660 innowacji z całej Polski walczy o głosy lokalnych mieszkańców w ramach tegorocznej edycji akcji „Herosi Innowacyjności”, skierowanej do przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash. Biorący w niej udział właściciele niezależnych sklepów detalicznych mają możliwość zdobycia dofinansowania o łącznej kwocie 1 mln złotych na wprowadzenie innowacyjnych zmian w swoich sklepach i wokół nich.
Zgłaszane innowacje obejmują bowiem aż trzy kategorie tematyczne, z których każda ma swojego ambasadora. Pierwszą z nich, Zmieniam świat lokalnie, opiekuje się Katarzyna Dowbor - dziennikarka i prezenterka telewizyjna. Kategoria ta dedykowana jest przedsiębiorcom angażującym się w życie lokalnej społeczności i chcącym wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu. Inwestuję w technologię to kategoria dla osób, które śledzą nowinki technologiczne i w swoim sklepie chciałyby wprowadzić najnowsze rozwiązania z branży handlowej. Ambasadorem tej kategorii jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ostatnia kategoria – Stawiam na praktyczne rozwiązania - obejmuje projekty, które wpłyną na usprawnienie pracy w sklepie, a jej ambasadorem jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski. Ponadto, projekty są zgłaszane w trzech kategoriach finansowych – do 15 000 zł, 50 000 zł i 100 000 zł. Łącznie w konkursie nagrodzone zostaną 54 innowacje - 1 nagroda w wysokości do 100 000 zł, 3 nagrody do 50 000 zł oraz 50 nagród do 15 000 zł.
Głosowanie rozpoczęło się 1 sierpnia i potrwa do 10 września. Został więc jeszcze ponad miesiąc, aby poprzez swoje głosy realnie przyczynić się do wprowadzenia innowacyjnych zmian w bliskim sobie sklepie, bądź jego okolicy. Co ważne, pojęcie innowacyjności w konkursie „Herosi Innowacyjności” nie odnosi się jedynie nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby, z którymi lokalni przedsiębiorcy i ich klienci spotykają się na co dzień.
Każdy może raz dziennie oddać swój głos na wybrany przez siebie projekt, w każdej kategorii finansowej. Dodatkowo, biorąc udział w głosowaniu można wygrać atrakcyjne nagrody w postaci kart przedpłaconych o wartości 50 zł do wykorzystania w swoim lokalnym sklepie. Wystarczy wgrać na stronę akcji swoje zdjęcie z zewnątrz lub wewnątrz jednego ze sklepów współpracujących z siecią Eurocash i napisać za co lubi się robienie zakupów akurat w tym miejscu.
Po etapie ogólnopolskiego głosowania wszystkie inicjatywy zostaną ocenione przez Jury, a ocena końcowa wniosku będzie sumą punktów za poparcie społeczne (punkty z internetowego głosowania) oraz za biznesowy potencjał pomysłu. Zwycięskie pomysły zostaną ogłoszone 24 września 2019 roku podczas IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu w Łodzi.
Komuniakty prasowe dot. projektów zgłoszonych w poszczególnych województwach można znaleźć w załączeniu.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły