Lato sprzyja spacerom, szczególnie z maluchami. Przechadzka na świeżym powietrzu niesie szereg korzyści dla naszych pociech. Dotlenia i stymuluje wzrost organizmu, wzmacnia odporność oraz dostarcza naturalnej witaminy D, niezbędnej do prawidłowego rozwoju zębów i kości. Przebywając na zewnątrz, dziecko uczy się nowości oraz poznaje otaczający świat. Co warto ze sobą zabrać na wspólną wyprawę?
Prawidłowe nawodnienie organizmu dziecka to podstawa. Odpowiednia ilość płynów jest szczególnie ważna dla najmłodszych, ponieważ szybciej od dorosłych tracą wodę podczas aktywności fizycznej. Regularne uzupełnianie płynów może zapobiec wielu zdrowotnym konsekwencjom, takim jak np. udar cieplny, szczególnie groźny dla maluchów poniżej 1 roku życia.
Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce, można ją kupić praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Niestety, poszukując naszej ulubionej marki, nie zawsze zapłacimy za nią tyle samo w każdym odwiedzonym przez nas miejscu. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę napojów od ulubionego producenta.
Na jakiej podstawie można taką tezę postawić? Otóż Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu, największym reprezentantem handlu detalicznego i usług w naszym kraju, opracowała kolejną edycję Rankingu „Równi w Biznesie”. Ocenia w nim, czy strategie stosowane przez producentów polskich wód butelkowanych nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.
W rankingu zestawiono ze sobą wyniki wartości sprzedaży dziesięciu największych producentów. Każdemu z nich przyznawano punkty w wyróżnionych obszarach (cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty). Poszczególnym obszarom przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku. Jako końcową liczbę punktów producent otrzymał średnią ważoną wyników wszystkich wymienionych wskaźników.
Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważoną strategię prowadzi dana firma. I tak, pierwsze miejsce w tegorocznej edycji rankingu zdobył Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki, dostępnej we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się również Jurajska i Muszynianka. Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).
Kompletując spacerową wyprawkę, oprócz niezbędnych akcesoriów (np. pieluszek, nawilżanych chusteczek dla niemowląt, lekkich ubranek na zmianę, mleka w butelce czy kremów z filtrem UV), pamiętajmy o wodzie. Warto sięgnąć po tę, której producenci prowadzą zrównoważone strategie i nie faworyzują sklepów wielkopowierzchniowych czy dyskontów.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Aż 417 inicjatyw zostało przyjętych do II etapu rywalizacji o 1,5 milion zł grantów w konkursie „Lokalni herosi - 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”. Najwięcej projektów zgłoszono w Małopolsce, Mazowszu i na Dolnym Śląsku. Duże zainteresowanie udziałem w projekcie Eurocash potwierdza, że właściciele sklepów małoformatowych są mocno zaangażowani w życie społeczności lokalnych.
Konkurs ma pomóc detalistom w utrzymywaniu dobrych relacji z lokalnymi wspólnotami. Przeprowadzone wcześniej na zlecenie Eurocash badania wykazały, że oprócz dobrej oferty to właśnie dobre relacje są konieczne do rozwoju sklepów małoformatowych. Wiemy, że prowadzenie sklepu to nie tylko biznes. Dlatego m.in. poprzez Akademię Umiejętności Eurocash, czy platformę eHurt do zdalnego zarządzania zamówieniami i finansami sklepów oraz program lojalnościowy Delikarta chcemy dać przedsiębiorcom wiedzę, czas i narzędzia niezbędne do wzmacniania relacji z lokalnymi wspólnotami.
Z nadesłanych inicjatyw wynika, że relacje te najczęściej są budowane poprzez sport, rozwój przestrzeni wspólnej i zaangażowanie w życie kulturalne. Nie brakuje jednak i takich przedsiębiorców, którzy chcą pomóc społecznościom np. poprzez wsparcie osób niepełnosprawnych lub inicjatywy ekologiczne.
O tym, kto ostatecznie dostanie grant, zadecyduje głosowanie Internautów, które odbędzie się poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl między 15 sierpnia a 14 października br.
Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych, głównie wielkich sieci dyskontów i supermarketów. Dlatego analitycy Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu postanowili przyjrzeć się strategiom dystrybucyjnym i cenowym największych producentów mleka w Polsce.
Analitycy zestawili wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawali punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdy z tych obszarów ma swoją konkretną wagę w końcowym wyniku producenta. Im więcej punktów zdobył producent tym bardziej zrównoważona jest jego strategia dystrybucyjna i cenowa wobec różnych rodzajów sklepów. Oznacza to, że taki producent nikogo nie dyskryminuje poprzez zróżnicowanie oferty asortymentowej i cen.
Wyniki rankingu producentów mleka ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:
Pierwsze dwa miejsca zajmują mleczarnie, których produkty rzadko można kupić w dyskontach, a jeżeli tam są, to ceny ich asortymentu nie różnią się znacząco od cen w sklepach małopowierzchniowych. OSM Radomsko (mleka „Ale!”, „Dobre!”, „Hej!”) i OSM Krasnystaw („Twoje Zdrowie”) przede wszystkim koncentrują się na sprzedaży w swoich macierzystych regionach i utrzymywaniu dobrej oferty we wszystkich rodzajach sklepów, w tym w niezależnym handlu detalicznym. Promocji sprzedaży w dyskontach nie organizuje właściwie cała pierwsza piątka rankingu. Mlekpol, największy producent mleka w Polsce („Łaciate”, „Białe”, „Zambrowskie”, „Mazurski Smak”), stosuje porównywalne ceny na całym ryku, choć zdarza mu się też mieć promocje niektórych produktów w dyskontach.
Jeszcze niewielki, ale szybko rosnący udział w polskim rynku mają mleka smakowe. Spośród ujętych w rankingu dwóch producentów, wyspecjalizowanych w takim asortymencie, zdecydowanym liderem sprzedaży jest Müller Dairy („Müllermilch”), który jednak nie stosuje zrównoważonej strategii sprzedaży i zamyka zestawienie. Lepiej wypadł Zott („Monte Drink”, „Serduszko”), który w rankingu zajął 4. miejsce.
Miejsca 5-10 zajmują producenci, którzy są intensywnie promowani w dyskontach. Często ich asortyment jest tam eksponowany jako produkty pierwszego wyboru albo ich zakup w większej ilości jest premiowany niższą ceną. Dotyczy to czołowych graczy na rynku – Mlekovita i OSM Piątnica, średnich – OSM Łowicz i Polmlek oraz producenta mleka smakowego Müller Dairy.
- Prognozy Euromonitora przewidują, że sprzedaż mleka w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat będzie rosnąć i to mimo spadku liczby ludności. Uważamy, że znaczący udział w tym wzroście może mieć niezależny handel detaliczny. Warunkiem koniecznym jest jego sprawiedliwe traktowanie przez wszystkich producentów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.
W porównaniu do ubiegłorocznego rankingu swoje wyniki najbardziej poprawiła Mlekovita („Mlekovita”, „Polskie”, „Twój Kubek”, „Wypasione”, „Wydojone”), awansując z miejsca dziewiątego na szóste. Największy spadek w rankingu zanotował Polmlek („Uchate”, „Łagodne”), który był trzeci, a teraz jest siódmy.
- W sklepach małoformatowych podobnie jak w dyskontach i hipermarketach można organizować promocje sprzedaży i kampanie edukacyjne, które wpływają na zwyczaje żywieniowe Polaków. Ważne, żeby wszyscy najwięksi producenci nie ignorowali możliwości i potrzeb niezależnych detalistów i ich klientów – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.
Ranking „Równi w Biznesie” został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o posiadane dane agencji badawczej Nielsen za okres od sierpnia 2017 do lipca 2018 r. Jest on wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, oferujących w Polsce napoje gazowane.
W tym roku producentem, któremu najbardziej zależy na zapewnieniu dostępności i jednakowych cenach napojów gazowanych w różnych typach sklepów jest Jurajska z Postępu koło Myszkowa. Korzystają z tego zwolennicy takich marek tej firmy jak: Jurajska, Krzyś, Siup! i Sprytny Zbyś. Na drugim miejscu znalazła się czeska Kofola, która oferuje w naszym kraju napoje Hoop, Jupi i Mr. Max. Na najniższym stopniu podium stanęła firma Zbyszko z Radomia, znana z marek Zbyszko 3 Cytryny, Roko, Polo Cockta i Maxer. W czołówce są jeszcze dwaj inni polscy producenci: Victoria Cymes z Wałcza i Ustronianka z Ustronia. Najsłabsze oceny uzyskali zagraniczni giganci: wspomniana Coca-Cola Company, Pepsico oraz ostatnia w zestawieniu japońska Suntory z markami Orangina i Schweppes.
- Sklepy małoformatowe mają obecnie bardzo duży wpływ na wzrosty sprzedaży napojów gazowanych w puszkach i butelkach o pojemności do jednego litra oraz na efekty promocji nowości smakowych. W ciągu ostatnich lat w każdym takim sklepie wzrosła średnia liczba różnych wariantów napojów gazowanych. Jednak możliwości handlowe tych sklepów nie są w pełni wykorzystywane przez wszystkich producentów, na czym tracą niezależni przedsiębiorcy, sami producenci i konsumenci – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Wyniki rankingu producentów napojów gazowanych ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:
Im więcej punktów tym bardziej zrównoważona strategia.
W porównaniu do zeszłego roku najbardziej widoczna jest konsekwentna polityka dystrybucyjna i cenowa zagranicznych koncernów, które stosują różne strategie dla sklepów małopowierzchniowych, dyskontów i supermarketów. Od dwóch lat zajmują one końcowe miejsca w rankingu równości strategii, co jednocześnie nie przeszkadza Coca-Cola Company i Pepsico w kontrolowaniu 2/3 polskiego rynku napojów gazowanych. Spadki na liście o dwa miejsca odnotowały Ambra, która w tej kategorii oferuje głównie napój bezalkoholowy dla dzieci Piccolo oraz firmy Victoria Cymes i Colian. Ta ostatnia znana z marki napojów Hellena. Największe awanse na liście odnotowali polscy producenci: Jurajska (o 5 pozycji) i Ustronianka (o 2 pozycje).
- Charakterystyczne jest, że na rynku zdominowanym przez Coca-Colę i Pesico mniejsi gracze próbują z nimi wygrywać poprzez równe traktowanie wszystkich kanałów sprzedaży. Utrzymują w ryzach ceny i nie kombinują z wielkością opakowań. Dzięki ciepłej pogodzie jest bardzo prawdopodobne, że w tym roku, podobnie jak w 2017, wzrośnie liczba transakcji zakupu napojów gazowanych w sklepach małoformatowych. Na pewno skorzystają na tym wszyscy producenci – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Ranking został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen za okres od czerwca 2017 do maja 2018 r. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.
Ranking „Równi w Biznesie” jest wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
75 uczestników, 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów: tak w liczbach wyglądała pierwsza edycja studiów „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Grupa Eurocash razem ze Szkołą Główną Handlową kontynuuje inicjatywę, uruchamiając kolejną edycję studiów w roku akademickim 2018/2019.
To pierwsze w Polsce studia podyplomowe dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem detalicznym dedykowane przedsiębiorcom zrzeszonym w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash. W październiku rusza kolejna edycja.
– Studia te są pierwszą inicjatywą w Polsce, dzięki której wyższa uczelnia i firma z sektora FMCG wypracowały program skierowany do właścicieli niezależnych sklepów. Sukces pierwszej edycji motywuje nas do dalszych działań – kolejne studia ruszą w roku akademickim 2018/2019. Wezmą w nich udział wyłącznie franczyzobiorcy Grupy Eurocash: 41 osób – powiedziała Agata Wrzecionowska-Dzierba. Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.
– Akademia Umiejętności przygotowała program studiów wspólnie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, kierując się potrzebami i oczekiwaniami naszych Klientów. Stąd też na studiach połowę wykładowców stanowią doceniani w branży praktycy, których doświadczenie doskonale łączy się z wiedzą kadry naukowej – skomentowała Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. Wśród wykładowców są m.in.: prof. dr hab. Elżbieta Mączyńska (Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, SGH), prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek (SGH), prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), prof. SGH Agnieszka Sopińska, prof. dr hab. Bogdan Mróz (SGH), prof. SGH Barbara Bojewska, prof. dr hab. Jan Klimek (SGH), dr Jacek Lipiec (SGH), Jacek Santorski (psycholog społeczny i psycholog biznesu, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa) oraz Marek Zuber (ekonomista, analityk rynkowy).
– Prowadzenie sklepu to tak naprawdę zarządzanie przedsiębiorstwem, a do tego potrzebna jest wiedza, otwartość na rynek oraz umiejętność wykorzystywania odpowiednich narzędzi umożliwiających osiągniecie wyników biznesowych. Dlatego też skupiamy się na edukacji w obszarze szeroko pojętego zarządzania, prawa handlowego, nowych trendów w zachowaniach konsumentów oraz sukcesji w biznesie – powiedziała Agata Wrzecionowska-Dzierba. – W drugiej edycji, w odpowiedzi na zgłaszane potrzeby franczyzobiorców Grupy Eurocash, będziemy kłaść większy nacisk na zajęcia dotyczące tematyki konsumenta, zarządzaniu personelem oraz wspomnianej sukcesji w biznesie – podsumowała Agata Wrzecionowska-Dzierba.
Program studiów nie zakłada pisania pracy dyplomowej, a opracowanie biznes planu, który słuchacz może wcielić w życie. Na początku czerwca br. pierwsza grupa studentów zaprezentowała swoje projekty: większość dotyczyła modernizacji lub powiększenia istniejącego sklepu. Promotorami byli dr Marta Ziółkowska oraz prof. Bogdan Mróz. Wszystkie biznes plany recenzował Marek Zuber. Oficjalne zakończenie pierwszej edycji studiów podyplomowych i Akademii Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz uroczyste wręczenie świadectw odbędzie się 21 września br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
***
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.
Tylko w okresie od września 2016 r. do sierpnia 2017 r. roku w konferencji i warsztatach w ramach Akademii wzięło udział łącznie 13 500 właścicieli i pracowników sklepów, a 14 000 osób skorzystało z platformy edukacyjnej.
Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają blisko 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Do końca lipca br. dzieci pracowników Grupy Eurocash oraz personelu zatrudnianego przez jej franczyzobiorców i partnerów mogą aplikować do kolejnej edycji Programu Stypendialnego „Spełniaj marzenia!”. Jak co roku, Fundacja Grupy Eurocash przyzna do 150 stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów.
Celem inicjatywy jest wsparcie szczególnie uzdolnionych dzieci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju talentów, niezależnie od tego, z jaką dziedziną się one wiążą. Fundacja promuje młodzież zdolną, a zarazem pracowitą i wrażliwą na potrzeby innych.
– Wśród stypendystów Grupy Eurocash znajdują się uczniowie i studenci, którzy nie tylko mogą pochwalić się wysoką średnią ocen, ale także zdobytymi laurami za osiągnięcia sportowe, artystyczne czy naukowe. – skomentowała Katarzyna Kopaczewska, Prezes Fundacji Grupy Eurocash. – Jednocześnie te zdolne osoby cechuje empatia, o czym świadczy fakt, że znajdują czas na aktywność społeczną i pomoc innym. Właśnie takim zdolnym i wrażliwym na potrzeby innych ludziom szczególnie kibicujemy na drodze ich rozwoju – dodała Katarzyna Kopaczewska.
W ciągu pięciu lat istnienia Programu Stypendialnego Fundacja Grupy Eurocash sfinansowała niemal 600 całorocznych stypendiów dla uzdolnionych dzieci pracowników, franczyzobiorców i partnerów Grupy Eurocash. Jest ono przyznawane na jeden rok szkolny lub akademicki, jednak osoby objęte wsparciem Fundacji mogą ubiegać się o nie ponownie w kolejnych latach. Kilkoro stypendystów zakwalifikowało się do Programu i uzyskało wsparcie nawet pięciokrotnie. Stypendia będą wypłacane co miesiąc na konto stypendysty przez cały rok szkolny i akademicki 2018/2019.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.
Najwięcej punktów w tegorocznej edycji rankingu „Równi w biznesie” zdobył Nałęczów Zdrój, co wynika z faktu, iż to właśnie jego produkt – woda Cisowianka – jest dostępna we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się także Jurajska i Muszynianka.
– Wysoka pozycja Muszynianki cieszy współpracujących z nami Przedsiębiorców, którzy zdają sobie sprawę, że jest to jedyny producent w rankingu mający ograniczenia wydobywcze. Woda mineralna pochodzi z odwiertów w Muszynie, znajdujących się na terenie Popradzkiego Parku Krajobrazowego. Pomimo rosnącego popytu, producent nie jest w stanie rozlewać do butelek więcej wody niż pozwalają na to warunki naturalne. Nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu zrównoważonej polityki dystrybucyjnej i cenowej. Oferuje sklepom osiedlowym warunki zakupu nie gorsze niż dyskontom – podkreśla Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
W pierwszej piątce producentów najrówniej traktujących wszystkie kanały sprzedaży znalazła się też Coca-Cola Company z jej najpopularniejszą wodą Kropla Beskidu i Maspex, z lubianą szczególnie przez dzieci wodą Kubuś Waterrr. Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).
Ranking został przygotowany przez Grupę Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen za okres od czerwca 2017 do maja 2018 r. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.
Wyniki rankingu producentów wody ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:
Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważona strategia.
W porównaniu do podobnego rankingu z zeszłego roku na podium nie znalazł się Maspex, który jednocześnie odnotował największy spadek na liście. Natomiast Nałęczów Zdrój i Muszynianka zamieniły się miejscami. Na drugie miejsce z piątego weszła Jurajska. Jeszcze większy awans odnotowała Ustronianka, która w tym roku jest 6., a w zeszłym roku była 10.
– Woda butelkowana jest w Polsce traktowana jako najzdrowszy z napojów. Z roku na rok jej spożycie rośnie w szybkim tempie. Niemal połowę sprzedawanej u nas wody w opakowaniach o pojemności poniżej 1,5 litra konsumenci kupują w sklepach małoformatowych. Na pewno te wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby wszyscy kluczowi producenci zadbali, by ich oferta była równie dostępna i atrakcyjna cenowo we wszystkich typach sklepów – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Ranking „Równi w biznesie” jest wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć nowego typu sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.
– Od momentu udostępnienia konceptu Dużego Bena franczyzobiorcom, które zapowiedzieliśmy w pierwszym kwartale tego roku, otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość współpracy od Przedsiębiorców z całej Polski. Zarówno tych, którzy prowadzą już sklepy z alkoholem, jak i tych, którzy nie mają własnego lokalu, ale chcieliby dołączyć do sieci Duży Ben – wskazuje Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – Ostatnie miesiące to okres intensywnych rozmów z potencjalnymi Partnerami, których efektem jest uruchomienie nowych placówek w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym i agencyjnym. Zakładamy, że jeszcze w te wakacje otworzymy kolejne tego typu sklepy. Stawiamy przy tym na efektywność i jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności przez nowe placówki. W pierwszym etapie skupiamy się zatem na rozwoju sieci w Wielkopolsce, by w kolejnym kroku wyjść z naszym konceptem do dalszych regionów – dodaje.
Nowe sklepy z logo Duży Ben pojawiły się przy ul. Witkowskiej 11 w Gnieźnie oraz przy ul. Górna Wilda 74 w Poznaniu.
Placówka gnieźnieńska funkcjonuje w modelu franczyzowym. Jak podkreśla właściciel, współpraca z dużym dystrybutorem, pozwala skupić się na sprzedaży i jakościowej obsłudze klienta, bez martwienia się o nowe rozwiązania marketingowe oraz dopasowany asortyment sklepu.
Sklep w Poznaniu jest z kolei pierwszym w modelu agencyjnym. To propozycja Grupy Eurocash dla tych Przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym kapitałem, aby uruchomić własną placówkę. W systemie agencyjnym to organizator sieci jest właścicielem sklepu, jego wyposażenia oraz towaru. Agent wnosi natomiast swoje zaangażowanie i pracę. Jego rolą jest bieżące prowadzenie sklepu, w tym m.in. zatrudnianie pracowników.
O Dużym Benie
Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta.
Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.
Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.
Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Jak to się dzieje, że te same piwa mają różne ceny w dyskontach i małopowierzchniowych sklepach? Dlaczego niektórych piw znanych z hipermarketu nie kupimy w sklepie osiedlowym? Zwykle decyduje o tym polityka dystrybucyjna i cenowa producentów piwa i nierówne traktowanie przez nich różnych formatów sklepów. Dlatego Grupa Eurocash, wraz z partnerem strategicznym Polską Izbą Handlu, przygotowała kolejną edycję rankingu największych browarów w Polsce, oceniając, czy realizowane przez nie strategie nie pomniejszają znaczenia niezależnego handlu.
- Dla nas jako Grupy Eurocash sprawiedliwe traktowanie niezależnego handlu detalicznego przez wszystkich producentów ma duże znaczenie. Dlatego zdecydowaliśmy się na realizację drugiej edycji rankingu „Równi w Biznesie” i ocenę największych dostawców kilku kluczowych kategorii rynku spożywczego: piwa, wody, napojów gazowanych, soków i nektarów, wódki oraz mleka. Ranking, oparty na porównaniu różnych kryteriów ważnych dla przedsiębiorców , ma zachęcać czołowych producentów w Polsce do partnerskiego traktowania sklepów małoformatowych, ponieważ nadal stanowią one niemal połowę rynku detalicznego – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Największe browary, działające na polskim rynku, nie zawsze budują swoją pozycję, równo traktując niezależny handel detaliczny. Tą drogą nadal w ujęciu wartościowym sprzedaje się w Polsce ponad 40% dóbr szybkozbywalnych i 70% piwa. Zdecydowanym liderem i to drugi rok z rzędu, jeśli chodzi o partnerskie relacje ze wszystkimi rodzajami sklepów, jest regionalny Browar Namysłów. Tuż za nim znalazła się firma Van Pur, dystrybutor m.in. piwa Łomża. Z koncernów piwnych najlepiej wypadł Heineken (Grupa Żywiec), który jest 2. pod względem wartości sprzedaży, a 3. w rankingu. Tyle samo punktów zdobyła spółka Perła – Browary Lubelskie. Grupa Asahi (Kompania Piwowarska), która ma największy udział w polskim rynku piwa, w rankingu „Równi w Biznesie” zajęła dopiero 5 miejsce. Podobnie 3. na rynku Carlsberg, po ocenie jego podejścia do małego formatu, otwiera dopiero drugą połowę stawki „Równych w Biznesie”.
- Największe browary mogą zadbać o to, żeby w sklepach małoformatowych były ich najpopularniejsze piwa w cenie atrakcyjnej dla konsumentów. Te najwyżej ocenione w rankingu pokazują, że potrafią równo traktować wszystkie kanały sprzedaży. Klienci częściej odwiedzają małopowierzchniowy sklep i częściej w nim kupują. Dlatego w niezależnym handlu detalicznym jest potencjał na dalsze rozszerzanie portfolio piwa, uatrakcyjnienie ekspozycji i odejście od sprzedaży tylko w pojedynczych butelkach lub puszkach. Już teraz obserwujemy w tym kanale rosnącą sprzedaż piwa. Przykład Browaru Namysłów pokazuje, że równe traktowanie popłaca, bo udziały tego producenta w rynku rosną w tym roku najszybciej – mówi Jacek Owczarek.
Ranking został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena – waga 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.
Wyniki rankingu producentów piw wobec sklepów małoformatowych w 2018 roku:
Im więcej punktów tym bardziej zrównoważona strategia.
W porównaniu do rankingu z zeszłego roku w czołówce nie zmieniła się pozycja Browaru Namysłów. Wśród producentów, którzy równo traktują wszystkie kanały sprzedaży pozostała też Perła – Browary Lubelskie. Największej poprawy swojej pozycji dokonał koncern Heineken (Grupa Żywiec), który awansował z miejsca 9 na 3. Godny uznania jest też skok firmy Van Pur z miejsca 6 na 2. Ubiegłorocznego podium nie utrzymał Carlsberg, który w tym roku spadł na miejsce 6.
- Zestawienie wyraźnie pokazuje, że nadal nie wszyscy detaliści są traktowani sprawiedliwie i po partnersku. Na nierównym traktowaniu tracą niezależni przedsiębiorcy, producenci i konsumenci. Dlatego nie akceptujemy dyskryminacji kanału małoformatowego przez część producentów FMCG. Utrzymanie konkurencyjnej oferty w małych i średnich sklepach nikogo nie wyklucza, a służy całemu rynkowi – podkreśla Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.
Ranking „Równi w Biznesie” jest wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, najszerszego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Ponad 130 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. Każdy z uczniów wziął udział w 3 warsztatach.
W 2017 roku Akademia Umiejętności Eurocash rozpoczęła współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi/branżowymi oraz technicznymi, kształcącymi uczniów na kierunkach sprzedawca oraz technik handlowiec. Pilotażowym programem zostały objęte wybrane szkoły z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. W roku szkolnym 2017/2018 zorganizowanych zostało łącznie 25 warsztatów, w których uczestniczyło 138 uczniów (każdy z nich brał udział w 3 warsztatach). Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych m.in. z obsługą klienta i merchandisingiem w sklepie spożywczym. Inicjatywa Akademii Umiejętności Eurocash uzyskała patronat Ośrodka Rozwoju Edukacji.
Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” został stworzony w odpowiedzi na rosnący problem braku wykwalifikowanych sprzedawców na rynku pracy. Nadrzędnym celem współpracy szkół i Akademii Umiejętności Eurocash była promocja zawodu sprzedawcy wśród młodych ludzi.
– Polscy niezależni przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi. Chodzi zarówno o brak rąk do pracy, jak i niski poziom kwalifikacji zawodowych osób zatrudnianych w handlu. Dotyczy to całego rynku, a więc i naszych klientów – właścicieli sklepów franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Szkoły z roku na rok odnotowują słabnące zainteresowanie kierunkiem sprzedawca przez co coraz częściej łączą różne profile w klasach wielozawodowych lub całkowicie rezygnują z otwierania kolejnych roczników. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, stworzyliśmy inicjatywę, która nie tylko wzbogaca obecny program kształcenia, ale pokazuje również uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe, a w efekcie odpowiedniego zaangażowania może przynieść również dobre wynagrodzenie – dodaje.
W ramach projektu Akademia Umiejętności Eurocash organizuje praktyczne warsztaty dla uczniów, gości w szkołach zawodowych i branżowych podczas dni otwartych oraz organizuje specjalne spotkania z rodzicami. Uczniowie biorący udział w programie mają możliwość odbycia płatnych praktyk zawodowych w sklepach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W trakcie nauki oraz praktyk trenerzy Akademii Umiejętności Eurocash zapewniają indywidualne wsparcie merytoryczne dla uczniów. W ramach tegorocznej edycji programu Eurocash zorganizował m.in. wycieczkę dla uczniów Bieszczadzkiego Zespołu Szkół Zawodowych im. Lecha Wałęsy w Ustrzykach Dolnych do centrum logistycznego w Krosno-Szczepańcowa, w której wzięło udział około 50 osób.
– Wraz z początkiem września, ruszy kolejny cykl zajęć warsztatowych dla uczniów. Wezmą w nich udział również klasy pierwsze, których uczniowie będą odbywać praktykę zawodową w sklepach współpracujących z Akademią Umiejętności Eurocash. Dotychczas programem objęci byli uczniowie klas trzecich – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba. – Program „Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach” wejdzie w kolejną fazę, zacieśniając współpracę z kolejnymi szkołami.
***
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.
Tylko w okresie od września 2016 r. do sierpnia 2017 r. roku w konferencji i warsztatach w ramach Akademii wzięło udział łącznie 13 500 właścicieli i pracowników sklepów, a 14 000 osób skorzystało z platformy edukacyjnej.
Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Tylko na obchody tegorocznego Dnia Dziecka niezależni przedsiębiorcy, którzy prowadzą małoformatowe sklepy w Polsce, przeznaczyli kilka milionów złotych – wynika z szacunków Grupy Eurocash. Jak osiedlowy sklep może zostać ośrodkiem życia wspólnoty?
Bez Jana Skalskiego, który jest właścicielem 10 sklepów na Podkarpaciu praktycznie nie mogą się odbyć Dni Sieniawy lub Dni Tryńczy. W ciągu kilku lat na nagrody w konkursach kupił już 50 żółto-niebieskich rowerów. Użytkownicy jednośladów w barwach Lewiatana są żywą reklamą jego sklepów, ale jemu chodzi też o radość dawania. Ponadto jego „prezenty” przynoszą szczęście lokalnym zespołom piłkarskim. Grający w IV lidze piłkarze MKS Sokoła Sieniawa dostali od Jana Skalskiego komplet strojów piłkarskich. Teraz, na końcówce sezonu zajmują pierwsze miejsce w swojej grupie i są bliscy awansu do III ligi. Od zwycięstwa do zwycięstwa do A klasy zmierzają też piłkarze LKS Czerwoni Cewków, którzy również walczą o awans w strojach od Jana Skalskiego. – Jestem pod wrażeniem tego, jak chłopaki angażują się w treningi i grę – mówi. Mecz, który oglądał, wygrali 11-0. Teraz chciałby pomóc im w zakupie bramek, pachołków, ławek i piłek, bo na razie zawodnicy brak sprzętu treningowego nadrabiają ambicją. Szansą na zdobycie funduszy jest trwająca właśnie akcja Grupy Eurocash „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”, w której zamierza powalczyć o jeden z grantów. Tak właściciel małego sklepu w Cewkowie może stać się lokalnym Abramowiczem, który pomaga wrócić Czerwonym Cewków do czasów świetności, kiedy grali w lidze okręgowej.
– Według badania przeprowadzonego na nasze zlecenie, 78 proc. właścicieli sklepów uważa, że działalność sklepów detalicznych pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i ich poziom zadowolenia z życia. Zwróceniu uwagi na to zjawisko służy tegoroczna akcja „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.
Również Ireneusz Wróbel, który razem ze swoim ojcem Stanisławem Wróblem prowadzi kilka sklepów na Podkarpaciu, wymienia długą listę lokalnych wydarzeń i instytucji, które wspiera finansowo lub rzeczowo. Właśnie finalizuje „Akademię Podróżnika” – konkurs dla lokalnych szkół, który polegał na zbieraniu paragonów zakupowych. Za każdy paragon płaci 50 groszy. Klasie, która zebrała najwięcej paragonów, wypłacił 2 378 zł. Uczniowie będą mogli przeznaczyć te pieniądze na wycieczkę lub inne potrzeby klasowe. Równolegle dzieciom swoich pracowników zafundował wyjazd do Energylandii w Zatorze.
Dzięki pomysłowi Sylwestra Szerląga, współwłaściciela 11 sklepów w Małopolsce, niewielka Rzezawa w powiecie bocheńskim jest rekordzistą Polski w grillowaniu najdłuższego szaszłyka z kurczaków (miał ponad 43 metry). Jeszcze mniejsze Ciężkowice w powiecie tarnowskim szczycą się największą w Polsce liczbą osób jednocześnie czytających wiersz (z okazji Dnia Dziecka 557 osób czytało Brzechwę). Piknik zgromadził prawie 5 tys. osób, choć miasteczko ma zaledwie 2400 mieszkańców. Sylwester Szerląg nie ukrywa, że wydarzenie kosztowało około 30 tys. zł. – Takich imprez nie robi się co roku, ale mniejsze inicjatywy wspieram przez cały rok – mówi. Jak sam szacuje, z wielu kilkusetzłotowych dotacji robi się około 15 tys. zł rocznie.
Niedawno zorganizował wyjazd setki dzieci trenujących piłkę nożną na ostatni mecz Bruk-Bet Termaliki w Ekstraklasie na stadionie w Niecieczy. W ramach akcji Grupy Eurocash „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” planuje zgłosić budowę siłowni plenerowej w parku we wsi Bogoniowice koło Ciężkowic. Na pomysły przedsiębiorców takich jak on, wspierających lokalne społeczności, czeka 100 grantów o łącznej wartości 1 500 000 złotych. Organizatorzy akcji czekają na zgłoszenia jeszcze do 18 czerwca. Realizacja projektu Sylwestra Szerląga będzie kosztować 50 tys. zł i o taki grant chce powalczyć w akcji Eurocash. Jeśli wygra to siłownia powstanie już w 2019 roku.
Okazałą kolekcję dyplomów i podziękowań za wsparcie ma Anna Wnuk, właścicielka niewielkiego sklepu w Ostrorogu w Wielkopolsce. Rada duszpasterska w Ostrorogu dziękuje za wsparcie festynu parafialnego, szkoła podstawowa w Sycynie „za okazaną pomoc i życzliwość”, biblioteka „za wielkie serce” przy organizacji festynu „Jan z Ostroroga w gości prosi”. – Nie zdarzyło się, żebym odmówiła pomocy w przygotowaniu imprez dla dzieci. Ich organizatorzy zawsze mogą liczyć zarówno na wsparcie finansowe jak i rzeczowe w postaci produktów takich jak napoje, słodycze lub drobne zabawki – mówi. Ale prośby dotyczą też imprez organizowanych dla dorosłych. Wtedy prezenty w postaci słodyczy zastępują zestawy kosmetyków, sprzęt sportowy lub alkohole. Sprowadziła się do Ostroroga w 2013 roku, a dziś, dzięki społecznej aktywności czuje, że z miasteczkiem jest zżyta, jakby mieszkała w nim od lat.
To tylko kilka przykładów bohaterów lokalnych społeczności. Wszyscy właściciele sklepów, którzy wspierają lokalne inicjatywy mogą do 18 czerwca ubiegać się o granty Eurocash na finansowanie swoich działań. Wystarczy, że przez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl zgłoszą pomysły, z których będą mogły skorzystać lokalne wspólnoty. Przedsiębiorcy ubiegają się o granty w wysokości 10 tys., 50 tys. i 100 tys. zł. Akcję objęło Patronatem Honorowym Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Szczegółowe informacje o akcji „Lokalni Herosi” oraz regulamin znajdują się na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Właściciele sklepów mogą skorzystać też z pomocy Biura Obsługi Projektu „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”, dzwoniąc pod numer tel. (22) 123 77 22 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podpisanie umowy przyrzeczonej jest ostatnim etapem w procesie nabycia supermarketów Mila. W wyniku transakcji krajowy lider, wspierający dziesiątki tysięcy przedsiębiorców w kraju został właścicielem sieci 187 supermarketów działających pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Łączne przychody ze sprzedaży sieci w 2017 roku osiągnęły około 1,48 mld zł. Dzięki inwestycji Grupy Eurocash, sieć Mila pozyskała silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju.
Wartość transakcji przejęcia sieci Mila opiewała na kwotę 350 mln zł bez uwzględniania wybranych nieruchomości spółki, które nie zostały nabyte przez Eurocash.
– Po finalizacji transakcji możemy rozpocząć płynną integrację naszych biznesów. Czeka nas okres intensywnej pracy w zakresie wymiany i wdrożenia najlepszych praktyk obu sieci tj. Mila i Delikatesów Centrum. Przejęcie tej sieci to dla nas ogromna wartość, która zaowocuje transferem wiedzy i doświadczeń do naszych franczyzobiorców i partnerów. Dzięki niej nasi Klienci będą mogli czerpać korzyści ze zwiększonego zaplecza logistycznego Grupy, a także zwiększonej skali zakupowej, która pozwoli naszym klientom otrzymać warunki handlowe zbliżone do konkurencji. Można powiedzieć, że niezależni detaliści zaczynają pozyskiwać rynek do tej pory opanowany przez wielkie sieci marketów – powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.
Integracja sieci Mila z Grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat. Zacznie się od wspólnego zapoznania się, szkoleń, wizyt referencyjnych zarówno w sklepach Delikatesy Centrum jak i Mila. Kolejnym etapem będzie integracja logistyki obydwu spółek, aby jak najefektywniej wykorzystać wspólne aktywa. Na koniec integracji podjęta zostanie decyzja dotycząca rebrandingu sklepów, tak by przedsiębiorcy prowadzący dotychczas blisko 1300 sklepów Delikatesy Centrum, mogli skorzystać ze zwiększonej obecności marki w kolejnym regionie kraju. Docelowo rozwiązania i innowacje wypracowane w stworzonej przez Delikatesy Centrum i Mila sieci zostaną przekazane wszystkim Klientom Grupy Eurocash. Przykładem takich działań jest wypracowany już dziś wysokiej jakości system codziennej dystrybucji produktów świeżych, który zostanie dość mocno wsparty rozwiązaniami logistycznymi Mila w centralnej Polsce.
– Stabilność i doświadczenie Eurocash to jedne z ważniejszych atutów, jakie sieć Mila pozyskuje od dnia finalizacji transakcji. Spodziewamy się, że wymiana wiedzy przełoży się na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej naszych supermarketów. Wspólnie z zespołem Delikatesów Centrum jesteśmy w stanie wypracować rozwiązania, które docenią klienci w całej Polsce. A dzięki temu, że do sieci będą dołączać kolejni przedsiębiorcy współpracujący w modelu franczyzowym, będziemy czerpać dalsze korzyści wynikające z efektu skali. Na pewno przełożą się one na atrakcyjność naszej oferty – powiedział Artur Góralczyk, Prezes Zarządu Mila S.A.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Spróbuj wyszukać ponownie.