22.08.2018 12:45

Woda: podstawa ekwipunku na spacerze z dzieckiem

Lato sprzyja spacerom, szczególnie z maluchami. Przechadzka na świeżym powietrzu niesie szereg korzyści dla naszych pociech. Dotlenia i stymuluje wzrost organizmu, wzmacnia odporność oraz dostarcza naturalnej witaminy D, niezbędnej do prawidłowego rozwoju zębów i kości. Przebywając na zewnątrz, dziecko uczy się nowości oraz poznaje otaczający świat. Co warto ze sobą zabrać na wspólną wyprawę?

Prawidłowe nawodnienie organizmu dziecka to podstawa. Odpowiednia ilość płynów jest szczególnie ważna dla najmłodszych, ponieważ szybciej od dorosłych tracą wodę podczas aktywności fizycznej. Regularne uzupełnianie płynów może zapobiec wielu zdrowotnym konsekwencjom, takim jak np. udar cieplny, szczególnie groźny dla maluchów poniżej 1 roku życia.

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce, można ją kupić praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Niestety, poszukując naszej ulubionej marki, nie zawsze zapłacimy za nią tyle samo w każdym odwiedzonym przez nas miejscu. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę napojów od ulubionego producenta.

Na jakiej podstawie można taką tezę postawić? Otóż Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu, największym reprezentantem handlu detalicznego i usług w naszym kraju, opracowała kolejną edycję Rankingu „Równi w Biznesie”. Ocenia w nim, czy strategie stosowane przez producentów polskich wód butelkowanych nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

W rankingu zestawiono ze sobą wyniki wartości sprzedaży dziesięciu największych producentów. Każdemu z nich przyznawano punkty w wyróżnionych obszarach (cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty). Poszczególnym obszarom przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku. Jako końcową liczbę punktów producent otrzymał średnią ważoną wyników wszystkich wymienionych wskaźników.

Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważoną strategię prowadzi dana firma. I tak, pierwsze miejsce w tegorocznej edycji rankingu zdobył Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki, dostępnej we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się również Jurajska i Muszynianka. Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).

Kompletując spacerową wyprawkę, oprócz niezbędnych akcesoriów (np. pieluszek, nawilżanych chusteczek dla niemowląt, lekkich ubranek na zmianę, mleka w butelce czy kremów z filtrem UV), pamiętajmy o wodzie. Warto sięgnąć po tę, której producenci prowadzą zrównoważone strategie i nie faworyzują sklepów wielkopowierzchniowych czy dyskontów.

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły