25.09.2019 12:30

Eurocash wspiera handel niezależny. 54 Herosów Innowacyjności otrzyma 1 000 000 zł na realizację swoich projektów

Znamy zwycięzców konkursu „Herosi Innowacyjności”. Spośród 661 pomysłów zgłoszonych przez niezależnych przedsiębiorców, prowadzących sklepy detaliczne, konsumenci w głosowaniu i jury po ocenie biznesowego potencjału projektów wybrali 54 najlepsze projekty. Podczas głosowania klienci sklepów oddali rekordowe ponad pół miliona głosów. Wartość nagród w konkursie wyniosła milion złotych.

W pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcy zgłaszali swoje projekty w 3 kategoriach tematycznych: „Zmieniam świat lokalnie” (162 projekty), „Inwestuję w technologię” (196 projektów) oraz „Stawiam na praktyczne rozwiązania” (303 projekty). W tej ostatniej dominowały projekty dotyczące unowocześnienia sklepu, np. zakupu nowego wyposażenia. Najpopularniejszymi innowacjami w ramach inwestowania w technologię były pomysły na ułatwianie klientom zakupów. Z kolei w kategorii „Zmieniam świat lokalnie” właściciele sklepów zgłaszali projekty rewitalizacji otoczenia sklepu, np. budowę placu zabaw,  a także wsparcia lokalnych szkół, organizacji i drużyn sportowych. Przedsiębiorcy mogli starać się o wsparcie na realizację projektu w wysokości 100 tys. zł, 50 tys. zł lub 15 tys. zł. Na ocenę końcową wniosku składały się punkty za poparcie społeczne (liczba głosów z głosowania internetowego) oraz punkty przyznane przez członków jury analizujących biznesowy potencjał każdego z pomysłów.

Lokalni herosi

Główną nagrodę 100 tys. złotych otrzymały Delikatesy Centrum z Beska (podkarpackie), trzy nagrody po 50 tys. zł otrzymały Delikatesy Centrum z Baligrodu (podkarpackie), sklep abc z Jędrzejowa (świętokrzyskie) oraz sklep abc z Zielonej Góry (lubuskie). 50 nagród po 15 tys. zł trafiło do sklepów Lewiatan, Groszek, Euro Sklep, abc, Gama i Delikatesów Centrum w całej Polsce.

– Liczba zakwalifikowanych projektów i oddanych głosów pokazuje jak wielki społeczny potencjał tkwi w Herosach. Dzięki „Herosom Innowacyjności” każdy może mieć wpływ na to, jak funkcjonuje lokalny sklep, jak wygląda jego otoczenie i jaki ma wpływ na lokalną społeczność.  – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash.

– Dziękuję przedsiębiorcom i klientom sklepów za tak wielkie zaangażowanie w konkursie oraz gratuluję nagrodzonym. Wiem, że wielu uczestników konkursu realizuje podobne projekty na co dzień – podkreśla Jacek Owczarek.

Autonomiczny sklep

Celem najlepszego projektu Delikatesów Centrum z Beska jest stworzenie całkowicie autonomicznego sklepu bez pracowników. Market o powierzchni 34 mkw. będzie wyposażony w zaawansowany system kas samoobsługowych oraz kamery monitorujące cały proces zakupowy. Oferta sklepu będzie obejmować 100 najczęściej kupowanych produktów.

– Mieszkańcy naszej miejscowości są na co dzień bardzo zajęci. Pracują w rolnictwie lub dojeżdżają do pracy do innych miast, więc często nie mają czasu na zakupy. Dlatego chciałam stworzyć im możliwość zakupów przez całą dobę samodzielnie, szybko i bez kolejek – mówi Justyna Widota, właścicielka Delikatesów Centrum z Beska.

Plac zabaw zamiast czołgu

Projekt nagrodzony kwotą 50 tys. złotych pt. „Radość dziecka, nie wojna” to odpowiedź właściciela Delikatesów Centrum z Baligrodu (podkarpackie) na brak placu zabaw dla dzieci w tej miejscowości. Na razie jedyną „atrakcją” jest stary czołg T34, ustawiony na centralnym placu Baligrodu. Dlatego pomiędzy delikatesami a czołgiem-pomnikiem powstanie plac zabaw.  Projekt został wybrany w kategorii „Zmieniam świat lokalnie”.

Taką samą nagrodę otrzymał projekt pt. „Aktywny koszyk - Osiedlowy sklepik on-line dla aktywnych społecznie”. Pomysł sklepu abc z Jędrzejowa (świętokrzyskie) został zgłoszony w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania”. „Aktywny koszyk” łączy wykorzystanie nowoczesnych technologii w handlu detalicznym z ideą odpowiedzialności społecznej biznesu. Klienci będą mogli zdalnie robić zakupy i odbierać je w osiedlowym sklepie, a jednocześnie wspomagać lokalną społeczność. Działanie charytatywne opiera się na idei wirtualnie „zawieszonego koszyka” dla kogoś, kogo akurat na niego nie stać. Klienci będą mogli wrzucać do niego produkty, które zechcą komuś podarować.

W sklepie i wokół sklepu

Za zdobyte w konkursie 15 tys. złotych właściciel sklepu Gama z Miastka (pomorskie) będzie mógł kupić nowoczesną ladę chłodniczą wyposażoną w energooszczędne wentylatory oraz nowoczesne oświetlenie LED, a właściciel Euro Sklepu z Międzylesia wyposaży swój obiekt w cichy i energooszczędny regał chłodniczy. Natomiast właściciel Delikatesów Centrum w Osobnicy (podkarpackie) wzbogaci bistro działające w sklepie o kącik kawowy, gdzie klienci będą mogli wypić kawę zjeść pyszne ciasto i porozmawiać.

Najwięcej inicjatyw nagrodzonych kwotą 15 tys. złotych (33 na 50) to projekty z kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. To dowód na zainteresowanie właścicieli sklepów ich otoczeniem  i potrzebami lokalnych społeczności. Blisko jedna trzecia inicjatyw w tej kategorii dotyczyła stworzenia placów zabaw, boisk, ogrodów przedszkolnych czy parków rozrywki dla dzieci.

Herosi detalu

W konkursie wzięli udział niezależni detaliści z całej Polski, ale największa aktywnością wykazali się przedsiębiorcy z województw: podkarpackiego (167 wniosków), małopolskiego (80 wniosków) i śląskiego (70 wniosków). Najwięcej wniosków złożyli przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum (355), Lewiatana (118), Euro Sklepu (73) i Groszka (46). Swoje pomysły zgłaszali także właściciele sklepów abc i abc na kołach, Gama, czy Koliber, a także przedsiębiorcy niezrzeszeni w ramach żadnej sieci, ale zaopatrujący się w hurtowniach Grupy Eurocash.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

Podobne artykuły