Wykłady znanych i cenionych ekspertów oraz mówców motywacyjnych, webinary i szkolenia prowadzone przez prawników i specjalistów BHP, e-booki, ścieżka wdrożeniowa dla nowo zatrudnionych pracowników. To tylko niektóre z aktywności edukacyjnych, które na czas epidemii COVID-19 Akademia Umiejętności Eurocash przygotowała dla właścicieli i pracowników sklepów detalicznych zrzeszonych w sieciach franczyzowych Grupy Eurocash. Łącznie w blisko 70 spotkaniach online, od marca do połowy września wzięło udział aż 10 tysięcy uczestników.
Pomoc od pierwszych dni epidemii
Pierwsze webinarium zorganizowane przez AUE w związku z epidemią odbyło się już 18 marca
i dotyczyło m.in. zagadnień pracowniczych, takich jak zasiłki opiekuńcze czy kwarantanny. Partnerem tego, jak i kilku późniejszych webinariów z aktualnymi poradami prawnymi, była kancelaria SKS. Od kwietnia Akademia prowadziła też regularne warsztaty online, dla kierowników i pracowników sklepów spożywczych, podczas których przekazywane były praktyczne wskazówki dotyczące pracy sklepów w czasie epidemii.
Eksperci i trenerzy AUE opracowali również specjalny kompleksowy program edukacyjny, który miał pomóc przedsiębiorcom w sprawnym i bezpiecznym wdrożeniu do pracy nowo zatrudnionych pracowników i kierowników sklepów czy magazynierów. Każde ze stanowisk w sklepie otrzymało specjalnie stworzoną dla siebie ścieżkę edukacyjno-szkoleniową, realizowaną odpowiednio w ekspresowym, 2-tygodniowym czasie.
Od czerwca Akademia prowadzi również „10 inspirujących wykładów na 10-lecie Akademii Umiejętności Eurocash”, które potrwają jeszcze do końca roku. Uznani eksperci i mówcy motywacyjni poruszają zagadnienia związane z zarządzaniem biznesem w zmieniającym się świecie, trendami konsumenckimi w czasie i po epidemii, scenariuszami na przyszłość, przywództwem i motywacją w trudnych czasach czy technikami radzenia sobie ze stresem.
- Mimo trwającej epidemii i szeregu wiążących się z nią ograniczeń, w 10-lecie Akademii, pokazaliśmy w pełni nasz potencjał. Naszą misją od początku naszej działalności jest dostarczanie przedsiębiorcom aktualnej i praktycznej wiedzy, z której mogą korzystać w każdym miejscu i o każdej porze, bez względu na okoliczności. Skala przeszkolonych w tym roku osób pokazuje, jak wielu zrzeszonych w sieciach Grupy Eurocash przedsiębiorców potrzebowało wsparcia w zakresie stale zmieniających się przepisów i obostrzeń sanitarnych, interpretacji zapisów Tarczy Antykryzysowej, rekrutacji nowych pracowników, a także spotkań z uznanymi ekspertami, psychologami czy mówcami motywacyjnymi. Staraliśmy się w tym czasie działać i edukować interdyscyplinarnie i nie pomijać żadnych ważnych dla pracowników handlu tematów. Nie zamierzamy jednak poprzestać na 10 tysiącach przeszkolonych. Jesienią wystartowaliśmy z kolejnym cyklem 45 praktycznych webinariów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.
Kolejne webinary Akademii – o czym tym razem?
Kalendarz jesiennych webinarów został zbudowany w oparciu o wyniki internetowej ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych Grupy Eurocash. Dzięki nim webinary są organizowane w sposób optymalny dla właścicieli i ich pracowników – we wskazane przez nich dni i godziny oraz poruszają tematy aktualnie ważne dla klientów Grupy Eurocash. Jako najbardziej palące kwestie w ankiecie wskazano m.in. radzenie sobie ze stresem, skuteczną komunikację z pracownikami, budowanie rentowności sklepu i jego poszczególnych stoisk, dobór asortymentu w zależności od lokalizacji czy psychologia sprzedaży i zachowania konsumenckie.
Webinary te, tak samo jak wszystkie wykłady i treści tworzone przez Akademię Umiejętności Eurocash, dostępne są dla klientów Grupy Eurocash nieodpłatnie i bez ograniczeń. Przedsiębiorcy, którzy należą już do Akademii na nowe webinary mogą zapisać się poprzez platformę edukacyjną www.akademiaeurocash.com.pl – wystarczy wybrać interesujący wykład. Nowym uczestnikom dostęp do Akademii pomagają uzyskać przedstawiciele sieci franczyzowych organizowanych przez Grupę Eurocash.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły