21.09.2020 11:45

eurocash.pl po 2 latach z rekordowymi wynikami sprzedaży

Dwa lata temu Eurocash Dystrybucja wprowadziła na rynek eurocash.pl – innowacyjną platformę do zakupów internetowych dla właścicieli małych i średnich sklepów. Przedsiębiorcy zyskali zarówno możliwość wygodnego i szybkiego zamawiania produktów, a także szereg funkcjonalności wspierających zarządzanie sklepem.

W 1 półroczu 2020 r., który przypadł na czas „narodowej kwarantanny”, klienci Eurocash Dystrybucja zamówili przez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł (+0,5 mld r/r). Ewenementem była sprzedaż przez smartfona, która wyniosła aż 485 mln zł (vs. 270 mln w 1 półroczu 2019 r.), a w lipcu osiągnęła swoją rekordową miesięczną wartość – 100 mln zł. Trudny okres epidemii, w którym odnotowano rekordowe wyniki eurocash.pl, pokazał potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce B2B.

– eurocash.pl rozwijamy intensywnie już od dwóch lat – mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja. – Poza regularnym wzrostem wartości sprzedaży, odnotowujemy zwiększone zainteresowanie wersją mobilną wśród klientów Eurocash Dystrybucja. Na koniec pierwszego półrocza mamy 15 tysięcy użytkowników platformy, z czego 6,5 tysiąca korzystało z niej przez smartfon. Oznacza to ponad 70% wzrost rok do roku w kanale mobile, a nie tylko. W lipcu udało się nam osiągnąć rekord sprzedaży mobilnej – 100 mln zł. Prawdziwym sprawdzianem dla eurocash.pl był czas obostrzeń związanych z koronawirusem. Bezpieczne, bezkontaktowe zamawianie i odbieranie towaru stało się w tym okresie dużą wartością naszej platformy. W czasie pandemii odnotowaliśmy widoczny wzrost wartości sprzedaży online. W marcu było to blisko 80 mln zł dodatkowego obrotu. Trudny okres pandemii pokazał jak duży jest potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce dla B2B. W tym czasie, eurocash.pl stał się dla naszych Klientów również rzetelnym kanałem informacji dot. prowadzenia sklepu wobec obostrzeń związanych z pandemią. Na platformie uruchomiliśmy stronę „Bezpiecznie z eurocash.pl”, gdzie publikujemy informacje o obowiązujących regulacjach, porady ekspertów BHP, zarządzania jakością czy prawników. Strona ta odnotowała w czasie pandemii rekordową liczbę blisko 100 tysięcy odsłon – dodaje Tomasz Polański.

Użytkownicy eurocash.pl chętnie korzystają również z innych funkcjonalności platfomry. Szczególnie dużą popularnością cieszą się akcje handlowe i kupony rabatowe. Za ich realizację klienci otrzymują dodatkowe korzyści do wykorzystania w ramach zakupów na platformie. W pierwszym półroczu 2020 roku, ponad połowa użytkowników eurocash.pl aktywowała blisko 200 tys. kuponów. W akcjach handlowych wzięło udział ponad 12 tys. klientów Grupy Eurocash.

– Dynamika rynku, stale zmieniające się trendy sprawiają, że platforma eurocash.pl musi się nieustannie rozwijać – tłumaczy Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja. – Od początku roku wprowadziliśmy blisko 50 usprawnień. Są to zarówno drobne zmiany ułatwiające użytkowanie, jak i większe funkcjonalności. Dużą zmianą było m.in. uproszczenie przejście do oferty innych jednostek biznesowych Grupy Eurocash. Teraz eurocash.pl pozwala na zaopatrzenie sklepu poza produktami spożywczymi i alkoholowymi również w produkty przykasowe, lekarstwa OTC oraz ponad 35 tysięcy produktów uzupełniających oferowanych w eurocash.pl Market.

Platforma eurocash.pl umożliwia przedsiębiorcom prowadzącym małe i średnie sklepy w całej Polsce m.in szybkie i wygodne zamawianie towarów. Można z niej korzystać w wersji online, cloud i mobile. Rozwiązanie zapewnia również dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji, czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. Platforma została stworzona przez Eurocash Dystrybucja, część Grupy Eurocash odpowiedzialną za aktywną dystrybucję (z dostawą do klienta). Od niedawna jednak mogą z niej również korzystać klienci Eurocash Eurocash Cash&Carry, Eurocash Serwis i Eurocash Gastronomia.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły