osiedlowego mają bliżej.

W zeszłym roku swoje podejście do sklepów niezależnych zmienili tacy giganci jak np. Coca-Cola i Pepsico, którzy w poprzednich latach byli skupieni na sprzedaży w dyskontach i supermarketach Coraz bardziej zrównoważona była strategia Lotte Wedel, największego producenta pralin i drugiego na polskim rynku dostawcy czekolady. Swoje miejsce w rankingu poprawiło też Nestlé, lider rynku płatków śniadaniowych. Równo klientów wszystkich rodzajów sklepów traktowali najwięksi producenci wódki. Sprawiedliwa była też strategia Herbapol – Lublin, największego w naszym kraju dostawcy herbaty.

- Niestety w ubiegłym roku najwięksi producenci nabiału swoje najlepsze cenowo oferty kierowali głównie do dyskontów i supermarketów. To nie służyło konsumentom, mimo że produkty świeże powinny być kupowane najbliżej miejsca zamieszkania, czyli w sklepach lokalnych. Zbyt duże dysproporcje nadal było widać wśród największych producentów dżemów i słodkich wypieków. W większości analizowanych kategorii najwyższe miejsca zajmowali mniejsi dostawcy, co oznacza, że to oni częściej upatrują swojej rynkowej szansy w równym traktowaniu klientów wszystkich rodzajów sklepów – ocenia Dominik Kasperek.

Pełny raport roczny z rankingu „Równi w Biznesie” za rok 2019 znajduje się na stronie GrupaEurocash.pl.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Producenci FMCG zrównują swoją ofertę w różnych rodzajach sklepów
Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu udostępniły raport roczny z rankingu „Równi w Biznesie” za rok 2019 i zapowiadają, że jego tegoroczna edycja obejmie jeszcze więcej kategorii produktowych i producentów. ...

Grupa Eurocash oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w dniu 9 czerwca 2020 r. zawarły umowę kredytu w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro. Środki te zostaną wykorzystane na sfinansowanie nabycia Frisco S.A. (dodatkowych 56% akcji) oraz na kapitał obrotowy. Okres kredytowania wynosi 5 lat. EBOiR będzie korzystał z uzgodnionego pakietu zabezpieczeń. 

– Inwestycja we Frisco to kolejny element naszej strategii ukierunkowanej na wspieranie niezależnego handlu w Polsce poprzez rozwój innowacyjnych formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. Dzięki przejęciu Frisco S.A. nasza Grupa będzie mogła skorzystać z zaawansowanego know-how tej spółki w zakresie sprzedaży internetowej, co pozwoli nam na rozwój tego obszaru dla naszych klientów – właścicicieli niezależnych sklepów detalicznych.

Pozyskane od EBOiR finansowanie pozwoli również Grupie Eurocash na zarządzanie kapitałem obrotowym w jej bieżącej działalności operacyjnej.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash i EBOiR zawarły umowę kredytu w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro - środki zostaną wykorzystane do finalizacji transakcji nabycia Frisco S.A.
Grupa Eurocash oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju („EBOiR”) w dniu 9 czerwca 2020 r. zawarły umowę kredytu w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro. Środki te zostaną wykorzystane...

Inteligentna e-laska dla osób niewidomych i interaktywna gra fabularna dla hoteli – to właśnie te dwa pomysły na biznes zdobyły główne nagrody w konkursie „Generacja P – Herosi na Starcie”. Ich autorzy otrzymają po 25 tys. zł na rozwój własnych pomysłów. Konkurs został zorganizowany przez Grupę Eurocash, która już od 25 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości, również wśród najmłodszych pokoleń Polaków.

Celem konkursu była promocja przedsiębiorczości i ułatwienie młodym ludziom do 26. roku życia startu własnego biznesu. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach wiekowych: 16-19 i 20-26 lat. Żeby się do niego zgłosić, wystarczyły dobre chęci i pomysł na własną działalność. W kolejnych etapach uczestnicy konkursu brali udział w warsztatach i szkoleniach, w ramach których mogli rozwijać swoje projekty przy wsparciu doświadczonych ekspertów ze Startup Academy i mentorów z Grupy Eurocash. Dziesięć najlepszych projektów trafiło do finału.

Jury miało trudne zadanie. Uczestnicy, którzy zgłosili się do naszego konkursu, mieli naprawdę świetne, innowacyjne pomysły. W ciągu miesiąca intensywnych prac na warsztatach i podczas szkoleń powstały na ich bazie solidne biznesplany, które uwzględniają rozbudowane strategie sprzedażowe i marketingowe. Praca z tak utalentowanymi, pełnymi entuzjazmu młodymi ludźmi była dla nas wszystkich bardzo pozytywnym doświadczeniem. Jestem pewien, że nie tylko oni od nas, ale także my od nich mogliśmy się sporo nauczyć. W końcu za innowacyjnymi projektami najczęściej stoją właśnie tacy kreatywni, nietuzinkowo myślący ludzie, a nie wielkie korporacje. Uczestnicy konkursu pokazali nam, że Polacy, bez względu na wiek, mają przedsiębiorczość w swoim DNA. – mówi Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash i członek jury konkursowego.

Ostatecznie główna nagroda w młodszej kategorii została przyznana Mateuszowi Drabikowi za projekt Elan – inteligentnej, elektronicznej laski dla osób niewidomych. W starszej kategorii wiekowej wygrał zespół złożony z pięciu osób: Filipa Budnego, Michała Sawickiego, Mateusza Szustka, Piotra Juszkiewicza i Łukasza Kawki. Ich autorski projekt Magly pozwala przekształcić pobyt w hotelu w interaktywną rozgrywkę fabularną łączącą świat rzeczywisty z wirtualnym. Autorzy zwycięskich pomysłów otrzymają po 25 tys. zł na rozwój zaprezentowanych projektów.

Druga nagroda w młodszej kategorii wiekowej, w wysokości 10 tys. zł,  trafiła do Maksymiliana Skicy i jego platformy ZamowSzambo.pl. Zespół Macieja Górskiego, Tymoteusza Uzarczyka, Ryszarda Zawiły, Pauliny Kucharczyk oraz Krystiana Fudali zdobył drugą nagrodę w grupie starszej za projekt UVGS.

Zamowszambo.pl to platforma agregująca oferty firm świadczących usługi wywozu nieczystości i asenizacyjne. Natomiast UVGS to urządzenie pozwalające na dezynfekcję produktów spożywczych na taśmach kas sklepowych, zanim trafią do rąk klienta.

Sześć pozostałych zespołów, które znalazły się w finale, otrzymały sesje rozwojowe prowadzone przez trenerów i coachów Akademii Umiejętności. Wartość nagrody to 1500 zł.

Więcej informacji o jubileuszowym konkursie „Herosi na Starcie” znajduje się na dedykowanej stronie internetowej: https://herosi.akademiaeurocash.com.pl/

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Znamy zwycięzców konkursu „Generacja P – Herosi na Starcie”
Inteligentna e-laska dla osób niewidomych i interaktywna gra fabularna dla hoteli – to właśnie te dwa pomysły na biznes zdobyły główne nagrody w konkursie „Generacja P – Herosi na Starcie”. Ich autorzy otrzymają po 25 tys. zł na rozwój własnych...

Blisko 79 tys. przeszkolonych przedsiębiorców i ich pracowników, 38 tys. biorących udział w stacjonarnych warsztatach, 23 tys. uczestników corocznych konferencji edukacyjnych, 18 tys. osób korzystających z platformy edukacyjnej oraz 212 słuchaczy studiów podyplomowych i kursu na SGH. Akademia Umiejętności Eurocash obchodzi właśnie swoje 10. urodziny. Z tej okazji, i z uwagi na okoliczności, zaprasza przedsiębiorców do świętowania swojego jubileuszu online. Wojciech Eichelberger, Jakub B. Bączek, Natalia Hatalska, Jacek Santorski, Rafał Ohme oraz inni znani mówcy i eksperci wygłoszą wykłady dla wszystkich uczestników Akademii.

Wykłady adresowane są do przedsiębiorców prowadzących niezależne sklepy detaliczne – klientów Grupy Eurocash, którzy prowadzą sklepy w organizowanych przez nią sieciach partnerskich i franczyzowych. Ich program został skonstruowany tak, aby dostarczyć słuchaczom praktycznej wiedzy i inspiracji pomocnych zarówno w prowadzeniu biznesu detalicznego, ale także w zakresie rozwoju osobistego i zagadnień związanych z pandemią koronawirusa. W ramach cyklu wykładów przedsiębiorcy będą mogli wysłuchać Krzysztofa Łagowskiego i Michała Pieprznego (Deloitte), Mungo Keulemansa (PMR), Ewy Rybołowicz (Nielsen), Rafała Ohme, Szymona Kudły, Wojciecha Eichelbergera, Natalii Hatalskiej, Marka Zubra, Nikolaya Kirova, Jakuba B. Bączka, Pawła Tkaczyka i Jacka Santorskiego. Tematyka zajęć jest bardzo szeroka – mówcy poruszą bowiem zagadnienia związane z zarządzaniem biznesem w zmieniającym się świecie, trendami konsumenckimi w okresie i po okresie epidemii, scenariuszami na przyszłość, inspirującym przywództwem i motywacją w trudnych czasach czy technikami radzenia sobie ze stresem.

– Akademia Umiejętności Eurocash od początku swojego istnienia stawiała na nowatorskie i nowoczesne rozwiązania. Od wielu lat w działaniach edukacyjnych wykorzystujemy Internet i nowe technologie. Narzędzia do komunikacji i przekazywania treści online takie jak webinaria, telewizja internetowa, wideokonferencje i e-booki doskonale znane są uczestnikom Akademii. Mamy poczucie, że dobrze przygotowaliśmy niezależnych przedsiębiorców na te nowe, trudne czasy, zapewniając im przez ostatnie 10 lat praktyczną wiedzę rynkową i dostęp do takich form edukacji, z których można korzystać nawet bez wychodzenia z domu. Te 10 inspirujących wykładów to nasze podziękowanie dla nich, ale też kolejna porcja wiedzy i motywacji na najbliższe miesiące – mówi Katarzyna Kopaczewska, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Wszystkie wykłady oraz ich nagrania będą dostępne bezpłatnie dla sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Duży Ben oraz Kontigo). Więcej informacji o ofercie edukacyjnej Akademii udzielają przedstawiciele sieci Grupy Eurocash.

Wykłady startują na początku czerwca i potrwają do połowy grudnia 2020 r.

Szczegółowy plan wykładów poniżej:

 

Prowadzący

Temat

Termin

 

 

 

Trendy rynkowe i konsumenckie w okresie i po epidemii koronawirusa - cykl

Michał Pieprzny, Krzysztof Łagowski - Deloitte

Jak zmieniają się zachowania konsumentów w czasie epidemii i jakie to ma przełożenie na funkcjonowanie sklepów spożywczych?

czerwiec 2020

Mungo Keulemans, PMR

Biznes po kwarantannie. Konsument, zachowania, scenariusze przyszłości

czerwiec 2020

Ewa Rybołowicz
Nielsen

Trendy konsumenckie w czasie epidemii koronawirusa

czerwiec 2020

Michał Pieprzny, Krzysztof Łagowski - Deloitte

Jak prowadzić sklep w czasie epidemii koronawirusa? - praktyczne wskazówki dla przedsiębiorców

czerwiec 2020

Rafał Ohme

Trening neurofitness pokona wirusa - wykład na trudne czasy

lipiec 2020

Szymon Kudła

Prosty kompas na trudne czasy. Zarządzanie zespołem w niepewnych czasach

lipiec 2020

Wojciech Eichelberger

Jak radzić sobie ze stresem w pracy w okresie epidemii i nie tylko?

sierpień 2020

Marek Zuber

Jak zarządzać firmą w czasie zmian? Podsumowanie sytuacji makroekonomicznej w Polsce i na świecie w okresie pandemii

wrzesień 2020

Natalia Hatalska

Handel i konsument po koronawirusie - trendy i scenariusze na przyszłość

wrzesień 2020

Nikolay Kirov

Jak zapewniać energię i motywację zespołu w świecie zmian?

październik 2020

Paweł Tkaczyk

Marketing sklepu w lokalnej społeczności - jak wyróżnić się od konkurencji w czasie zmian?

październik 2020

Jakub B. Bączek

Jak dbać o siebie i motywować siebie i innych w świecie zmian?

listopad 2020

Jacek Santorski

Inspirujący lider w czasach kryzysu i recesji

grudzień 2020

Luis Amaral

Siła handlu niezależnego

grudzień 2020

***

Akademia Umiejętności Eurocash od 10 lat nieprzerwanie dostarcza przedsiębiorcom nowoczesne narzędzia edukacyjne, wsparcie merytoryczne i praktyczną wiedzą przekazywaną w sposób przystępny i wygodny. Od początku epidemii prowadzi bezpłatne webinaria oraz warsztaty on-line dla właścicieli sklepów spożywczych z poradami ekspertów nt. szybko zmieniających się przepisów prawnych, np. związanych z prawem pracy (we współpracy z Kancelarią Prawną SKS) czy regulacji i przepisów sanitarnych związanych z BHP w sklepie spożywczym. W 2020 roku w webinariach Akademii Umiejętności Eurocash wzięło udział blisko 2 tys. osób! W 2019 roku na platformie edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash wykonanych zostało 60 tys. kursów e-learningowych.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

10 inspirujących wykładów na 10-lecie Akademii Umiejętności Eurocash. Uznani mówcy i eksperci w wystąpieniach online dla przedsiębiorców
Blisko 79 tys. przeszkolonych przedsiębiorców i ich pracowników, 38 tys. biorących udział w stacjonarnych...

20.05.2020 12:00

Akademia Umiejętności Eurocash opracowała program wdrożeniowy dla nowych pracowników sklepów

Wychodząc naprzeciw dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku pracy, Grupa Eurocash stale działa wspierając swoich Klientów sieci Franczyzowych i Partnerskich. W ramach Akademii Umiejętności Eurocash, Spółka opracowała właśnie specjalny kompleksowy program wdrożeniowy, który ma pomóc niezależnym detalistom w sprawnym i bezpiecznym wdrożeniu do pracy nowo zatrudnionych pracowników. Każde ze stanowisk w sklepie posiada specjalnie dedykowaną ścieżkę edukacyjno-szkoleniową.

Tego typu programy wdrożeniowe dostępne są w Akademii Umiejętności już od kilku lat. Jednak obecny został znacząco rozbudowany i dostosowany do aktualnych realiów. Programy wdrożeniowe zapewniają dostęp do wiedzy z zakresu BHP czy HACCP, jak również z merchandisingu, obsługi klienta, zarządzania kategoriami czy obliczania rentowności sklepu. Materiały edukacyjne zostały wzbogacone o nowe zagadnienia z zakresu zarządzania strefą kasy i kategoriami produktowymi i, co szczególnie istotne, o tematy związane z koronawirusem. Program wdrożeniowy wyczerpująco omawia aktualne regulacje prawne, rozporządzenia sanitarne, a także zasady obsługi klientów i zarządzenia personelem w czasach pandemii.

Materiały edukacyjne dostępne są w różnej formie – kursów e-learningowych, filmów, nagrań z webinarów i warsztatów on-line, artykułów, materiałów informacyjnych i e-booków. Dostęp nie jest limitowany – poszczególne materiały można odtwarzać wielokrotnie i o dowolnej porze. Cały program został zaprojektowany tak, by każdy nowy pracownik mógł bez problemu przejść go samodzielnie.

– Tworząc ścieżki szkoleniowe wiedzieliśmy, że w obecnej sytuacji konieczne jest szybkie wdrożenie do pracy nowych pracowników – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. Obecna sytuacja sprawiła, że wielu naszym franczyzobiorcom udaje się uzupełnić braki kadrowe, co jeszcze 3 miesiące temu było bardzo trudne. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, opracowaliśmy narzędzie które sprawia, że nowy pracownik przejdzie niezbędne szkolenia w trybie ekspresowym. Program wdrożeniowy został opracowany dla sześciu stanowisk w sklepie (kierownik sklepu, pracownik sklepu, pracownik stoiska mięso-wędliny, pracownik stoiska owoce-warzywa, kierownik stoiska mięso-wędliny, magazynier), a każde stanowisko ma precyzyjnie określone działania edukacyjne – ułożone w ścieżki szkoleniowe i rozłożone w czasie. Program jest intuicyjny – wystarczy tylko zalogować się na platformie edukacyjnej i postępować zgodnie z instrukcjami programu. W zeszłym roku taki program wdrożeniowy trwał 3 miesiące, teraz dla kierowników sklepów trwa 4 tygodnie, zaś na pozostałe stanowiska – 2 tygodnie. Poza skróceniem czasu trwania programu szkoleniowego, wyzwaniem było również odpowiednie omówienie wszystkich procedur i regulacji prawnych związanych z koronawirusem. Nowi pracownicy już na początku pracy muszą się dowiedzieć, jak zapewnić bezpieczeństwo sobie i klientom sklepu – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.

Wszystkie materiały szkoleniowe dostępne są dla zarejestrowanych użytkowników platformy edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash. Program wdrożeniowy i wszystkie inne materiały z nim związane są bezpłatne dla wszystkich klientów Grupy Eurocash prowadzących sklepy w organizowanych przez nią sieciach partnerskich i franczyzowych. Dostęp do platformy pomagają im uzyskać przedstawiciele sieci franczyzowych Grupy Eurocash.

Program wdrożeniowy Akademii Umiejętności Eurocash startuje 20 maja 2020 r.

***

Akademia Umiejętności Eurocash od 10 lat nieprzerwanie dostarcza przedsiębiorcom nowoczesne narzędzia edukacyjne, wsparcie merytoryczne i praktyczną wiedzą przekazywaną w sposób przystępny i wygodny. Od początku epidemii prowadzi bezpłatne webinaria oraz warsztaty on-line dla właścicieli sklepów spożywczych z poradami ekspertów nt. szybko zmieniających się przepisów prawnych, np. związanych z prawem pracy (we współpracy z Kancelarią Prawną SKS) czy regulacji i przepisów sanitarnych związanych z BHP w sklepie spożywczym. W 2020 roku w webinariach Akademii Umiejętności Eurocash wzięło udział blisko 2 tys. osób! W 2019 roku na platformie edukacyjnej Akademii Umiejętności Eurocash wykonanych zostało 60 tys. kursów e-learningowych.


Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

Akademia Umiejętności Eurocash opracowała program wdrożeniowy dla nowych pracowników sklepów
Wychodząc naprzeciw dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku pracy, Grupa Eurocash stale działa wspierając swoich Klientów sieci Franczyzowych i...

Eurocash Cash & Carry przygotowało akcję zakupową #PomaganiePrzezFakturowanie, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich pracowników oraz klientów podczas zakupów w hurtowniach Eurocash. Pracownicy hurtowni zachęcają swoich klientów, właścicieli sklepów lokalnych, do przyłączenia się do akcji poprzez wystawianie faktur w aplikacji mobilnej Eurocash Cash&Carry. Za każdą fakturę wystawioną  w aplikacji, firma dodaje zgrzewkę wody Aqua 1,5l w ramach wsparcia dla szpitali w całym kraju. Do 16 maja, dzięki akcji, zebranych już zostało ponad 146 tys. litrów wody.

– Akcję #PomaganiePrzezFakturowanie uruchomiliśmy, żeby dać szansę naszym klientom włączyć się w realną pomoc dla szpitali, którą prowadzimy już od kilku tygodni. Bardzo ważnym aspektem tej aktywności jest promowanie wśród właścicieli sklepów bezpiecznych i bezkontaktowych zakupów przez aplikację mobilną. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas zakupów jest dla nas priorytetowe. Kupowanie zaopatrzenia do sklepów w taki sposób skraca czas pobytu w hurtowni, a tym samym zmniejsza ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa oraz ułatwia pracę samym przedsiębiorcom. Woda będzie przekazywana do szpitali w tym miesiącu – mówi Małgorzata Obrębska, Dyrektor Generalny Eurocash Cash & Carry.

W akcji może wziąć udział każdy klient Eurocash Cash & Carry, który w czasie jej trwania wystawi fakturę na kwotę nie mniejszą niż 300 złotych netto za pośrednictwem aplikacji mobilnej Eurocash Cash & Carry. Obecnie w aplikacji zarejestrowanych jest prawie 12 tysięcy klientów.

Poza wodą przekazaną przez Eurocash Cash & Carry w wyniku akcji zakupowej, każda hurtownia dokłada swoją „cegiełkę” w postaci min. 400 litrów wody. To Hurtownie Eurocash Cash & Carry wskazują placówki, do których trafi zakupiona w ramach akcji woda Aqua 1,5l.

Akcja #PomaganiePrzezFakturowanie potrwa do końca maja 2020 r. Lista hurtowni biorących udział w akcji znajduje się na stronie https://hurtownie.eurocash.pl/ oraz w aplikacji mobilnej Eurocash Cash&Carry.

Akcja Eurocash Cash & Carry wpisuje się w szereg inicjatyw podejmowanych przez Grupę Eurocash w całym kraju, które mają na celu pomoc personelowi medycznemu walczącemu ze skutkami epidemii, a także konsumentom, szczególnie tym z grupy podwyższonego ryzyka, w ich codziennych zakupach. W tą pomoc zaangażowani są zarówno jednostki biznesowe Grupy, ich pracownicy, a także współpracujący Grupą przedsiębiorcy.

Wśród wspomnianych inicjatyw warto wspomnieć między innymi akcję „Zakupy dla Seniora 60+”, w której wolontariusze dostarczają zakupy do potrzebujących na terenie całego kraju. Kolejną inicjatywą jest pomoc rzeczowa dla szpitali w całej Polsce, realizowana przez wszystkie 12 Centrów Dystrybucyjnych Eurocash Logistyka. W ramach akcji łącznie 24 szpitale w kraju otrzymały wsparcie w postaci gotowych dań, ciastek, słodyczy, wody i innych produktów żywnościowych. Sieć sklepów kosmetycznych Kontigo zorganizowała akcję #PomagamySzpitalom, dzięki którym przekazała kremy do rąk dla personelu szpitali w całym kraju. Ponadto sieć zaangażowała w nią konsumentów poprzez zachęcanie ich do zakupu kremów-cegiełek do każdego internetowego zamówienia, które następnie zostały przekazane szpitalom. Łącznie w różne formy pomocy w walce ze skutkami epidemii zaangażowane są prawie wszystkie jednostki biznesowe Grupy Eurocash oraz współpracujące z nią sieci.

***

Eurocash Cash&Carry to sieć 180 hurtowni w całej Polsce, koncentrujących się na obsłudze małych i średnich sklepów spożywczych. Ich oferta obejmuje prawie 5000 produktów, zabezpieczających oczekiwania właścicieli niezależnych sklepów i będących odpowiedzą na potrzeby ich klientów. Optymalny metraż hurtowni oraz precyzyjnie dobrany asortyment pozwalają sprawniej realizować zakupy. Dobór lokalizacji ułatwia współpracę z klientami Eurocash Cash&Carry, którzy mogą przyjechać po świeży towar każdego dnia. Hurtownie tworzą przewagę konkurencyjną dla sklepów partnerskich abc. Jest to największa sieć sklepów „po sąsiedzku”, licząca obecnie ponad 8800 placówek. Personel hurtowni zapewnia przedsiębiorcom fachową pomoc, doradztwo i wsparcie w prowadzeniu biznesu.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Eurocash Cash & Carry zebrało ponad 146 tys. litrów wody dla szpitali w całej Polsce
Eurocash Cash & Carry przygotowało akcję zakupową #PomaganiePrzezFakturowanie, aby zwiększyć bezpieczeństwo swoich pracowników oraz klientów podczas zakupów w hurtowniach Eurocash...
  • Przychody Grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2020 r. sięgnęły 5,92 mld zł, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o 6% r/r, a w segmencie detalicznym o 12% r/r.
  • EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) przekroczyła 126 mln zł i była o 4% wyższa niż przed rokiem. Koszty związane z pandemią COVID-19 obciążyły wynik Grupy kwotą około 10 mln zł.
  • Grupa Eurocash zakończyła pierwszy kwartał br. stratą netto wynoszącą 62 mln zł (wobec straty netto na poziomie 40 mln zł rok wcześniej). Znaczący wpływ na wynik netto miały różnice kursowe wynikające z przeszacowania kontraktów leasingowych zgodnie ze standardem MSSF16 w kwocie -25,5 mln zł.

 

Ważna rola Grupy Eurocash w czasach pandemii

– Niemal 15% żywności sprzedawanej w polskich sklepach przechodzi przez centra dystrybucyjne i hurtownie Grupy Eurocash. Skala naszej działalności nakłada na nas wyjątkową odpowiedzialność w dobie pandemii koronawirusa. Nasze działania koncentrujemy na zapewnieniu ciągłości dostaw artykułów żywnościowych do sklepów, z zachowaniem jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa naszych pracowników oraz klientów – właścicieli niezależnych sklepów, jak i ich pracowników – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Wprowadzone w marcu ograniczenia w przemieszczaniu się i funkcjonowaniu placówek handlowych wpłynęły istotnie na decyzje zakupowe konsumentów. Jako konsumenci, zaczęliśmy zdecydowanie rzadziej odwiedzać sklepy, wydając w nich jednak średnio więcej niż przed wybuchem pandemii. Skutkiem pandemii COVID-19 dla Grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2020 r. był czasowy wzrost sprzedaży zarówno w segmencie detalicznym, jak i w segmentach hurtowych, które współpracują ze sklepami franczyzowymi, partnerskimi i niezrzeszonymi. Jednocześnie odnotowaliśmy spadek sprzedaży w segmencie HoReCa, z uwagi na zamknięcie gastronomii i hoteli. Poniesione w pierwszym kwartale dodatkowe koszty związane z pandemią szacujemy na około 10 mln zł. Związane były z czasowo wyższymi kosztami wynagrodzeń dla pracowników oraz zapewnieniem im środków ochrony osobistej – wyjaśnił Jacek Owczarek.

 

Hurt: silny wzrost organiczny

W segmencie hurtowym w pierwszym kwartale br. Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 6% r/r do 4,36 mld zł. Wypracowana w tym segmencie EBITDA sięgnęła prawie 114 mln zł, czyli o 13% więcej niż rok wcześniej.

– Pozytywny wpływ na wyniki segmentu hurtowego miała wysoka dynamika sprzedaży like-for-like w hurtowniach Cash&Carry, która wzrosła o 8,5% rok do roku, a także niemal 16-proc. wzrost sprzedaży papierosów, głównie do dużych klientów. Wzrosty te z nawiązką skompensowały spadek sprzedaży w formacie Eurocash Gastronomia, zaopatrujący kanał HoReCa – wskazał Jacek Owczarek.

W segmencie hurtowym pozytywne efekty przynosi ponadto zakończona w ubiegłym roku integracja Eurocash Dystrybucja z Eurocash Alkohole. W ramach formatu Eurocash Dystrybucja z powodzeniem kontynuowany był również rozwój platformy eurocash.pl. Obecnie korzysta z niej już 12,6 tysięcy klientów Grupy – niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Wartość sprzedaży zrealizowanej za pośrednictwem eurocash.pl w pierwszym kwartale tego roku sięgnęła 1 mld zł (wobec 0,8 mld zł w analogicznym okresie 2019 r.).

 

Detal: integracja zakończona, inwestycje we wzrost efektywności

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w pierwszym kwartale 2020 r. sięgnęła 1,49 mld zł, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna Delikatesów Centrum w ujęciu LFL wzrosła o 11,3% r/r. EBITDA segmentu Detal wyniosła 54,5 mln zł i była o 5% wyższa niż przed rokiem.

– W wyniku zakończonej integracji przejętych w poprzednich latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum, od początku tego roku segment detaliczny działa już jako jednorodny i scentralizowany biznes. W pierwszym kwartale inwestowaliśmy w promocje i działania komunikacyjne wspólne dla wszystkich sklepów, co powinno przełożyć się na wzmocnienie rozpoznawalności i konkurencyjności sieci oraz dalszą poprawę efektywności – skomentował członek zarządu Grupy Eurocash.

 

Projekty: Duży Ben na drodze do osiągnięcia progu rentowności

Segment Projekty, w ramach którego Grupa Eurocash rozwija innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben (markety alkoholowe), abc na kołach (ogólnospożywcze sklepy mobilne) oraz Kontigo (salony kosmetyczne), w pierwszym kwartale 2020 r. osiągnął sprzedaż na poziomie 38 mln zł, czyli 2,4-krotnie większą niż przed rokiem (16 mln zł). Z uwagi na wzrost nakładów związany z ekspansją wszystkich tych formatów, wpływ segmentu Projekty na skonsolidowany wynik EBITDA w pierwszym kwartale br. wyniósł -14 mln zł wobec -10 mln zł rok wcześniej.

– Największy udział we wzroście sprzedaży w segmencie Projekty miały markety alkoholowe Duży Ben. Ich liczba na koniec marca sięgała już 91 wobec 77 na koniec 2019 r. Dużymi krokami zbliżamy się do osiągnięcia progu rentowności w bieżącym roku – szacujemy, że nastąpi to, gdy sieć Duży Ben będzie liczyć około 120 marketów – zapowiedział Jacek Owczarek.

Wg szacunków Grupy Eurocash, sieć Kontigo osiągnie próg rentowności przy liczbie około 100 placówek (na koniec marca br. było ich 33), a projekt abc na kołach zacznie przynosić zyski, gdy będzie liczyć około 240 samochodów (99 na koniec pierwszego kwartału 2020 r.).

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash podsumowuje pierwszy kwartał 2020 roku: wzrost kluczowych wyników w trudnych czasach
Przychody Grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2020 r. sięgnęły 5,92 mld zł, co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. Sprzedaż w...

Bezinteresownej pomocy osobom potrzebującym, zwłaszcza w tak trudnych okolicznościach jaką jest epidemia koronawirusa, nie da się przecenić. Ale można spróbować ją policzyć. Grupa Eurocash prezentuje pierwsze efekty akcji wolontariackiej „Zakupy dla Seniora 60+”. W projekt zaangażowało się już 229 wolontariuszy – pracowników Grupy i 18 franczyzobiorców. Na infolinię projektu w ciągu pierwszego miesiąca akcji zadzwoniło blisko 2,7 tys. seniorów z prośbą o pomoc.

– Jesteśmy pod dużym wrażeniem tego, jak akcja się rozwija i cieszymy się, że nasz pomysł trafił w potrzeby osób starszych. Seniorzy reagują na nasz pomysł z entuzjazmem i zainteresowaniem. Cieszymy się z aktywnego i licznego udziału pracowników Grupy Eurocash, którzy wkładają dużo serca i energii w ten projekt. Zasięg samej akcji też jest coraz większy – na początku zaangażowani byli tylko nasi pracownicy, obecnie uczestniczą w niej także nasi klienci – właściciele niezależnych sklepów – dzięki czemu „Zakupy dla Seniora 60+” są dostępne w coraz większej liczbie regionów. Wielu franczyzobiorców sieci organizowanych przez Grupę Eurocash promuje akcję we własnym sklepie, a niektórzy razem ze swoimi pracownikami zostają wolontariuszami – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

Akcja „Zakupy dla Seniora 60+” wystartowała 23 marca. Na początek zgłosiło się do niej 175 wolontariuszy rekrutujących się spośród pracowników Grupy Eurocash. Trzy tygodnie później – tuż przed Wielkanocą – było ich już 229. Oprócz nich do akcji włączyli się franczyzobiorcy.

Od dnia rozpoczęcia akcji do 17 kwietnia regionalne infolinie odebrały blisko 2,7 tys.  telefonów  (najwięcej w województwach mazowieckim - 849 i  świętokrzyskim - 624). W tym czasie wolontariusze zrealizowali 861 zleceń zakupów dla seniorów (najwięcej w woj. świętokrzyskim – 212).

Zasady akcji są proste – seniorzy dzwonią na numer regionalnej infolinii akcji i zgłaszają telefonicznie zapotrzebowania na pomoc w zrobieniu i dostarczeniu zakupów. Wolontariusz działający w ramach akcji, ustala z seniorem listę zakupów i dostarcza je pod wskazany adres. Dostawy są darmowe, a płatność za nie senior przekazuje wolontariuszowi w gotówce. Wolontariusze realizują zakupy w sklepach organizowanych przez Grupę Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan).

Wolontariusze akcji wyposażeni są w środki ochrony indywidualnej, tj. maseczki, przyłbice, rękawiczki i kombinezony ochronne.

Akcja prowadzona jest w lokalizacjach, w których obecni są wolontariusze. Interaktywna mapa wskazująca lokalizacje wolontariuszy jest dostępna na:

https://grupaeurocash.pl/blog/zakupydlaseniora

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash podsumowuje pierwsze tygodnie akcji „Zakupy dla Seniora 60+”
Bezinteresownej pomocy osobom potrzebującym, zwłaszcza w tak trudnych okolicznościach jaką jest epidemia koronawirusa, nie da się przecenić. Ale można spróbować ją policzyć. Grupa...

Grupa Eurocash przygotowała dla przedsiębiorców przewodnik dotyczący przepisów i możliwości jakie daje im prawo w związku z epidemią koronawirusa. E-bookowi będą towarzyszyły cykliczne wpisy na blogu Grupy Eurocash poświęcone ustawie z 31 marca tzw. Tarczy Antykryzysowej, a także kolejnym rozwiązaniom wprowadzanym przez polski rząd.

Od kilku tygodni zarówno my jak i klienci – właściciele niezależnych sklepów detalicznych – pracujemy na zwiększonych obrotach. Wspólnie dajemy z siebie wszystko, by zapewnić milionom Polaków dostęp do żywności. Tak wytężona praca nie pozostawia wiele czasu na inne ważne sprawy  takie jak np. wnikliwe śledzenie kolejnych ustaw i zmian wprowadzanych przez rząd dla przedsiębiorców. Uznaliśmy na początku epidemii, że chcemy wspierać naszych klientów również w tym obszarze. Regularnie opracowujemy dla nich materiały edukacyjne, organizujemy webinaria z prawnikami w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, z których korzysta nawet 300 przedsiębiorców jednocześnie. Teraz zdecydowaliśmy się na opracowanie obszernego e-booka dot. trudnej w naszym mniemaniu ustawy, zwanej powszechnie Tarczą Antykryzysową. Poza przekazanym już naszym klientom poradnikowi, będziemy publikować również na naszym blogu wpisy poświęcone poszczególnym obszarom ustawy. W związku z tym, że sytuacja jest tak bardzo dynamiczna, nasze wpisy będą odnosiły się również do wszelkich zmian i nowelizacji, po to, by przedsiębiorcy mogli być z nimi na bieżąco. Tworzenie możliwie najbardziej przyjaznych warunków do rozwoju biznesu i wprowadzanie ułatwień służących naszym klientom jest naszą ambicją i misją, zwłaszcza w tak trudnym czasie – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

W poradniku dla przedsiębiorców opracowanym przy współpracy działu prawnego Grupy Eurocash, który trafił do nich m.in. za pośrednictwem Akademii Umiejętności Eurocash, zostały omówione wszystkie rodzaje pomocy, z jakiej mogą skorzystać właściciele niezależnych sklepów detalicznych. Znalazły się w nim m.in. informacje na temat prawa pracy i składek ZUS, możliwości uzyskania dofinansowania do wynagrodzeń czy podatków w czasie trwania stanu epidemii. Problematyka ta oraz kolejne zmiany w prawie będą rozwijane w tekstach eksperckich na blogu Grupy Eurocash.

Pierwszy tekst poświęcony tarczy antykryzysowej dotyczy zwolnienia ze składek ZUS i można go przeczytać na blogu Grupy Eurocash dostępnym na stronie internetowej www.grupaeurocash.pl/blog. Kolejne będą ukazywały się na blogu cyklicznie i wraz z nowelizacjami Tarczy Antykryzysowej.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash radzi przedsiębiorcom jak korzystać z ulg Tarczy Antykryzysowej
Grupa Eurocash przygotowała dla przedsiębiorców przewodnik dotyczący przepisów i możliwości jakie daje im prawo w związku z epidemią koronawirusa. E-bookowi będą towarzyszyły cykliczne...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.