Informacje prasowe

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Znamy zwycięzców konkursu „Herosi Innowacyjności”. Spośród 661 pomysłów zgłoszonych przez niezależnych przedsiębiorców, prowadzących sklepy detaliczne, konsumenci w głosowaniu i jury po ocenie biznesowego potencjału projektów wybrali 54 najlepsze projekty. Podczas głosowania klienci sklepów oddali rekordowe ponad pół miliona głosów. Wartość nagród w konkursie wyniosła milion złotych.

W pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcy zgłaszali swoje projekty w 3 kategoriach tematycznych: „Zmieniam świat lokalnie” (162 projekty), „Inwestuję w technologię” (196 projektów) oraz „Stawiam na praktyczne rozwiązania” (303 projekty). W tej ostatniej dominowały projekty dotyczące unowocześnienia sklepu, np. zakupu nowego wyposażenia. Najpopularniejszymi innowacjami w ramach inwestowania w technologię były pomysły na ułatwianie klientom zakupów. Z kolei w kategorii „Zmieniam świat lokalnie” właściciele sklepów zgłaszali projekty rewitalizacji otoczenia sklepu, np. budowę placu zabaw,  a także wsparcia lokalnych szkół, organizacji i drużyn sportowych. Przedsiębiorcy mogli starać się o wsparcie na realizację projektu w wysokości 100 tys. zł, 50 tys. zł lub 15 tys. zł. Na ocenę końcową wniosku składały się punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z głosowania internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów.

Lokalni herosi

Główną nagrodę 100 tys. złotych otrzymały Delikatesy Centrum z Beska (podkarpackie), trzy nagrody po 50 tys. zł otrzymały Delikatesy Centrum z Baligrodu (podkarpackie), sklep abc z Jędrzejowa (świętokrzyskie) oraz sklep abc z Zielonej Góry (lubuskie). 50 nagród po 15 tys. zł trafiło do sklepów Lewiatan, Groszek, Euro Sklep, abc, Gama i Delikatesów Centrum w całej Polsce.

– Liczba zakwalifikowanych projektów i oddanych głosów pokazuje jak wielki społeczny potencjał tkwi w Herosach. Dzięki „Herosom Innowacyjności” każdy może mieć wpływ na to, jak funkcjonuje lokalny sklep, jak wygląda jego otoczenie i jaki ma wpływ na lokalną społeczność.  – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.

– Dziękuję przedsiębiorcom i klientom sklepów za tak wielkie zaangażowanie w konkursie oraz gratuluję nagrodzonym. Wiem, że wielu uczestników konkursu realizuje podobne projekty na co dzień – podkreśla Jacek Owczarek.

Autonomiczny sklep

Celem najlepszego projektu Delikatesów Centrum z Beska jest stworzenie całkowicie autonomicznego sklepu bez pracowników. Market o powierzchni 34 mkw. będzie wyposażony w zaawansowany system kas samoobsługowych oraz kamery monitorujące cały proces zakupowy. Oferta sklepu będzie obejmować 100 najczęściej kupowanych produktów.

– Mieszkańcy naszej miejscowości są na co dzień bardzo zajęci. Pracują w rolnictwie lub dojeżdżają do pracy do innych miast, więc często nie mają czasu na zakupy. Dlatego chciałam stworzyć im możliwość zakupów przez całą dobę samodzielnie, szybko i bez kolejek – mówi Justyna Widota, właścicielka Delikatesów Centrum z Beska.

Plac zabaw zamiast czołgu

Projekt nagrodzony kwotą 50 tys. złotych pt. „Radość dziecka, nie wojna” to odpowiedź właściciela Delikatesów Centrum z Baligrodu (podkarpackie) na brak placu zabaw dla dzieci w tej miejscowości. Na razie jedyną „atrakcją” jest stary czołg T34, ustawiony na centralnym placu Baligrodu. Dlatego pomiędzy delikatesami a czołgiem-pomnikiem powstanie plac zabaw.  Projekt został wybrany w kategorii „Zmieniam świat lokalnie”.

Taką samą nagrodę otrzymał projekt pt. „Aktywny koszyk - Osiedlowy sklepik on-line dla aktywnych społecznie”. Pomysł sklepu abc z Jędrzejowa (świętokrzyskie) został zgłoszony w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. „Aktywny koszyk” łączy wykorzystanie nowoczesnych technologii w handlu detalicznym z ideą odpowiedzialności społecznej biznesu. Klienci będą mogli zdalnie robić zakupy i odbierać je w osiedlowym sklepie, a jednocześnie wspomagać lokalną społeczność. Działanie charytatywne opiera się na idei wirtualnie „zawieszonego koszyka” dla kogoś, kogo akurat na niego nie stać. Klienci będą mogli wrzucać do niego produkty, które zechcą komuś podarować.

W sklepie i wokół sklepu

Za zdobyte w konkursie 15 tys. złotych właściciel sklepu Gama z Miastka (pomorskie) będzie mógł kupić nowoczesną ladę chłodniczą wyposażoną w energooszczędne wentylatory oraz nowoczesne oświetlenie LED, a właściciel Euro Sklepu z Międzylesia wyposaży swój obiekt w cichy i energooszczędny regał chłodniczy. Natomiast właściciel Delikatesów Centrum w Osobnicy (podkarpackie) wzbogaci bistro działające w sklepie o kącik kawowy, gdzie klienci będą mogli wypić kawę zjeść pyszne ciasto i porozmawiać.

Najwięcej inicjatyw nagrodzonych kwotą 15 tys. złotych (33 na 50) to projekty z kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. To dowód na zainteresowanie właścicieli sklepów ich otoczeniem  i potrzebami lokalnych społeczności. Blisko jedna trzecia inicjatyw w tej kategorii dotyczyła stworzenia placów zabaw, boisk, ogrodów przedszkolnych czy parków rozrywki dla dzieci.

Herosi detalu

W konkursie wzięli udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama, czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy Eurocash.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

Eurocash wspiera handel niezależny. 54 Herosów Innowacyjności otrzyma 1 000 000 zł na realizację swoich projektów
Znamy zwycięzców konkursu „Herosi Innowacyjności”. Spośród 661 pomysłów zgłoszonych przez niezależnych przedsiębiorców, prowadzących sklepy...

Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości – „Detalista 4.0”. Zaprezentowano rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, konsumentom wysoką jakość robienia zakupów, a producentom jak najlepsze dotarcie ze swoją ofertą do finalnego odbiorcy. Z wizją  „Detalista 4.0” zapoznało się dziś ponad 5,2 tys. uczestników IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, zorganizowanego przez Akademię Umiejętności Eurocash.

 

Jak zatem będzie funkcjonował sklep zarządzany przez „Detalistę 4.0”? Co czeka konsumentów?

– Od lat konsekwentnie zmieniamy oblicze polskiego handlu, inwestując w rozwiązania z obszaru nowych technologii, które mają ułatwiać prowadzenie biznesu detalicznego przez niezależnych przedsiębiorców – mówi Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash. W 2018 roku uruchomiliśmy dla nich eurocash.pl, czyli wielofunkcyjną platformę e-commerce. Od tego momentu właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej. W 2019 roku, poszliśmy o krok dalej i wdrożyliśmy eurocash.pl Market, czyli platformę marketplace, która docelowo może poszerzyć ofertę małoformatowych sklepów nawet do pół miliona produktów. Naszym klientom zapewniamy dostęp do technologii na najwyższym, światowym poziomie, a także do wiedzy o rynku przyszłości. Okazją do prezentacji najnowszych rozwiązań z tego obszaru jest dla nas coroczny Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Do rozmowy o przyszłości handlu zaprosiliśmy w tym roku firmę Microsoft – dodaje Amaral.

Wizja Detalisty 4.0 to gama najnowocześniejszych rozwiązań, dzięki którym właściciele sklepów mogą dokładnie poznać swoich klientów i precyzyjnie odpowiedzieć na ich potrzeby.

- W przedstawionym dzisiaj koncepcie Detalista 4.0 na pierwszym miejscu stoją klienci, ich potrzeby i rosnące oczekiwania w cyfrowej erze. Detalista 4.0 to coś więcej niż wizja. Już teraz istnieje wiele rozwiązań dostępnych dla właścicieli sklepów które wpływają na zwiększenie zaangażowania i lojalności klientów, a także efektywność operacyjną. Technologie, które zmieniają rynek, takie jak przetwarzanie w chmurze, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, Big Data i Internet Rzeczy, już teraz mogą być wsparciem dla właściciela sklepu w Polsce – podkreśla Mark Loughran, Dyrektor Generalny polskiego oddziału Microsoft.

 

Wizja „Detalisty 4.0” – zatowarowanie

Wizja Detalista 4.0 adresuje wszystkie obszary działalności na rynku detalicznym. Narzędzia służące usprawnieniu procesu zatowarowania odpowiadają na oczekiwania konsumenta i powstały w ścisłej współpracy z detalistami i firmami dostarczającymi rozwiązania technologiczne.

Właściciel sklepu małoformatowego, współpracujący z Eurocash już teraz ma do swojej dyspozycji nowoczesną platformę e-commerce B2B – eurocash.pl, z której można korzystać zarówno w wersji online, jak i mobile. Platforma umożliwia błyskawiczne zamówienie produktów do sklepu również przy użyciu smartfona. eurocash.pl zapewnia także dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych pozwalających na dostosowanie asortymentu do struktury wiekowej otoczenia sklepu, rankingów najlepiej sprzedających się produktów i podglądu gazetek promocyjnych konkurencji. To również najszybsza na rynku, „ucząca się” zachowań użytkownika wyszukiwarka towarów, inteligentne listy zakupowe, informacje o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki promocyjnej.

Przedsiębiorca prowadzący sklep ma również możliwość sprofilowania swojej oferty pod konkretnych klientów. Takiego rozwiązania nie mają duże sieci dyskontów i hipermarketów, które sprzedają zazwyczaj te same produkty we wszystkich swoich placówkach. eurocash.pl Market to platforma marketplace, która docelowo da właścicielowi sklepu dostęp do ponad pół miliona produktów. To największa w Polsce oferta produktowa, skierowana do właścicieli sklepów małoformatowych.

 

Półka w sklepie „Detalisty 4.0”

Nowe technologie w handlu, które wykorzystują rozwiązania oparte o chmurę obliczeniową, Internet Rzeczy, mechanizmy sztucznej inteligencji czy uczenia maszynowego pozwalają na skuteczniejsze dotarcie do klientów. Podczas Kongresu Microsoft zapewniał, że w przyszłości możliwa będzie analiza rotacji produktów na półkach wyróżniających się kategorii i produktów, która będzie dawać szansę lepszego dostosowania asortymentu sklepów do profilu odwiedzających go klientów. Analiza demograficzna i sposób interakcji poszczególnych grup z produktami pozwoli lepiej dostosować ofertę sklepu do indywidualnych potrzeb klienta.

Microsoft pokazał wizję inteligentnego sklepu, który rozpoznaje konsumenta i potrafi wchodzić z nim w interakcję. Przykładem może być inteligentny regał wyposażony w czujniki i kamery, dzięki któremu właściciel sklepu będzie miał wiedzę o tym, kto odwiedził jego sklep, ile czasu w nim spędził, ale przede wszystkim, jakie produkty wybrał, a które odłożył.

Podłączone do regałów ekrany wyświetlają dopasowaną do konsumenta treść w zależności od jego płci, wieku czy nastroju. Umożliwiają one zarówno prezentację reklam czy inspiracji zakupowych, ale także wyświetlanie danych produktu czy informacji o trwającej promocji. Wchodzą one również w interakcje z użytkownikiem w momencie, gdy ten podniesie produkt z półki.

Dzięki mechanizmom analizującym obecność klientów na terenie sklepu jesteśmy w stanie jeszcze lepiej budować portret naszych klientów. Możemy sprawdzić jakiej są płci, ale także w jakim humorze robią zakupy. Dokładnie wiemy, kto dotyka produktów na półkach i na tej podstawie możemy lepiej dobierać znajdujący się na nich asortymentmówi Jarosław Sokolnicki z Microsoft. Co więcej, dzięki analizie zakupów, jesteśmy także w stanie proponować klientom produkty komplementarne, zwiększając dzięki temu wartość ich koszyka zakupowego. Po raz pierwszy mamy szansę pokazać tak precyzyjną wiedzę o kliencie – dodaje.

Połączenie danych w czasie rzeczywistym, pochodzących z czujników sklepowych (zlokalizowanych na półkach czy w kamerach) oraz np. informacji o lokalnym rynku jakie udostępnia eurocash.pl, daje niezależnym przedsiębiorcom szansę rozwoju zupełnie nowego podejścia do konsumentów. Informacje te pomagają m.in. w prognozowaniu sprzedaży dziennej i tygodniowej, także w oparciu o tzw. planogramy, analizę profili konsumentów i dopasowywanie do nich produktów czy propozycji dotyczących zamówień. Dzięki temu właściciele sklepów mogą lepiej poznać zachowania i oczekiwania klientów, zarządzać asortymentem w inteligentny sposób, zwiększać sprzedaż czy zysk netto, a przede wszystkim poprawić efektywność swoich działań.

 

Koszyk pełen innowacji i nowoczesna kasa

W trakcie Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu można było też zobaczyć, jak działa inteligentna lada. Dzięki umieszczonej w niej macie dowiemy się, jak długo dane produkty są w sklepie, skąd pochodzą lub jakie są ich wartości odżywcze. Tablety przymocowane do lady pozwolą zamówić produkt i wrócić po niego w dowolnym czasie.

Kolejnym elementem wzbogacającym wizję handlu przyszłości jest koszyk zakupowy ze skanerem i kasą, opracowany przez partnera Microsoft, Smart Cart. Koszyk pozwala z jednej strony eliminować kolejki, a z drugiej umożliwia robienie zakupów bez udziału sprzedawców, także w niehandlowe niedziele. Odpowiada więc na oczekiwaną przez konsumentów stałą dostępność powierzchni handlowej.

Podczas Kongresu zaprezentowano również klasyczną kasę samoobsługową: smukłe urządzenie z funkcją kiosku, pozwalające realizować dodatkowe usługi, takie jak np. nadawanie i odbieranie przesyłek.

 

Największe spotkanie handlu niezależnego w Polsce

Coroczny Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu odbywa się od 2016 r. To największe wydarzenie w Polsce skupiające przedstawicieli handlu niezależnego. W tym roku Kongres koncentruje się na przyszłości handlu detalicznego. Wzięli w nim udział cenieni eksperci rynkowi światowej klasy, a także osobistości, takie jak: Jakub B. Bączek czy Martyna Wojciechowska. Organizatorem Kongresu jest Akademia Umiejętności Eurocash prowadząca największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy, wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne. Partnerami Akademii są m.in. czołowi producenci żywności. Misją Akademii jest zapewnienie właścicielom małoformatowych sklepów dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej i przygotowanie ich do wdrożenia w swoich sklepach zaawansowanych technologii. Detalista 4.0 to właściciel sklepu, który nie tylko ma dostęp do nowoczesnych narzędzi, ale także wie, jak mądrze wykorzystać ich potencjał.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

„Detalista 4.0”: Grupa Eurocash i firma Microsoft zaprezentowały wizję rynku detalicznego przyszłości
Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości – „Detalista 4.0”. Zaprezentowano rozwiązania...

Niezależny handel się profesjonalizuje. Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi wartościowo 44%[1]. Jego wartość wynosi aktualnie ok. 128 mld zł brutto[2]. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5,0-6,0% rocznie[3], szybciej rozwijają się tylko dyskonty. By móc z nimi konkurować, sklepy mniejszych formatów muszą rozwijać się błyskawicznie i wdrażać nowe technologie, które przyciągną konsumentów. Od września 2019 roku właściciele sklepów małoformatowych w całej Polsce będą mieli dostęp do platformy marketplace – eurocash.pl Market, która pozwoli im uzyskać dostęp do dziesiątek tysięcy nowych produktów, których nie mieli dotąd w swojej ofercie.

Uruchomienie eurocash.pl Market to wielka zmiana dla polskiego rynku niezależnego – mówi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash. – Wyobraźmy sobie, że do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do swojego sklepu około 11 tys. produktów. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona. Poza tą znaczącą zmianą w zakresie oferty, jest jeszcze inna, wg mnie dużo istotniejsza. Dyskonty w Polsce w większości swoich placówek sprzedają takie same produkty. Na półkach mają ich średnio około 2 tys. Oznacza to, że mają jedną, uniwersalną ofertę i strategię dla każdego konsumenta, w każdym miejscu w Polsce. Jednak przyszłość w handlu będzie należeć do tych, którzy będą potrafili dostosować się do konsumenta indywidualnie. Widać to już po rosnącym znaczeniu rynku e-grocery i zakupów w internecie. Chcemy kupować to, czego naprawdę potrzebujemy i kiedy chcemy. eurocash.pl Market pozwoli detalistom stworzyć własną strategię w pełni dopasowaną do konsumentów z ich lokalnego otoczenia. Będziemy mieć zatem setki, tysiące takich ofert produktowych „szytych na miarę” – dodaje Amaral.

e-rewolucja w handlu niezależnym

Wyobraźmy sobie, że mamy ochotę zjeść lub kupić unikatowy, niewystępujący w bieżącej sprzedaży produkt. Lub jesteśmy fanami np. żywności ekologicznej, wegańskiej lub bezglutenowej. Możemy też być piwoszami i cenić sobie trunki warzone przez rzemieślnicze browary. Zazwyczaj po tego typu produkty udajemy się do specjalistycznych sklepów ekologicznych czy alkoholowych. Teraz, dzięki eurocash.pl Market, będziemy mogli je zakupić w naszym najbliższym małoformatowym sklepie, jeśli właściciel sklepu dostrzeże wśród swoich klientów potrzebę takich zakupów. Jak działa platforma i jakie korzyści daje? eurocash.pl Market to platforma typu marketplace, która połączy bezpośrednio producentów towartów i produktów z około 10 tys. klientów Grupy Eurocash (docelowo 80 tys.), działających w ramach sieci takich jak Lewiatan, abc, Gama, Euro Sklep, Duży Ben czy Groszek. Z platformy będą mogli korzystać również klienci niezrzeszeni, którzy kupują towar w hurtowniach Grupy. Użytkownicy eurocash.pl Market będą mogli zamawiać teraz produkty spoza bieżącej oferty hurtowej. Będą to lokalne, niszowe, limitowane, ekologiczne i importowane produkty spożywcze, ale także produkty przemysłowe takie jak zabawki, elementy wyposażenia domu czy AGD.

Właściciel sklepu, składając zamówienie poprzez eurocash.pl Market, będzie mógł je otrzymać w formie bezpośredniej dostawy od producenta lub razem z zamówieniem, które otrzyma z hurtowni Grupy Eurocash. Dostępne sposoby dostawy określać będzie z góry dany producent.

e-zmiany w polskim handlu

eurocash.pl Market to kolejny etap wdrożeń nowych technologii w handlu niezależnym. Rok temu przedsiębiorcy prowadzący niezależne sklepy otrzymali dostęp do eurocash.pl, czyli platformy e-commerce B2B. To rozwiązanie, które poza możliwością zamawiania towarów, zapewniło detalistom dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. eurocash.pl to platforma, która daje właścicelom sklepów małoformatowych dostęp do informacji zarezerwowanych dotąd tylko dla menadżerów dużych sieci handlowych.

Aktualnie z eurocash.pl korzysta około 10 tys. przedsiębiorców w Polsce. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania, wartość sprzedaży w kanałach elektronicznych w Grupie Eurocash wzrośnie do końca 2019 roku o około pół miliarda złotych, czyli do 3,5 mld zł wobec 3 mld zł w 2018 roku – mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja. Ewenementem jest wzrost wartości sprzedaży poprzez kanał mobilny. W zeszłym roku właściciele sklepu kupili towar o wartości 350 mln zł przy użyciu smartfona. Do końca 2019 roku ten wynik się podwoi i wartość sprzedaży sięgnie około 700 mln zł. Myślę, że wzrost ten najlepiej pokazuje zmianę świadomości detalistów, ich coraz większą otwartość na nowe technologie. Prognozujemy, że do 2022 roku z naszej platformy eurocash.pl – w samym tylko Eurocash Dystrybucja – będzie korzystać już ? całego rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść około 6,5 mld zł. Platforma będzie aktywnie promowana i wykorzystywana również w pozostałych jednostkach hurtowych Grupy Eurocash, w tym w hurtowniach Cash&Carry, w których zaopatrują się m.in. właściciele sklepów abc – wyjaśnia Polański.

Zmiany niemożliwe bez edukacji

Obserwując najnowsze trendy i śledząc wzrost popularności video i social mediów, zdecydowaliśmy się uruchomić kanał telewizyjny AUE TV na naszej platformie e-learningowej – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash. W naszej telewizji umieszczamy krótkie e-szkolenia dotyczące tematów ważnych dla osób zarządzającymi sklepami i ich pracowników. Użytkownicy platformy w krótkiej i interaktywnej formie mogą uzyskać pigułkę wiedzy na temat np. optymalnego zarządzania zapasem w sklepie, BHP i HACCP czy merchandisingu w sklepie spożywczym. Platforma to także narzędzie dla właściciela sklepu umożliwające zarządzanie edukacją pracowników. To również gotowe, 3-miesięczne ścieżki szkoleniowo-wdrożeniowe dla nowozatrudnionych. Cały czas rozbudowujemy naszą ofertę on-line i już wkrótce na platformie wprowadzimy także webinaria, audiobooki, e-booki. Choć intensywnie rozwijamy się w obszarze e-edukacji, to nadal ważnym elementem działań Akademii jest oferta stacjonarnych szkoleń, warsztatów czy konferencji. Prowadzimy także studia podyplomowe we współpracy z SGH, a już jutro organizujemy IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu w Łodzi, podczas którego ponad 5 tys. uczestników będzie miało okazję wysłuchać prelekcji światowej klasy ekspertów rynkowych i cenionych osobistości świata biznesu i nauki – dodaje

 

[1] PMR 2019 – wartość sprzedaży generowana łącznie przez małe sklepy spożywcze, convenience małoformatowe, sklepy przystacyjne i kanały alternatywne

[2] j.w.

[3] Nielsen Panel Handlu Detalicznego, dane za okres sierpień 2016 - lipiec 2019

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

WIELKIE zmiany w małych sklepach
Niezależny handel się profesjonalizuje. Udział sklepów małoformatowych w całym rynku FMCG w Polsce wynosi wartościowo 44%[1]. Jego wartość wynosi aktualnie ok. 128 mld zł brutto[2]. Sklepy małoformatowe w ciągu ostatnich trzech lat rosną w tempie 5,0-6,0% rocznie[3], szybciej rozwijają się...

Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9% rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36%[1] wobec 25% w 2012 r. Dużą zasługę ma w tym Faktoria Win, którą do sklepów małoformatowych wprowadziła Grupa Eurocash. W jednym ze sklepów spożywczych w Kielcach pojawił się właśnie pięciotysięczny winny regał Faktorii Win.

– Kiedy wchodziliśmy na rynek z naszym projektem, Polacy spożywali średnio około trzech litrów wina stołowego na osobę rocznie, a głównym kanałem sprzedaży tego trunku były wówczas dyskonty, hiper- i supermarkety oraz sklepy monopolowe – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash, która jesienią 2013 r. udostępniła pierwszy winny regał z logo Faktorii Win. Dziś są one dostępne już w 5 tysiącach sklepów.

– Możemy powiedzieć, że zrewolucjonizowaliśmy rynek wina w Polsce. W 2012 r. udział sklepów małoformatowych w sprzedaży wina wynosił 25%. Od debiutu Faktorii Win wzrósł aż do 36%. Ostatnie lata pokazują również, że sklepy tego formatu notowały najwyższą dynamikę sprzedaży wina. W latach 2016-2018 było to blisko 15% rocznie, wobec nieco ponad 3% wzrostu, jaki notowały dyskonty. I choć nadal statystyczny Polak wypija zaledwie cztery litry wina rocznie, podczas gdy nasi sąsiedzi Niemcy aż 38 litrów, a Czesi 16 litrów, to bardzo cieszy nas fakt, że tego typu trunki coraz częściej kupuje w sklepie małoformatowym – dodaje Jacek Owczarek.

Faktoria Win to specjalne regały z bogatym wyborem win stołowych, które właścicielom sklepów detalicznych udostępnia Grupa Eurocash. Takie winne regały można znaleźć zarówno w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, abc, Lewiatan, Euro Sklep czy Groszek, jak i w sklepach niezrzeszonych, a także na stacjach benzynowych czy lotniskach. Wina dostępne na regale Faktorii Win zostały podzielone na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje wyselekcjonowane wina różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii Win obejmuje obecnie około 200 pozycji w sprzedaży detalicznej.

– Nasza oferta win wpisuje się w aktualne trendy na rynku winiarskim w Polsce i zagranicą. Znaleźć w niej można między innymi popularne ostatnio wina wegańskie, bio i bezalkoholowe. Jako pierwsi na rynku testowaliśmy również sprzedaż wina w puszkach – mówi Karolina Kulinek-Łatka, dyrektor generalna Faktorii Win. Ważny element naszej oferty stanowią obecnie wina musujące, po które coraz częściej sięgają Polacy. Obserwując ten trend zdecydowaliśmy się na wydzielenie w ramach regału Faktorii Win specjalnej części poświęconej właśnie tym produktom dodaje Kulinek-Łatka. 

Faktoria Win rozwija ofertę dla branży HoReCA. Przykładem jest, dedykowany gastronomii, projekt Faktoria Win a’la carte. To wybór ponad 300 ekskluzywnych win z całego świata przeznaczonych specjalnie dla restauracji.  W ramach Faktorii Win a’la carte dostępne są również wine bary i mobilne roll bary.

–Tworząc Faktorię Win a’la carte przeanalizowaliśmy rynek HoReCa i zdiagnozowaliśmy jak zmieniają się potrzeby konsumenckie. Opracowane w wyniku tych analiz rozwiązanie nie tylko wspiera restauratorów w skutecznej sprzedaży wina, ale pozwala im także na rozwijanie biznesu. W ramach Faktorii Win a’la carte oferujemy również wine bary i roll bary, które wpisują się w niesłabnącą modę na kluby i bary plenerowe. Biorąc pod uwagę specyfikę tych miejsc, zapewniamy profesjonalną aranżację przestrzeni i odpowiedni asortyment. Wcześniej uważnie przyglądamy się biznesowi restauratora, żeby zaproponować mu wybór ok. 10-20 optymalnych i komplementarnych pozycji produktowych. Dzięki stałemu monitorowaniu sprzedaży jesteśmy w stanie na bieżąco wprowadzać korekty asortymentu, podnosząc efektywność sprzedaży. W ramach współpracy z właścicielami takich barów, szkolimy barmanów i zapewniamy pomoc w promocji każdego obiektu – dodaje Karolina Kulinek-Łatka.

[1] Wg danych posiadanych przez Grupę Eurocash.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

Sklepy małoformatowe w Polsce sprzedają coraz więcej wina
Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9% rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36%[1] wobec 25% w...

W pierwszym etapie konkursu „Herosi Innowacyjności” Grupy Eurocash niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy detaliczne zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Największa ilość wniosków spłynęła z województw podkarpackiego, małopolskiego i śląskiego. Wśród wnioskujących najbardziej aktywni byli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum i Lewiatana. Obecnie trwa głosowanie, które potrwa do 10 września.

Spośród wszystkich nadesłanych wniosków aż 303 zgłoszono w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. W kategorii „Inwestuję w technologię” spłynęło 196 wniosków, a 162 przedsiębiorców zdecydowało się zgłosić pomysł na działania prospołeczne w ramach obszaru „Zmieniam świat lokalnie”.

- Najwięcej, bo prawie 50 proc. wniosków, złożonych zostało w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash - Dominują tutaj projekty, które zakładają zakup sprzętu potrzebnego do codziennej pracy sklepu np. maszyn do sprzątania czy do krojenia chleba, a także rozwiązania, które mogą rozszerzyć działalność takiej placówki np. aranżacja kącika kawowego, zakup wyposażenia, które pozwoli na wprowadzenie usług gastronomicznych w sklepie czy sprzętu wędzarniczego. Duża liczba wniosków z tej kategorii pokazuje, że niezależni przedsiębiorcy są świadomi tego, że za zmianą potrzeb i oczekiwań konsumentów powinny iść także konkretne i praktyczne zmiany w samych sklepach – dodaje Jacek Owczarek.

Uczestnicy zadowoleni ze zmian w konkursie

W konkursie biorą udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama, czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy.

- Mieliśmy nawet przypadek przedsiębiorcy, dotychczas niezwiązanego z Eurocash, który zaczął robić zakupy w naszej hurtowni, ponieważ bardzo chciał wziąć udział w konkursie - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. - Ze strony uczestników płynie do nas wiele ciepłych słów dotyczących zmian, jakie wprowadziliśmy w tegorocznej edycji. Uczestnicy doceniają fakt, że „Herosi Innowacyjności” dadzą im możliwość wprowadzenia zmian bezpośrednio w ich sklepach. To pokazuje, że warto było pójść o krok dalej w stosunku do poprzednich edycji. Nasi Herosi wciąż mają możliwość zdobywania środków na projekty prospołeczne, tak jak to było w poprzedniej edycji, ale teraz mogą również zgłaszać pomysły, które dotyczą praktycznych innowacji w ramach samej placówki dodaje Owczarek.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa do 10 września. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzymał od Grupy Eurocash materiały promocyjne, plakat i ulotki, dzięki którym może powiadomić swoich klientów o trwającym głosowaniu. Każdy klient sklepu, który weźmie udział w internetowym głosowaniu i opublikuje na stronie konkursu zdjęcie zrobione w lokalnym sklepie lub w jego okolicy wraz z informacją dlaczego to właśnie w tym sklepie robi swoje zakupy, może wygrać nagrodę pieniężną. Co tydzień do wygrania jest 50 kart przedpłaconych, każda o wartości 50 zł.

Po głosowaniu wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, w którego skład wchodzą niezależni eksperci w każdej z trzech kategorii. Każdą z kategorii opiekuje się jeden z ambasadorów konkursu. Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, jest ambasadorką kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. Opiekunem kategorii „Inwestuję w technologię” jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ambasadorem ostatniej z kategorii - „Stawiam na praktyczne rozwiązania” - jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski.

Na ocenę końcową wniosku składać się będą punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z plebiscytu internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów. Wyniki Herosów Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę nagrodą w wysokości do 100 000 złotych, a trzech kolejnych laureatów kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów ma szansę na dofinansowanie swojego projektu do 15 000 złotych każdy.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Herosi Eurocash: setki pomysłów na innowacje w niezależnym handlu
W pierwszym etapie konkursu „Herosi Innowacyjności” Grupy Eurocash niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy detaliczne zgłosili aż 661 pomysłów na innowacyjne zmiany w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Największa...
  • Przychody Grupy Eurocash w drugim kwartale 2019 r. sięgnęły 6,44 mld zł i były o blisko 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. W całym pierwszym półroczu tego roku skonsolidowana sprzedaż wyniosła 11,92 mld zł, co oznacza wzrost o 11% r/r.

 

  • Skonsolidowana EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację), wyliczona zgodnie z obowiązującym od tego roku standardem MSSF 16, w drugim kwartale 2019 r. wyniosła 216 mln zł, natomiast EBITDA przed MSSF 16 wzrosła o ponad 8% r/r do 126 mln zł. Narastająco za pierwsze półrocze 2019 r. EBITDA Grupy Eurocash sięgnęła 338 mln zł, podczas gdy EBITDA przed MSSF 16 wyniosła 160 mln zł, czyli o 2% więcej niż rok wcześniej.

 

  • Skonsolidowany zysk netto w drugim kwartale 2019 r. wyniósł 47 mln zł, natomiast przed MSSF 16 sięgnął prawie 50 mln zł, co oznacza wzrost o 38% r/r. Narastająco za sześć miesięcy tego roku zysk netto Grupy Eurocash wyniósł 7 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 blisko 16 mln zł (wobec niespełna 18 mln zł przed rokiem).

 

Hurt: mocna sprzedaż i dalszy wzrost efektywności

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała w drugim kwartale 2019 r. wzrost sprzedaży o ponad 6% r/r do 4,89 mld zł, a w całym pierwszym półroczu br. sprzedaż tego segmentu sięgnęła 8,99 mld zł, czyli o ponad 5% więcej niż rok wcześniej.

W parze z rosnącą sprzedażą, osiągnięto również dalszą poprawę rentowności. EBITDA segmentu Hurt za drugi kwartał tego roku wyniosła 177 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 prawie 127 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 14% r/r. Narastająco, w pierwszym półroczu br. EBITDA segmentu hurtowego wyniosła 278 mln zł, a przed MSSF16 prawie 180 mln zł, co także oznacza wzrost o ponad 14% w porównaniu z pierwszą połową 2018 r.

– W hurcie osiągnęliśmy wyższą sprzedaż niemal w każdym formacie. Motorem wzrostu była sprzedaż wyrobów tytoniowych, która w pierwszym półroczu br. wzrosła o ponad 10%. Bardzo dobre wyniki sprzedaży osiągnęliśmy również w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców, gdzie zanotowaliśmy wzrost o ponad 11% rok do roku. Spadek odnotowaliśmy jedynie w dystrybucji alkoholi, co jest związane ze zmianą strategii tego biznesu oraz z prowadzoną obecnie integracją Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja, która docelowo przełoży się na dalszy wzrost efektywności segmentu hurtowego – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Sprzedaż zrealizowana przez sieć hurtowni Eurocash Cash&Carry wzrosła w pierwszym półroczu br. o 2% r/r. W związku z tym, że liczba placówek w tym formacie nie zmieniła się (pod szyldem Eurocash Cash&Carry funkcjonuje obecnie 180 hurtowni), wzrost sprzedaży LFL był na tym samym poziomie. Liczba sklepów zrzeszonych w sieci abc, które są głównymi klientami formatu Cash&Carry, na koniec pierwszego półrocza br. wynosiła 8 753, czyli o 45 więcej niż na koniec 2018 r. i o 300 więcej niż przed rokiem. Liczba sklepów partnerskich oraz franczyzowych zorganizowanych w ramach sieci Groszek, Euro Sklep, Lewiatan oraz PSD (Gama) na koniec czerwca 2019 r. wynosiła 5 040 placówek, co oznacza przyrost o 16 sklepów w pierwszym półroczu br. oraz o 138 sklepów w porównaniu z końcem czerwca 2018 r.

 

Detal: skokowy wzrost sprzedaży dzięki akwizycjom i wzrostowi organicznemu

W segmencie detalicznym w drugim kwartale 2019 r. Grupa Eurocash osiągnęła ponad 34-proc. wzrost sprzedaży do blisko 1,5 mld zł, a w całym pierwszym półroczu sprzedaż Detalu zwiększyła się o prawie 36% r/r do 2,83 mld zł. Wzrosty te w dużej mierze wynikają z konsolidacji sieci ponad 180 supermarketów Mila oraz 25 sklepów Lewiatan (należących do spółki Partner) przejętych opoowiednio w czerwcu ubiegłego roku oraz marcu bieżącego roku.

– Akwizycje te dołożyły do sprzedaży Grupy Eurocash w pierwszej połowie tego roku ponad 620 mln zł. Osiągnęliśmy ponadto solidny organiczny wzrost sprzedaży, zarówno do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum, jak i we własnej sieci supermarketów – podkreślił Jacek Owczarek.

W ujęciu LFL (dla tej samej liczby placówek), wzrost sprzedaży detalicznej realizowanej przez sklepy Delikatesy Centrum wyniósł 8% w drugim kwartale oraz o 3,4% w pierwszym półroczu 2019 r.

Rozwijana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów na koniec czerwca 2019 r. obejmowała łącznie 1 560 placówek, w tym 996 sklepów franczyzowych i 554 sklepy własne.

– Integracja biznesu detalicznego, tj. Delikatesów Centrum z EKO Holding oraz Mila, przebiega zgodnie z założeniami. Krok po kroku realizujemy wszystkie plany i już wkrótce będziemy zarządzać w pełni jednorodną organizacją o zdefiniowanej strukturze i procesach, zarówno komercyjnych, technologicznych, logistycznych czy dotyczących kwestii personalnych. Na przełomie trzeciego i czwartego kwartału zakończymy między innymi remodeling przejętych sklepów Mila, przez co poprawi się komfort kupujących. Zmiana szyldu na Delikatesy Centrum nastąpi w kolejnym kroku i zwieńczy proces integracji – zapowiedział dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Cieszą nas rosnące wyniki segmentu detalicznego. Zarówno w drugim kwartale, jak i w całym półroczu zanotowaliśmy wzrost EBITDA rok do roku. Dynamika wzrostu EBITDA oczywiście jest niższa niż dynamika sprzedaży w tym segmencie z uwagi na prowadzoną integrację spółek detalicznych oraz konsolidację wyników Mila za wszystkie sześć miesięcy w porównaniu do jednego miesiąca przed rokiem – dodał Jacek Owczarek.

EBITDA segmentu Detal w drugim kwartale 2019 r. przekroczyła 77 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF 16 wyniosła ponad 39 mln zł, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. EBITDA w całym pierwszym półroczu 2019 r. wyniosła ponad 129 mln zł, a przed MSSF 16 niemal 53 mln zł, czyli o 5% więcej niż przed rokiem.

 

Projekty nabierają rozpędu

W drugim kwartale tego roku Grupa Eurocash kontynuowała rozwój Projektów, tj. innowacyjnych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, abc na kołach oraz Kontigo. W omawianym okresie istotnie przyspieszyła ekspansja sieci marketów alkoholowych Duży Ben, która na koniec czerwca br. obejmowała już 50 sklepów.

– Wyniki osiągane przez sklepy Duży Ben są bardzo obiecujące. Ich sprzedaż w ujęciu LFL w pierwszej połowie tego roku wzrosła o blisko 21%. Zdecydowaliśmy się na przyspieszenie ekspansji, aby jak najszybciej osiągnąć odpowiednią skalę i próg rentowności. Jesteśmy przekonani, że ten format ma szansę powtórzyć sukces naszych wcześniejszych projektów, takich jak Faktoria Win, PayUp, czy tzw. Projekt Świeże, czyli codzienne dostawy wysokiej jakości owoców, warzyw, wędlin i mięs. Wierzymy również w pozostałe formaty, które oferują innowacyjne dla branży detalicznej rozwiązania, ale też przede wszystkim lepiej odpowiadają na potrzeby dzisiejszego konsumenta – powiedział Jacek Owczarek.

Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w drugim kwartale 2019 r. przekroczyła 23 mln zł (wzrost o 97% r/r), a w całym pierwszym półroczu br. wyniosła 39 mln zł (+63% r/r). Wpływ tego segmentu na skonsolidowany wynik EBITDA w pierwszym półroczu tego roku wyniósł -20 mln zł (-22 mln zł przed MSSF 16 wobec -20 mln zł przed rokiem).

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash notuje wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA w drugim kwartale i całym pierwszym półroczu 2019 r.
Przychody Grupy Eurocash w drugim kwartale 2019 r. sięgnęły 6,44 mld zł i były o blisko 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. W całym pierwszym...

Jak będzie zachowywać się konsument przyszłości? Czy nowoczesne technologie odmienią polski handel? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają uczestnicy IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu. To największe wydarzenie dla niezależnych detalistów w Polsce. Kongres odbędzie się 24 września w łódzkiej Atlas Arenie. Udział w nim wezmą liderzy i eksperci światowej klasy, a także osobistości, takie jak Jakub B. Bączek czy Martyna Wojciechowska. Zapisy na Kongres potrwają do 19 sierpnia.

Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu jest jednym z najbardziej inspirujących spotkań edukacyjnych dla handlu niezależnego w Polsce i jednocześnie największym tego typu wydarzeniem, skierowanym do niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne. Co roku gromadzi około 4,5 tysiąca przedsiębiorców, którzy prowadzą mikro-, małe i średnie firmy. Tegoroczna edycja Kongresu odbędzie się pod patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

– Tempo zmian zachodzących we współczesnym świecie staje się ogromnym wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy w Polsce. Grupa Eurocash stawia sobie za zadanie dostarczenie niezależnym przedsiębiorcom innowacyjnych i efektywnych narzędzi wspierających prowadzenie biznesu w tym dynamicznym środowisku. Kongres, wypełniony inspirującymi wystąpieniami uznanych ekspertów i prezentacjami najnowszych trendów, stanowi jedno z takich narzędzi – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash. – Wydarzenie stwarza przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz zachęca polskich przedsiębiorców do wprowadzania innowacyjnych zmian w swojej codziennej pracy – dodaje.

Konsument przyszłości i Detalista 4.0

Zgodnie z hasłem przewodnim tegorocznego Kongresu: „Krok w przyszłość. Droga do nowoczesnego przedsiębiorstwa”, podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną innowacyjne technologie w handlu. Cenione osobistości  świata nauki oraz biznesu będą inspirować do wprowadzania zmian.

– Zaproszeni przez nas eksperci opowiedzą o tym, jak będą wyglądać zakupy i sklep przyszłości, jak wykorzystać nowoczesne technologie w handlu i czego już wkrótce mogą oczekiwać od nas konsumenci. Do realizacji celów i spełniania swoich marzeń motywować będzie m.in. znana dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska – zapowiada Katarzyna Kopaczewska.

W programie Kongresu przewidziane jest m.in. wystąpienie Agaty Czarneckiej, dyrektor w dziale Badań Rynku i Doradztwa w CBRE. Ekspertka omówi, w jaki sposób na handel wpływać będzie zmieniający się styl życia oraz rosnące potrzeby konsumentów. Z kolei Jacek Kotarbiński, ekonomista i uznany ekspert z zakresu marketingu, nakreśli sylwetkę konsumenta przyszłości, który oczekiwać będzie oferty łączącej świat online i offline. Dr Aleksandra Przegalińska, prowadząca badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie, poruszy temat sztucznej inteligencji w handlu w kontekście szans oraz zagrożeń, jakie niesie ta technologia. Wystąpieniu Jarosława Sokolnickiego z firmy Microsoft towarzyszyć będzie prezentacja wizji funkcjonowania sklepu w przyszłości, którym zarządzać będzie nowoczesny przedsiębiorca – Detalista 4.0. A o tym, jak odnaleźć się w świecie tych szybkich zmian opowie Nikolay Kirov, wieloletni dyrektor Koźmiński Executive Business School.

Wystąpienia na żywo przeplatane będą inspirującymi teletransmisjami, podczas których znany psycholog społeczny i psycholog biznesu Jacek Santorski opowie o kształtowaniu cech przywódczych, o kompetencjach przyszłości mówić będzie prezes zarządu Life Skills Robert Krool, a potencjał różnych pokoleń w firmie oraz wyzwania liderów w nowych czasach przedstawią: Aleksandra Kostyra i Małgorzata Olszanowska z firmy House of Skills. Podczas całego wydarzenia zachęcać do działania będzie trener mentalny Jakub B. Bączek.

Ostatnia szansa na zgłoszenie!

Udział w Kongresie jest bezpłatny dla przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. Więcej informacji na temat zgłoszeń udzielają przedstawiciele sieci Grupy Eurocash. Zapisów można też dokonać za pośrednictwem platformy edukacyjnej www.akademiaeurocash.com.pl (po zalogowaniu). Organizatorzy wydarzenia czekają na zapisy tylko do 19 sierpnia 2019 roku.

               
           

Akademia Umiejętności Eurocash: Ostatnia szansa na zgłoszenie na IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu
Jak będzie zachowywać się konsument przyszłości? Czy nowoczesne technologie odmienią polski handel? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają uczestnicy IV...

660 innowacji z całej Polski walczy o głosy lokalnych mieszkańców w ramach tegorocznej edycji akcji „Herosi Innowacyjności”, skierowanej do przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash. Biorący w niej udział właściciele niezależnych sklepów detalicznych mają możliwość zdobycia dofinansowania o łącznej kwocie 1 mln złotych na wprowadzenie innowacyjnych zmian w swoich sklepach i wokół nich.

Zgłaszane innowacje obejmują bowiem aż trzy kategorie tematyczne, z których każda ma swojego ambasadora.  Pierwszą z nich, Zmieniam świat lokalnie, opiekuje się Katarzyna Dowbor - dziennikarka i prezenterka telewizyjna. Kategoria ta dedykowana jest przedsiębiorcom angażującym się w życie lokalnej społeczności i chcącym wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu. Inwestuję w technologię to kategoria dla osób, które śledzą nowinki technologiczne i w swoim sklepie chciałyby wprowadzić najnowsze rozwiązania z branży handlowej. Ambasadorem tej kategorii jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ostatnia kategoria – Stawiam na praktyczne rozwiązania - obejmuje projekty, które wpłyną na usprawnienie pracy w sklepie, a jej ambasadorem jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski. Ponadto, projekty są zgłaszane w trzech kategoriach finansowych – do 15 000 zł, 50 000 zł i 100 000 zł. Łącznie w konkursie nagrodzone zostaną 54 innowacje - 1 nagroda w wysokości do 100 000 zł, 3 nagrody do 50 000 zł oraz 50 nagród do 15 000 zł.

Głosowanie rozpoczęło się 1 sierpnia i potrwa do 10 września. Został więc jeszcze ponad miesiąc, aby poprzez swoje głosy realnie przyczynić się do wprowadzenia innowacyjnych zmian w bliskim sobie sklepie, bądź jego okolicy. Co ważne, pojęcie innowacyjności w konkursie „Herosi Innowacyjności” nie odnosi się jedynie nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby, z którymi lokalni przedsiębiorcy i ich klienci spotykają się na co dzień.

Każdy może raz dziennie oddać swój głos na wybrany przez siebie projekt, w każdej kategorii finansowej. Dodatkowo, biorąc udział w głosowaniu można wygrać atrakcyjne nagrody w postaci kart przedpłaconych o wartości 50 zł do wykorzystania w swoim lokalnym sklepie. Wystarczy wgrać na stronę akcji swoje zdjęcie z zewnątrz lub wewnątrz jednego ze sklepów współpracujących z siecią Eurocash i napisać za co lubi się robienie zakupów akurat w tym miejscu.

Po etapie ogólnopolskiego głosowania wszystkie inicjatywy zostaną ocenione przez Jury, a ocena końcowa wniosku będzie sumą punktów za poparcie społeczne (punkty z internetowego głosowania) oraz za biznesowy potencjał pomysłu. Zwycięskie pomysły zostaną ogłoszone 24 września 2019 roku podczas IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu w Łodzi.

Komuniakty prasowe dot. projektów zgłoszonych w poszczególnych województwach można znaleźć w załączeniu.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Zagłosuj w konkursie „Herosi Innowacyjności” i wesprzyj rozwój lokalnych sklepów w swojej okolicy!
660 innowacji z całej Polski walczy o głosy lokalnych mieszkańców w ramach tegorocznej edycji akcji „Herosi Innowacyjności”, skierowanej do...

Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich nie traktuje tak samo klientów z różnych rodzajów sklepów. Wyniki obliczeń wykonanych na podstawie posiadanych danych Nielsena są właśnie prezentowane w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

- Oficjalnie żaden producent dóbr szybko rotujących w Polsce nie bagatelizuje sklepów małoformatowych, ponieważ nadal realizuje się w nich ponad 40 proc. sprzedaży detalicznej. W praktyce niestety wielu producentów – szczególnie tych największych – traktuje ten kanał sprzedaży dużo gorzej niż pozostałe – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Z badania Nielsena „Shopper Trends 2018” wynika, że konsumenci robią zakupy w sklepach małoformatowych po 13 razy w miesiącu. Sklepy niezależne są nawet częściej odwiedzane niż dyskonty, jednak klienci więcej wydają w dyskontach i supermarketach. Dlatego – według Eurocash i współorganizatora rankingu Polskiej Izby Handlu – wielu producentów woli niskie marże zachować dla dyskontów i supermarketów. Zdarza się, że ceny hurtowe dla sklepów małoformatowych są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach. W dużym stopniu właśnie z powodu cen zawyżanych przez producentów różnica w poziomie sprzedaży tych samych kategorii produktów w dyskontach i sklepach niezależnych może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Dotyczy to np. żółtego sera, suszonych owoców, musli i płatków śniadaniowych, kawy, białego sera, ketchupów i majonezu.

- Duże różnice cen detalicznych między różnymi kanałami sprzedaży są niekorzystne dla konsumentów, ponieważ nie mogą oni robić zakupów za przystępną cenę tam, gdzie mają najbliżej. Dlatego tworzymy ranking, aby obiektywnie porównać strategie producentów w ramach wybranych kategorii asortymentowych - mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash. – Na co dzień spotykam się z producentami bez strategii lub z takimi, które niewłaściwie odczytują potrzeby konsumenta, bądź też całkowicie pomijają aspekt pozycjonowania pomiędzy kanałami sprzedaży. W konsekwencji tracimy wszyscy – zaczynając od konsumenta, na producencie kończąc – dodaje.

Pod wpływem dużego zainteresowania wynikami poprzednich edycji rankingu Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu zdecydowali się zwiększyć od tego roku liczbę analizowanych kategorii produktowych z 6 do 29. Oprócz wody, piwa, wódki, mleka, soków i napojów gazowanych ranking obejmie m.in. ketchupy, musztardy, ryż, makarony, masła i margaryny, jogurty, czekolady, kawy i herbaty. Łącznie producenci objęci rankingiem są odpowiedzialni za co najmniej 90% sprzedaży w danej kategorii. Taki udział w rynku może mieć w zależności od kategorii produktowej od 5 do 10 dostawców. Obliczenia dotyczące poszczególnych firm były robione na podstawie danych o ich najpopularniejszych produktach, generujących w sumie 80% sprzedaży danego producenta.

O miejscu firmy w rankingu decydują punkty przyznane za: poziom cen w różnych kanałach sprzedaży, zrównoważoną dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu oraz dedykowane produkty tylko dla dyskontów i supermarketów. W tegorocznej edycji rankingu pierwszorzędne znaczenie w końcowym wyniku – 40% wagi – ma cena, po 20% mają: dystrybucja i  kontrybucja do wzrostu, a po 10% - udział rynkowy i dedykowane produkty. Im wyższe miejsce producenta w rankingu tym bardziej jest zrównoważona jego strategia wobec sklepów małoformatowych, bez faworyzowania jakiegoś kanału sprzedaży.

Jako pierwsze zostały upublicznione wyniki producentów kulinariów. Analitycy Eurocash wykazali, że w okresie od kwietnia 2018 do marca 2019 roku dostawcami, którzy najrówniej traktowali konsumentów ze sklepów małoformatowych, dyskontów i supermarketów byli: Muszynianka – woda, Coca-Cola – napoje gazowane, Marwit – soki i napoje niegazowane, ex aequo Colian i Cykoria – przyprawy, Ocetix – majonezy i dressingi, Pegaz – musztardy, Dawtona i Develey – ketchupy, Arc-Pol – makarony, Kros – ryż, Dominik – warzywa konserwowe, Konshurt – konserwy rybne i Smak Górno – konserwy mięsne.

Najmniej punktów ze względu na duże zróżnicowanie średnich cen między kanałami sprzedaży i słabe wyniki na rynku małopowierzchniowym uzyskali: Inex – woda, Zbyszko i Suntory – napoje gazowane, Coca-Cola – soki i napoje niegazowane, Kotanyi – przyprawy, Develey – majonezy i dressingi, McCormick – musztardy, HJ Heinz – ketchupy, De Care – makarony, Makro K&K – ryż, Maspex – warzywa konserwowe, Dega – konserwy rybne oraz Stek-Rol i Zakłady Mięsne Szubryt – konserwy mięsne. Stosowane przez nich strategie wyraźnie są niekorzystne dla konsumentów ze sklepów małoformatowych.

Pełne wyniki rankingu „Równi w Biznesie” w grupie kulinaria dostępne są na stronie http://www.pih.org.pl/.

               
           

Trzecia edycja rankingu „Równi w Biznesie” z nowymi produktami
Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich...

Do oferty Dużego Bena, stworzonej przez Grupę Eurocash sieci marketów alkoholowych, trafiły właśnie dwa rodzaje piwa, które dostępne będą tylko i wyłącznie w sklepach tej marki. Piwo pszeniczne „No PSZEcież” i APA „SatrAPA” warzy dla Dużego Bena jeden z największych browarów rzemieślniczych w Polsce – Inne Beczki.

– Niedawno świętowaliśmy otwarcie 50. placówki i wejście na Dolny Śląsk. Dzisiaj natomiast celebrujemy premierę dwóch nowych piw warzonych przez Inne Beczki specjalnie na zlecenie Dużego Bena – mówi Daniel Nowaczyk, brand manager Dużego Bena. Wprowadzenie do naszej oferty piw na wyłączność to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, szczególnie tych najbardziej wymagających i poszukujących nowych smaków. Stanowią oni już ok. 20% naszych klientów. To właśnie z myślą o nich, postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać im samym możliwość udziału w tym procesie tworzenia nowych produktów. To oni w formie głosowania na Facebooku zdecydowali o ich nazwie. Tak powstało piwo pszeniczne, niefiltrowane „No PSZEcież” i APA „SatrAPA”.

– Warto odnieść się również krótko do walorów smakowych tych piw i ich receptury. Bazą dla nich są regularne style pszeniczne i APA ważone przez browar Inne Beczki. Jednak dodatkowo piwa te zostały udoskonalone tak, by zapewnić konsumentom jeszcze większe poczucie świeżości i rześkości, szczególnie w upalne dni. Piwo „SatrAPA” zostało dodatkowo nachmielone pod koniec fermentacji, a „No PSZEcież” ma nieco więcej słodu zakwaszającego, dzięki czemu jest lekkie i sesyjne. Lekkość tych piw sprawia, że są idealne na letnie „przydomówki” – dodaje Nowaczyk. Piwa dostępne są w ofercie naszych marketów w całej Polsce od 19 lipca.

Sieć Duży Ben funkcjonuje na rynku od 2016 roku. W lipcu sieć świętowała otwarcie 50. placówki i wejście na Dolny Śląsk. Poza tym sklepy Dużego Bena dostępne są również w Wielkopolsce i województwie lubuskim.

Koncept ma w założeniu łączyć szeroką ofertę produktów alkoholowych w atrakcyjnych cenach z fachowym doradztwem. Przedsiębiorcy zainteresowani prowadzeniem sklepu Duży Ben mogą skorzystać z możliwości otwarcia sklepu w systemie franczyzowym lub agencyjnym.

Filmik prezentujący proces produkcji piwa „No PSZEcież” i „SatrAPA” można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/am2HlBew-rs

 

               
                   

***

Duży Ben to innowacyjny format marketu alkoholowego, stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash. Został zaprojektowany w myśl zasady one-stop-shop: każdy pojedynczy sklep pozwala zrealizować wszystkie misje zakupowe w kategorii – od wieczornego piwa po pracy, przez wyjątkowy prezenty, po zapasy na grill czy spotkanie ze znajomymi. Co więcej, Duży Ben łączy elementy, które dotychczas były charakterystyczne dla konkurencyjnych sposobów sprzedaży alkoholu: marketową szerokość asortymentu, zbliżone do dyskontowych ceny, fachowe doradztwo znane ze sklepów specjalistycznych i atrakcyjny system promocji, które wyróżniają sieć na rynku.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej/agencyjnej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/wspolpraca

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber

           

Duży Ben z piwami na wyłączność!
Do oferty Dużego Bena, stworzonej przez Grupę Eurocash sieci marketów alkoholowych, trafiły właśnie dwa rodzaje piwa, które dostępne będą tylko i wyłącznie w sklepach tej marki. Piwo pszeniczne „No PSZEcież” i APA „SatrAPA” warzy dla Dużego Bena jeden z największych...

W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne, współpracujących z Grupą Eurocash. Do 24 lipca mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu.

Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł. Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash – Ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – dodaje Jacek Owczarek.

Organizatorowi bardzo zależy na tym, żeby dać szansę wszystkim, którzy chcą wprowadzić innowacje w swoim sklepie i wokół niego. Grupa Eurocash zachęca także wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z zaktualizowanym regulaminem, dostępnym na stronie www akcji www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Dodatkowe informacje o akcji uzyskać można kontaktując się z Biurem Obsługi Projektu tel. (22) 22 113 46 70, info@herosiprzedsiebiorczosci.pl.

Trzy kategorie i znani ambasadorowie

W konkursie mogą wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracujących z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018 r. do 24 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 24 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

  • W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, która od 6 lat prowadzi program telewizyjny, w którym pomaga polskim rodzinom zmieniać na lepsze ich domy.
  • W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Urbański od ponad 10 lat testuje najnowsze gadżety i rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia Polaków.
  • W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny znany m.in. z programu „Państwo w Państwie”, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.

- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów – dodaje.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

- Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To, czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie, zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, aby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – mówi Marta Gampf. - Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, które oceni projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu  zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 złotych. Eurocash nagrodzi pozostałych 50 laureatów dofinansowaniem do 15 000 złotych każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 31 października 2020 roku.

               
                   

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Herosi mają więcej czasu na zgłoszenie swoich projektów
W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski...

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci. Poza Wielkopolską sklepy Dużego Bena działają również w województwie lubuskim. Jednak już za tydzień, pierwszy market alkoholowy z takim szyldem, pojawi się również na Dolnym Śląsku. 51 placówka sieci zacznie działalność we Wrocławiu.

– Sieć Duży Ben rozwija się niezwykle dynamicznie, co jest dowodem na to, że nasz sposób sprzedaży alkoholu przypadł do gustu Polakom – mówi Dawid Kula, Dyrektor Generalny sieci Duży Ben. Kiedy zaczynaliśmy tworzyć nasz pomysł na biznes, mieliśmy świadomość, że nikt w Polsce nie robi tego tak, jak oczekiwaliby konsumenci. Choć alkohol jest teoretycznie dostępny na każdym kroku i o każdej porze dnia i nocy, to nadal wiele do życzenia pozostawiały warunki jego sprzedaży. Chcieliśmy to zmienić i stworzyć nowoczesny koncept, który trafi w szerokie gusta. Otwarcie 50 sklepu, to najlepszy dowód na to, że nam się udało. Dzisiaj świętujemy otwarcie sklepu w Poznaniu, a w kolejny piątek wejście na całkiem nowy rynek. Dolny Śląsk był dla nas naturalną kolejnością, ponieważ Dużego Bena rozwijamy klastrowo. Chcemy budować świadomość marki stopniowo, prowadząc ekspansję w sąsiednich regionach. Zatem po województwie wielkopolskim i lubuskim przyszła kolej na Dolny Śląsk i Wrocław – wyjaśnia Kula. Dodam jeszcze, że naszym konceptem interesują się przedsiębiorcy z różnych regionów w Polsce. Dostajemy sporo zapytań z województwa mazowieckiego, czy małopolskiego. Jednak zgodnie z przyjętą wizją ekspansji, nowe placówki otwieramy w ustalonych z góry regionach.

Sieć Duży Ben funkcjonuje na rynku od 2016 roku. Koncept ma w założeniu łączyć szeroką ofertę produktów alkoholowych w atrakcyjnych cenach z fachowym doradztwem. Przedsiębiorcy zainteresowani prowadzeniem „Dużego Bena” mogą skorzystać z możliwości otwarcia sklepu w systemie franczyzowym lub agencyjnym.

Duży Ben to dla mnie przedsięwzięcie rodzinne – mówi Joanna Szalbierz, prowadząca nowo otwarty sklep w Poznaniu. Będziemy go prowadzić wspólnie z moim ojcem. Osoby, które pracują po stronie sieci to w większości, tak jak ja ludzie młodzi. To oni stoją za szybkim rozwojem sieci na rynku. Wydaje mi się, że połączenie młodości, doświadczenia i nowoczesnego pomysłu na handel alkoholem sprawdzi się w naszym sklepie – dodaje Joanna Szalbierz.

Nowy sklep Dużego Bena w Poznaniu znajduje się przy ul. Wierzbięcice 23, a pierwszy wrocławski sklep będzie znajdował się przy ul. Hubska 78.

               
                   

***

Duży Ben to innowacyjny format marketu alkoholowego, stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash. Został zaprojektowany w myśl zasady one-stop-shop: każdy pojedynczy sklep pozwala zrealizować wszystkie misje zakupowe w kategorii – od wieczornego piwa po pracy, przez wyjątkowy prezenty, po zapasy na grill czy spotkanie ze znajomymi. Co więcej, Duży Ben łączy elementy, które dotychczas były charakterystyczne dla konkurencyjnych sposobów sprzedaży alkoholu: marketową szerokość asortymentu, zbliżone do dyskontowych ceny, fachowe doradztwo znane ze sklepów specjalistycznych i atrakcyjny system promocji, które wyróżniają sieć na rynku.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

           

Duży Ben ciągle rośnie! Sieć otworzyła właśnie 50 sklep i wchodzi na Dolny Śląsk
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci. Poza...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.