Informacje prasowe

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich nie traktuje tak samo klientów z różnych rodzajów sklepów. Wyniki obliczeń wykonanych na podstawie posiadanych danych Nielsena są właśnie prezentowane w ramach 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”.

- Oficjalnie żaden producent dóbr szybko rotujących w Polsce nie bagatelizuje sklepów małoformatowych, ponieważ nadal realizuje się w nich ponad 40 proc. sprzedaży detalicznej. W praktyce niestety wielu producentów – szczególnie tych największych – traktuje ten kanał sprzedaży dużo gorzej niż pozostałe – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Z badania Nielsena „Shopper Trends 2018” wynika, że konsumenci robią zakupy w sklepach małoformatowych po 13 razy w miesiącu. Sklepy niezależne są nawet częściej odwiedzane niż dyskonty, jednak klienci więcej wydają w dyskontach i supermarketach. Dlatego – według Eurocash i współorganizatora rankingu Polskiej Izby Handlu – wielu producentów woli niskie marże zachować dla dyskontów i supermarketów. Zdarza się, że ceny hurtowe dla sklepów małoformatowych są wyższe niż ceny detaliczne w dyskontach. W dużym stopniu właśnie z powodu cen zawyżanych przez producentów różnica w poziomie sprzedaży tych samych kategorii produktów w dyskontach i sklepach niezależnych może sięgać nawet kilkudziesięciu procent. Dotyczy to np. żółtego sera, suszonych owoców, musli i płatków śniadaniowych, kawy, białego sera, ketchupów i majonezu.

- Duże różnice cen detalicznych między różnymi kanałami sprzedaży są niekorzystne dla konsumentów, ponieważ nie mogą oni robić zakupów za przystępną cenę tam, gdzie mają najbliżej. Dlatego tworzymy ranking, aby obiektywnie porównać strategie producentów w ramach wybranych kategorii asortymentowych - mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash. – Na co dzień spotykam się z producentami bez strategii lub z takimi, które niewłaściwie odczytują potrzeby konsumenta, bądź też całkowicie pomijają aspekt pozycjonowania pomiędzy kanałami sprzedaży. W konsekwencji tracimy wszyscy – zaczynając od konsumenta, na producencie kończąc – dodaje.

Pod wpływem dużego zainteresowania wynikami poprzednich edycji rankingu Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu zdecydowali się zwiększyć od tego roku liczbę analizowanych kategorii produktowych z 6 do 29. Oprócz wody, piwa, wódki, mleka, soków i napojów gazowanych ranking obejmie m.in. ketchupy, musztardy, ryż, makarony, masła i margaryny, jogurty, czekolady, kawy i herbaty. Łącznie producenci objęci rankingiem są odpowiedzialni za co najmniej 90% sprzedaży w danej kategorii. Taki udział w rynku może mieć w zależności od kategorii produktowej od 5 do 10 dostawców. Obliczenia dotyczące poszczególnych firm były robione na podstawie danych o ich najpopularniejszych produktach, generujących w sumie 80% sprzedaży danego producenta.

O miejscu firmy w rankingu decydują punkty przyznane za: poziom cen w różnych kanałach sprzedaży, zrównoważoną dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu oraz dedykowane produkty tylko dla dyskontów i supermarketów. W tegorocznej edycji rankingu pierwszorzędne znaczenie w końcowym wyniku – 40% wagi – ma cena, po 20% mają: dystrybucja i  kontrybucja do wzrostu, a po 10% - udział rynkowy i dedykowane produkty. Im wyższe miejsce producenta w rankingu tym bardziej jest zrównoważona jego strategia wobec sklepów małoformatowych, bez faworyzowania jakiegoś kanału sprzedaży.

Jako pierwsze zostały upublicznione wyniki producentów kulinariów. Analitycy Eurocash wykazali, że w okresie od kwietnia 2018 do marca 2019 roku dostawcami, którzy najrówniej traktowali konsumentów ze sklepów małoformatowych, dyskontów i supermarketów byli: Muszynianka – woda, Coca-Cola – napoje gazowane, Marwit – soki i napoje niegazowane, ex aequo Colian i Cykoria – przyprawy, Ocetix – majonezy i dressingi, Pegaz – musztardy, Dawtona i Develey – ketchupy, Arc-Pol – makarony, Kros – ryż, Dominik – warzywa konserwowe, Konshurt – konserwy rybne i Smak Górno – konserwy mięsne.

Najmniej punktów ze względu na duże zróżnicowanie średnich cen między kanałami sprzedaży i słabe wyniki na rynku małopowierzchniowym uzyskali: Inex – woda, Zbyszko i Suntory – napoje gazowane, Coca-Cola – soki i napoje niegazowane, Kotanyi – przyprawy, Develey – majonezy i dressingi, McCormick – musztardy, HJ Heinz – ketchupy, De Care – makarony, Makro K&K – ryż, Maspex – warzywa konserwowe, Dega – konserwy rybne oraz Stek-Rol i Zakłady Mięsne Szubryt – konserwy mięsne. Stosowane przez nich strategie wyraźnie są niekorzystne dla konsumentów ze sklepów małoformatowych.

Pełne wyniki rankingu „Równi w Biznesie” w grupie kulinaria dostępne są na stronie http://www.pih.org.pl/.

               
           

Trzecia edycja rankingu „Równi w Biznesie” z nowymi produktami
Ponad 160 największych producentów aż 29 kategorii artykułów żywnościowych zostało ocenionych przez analityków Grupy Eurocash pod kątem ich strategii wobec małopowierzchniowych sklepów detalicznych. Okazuje się, że wielu z nich...

Do oferty Dużego Bena, stworzonej przez Grupę Eurocash sieci marketów alkoholowych, trafiły właśnie dwa rodzaje piwa, które dostępne będą tylko i wyłącznie w sklepach tej marki. Piwo pszeniczne „No PSZEcież” i APA „SatrAPA” warzy dla Dużego Bena jeden z największych browarów rzemieślniczych w Polsce – Inne Beczki.

– Niedawno świętowaliśmy otwarcie 50. placówki i wejście na Dolny Śląsk. Dzisiaj natomiast celebrujemy premierę dwóch nowych piw warzonych przez Inne Beczki specjalnie na zlecenie Dużego Bena – mówi Daniel Nowaczyk, brand manager Dużego Bena. Wprowadzenie do naszej oferty piw na wyłączność to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, szczególnie tych najbardziej wymagających i poszukujących nowych smaków. Stanowią oni już ok. 20% naszych klientów. To właśnie z myślą o nich, postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać im samym możliwość udziału w tym procesie tworzenia nowych produktów. To oni w formie głosowania na Facebooku zdecydowali o ich nazwie. Tak powstało piwo pszeniczne, niefiltrowane „No PSZEcież” i APA „SatrAPA”.

– Warto odnieść się również krótko do walorów smakowych tych piw i ich receptury. Bazą dla nich są regularne style pszeniczne i APA ważone przez browar Inne Beczki. Jednak dodatkowo piwa te zostały udoskonalone tak, by zapewnić konsumentom jeszcze większe poczucie świeżości i rześkości, szczególnie w upalne dni. Piwo „SatrAPA” zostało dodatkowo nachmielone pod koniec fermentacji, a „No PSZEcież” ma nieco więcej słodu zakwaszającego, dzięki czemu jest lekkie i sesyjne. Lekkość tych piw sprawia, że są idealne na letnie „przydomówki” – dodaje Nowaczyk. Piwa dostępne są w ofercie naszych marketów w całej Polsce od 19 lipca.

Sieć Duży Ben funkcjonuje na rynku od 2016 roku. W lipcu sieć świętowała otwarcie 50. placówki i wejście na Dolny Śląsk. Poza tym sklepy Dużego Bena dostępne są również w Wielkopolsce i województwie lubuskim.

Koncept ma w założeniu łączyć szeroką ofertę produktów alkoholowych w atrakcyjnych cenach z fachowym doradztwem. Przedsiębiorcy zainteresowani prowadzeniem sklepu Duży Ben mogą skorzystać z możliwości otwarcia sklepu w systemie franczyzowym lub agencyjnym.

Filmik prezentujący proces produkcji piwa „No PSZEcież” i „SatrAPA” można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/am2HlBew-rs

 

               
                   

***

Duży Ben to innowacyjny format marketu alkoholowego, stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash. Został zaprojektowany w myśl zasady one-stop-shop: każdy pojedynczy sklep pozwala zrealizować wszystkie misje zakupowe w kategorii – od wieczornego piwa po pracy, przez wyjątkowy prezenty, po zapasy na grill czy spotkanie ze znajomymi. Co więcej, Duży Ben łączy elementy, które dotychczas były charakterystyczne dla konkurencyjnych sposobów sprzedaży alkoholu: marketową szerokość asortymentu, zbliżone do dyskontowych ceny, fachowe doradztwo znane ze sklepów specjalistycznych i atrakcyjny system promocji, które wyróżniają sieć na rynku.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej/agencyjnej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/wspolpraca

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber

           

Duży Ben z piwami na wyłączność!
Do oferty Dużego Bena, stworzonej przez Grupę Eurocash sieci marketów alkoholowych, trafiły właśnie dwa rodzaje piwa, które dostępne będą tylko i wyłącznie w sklepach tej marki. Piwo pszeniczne „No PSZEcież” i APA „SatrAPA” warzy dla Dużego Bena jeden z największych...

W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne, współpracujących z Grupą Eurocash. Do 24 lipca mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu.

Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł. Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash – Ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – dodaje Jacek Owczarek.

Organizatorowi bardzo zależy na tym, żeby dać szansę wszystkim, którzy chcą wprowadzić innowacje w swoim sklepie i wokół niego. Grupa Eurocash zachęca także wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z zaktualizowanym regulaminem, dostępnym na stronie www akcji www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Dodatkowe informacje o akcji uzyskać można kontaktując się z Biurem Obsługi Projektu tel. (22) 22 113 46 70, info@herosiprzedsiebiorczosci.pl.

Trzy kategorie i znani ambasadorowie

W konkursie mogą wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracujących z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018 r. do 24 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 24 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

  • W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, która od 6 lat prowadzi program telewizyjny, w którym pomaga polskim rodzinom zmieniać na lepsze ich domy.
  • W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Urbański od ponad 10 lat testuje najnowsze gadżety i rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia Polaków.
  • W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny znany m.in. z programu „Państwo w Państwie”, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.

- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów – dodaje.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

- Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To, czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie, zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, aby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – mówi Marta Gampf. - Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców biorących udział w konkursie otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, które oceni projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Organizator konkursu  zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 złotych. Eurocash nagrodzi pozostałych 50 laureatów dofinansowaniem do 15 000 złotych każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 31 października 2020 roku.

               
                   

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Herosi mają więcej czasu na zgłoszenie swoich projektów
W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski...

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci. Poza Wielkopolską sklepy Dużego Bena działają również w województwie lubuskim. Jednak już za tydzień, pierwszy market alkoholowy z takim szyldem, pojawi się również na Dolnym Śląsku. 51 placówka sieci zacznie działalność we Wrocławiu.

– Sieć Duży Ben rozwija się niezwykle dynamicznie, co jest dowodem na to, że nasz sposób sprzedaży alkoholu przypadł do gustu Polakom – mówi Dawid Kula, Dyrektor Generalny sieci Duży Ben. Kiedy zaczynaliśmy tworzyć nasz pomysł na biznes, mieliśmy świadomość, że nikt w Polsce nie robi tego tak, jak oczekiwaliby konsumenci. Choć alkohol jest teoretycznie dostępny na każdym kroku i o każdej porze dnia i nocy, to nadal wiele do życzenia pozostawiały warunki jego sprzedaży. Chcieliśmy to zmienić i stworzyć nowoczesny koncept, który trafi w szerokie gusta. Otwarcie 50 sklepu, to najlepszy dowód na to, że nam się udało. Dzisiaj świętujemy otwarcie sklepu w Poznaniu, a w kolejny piątek wejście na całkiem nowy rynek. Dolny Śląsk był dla nas naturalną kolejnością, ponieważ Dużego Bena rozwijamy klastrowo. Chcemy budować świadomość marki stopniowo, prowadząc ekspansję w sąsiednich regionach. Zatem po województwie wielkopolskim i lubuskim przyszła kolej na Dolny Śląsk i Wrocław – wyjaśnia Kula. Dodam jeszcze, że naszym konceptem interesują się przedsiębiorcy z różnych regionów w Polsce. Dostajemy sporo zapytań z województwa mazowieckiego, czy małopolskiego. Jednak zgodnie z przyjętą wizją ekspansji, nowe placówki otwieramy w ustalonych z góry regionach.

Sieć Duży Ben funkcjonuje na rynku od 2016 roku. Koncept ma w założeniu łączyć szeroką ofertę produktów alkoholowych w atrakcyjnych cenach z fachowym doradztwem. Przedsiębiorcy zainteresowani prowadzeniem „Dużego Bena” mogą skorzystać z możliwości otwarcia sklepu w systemie franczyzowym lub agencyjnym.

Duży Ben to dla mnie przedsięwzięcie rodzinne – mówi Joanna Szalbierz, prowadząca nowo otwarty sklep w Poznaniu. Będziemy go prowadzić wspólnie z moim ojcem. Osoby, które pracują po stronie sieci to w większości, tak jak ja ludzie młodzi. To oni stoją za szybkim rozwojem sieci na rynku. Wydaje mi się, że połączenie młodości, doświadczenia i nowoczesnego pomysłu na handel alkoholem sprawdzi się w naszym sklepie – dodaje Joanna Szalbierz.

Nowy sklep Dużego Bena w Poznaniu znajduje się przy ul. Wierzbięcice 23, a pierwszy wrocławski sklep będzie znajdował się przy ul. Hubska 78.

               
                   

***

Duży Ben to innowacyjny format marketu alkoholowego, stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash. Został zaprojektowany w myśl zasady one-stop-shop: każdy pojedynczy sklep pozwala zrealizować wszystkie misje zakupowe w kategorii – od wieczornego piwa po pracy, przez wyjątkowy prezenty, po zapasy na grill czy spotkanie ze znajomymi. Co więcej, Duży Ben łączy elementy, które dotychczas były charakterystyczne dla konkurencyjnych sposobów sprzedaży alkoholu: marketową szerokość asortymentu, zbliżone do dyskontowych ceny, fachowe doradztwo znane ze sklepów specjalistycznych i atrakcyjny system promocji, które wyróżniają sieć na rynku.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

           

Duży Ben ciągle rośnie! Sieć otworzyła właśnie 50 sklep i wchodzi na Dolny Śląsk
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć marketów alkoholowych, otworzyła dzisiaj swój 50 sklep. Nowa placówka uruchomiona została w Poznaniu, na macierzystym rynku sieci. Poza...

Tegoroczny Kongres Rynku FMCG był dla Grupy Eurocash wyjątkowo udany. Grupa otrzymała na nim szereg nagród za swoją działalność, w tym przyznawaną po raz pierwszy nagrodę Retail Business Awards w kategorii: Anioł Biznesu za wsparcie polskich niezależnych przedsiębiorców. Oto uzasadnienie Jury dla nagrody: „To wyróżnienie dla firmy, która budując własną pozycję i siłę rynkową, robi to w oparciu o partnerskie relacje z partnerami biznesowymi, tak w obszarze sieci dystrybucji, jak i dostaw. To niezwykle istotne aby przedsiębiorcy rozumieli, że tylko poprzez wsparcie i tworzenie bardziej konkurencyjnych warunków dla franczyzobiorców i dostawców są w stanie osiągnąć prawdziwy sukces rynkowy”.

W ramach Retail Business Awards nagrodę w kategorii „Innowator gospodarczy” otrzymało Frisco.pl. Jury uznało Frisco.pl za firmę, która wprowadzając na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, przyczynia się do rozwoju innowacyjności polskiej gospodarki, a także tworzy bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników. W trakcie tegorocznego Kongresu wybrano również „Drogerie roku 2019”. Była to już 9. edycja tego konkursu. Do finału weszło łącznie 16 drogerii kosmetycznych.  Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy badawczej Modus. Weryfikacji poddano zarówno wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Miło nam poinformować, że zwycięzcą w kategorii „Drogeria średniego formatu” została placówka Kontigo znajdująca się w CH Wola Park w Warszawie.

W trakcie Kongresu FMCG wręczono także nagrody w konkursie „Market roku”. Każdego roku do walki o ten tytuł staje kilkaset sklepów, zgłaszanych zarówno przez centrale sieci handlowych, jak i właścicieli poszczególnych placówek. Wszystkie markety, które stanęły w konkursowe szranki odwiedzili, na zlecenie „Wiadomości Handlowych”, audytorzy wspomnianej już wyżej firmy badawczej Modus. Audytorzy brali pod uwagę m.in. takie czynniki, jak wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, jakość obsługi i udogodnienia dla klientów. Ostateczną decyzję podjęło 38 niezależnych, doświadczonych ekspertów wchodzących w skład Jury.

I tak w „Markecie roku” w kategorii „Małe i średnie sklepy spożywcze (do 250 m kw.) nagrodę otrzymały Delikatesy Centrum w miejscowości Korzenna. W kategorii „Najlepszy e-sklep” nagrodę otrzymało Frisco.pl.

Zdjęcie umieszczone powyżej zostało udostępnione przez portal Wiadomoscihandlowe.pl.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash z nagrodą Anioł Biznesu
Tegoroczny Kongres Rynku FMCG był dla Grupy Eurocash wyjątkowo udany. Grupa otrzymała na nim szereg nagród za swoją działalność, w tym przyznawaną po raz pierwszy nagrodę Retail Business Awards w kategorii: Anioł Biznesu za wsparcie polskich niezależnych przedsiębiorców. ...

„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne współpracujących z Grupą Eurocash. Od 15 maja mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł.

Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.

- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash – Ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – dodaje Jacek Owczarek.

Trzy kategorie i znani ambasadorowie

W konkursie będą mogli wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracach z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018.r. do 14 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.

Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 14 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.

  • W kategorii „Zmieniam świat lokalnie” nagrodzone zostaną pomysły na zmianę w sklepie lub jego okolicy, w których nacisk zostanie położony na innowację skierowaną do lokalnej społeczności. Ambasadorem kategorii będzie Katarzyna Dowbor, dziennikarka i prezenterka telewizyjna, która od 6 lat prowadzi program telewizyjny, w którym pomaga polskim rodzinom zmieniać na lepsze ich domy.
  • W kategorii „Inwestuję w technologię” wybrane zostaną propozycje związane z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych, a jej ambasadorem będzie Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Urbański od ponad 10 lat testuje najnowsze gadżety i rozwiązania technologiczne poprawiające jakość życia Polaków.
  • W kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”, której ambasadorem będzie Przemysław Talkowski, dziennikarz biznesowy i społeczny znany m.in. z programu „Państwo w Państwie”, wyróżnione zostaną pomysły praktyczne, ułatwiające prowadzenie sklepu i robienie w nim zakupów.

Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.

- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów.

Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.

Budowa lokalnego zaangażowania

Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.

- Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, tak żeby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – mówi Marta Gampf - Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca,  ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców, których pomysły będą brały udział w głosowaniu, otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.

Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, składającego się z niezależnych ekspertów, którzy ocenią projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września, podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Eurocash zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów otrzyma dofinansowanie do 15 000 złotych każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 30 kwietnia 2020 roku.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Eurocash sfinansuje innowacyjne zmiany w sklepach lokalnych przedsiębiorców lub w ich okolicach. Zwycięzców wybiorą internauci i jury konkursu
„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski...

Już jest nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą. To licząca ok. 11 000 mkw. powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych. Obiekt pozwoli na znaczne zwiększenie wydajnośći pracy oraz zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. W przyszłości przełoży się to na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności Frisco.pl.

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Wg szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 roku, i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG (rynek FMCG w Warszawie jest wart 10,75 mld zł).

– Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Obecnie baza aktywnych klientów Frisco.pl odpowiada już liczbie klientów 7 hipermarketów stacjonarnych. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, który pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych – mówi Grzegorz Bielecki, Prezes Frisco.pl.

Magazyn o łącznej powierzchni ok. 11 tys. mkw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in.: strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot. Jego zadaniem jest przeniesienie skrzynek ze skompletowanym zamówieniem na wózek transportowy, który finalnie trafi do samochodu dostawczego Frisco.pl. Robot w ciągu godziny jest w stanie spakować nawet 420 takich skrzynek. Wszystkie strefy logistyczne, o których mowa zostały połączone przenośnikami towaru. Będą one obsługiwać ok. 80 % transportu wewnątrzmagazynowego, co przełoży się na znaczny wzrost efektywności.

W magazynie stworzono również specjalne strefy dla produktów świeżych. Umożliwią one rozszerzenie asortymentu tej kategorii.

– Wysoka automatyzacja naszego obiektu niesie szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwi szybkie skalowanie obsługi zamówień. Dotychczas, gdy w krótkim czasie zwiększyła się liczba zamówień, mieliśmy czasem problemy, żeby rekrutacja pracowników nadążała za rosnącym popytem. Dzięki automatyzacji, zyskamy na tym polu większą elastyczność, a to z kolei pozwoli nam pozyskiwać dodatkowe zamówienia od klientów, którym zależy na jak najkrótszym terminie dostawy. Dzięki automatyzacji będziemy w stanie znacząco przyspieszyć procesy logistyczne, wydajność zwiększy się kilkukrotnie, a nasze koszty obsługi zamówień spadną docelowo mniej więcej o połowę – mówi Bielecki.

Nowe centrum zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty, a także pozwoli konsumentom m.in. zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych.

- Uruchomienie nowego magazynu Frisco.pl to najlepszy dowód na to, że rynek e-grocery w Polsce rośnie w siłę. Frisco.pl wyznacza w tym segmencie trendy, co dla nas jako Grupy Eurocash ma bardzo duże znaczenie. Na co dzień wspieramy polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy detaliczne, i to właśnie dla nich chcemy zdobywać wiedzę i doświadczenia z obszaru e-grocery. Frisco.pl zapewnia nam taką możliwość – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.  

               
                   

***

Frisco.pl to działający od 12 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w hipermarketach. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. Zakupy są dostarczane pod wskazany adres poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

***

MCI Capital S.A. to jedna z najdynamiczniejszych grup Private Equity w naszym rejonie Europy. Fundusze powiązane z MCI Capital specjalizują się w procesach transformacji cyfrowej, inwestując w czyste modele internetowe (tzw. pure players), spółki przenoszące model biznesowy z tradycyjnej do cyfrowej gospodarki oraz spółki działające na rynku rozwoju infrastruktury internetowej. Inwestycje realizowane są w fazie early stage, growth stage i expansion/buyout stage oraz private debt w Polsce i regionieCEE, w Europie Zachodniej i Skandynawii. www.mci.pl

 

           

Wystartowało nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą
Już jest nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą. To licząca ok. 11 000 mkw. powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych. Obiekt...

Od 20 maja we wszystkich krajach Unii Europejskich obowiązuje dyrektywa Track & Trace (T&T) dot. monitorowania i śledzenia ruchu wyrobów tytoniowych. Dyrektywa dotyczy zarówno producentów, dystrybutorów, jak i sklepów detalicznych, czyli wszystkich podmiotów zaangażowanych w sprzedaż papierosów. Proces wdrożenia T&T w Eurocash Serwis, największego dystrybutora wyrobów tytoniowych w Polsce, zakładał wdrożenie szeregu nowych rozwiązań w obszarze IT i logistyki. Jednak największym wyzwaniem było prawidłowe wdrożenie dyrektywy u niezależnych przedsiębiorców (właścicieli sklepów detalicznych), którzy bez uzyskania identyfikatorów EOID i FID, po 20 maja nie mogliby sprzedawać papierosów w swoich sklepach. Eurocash Serwis i jego klienci poradzili sobie z tym wyzwaniem.

Dyrektywa zakłada, że produkty tytoniowe, a w pierwszej kolejności papierosy i tytonie, mają podlegać pełnej kontroli opartej na śledzeniu wyrobów tytoniowych od momentu, gdy opuszczają lokalizację producenta aż do pierwszego punktu detalicznego. Celem dyrektywy jest ograniczenie szarej strefy sprzedaży papierosów w całej UE.

Dyrektywa dotyczy zarówno producentów wyrobów tytoniowych jak i dystrybutorów hurtowych, a także punktów detalicznych do których te produkty trafiają. Rolą producentów jest odpowiednie oznaczanie paczek kodami i raportowanie, które paczki sprzedali któremu dystrybutorowi. Kolejny podmiot - dystrybutor (a więc w tym wypadku również Eurocash Serwis) ma za zadanie zarejestrowanie centrali firmy i wszystkich punktów sprzedaży papierosów w systemie T&T. Oprócz tego obowiązkiem dystrybutora jest raportowanie, które papierosy zostały przyjęte od producenta, gdzie się one aktualnie znajdują oraz które produkty zostały sprzedane do danego punktu sprzedaży detalicznej. Dodatkowo, dystrybutorzy monitorują szczegółowo sam transport wyrobów tytoniowych. Każdy wyjazd samochodu z papierosami musi być raportowany. Konieczne jest również podawanie nr rejestracyjnych aut, którym dane papierosy jadą. Na końcu tego łańcucha znajduje się sklep detaliczny, który, by móc sprzedawać wyroby tytoniowe musi posiadać dwa różne identyfikatory: 1. EOID (jeden identyfikator przypisany do NIP) oraz 2. FID (identyfikator dla każdej prowadzonej przez właściciela sklepu placówki). Na poziomie sklepu nie ma już raportowania sprzedaży papierosów ani skanowania produktów.

Dostarczamy towary do ponad 30 000 klientów prowadzących niezależne sklepy – mówi Dariusz Stolarczyk, Dyrektor Generalny Eurocash Serwis. Dla całej naszej jednostki biznesowej wprowadzenie rozwiązań umożliwiających wdrożenie dyrektywy track&trace było bardzo dużym wyzwaniem. Wiedzieliśmy, że musimy się do tego odpowiednio przygotować, żeby na końcu tego procesu móc szybko i skutecznie wesprzeć naszych klientów. Dla małych i średnich sklepów papierosy stanowią ok. 18 procent wartości ich sprzedaży, także w tym wypadku nie mogliśmy pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia. Po pierwszym dniu obowiązywania dyrektywy w Polsce, mogę śmiało powiedzieć, że zdecydowana większość klientów Eurocash Serwis jest gotowa na track&trace – dodaje Stolarczyk.

Właściciele sklepów detalicznych w Polsce, w których sprzedaje się papierosy, na zdobycie identyfikatorów EOID i FID mieli zaledwie 10 dni roboczych. Rejestracja odbywała się pomiędzy 10 a 20 maja tego roku. Przedsiębiorcy - klienci Eurocash Serwis - mogli zdobyć je w dwojaki sposób:  sami składając odpowiedni wniosek w portalu IDIssuer zarządzanym przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, lub wypełniając specjalne oświadczenie, które pozwalało Eurocash Serwis na uzyskanie dla ich sklepów wymaganych identyfikatorów. Dzięki temu rozwiązaniu, zdecydowana większość sklepów obsługiwanych przez Eurocash Serwis zdążyła przygotować się na zmiany, a konsumenci bez problemu mogą dokonywać zakupów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Klienci Eurocash Serwis gotowi na track & trace
Od 20 maja we wszystkich krajach Unii Europejskich obowiązuje dyrektywa Track & Trace (T&T) dot. monitorowania i śledzenia ruchu wyrobów tytoniowych. Dyrektywa dotyczy zarówno producentów, dystrybutorów, jak i sklepów detalicznych, czyli wszystkich podmiotów...

Komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce:

„Uważamy, że dla wielu naszych klientów decyzja Sądu Unii Europejskiej w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej jest pozytywną informacją. Wprowadzenie tego podatku ma za zadanie wspierać małe przedsiębiorstwa, co jest spójne z naszą misją. Od ponad 20 lat rozwijamy się, żeby wspierać niezależnych przedsiębiorców w walce z agresywnie konkurującymi sieciami dyskontów i hipermarketów. Te sieci od zawsze miały dostęp do know-how, zaplecza finansowego czy też wsparcia wielu globalnych producentów. My natomiast wraz z kilkoma naszymi konkurentami hurtowymi walczymy od lat o lepsze warunki zakupowe dla naszych klientów. Inwestujemy w innowacje, rozwijamy się, uzyskując efekt skali, zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie marketingowe czy edukację. Decyzja Sądu UE oznacza, że niezależni przedsiębiorcy otrzymają teraz dodatkowe wsparcie, które ma na celu wyrównać różnice pomiędzy nimi a wielkimi sieciami detalicznymi.

My, jako Grupa Eurocash, oczywiście też będziemy musieli zapłacić nowy podatek – od realizowanej przez nas sprzedaży detalicznej. Szacujemy, że wysokość tego podatku w naszym przypadku może wynieść około 30 mln zł rocznie.”

Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

           

Komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej
Komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia...

W październiku Akademia Umiejętności Eurocash wraz ze Szkołą Główną Handlową uruchomią kolejną, trzecią edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. To pierwsze tego typu studia w Polsce dedykowane niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym sklepy detaliczne i wyjątkowy przykład współpracy publicznej uczelni i przedstawiciela sektora FMCG – Grupy Eurocash. Inicjatywa wpisuje się w misję Akademii Umiejętności Eurocash, która wspiera właścicieli niezależnych sklepów i ich pracowników w budowaniu konkurencyjnej pozycji na lokalnym rynku poprzez rozwijanie ich kompetencji i dzielenie się ekspercką wiedzą.

Sklepy prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców to ponad 40% całego rynku detalicznego w Polsce. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak ciągłego śledzenia trendów i zmian rynkowych przez właścicieli i ich sukcesorów, aby byli w stanie na bieżąco dostosowywać swoje sklepy do zmieniających się potrzeb klientów. Konsumenci oczekują świeżych produktów wysokiej jakości, dostępu do nowoczesnych usług i profesjonalnej obsługi. Grupa Eurocash wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców związanych z dostępem do eksperckiej wiedzy i najnowszych rozwiązań w handlu oraz daje im możliwość dokształcania i rozwijania swoich umiejętności i kwalifikacji.

– Prowadzenie sklepu detalicznego to nic innego jak zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem. W dodatku na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, który w szybkim tempie zmienia się pod wpływem technologii, jak również wymaga dostosowania do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Niezależny przedsiębiorca, który prowadzi sklep, potrzebuje wiedzy i znajomości nowoczesnych narzędzi, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sukces swojemu biznesowi. W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców i w związku z niezmiennie wysokim poziomem zainteresowania taką formą dokształcania, zdecydowaliśmy się uruchomić kolejną, trzecią już edycję studiów na SGH – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Program studiów, poza zagadnieniami związanymi z zarządzaniem, obejmuje moduły dotyczące analizy doświadczeń zakupowych klientów, trendów konsumenckich i psychologii klienta. Ważnym tematem 3. edycji studiów będzie również sukcesja – podczas specjalnego bloku zajęć uczestnicy będą mogli zapoznać się z najważniejszymi wyzwaniami związanymi z tym procesem i jego aspektami prawnymi czy finansowymi – dodaje Agata Wrzecionowska-Dzierba.

W dwóch pierwszych edycjach studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz w kursach „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” (alternatywa dla osób nieposiadających wyższego wykształcenia) udział wzięło ponad 140 osób – właścicieli, przyszłych sukcesorów i pracowników sklepów franczyzowych oraz partnerskich zrzeszonych w Grupie Eurocash. W roku akademickim 2019/2020 na studia w Szkole Głównej Handlowej przyjętych zostanie kolejnych 45 słuchaczy. Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.

Kandydaci mają czas na zgłoszenie swojego udziału do końca maja. Studia rozpoczną się 11 października i zakończą się w czerwcu 2020 roku obroną pracy dyplomowej. Praca dyplomowa zakłada napisanie biznes planu, który uczestnik będzie miał możliwość wcielić w życie we własnym biznesie, biorąc pod uwagę rekomendacje przekazane przez promotora i recenzenta. Absolwenci odbiorą swoje dyplomy we wrześniu 2020.

– Studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym prowadzone przez SGH we współpracy z Akademią Umiejętności są wyjątkowe na skalę ogólnopolską z dwóch powodów – podkreśla dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów podyplomowych, specjalizująca się w tematyce franczyzy. – Po pierwsze, z dużą starannością dobierani są wykładowcy – kadra studiów to wybitni eksperci, specjaliści i rynkowi praktycy z różnych środowisk. W tym roku znaleźli się w tym gronie m.in. prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek, wicedyrektor Instytutu Zarządzania SGH; dr hab. Wioletta Mierzejewska z Katedry Zarządzania Strategicznego SGH; dr hab. Krzysztof Walczak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; dr Joanna Żukowska z Instytutu Przedsiębiorstwa SGH; prof. dr hab. Rafał Kasprzak i prof. dr hab. Bogdan Mróz z Instytutu Zarządzania SGH czy prof. dr hab. Henryk Mruk z Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Po drugie, kierunek studiów został uruchomiony w ścisłej współpracy pomiędzy publiczną szkołą wyższą, a podmiotem prywatnym zrzeszającym największą liczbę sieci franczyzowych – Grupą Eurocash, w odpowiedzi na potrzeby współczesnej gospodarki. Taka współpraca publiczno-prywatna jest wyjątkowa dla świata polskiej nauki – dodaje dr Ziółkowska.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

***

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (sieci: abc, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum). W ramach 4 filarów Akademii przedsiębiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z bogatej oferty kursów e-learningowych zgromadzonych na nowoczesnej platformie edukacyjnej, praktycznych warsztatów szkoleniowych prowadzonych w całej Polsce, corocznego Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu oraz studiów podyplomowych prowadzonych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową (SGH). Akademia Umiejętności zapewnia polskim przedsiębiorcom dostęp do aktualnej wiedzy, praktycznych wskazówek, nowoczesnych rozwiązań w handlu, które budują sukces sprzedażowy sklepów detalicznych. Najwyższą jakość oferty edukacyjnej Akademii potwierdza certyfikat ISO 29990:2010. Skorzystało z niej już do tej pory ponad 62 tys. osób.

Więcej informacji na temat oferty Akademii Umiejętności Eurocash uzyskać można u przedstawicieli sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash.

           

SGH i Akademia Umiejętności Eurocash uruchamiają 3. edycję studiów podyplomowych dla niezależnych przedsiębiorców
W październiku Akademia Umiejętności Eurocash wraz ze Szkołą Główną Handlową uruchomią kolejną, trzecią edycję studiów...
  • Przychody Grupy Eurocash w I kwartale 2019 r. wyniosły 5,48 mld zł i były o blisko 10% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r.
  • Łączna EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wzrosła w I kwartale 2019 r. do 121,4 mln zł wobec 39,6 mln zł przed rokiem, na co wpływ miała głównie zmiana prezentacji wyników zgodnie z obowiązującym od tego roku standardem MSSF 16. EBITDA wyliczona zgodnie z poprzednimi standardami wyniosła 33,5 mln zł, a spadek rok do roku wynikał głównie z przesunięcia tegorocznych świąt wielkanocnych na II kwartał (podczas gdy w 2018 r. okres zwiększonych zakupów przed Wielkanocą wypadał w I kwartale).
  • Przychody segmentu hurtowego, pomimo braku świąt wielkanocnych w I kwartale br., wzrosły o 3,5% r/r i wyniosły 4,11 mld zł. Wypracowany w tym segmencie wynik EBITDA sięgnął 100,7 mln zł, a przed zastosowaniem MSSF16 prawie 53 mln zł, czyli o 14,5% więcej niż przed rokiem.
  • Sprzedaż segmentu detalicznego urosła o 37% r/r, przede wszystkim dzięki ubiegłorocznym akwizycjom, ale była również wspierana solidną dynamiką sprzedaży LFL (tj. dla tej samej liczby sklepów). Co prawda, w I kwartale br. sprzedaż detaliczna LFL w sieci Delikatesy Centrum zmalała o 1,5% r/r, na co wpływ miała deflacja koszyka zakupowego wynosząca 0,8%, a także wspommniany efekt kalendarzowy, jednak narastająco za 4 miesiące tego roku (a więc z uwzględnieniem świąt) sprzedaż LFL wzrosła aż o 4% r/r.
  • Skonsolidowany wynik netto w I kwartale 2019 r. był ujemny, co – poza nakładami ponoszonymi na rozwój strategicznych projektów – związane jest z sezonowością działalności Grupy Eurocash. Ostatecznie wyniósł on -40,2 mln zł (lub -33,8 mln zł przed zastosowaniem MSSF 16) wobec -18,5 mln zł w I kwartale ub.r.

Hurt na ścieżce dalszego wzrostu mimo efektu kalendarzowego

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash kontynuuje wzrost sprzedaży i dalszą poprawę rentowności.

– W hurcie w I kwartale tego roku osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o 3,5% rok do roku, notując wzrosty niemal w każdym formacie. Największy, aż 9-proc. przyrost zanotowaliśmy w sprzedaży wyrobów tytoniowych oraz blisko 6% w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców. O ponad 3% zwiększyliśmy również sprzedaż w hurtowniach Cash&Carry. Biorąc pod uwagę, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugim kwartale, a nie w pierwszym, jak przed rokiem, spadek sprzedaży jedynie w dystrybucji alkoholi należy uznać za solidne wyniki – podkreślił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– Podjęte w poprzednich latach działania optymalizacyjne przekładają się na dalszy wzrost efektywności segmentu hurtowego i zaowocowały wzrostem EBITDA w I kwartale br. o blisko 15% rok do roku. W tym roku planujemy dalsze działania optymalizacyjne, m.in. integrację Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja oraz sprzedaż szerokiej gamy alkoholi także poprzez eurocash.pl – uruchomioną w ubiegłym roku innowacyjną platformę e-commerce, z której korzysta już blisko 10 tys. naszych klientów. Dzięki temu, z jednej strony jesteśmy w stanie ograniczyć wzrost kosztów mimo rosnących płac, a z drugiej strony zarówno my, jak i nasi klienci, czerpiemy korzyści z rosnącej siły zakupowej konsumentów – powiedział członek zarządu Grupy Eurocash.

Detal pod wpływem integracji i świąt

W segmencie detalicznym w I kwartale 2019 r. Grupa Eurocash zanotowała 37-proc. wzrost sprzedaży, do 1,33 mld zł, głównie dzięki konsolidacji sieci supermarketów Mila oraz 25 sklepów Lewiatan, przejętych w ubiegłym roku. Akwizycje te dołożyły do sprzedaży Grupy Eurocash w minionym kwartale około 342 mln zł.

– Sprzedaż like-for-like w sieci Delikatesy Centrum w I kwartale br. była pod wpływem wielu czynników, w tym wspomnianego przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał, deflacji koszyka zakupowego wynoszącej ponad 0,8%, mniejszej liczby dni handlowych, a także trwającej integracji naszych biznesów detalicznych. W tych okolicznościach, zanotowany w I kwartale br. spadek sprzedaży like-for-like jedynie o 1,5% rok do roku jest obiecujący. Jeśli spojrzymy na wstępne szacunki narastająco za cztery miesiące, a więc z uwzględnieniem okreu świątecznego, zanotowaliśmy wzrost sprzedaży like-for-like aż o 4,0% rok do roku – wskazał Jacek Owczarek.

– Zgodnie z zapowiedziami, kontynuujemy integrację sieci Mila z Delikatesami Centrum, co będzie obciążać rentownosć Grupy również w tym roku. Jest to naturalne, gdyż łączenie trzech organizacji w jedną jest bardzo złożonym i kosztownym procesem, choć z zewnątrz kojarzony jest głównie z rebrandingiem sklepów. Co nas cieszy, zainicjowane przez nas zmiany przynoszą już pozytywne rezultaty, m.in. solidne dynamiki sprzedaży like-for-like, które są jeszcze wyższe w sklepach EKO przemodelowanych na Delikatesy Centrum. Nasz biznes detaliczny osiągnął już znaczącą skalę. Choć charakteryzuje się on obecnie dość wysoką zmiennością wyników, to jestem przekonany, że konsumenci będą coraz bardziej doceniać naszą ofertę – powiedział dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Projekty to inwestycje w przyszły wzrost

Grupa Eurocash przyspiesza ekspansję Projektów, tj. innowacyjnych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, abc na kołach oraz Kontigo. Grupa otwiera kolejne markety alkoholowe Duży Ben, których jest już 30, a także inwestuje w zwiększenie świadomości marek wszystkich konceptów. Wpływ tego segmentu na skonsolidowany wynik EBITDA w I kwartale tego roku wyniósł -12 mln zł.

– Jak każdy start-up, w początkowej fazie rozwoju, projekty te wiażą się z istotnymi nakładami, a zyski pojawiają się dopiero po wypracowaniu docelowych rozwiązań i osiągnięciu odpowiedniej skali. Przykładem naszych projektów, które zostały wdrożone z sukcesem i przynoszą dziś wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i Grupie Eurocash, jest Faktoria Win, PayUp (sprzedany w ubiegłym roku z dużym zyskiem) czy tzw. Projekt Świeże, czyli codzienne dostawy wysokiej jakości owoców, warzyw, wędlin i mięs. Wierzymy również w pozostałe formaty, które rozwijają innowacyjne dla branży detalicznej rozwiązania, ale też przede wszystkim lepiej odpowiadają na potrzeby dzisiejszego konsumenta – powiedział Jacek Owczarek.

Istotna zmiana standardu prezentacji wyników od 2019 r.

Od 2019 r. nastąpiła istotna zmiana prezentacji wybranych danych finansowych, co jest konsekwencją zastosowania przez Grupę Eurocash nowego międzynarodowego standardu sprawozdawczości finansowej – MSSF 16. Zgodnie z tym standardem, przy wyliczaniu wskaźników zadłużenia Grupa jest zobowiązana uwzględniać zobowiązania z tytułu leasingów operacyjnych, których wartość na koniec I kwartału 2019 r. przekraczała 1,8 mld zł. W efekcie, łączne zadłużenie netto Grupy wg. MSSF 16 sięgnęło 2,55 mld zł.

Zgodnie z nowym standardem, zmienia się także sposób prezentacji wyniku EBITDA – uwzględnia on dodatkowo szacowaną amortyzację leasingowanych aktywów. Prezentowana w ten sposób EBITDA jest zatem znacznie bardziej porównywalna do wyników spółek detalicznych posiadających własne nieruchomości. Tak liczona skonsolidowana EBITDA za I kwartał 2019 r. wyniosła 121,4 mln zł, a wskaźnik długu netto do szacowanej 12-miesięcznej EBITDA wyniósł ok. 3,4x (wobec 1,8x przed zastosowaniem MSSF 16).

– Należy podkreślić, że zmiana wprowadzona przez MSSF 16 nie wpływa na naszą działalność operacyjną. Nie ma też wpływu na kowenanty bankowe określone w obowiązujących umowach, bowiem są one wciąż liczone wg. metodologii sprzed wdrożenia nowego standardu – zaznaczył Jacek Owczarek, dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

           

Grupa Eurocash prezentuje wyniki za pierwszy kwartał 2019 roku: dalsza poprawa w hurcie, przyspieszony wzrost sprzedaży w detalu
Przychody Grupy Eurocash w I kwartale...

Listki Polityki CSR to coroczny konkurs organizowany przez redakcję Polityki, firmę doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu dla firm, które w swojej działalności uwzględniają społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR). Firmy biorące udział w tegorocznym konkursie musiały wypełnić ankietę opracowaną zgodnie ze standardami ISO2600 podzieloną na 5 obszarów: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.

 W tegorocznej edycji „Listków CSR Polityki” finalnie udział wzięło 111 firm. Złote, srebrne i białe listki trafiły do 73 z nich. Grupa Eurocash została nagrodzona Białym Listkiem.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash nagrodzona białym Listkiem CSR Polityki
Listki Polityki CSR to coroczny konkurs organizowany przez redakcję Polityki, firmę doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu dla firm, które w swojej działalności uwzględniają społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR). ...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.