Informacje prasowe

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Związana z Grupą Eurocash sieć Euro Sklep świętuje w tym roku 25. urodziny. W 1997 r. założyło ją kilkunastu przedsiębiorców z Podbeskidzia, a dziś – z liczbą ponad 460 nowoczesnych placówek, gronem lojalnych klientów i mocną marką własną – to jedna z najmocniejszych sieci franczyzowych na południu Polski. W dodatku taka, która w ostatnich miesiącach mocno się rozwija.

Placówki Euro Sklepu można znaleźć w 11 województwach. Odwiedza je każdego dnia ok. 200 tys. klientów, którzy szukają w nich produktów pierwszej potrzeby.

Na południu Polski nasza sieć jest najbardziej znana i właściwie na stałe wpisana w tutejszy krajobraz. Ludzie znają Euro Sklep, ufają nam i chętnie wracają do nas po codzienne zakupy. Za nami stoi tradycja, długa historia rozwoju na tych rynkach, które razem z nami dojrzewają i się zmieniają. A warto podkreślić, że te zmiany bywają naprawdę intensywne. Ostatnie miesiące w Euro Sklepie przyniosły m.in. nową identyfikację wizualną, premierę aplikacji dla konsumentów, a także dalsze konsekwentne wdrażanie w placówkach systemu POS, w ramach którego udało nam się zintegrować już blisko 70 proc. sieci – mówi Magdalena Pajor, Dyrektor Sieci Franczyzowej Euro Sklep.

Euro Sklep z nową identyfikacją wizualną na 25-lecie

Z okazji 25. urodzin sieć opracowała nową strategię pozycjonowania na rynku i hasło ,,Z myślą o Tobie”, które podkreśla jej lokalny charakter oraz bliskie i wieloletnie relacje z klientami. W ramach tych działań przygotowano też nową identyfikację wizualną wnętrza sklepów. Pierwszą placówkę po remodelingu otwarto w maju w Koszycach Małych w województwie małopolskim.

Zarówno witryny sklepowe, jak i materiały marketingowe oraz handlowe Euro Sklepu są teraz bardziej nowoczesne i przyjemne w odbiorze. Poszliśmy też o krok dalej, projektując na nowo przestrzeń w sklepie, tak żeby ułatwić nawigację po nim i usprawnić zakupy – podkreśla Magdalena Pajor. W ramach remodelingu sieć jeszcze lepiej wyeksponowała dział produktów świeżych, które są dostarczane do sklepów aż 6 razy w tygodniu i cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. – Kategoria Fresh sama odpowiada za aż jedną czwartą sprzedaży sieci. W sumie Euro Sklep kupuje rocznie niemal trzy tysiące ton mięsa, ponad cztery i pół tysiąca ton owoców i warzyw i prawie tysiąc ton wędlin – dodaje.

Do klientów także w mobile

Elementem zmian jest też nowa aplikacja mobilna Euro Sklep. Narzędzie to oferuje klientom m.in. dostęp do aktualnej gazetki sieci i oferty marki własnej, która w Euro Sklepie liczy 60 produktów. Ułatwia też bezpośredni kontakt z wybraną placówką, a także daje możliwości tworzenia i udostępnienia np. członkom rodziny czy znajomym własnej listy zakupowej. Właścicielowi sklepu pozwala ona z kolei na oferowanie klientom atrakcyjnych i dedykowanych im rabatów. Obecnie trwają prace nad rozbudowaniem aplikacji o nowe funkcjonalności. 

Aktualnie opracowujemy nową funkcjonalność dla franczyzobiorców, która umożliwi im tworzenie własnych promocji i informowanie o nich klientów za pomocą powiadomień push na ekranie telefonu. Będziemy na bieżąco analizować dane z aplikacji i rozwijać ją, ale pierwsze opinie użytkowników, jakie otrzymaliśmy, były bardzo pozytywne – wyjaśnia Magdalena Pajor.

Urodzinowe atrakcje od sieci Euro Sklep

Z okazji jubileuszu Euro Sklep przygotował dla klientów konkursy na każdy miesiąc, a w gazetce promocyjnej i plakatach można znaleźć wiele urodzinowych hitów w niskich cenach. Dodatkowo od 9 czerwca trwa Odjazdowa Loteria Urodzinowa, w której konsumenci mogą wygrać rodzinny samochód lub jeden z 10 miejskich rowerów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Kolejne urodziny w Grupie Eurocash – Euro Sklep kończy 25 lat
Związana z Grupą Eurocash sieć Euro Sklep świętuje w tym roku 25. urodziny. W 1997 r. założyło ją kilkunastu przedsiębiorców z Podbeskidzia, a dziś – z liczbą ponad 460 nowoczesnych placówek, gronem lojalnych klientów i mocną marką własną – to jedna...

Najnowszy e-podręcznik „W Twoim odpowiedzialnym sklepie” przygotowany przez Grupę Eurocash to praktyczny poradnik dla przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze, uwzględniający realne przykłady z działalności lokalnych sklepów współpracujących z Grupą. W przystępny i czytelny sposób podsumowuje kluczowe zagadnienia i wskazówki, które przydadzą się każdemu właścicielowi, chcącemu prowadzić swój sklep w sposób bardziej zrównoważony. Poradnik powstał we współpracy z ekspertami w zakresie zrównoważonego rozwoju, prawnikami i praktykami biznesu, a jego patronem edukacyjnym jest Akademia Umiejętności Eurocash.

Polski konsument to osoba coraz bardziej świadoma, podejmująca swoje decyzje zakupowe nie tylko na podstawie ceny czy jakości, ale także biorąca pod uwagę aspekty środowiskowe i społeczne. Już ponad połowa Polaków ma świadomość, że kupowanie produktów wytwarzanych w sposób zrównoważony jest elementem budowania ich wizerunku odpowiedzialnego konsumenta[1]. Blisko 70 proc. z nas czuje, że może coś zmienić w otaczającym świecie właśnie poprzez dokonywane wybory i podejmowane działania[2].

Polacy poprzez swoje wybory zakupowe coraz częściej podkreślają, że zrównoważony rozwój ma dla nich duże znaczenie. Pokazują to, kupując produkty i usługi, które są wytwarzane odpowiedzialnie i które są sprzedawane przez odpowiedzialne społecznie podmioty. W Grupie Eurocash widzimy ten kierunek zmian, popieramy go i chcemy jak najlepiej na niego odpowiadać. Nie tylko stale poszerzamy zakres naszych społecznie odpowiedzialnych działań, co pokazują coroczne raporty naszej działalności pozafinansowej, ale także czujemy dużą odpowiedzialność za przedsiębiorców z nami współpracujących i wspieramy ich w prowadzeniu ich przedsiębiorstw w sposób zrównoważony. Tak, byśmy wszyscy mogli odpowiadać w pełni na potrzeby współczesnego klienta – zaznacza Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash wspiera lokalnych przedsiębiorców w budowaniu solidnych biznesów, a także dostarcza im narzędzi i wiedzy, by rozwijali oni swoje przedsiębiorstwa w sposób odpowiedzialny. Jednym z efektów tych działań jest kolejna już publikacja w postaci praktycznego e-poradnika „W Twoim odpowiedzialnym sklepie”, która w czytelny i przystępny sposób przybliża podstawowe zagadnienia, jakie trzeba wziąć pod uwagę przy rozwijaniu swojego biznesu w sposób zrównoważony. Dokument dotyka zarówno obszarów środowiskowych, jak i społecznych – przedsiębiorcy znajdą w nim cenne informacje dotyczące aktualnych trendów konsumenckich w branży spożywczej i kosmetycznej, zagadnienia prawne, a także rozdziały związane z byciem odpowiedzialnym pracodawcą, angażowaniem się w akcje charytatywne i zapobieganiem marnowaniu żywności.

Świat się zmienia i w tym świecie zmienia się również konsument. Musimy więc nadążać za jego oczekiwaniami. Za nami okres, kiedy najważniejszy był produkt i cena, po nim: precyzyjne adresowanie konkretnych potrzeb klientów, związanych z ich stylem życia czy hobby. Obecnie Polacy zaczynają wchodzić na kolejny poziom – oczekiwań związanych z dobrem naszej planety i społeczeństwa. Teraz nowy konsument chce również czynić dobro – dla ludzi, dla planety, dla świata. Stąd oczekuje, że wybierane przez niego sklepy lub produkty również będą starały się ten świat naprawiać – mówi Katarzyna Zalewska, Account Manager, Sustainability Research Lead w firmie doradczo-badawczej Kantar Polska, która jest partnerem merytorycznym publikacji.

Rozwijając przedsiębiorstwo warto pamiętać, że to ludzie są podstawą każdej organizacji, projektu czy społeczności. Jednoczą się w określonym celu, angażują swoje zasoby, kontakty oraz czas. Każdy daje coś od siebie, a to „coś” pomnożone przez grupę osób nabiera mocy sprawczej. Dlatego warto, by każdy lokalny przedsiębiorca widział, jak ogromny potencjał czynienia dobra drzemie w jego placówce, będącej zazwyczaj sercem okolicznej społeczności – tłumaczy Grzegorz Ludwin, Prezes Fundacji PRO NGO, partnera społecznego e-podręcznika.

W poradniku Grupa Eurocash dzieli się także CSR-owym doświadczeniem sieci handlowych skupionych wokół niej. Czytelnicy znajdą w poradniku inspiracje od sieci i jednostek biznesowych: Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Frisco.pl, abc na kołach, Ambra, Kontigo oraz Duży Ben.

Akademia Umiejętności Eurocash objęła publikację patronatem edukacyjnym i wspiera ją cyklem webinarów dla przedsiębiorców współpracujących z Grupą.

 

[1] W Twoim odpowiedzialnym sklepie, Grupa Eurocash, 2022, str. 10.

[2] Ibidem, str. 11.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Jak być odpowiedzialnym przedsiębiorcą? Tego dowiesz się z poradnika Grupy Eurocash
Najnowszy e-podręcznik „W Twoim odpowiedzialnym sklepie” przygotowany przez Grupę Eurocash to praktyczny poradnik dla przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze...

W 2021 r. Grupa Eurocash współpracowała z ponad 89 tys. klientów i zatrudniała blisko 20 tys. pracowników[1]. Równie znaczące, co skala działalności Grupy, było jej wsparcie dla polskiej przedsiębiorczości, edukacji branżowej, a także inicjatywy mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Odpowiedzialność to jednak nie tylko zaplanowane działania – to także sprawne reagowanie na to, co aktualnie dzieje się w otoczeniu. W raporcie Eurocash krótko podsumowuje także pierwsze inicjatywy pomocowe dla uchodźców z Ukrainy.

– Niezmiennie nasze działania związane z odpowiedzialnością społeczną koncentrują się na tym, żeby dla 20 tys. pracowników tworzyć jak najlepsze i jak najbezpieczniejsze miejsce pracy, a dla blisko 90 tys. Przedsiębiorców być silnym partnerem biznesowym i wpierać ich rozwój. Nasza codzienna praca skupia się na realnym wsparciu lokalnych sklepów – zarówno poprzez dostarczanie im nowoczesnych narzędzi, ułatwiających prowadzenie sklepu, negocjowanie dla nich dobrych warunków współpracy z dostawcami, jak i wyposażanie Właścicieli w najcenniejszy zasób w dzisiejszych czasach, a więc aktualną wiedzę i informacje rynkowe. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielka jest nasza odpowiedzialność społeczna, dlatego też od 2019 roku nasze działania są realizowane w ramach Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+ – mówi Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash działa w Polsce już od 27 lat. Przez ten czas firma stała się ważnym uczestnikiem rynku handlu i lojalnym partnerem dla ponad 89 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy w całym kraju. Ponadto, jak wynika z raportu, Grupa ma także swój wkład w rozwój gospodarczy i społeczny – stworzyła miejsca pracy dla ponad 34 tys. osób, a ponad 10 tys. przedsiębiorców współpracuje z nią w ramach sieci franczyzowych. Z kolei całkowita wartość pieniężna, stworzona dzięki działalności Grupy Eurocash wyniosła aż 4,1 mld zł[2]. Szacunkowo Grupa Eurocash, m.in. poprzez sieci handlowe z nią wspólpracujące, dociera aż do 12,5 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Raport społecznej odpowiedzialności w pigułce

Oto kluczowe dane, które można znaleźć w raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za 2021 rok[3].

  • Eurocash poprzez swoje zaangażowanie i wsparcie ma realny wpływ na przedsiębiorczość właścicieli lokalnych biznesów. Jak wykazał zeszłoroczny Raport Wpływu Grupy Eurocash na przedsiębiorczość jej Klientów, procentowy udział Grupy w rozwoju współpracujących z nią przedsiębiorców wynosi aż 41,2%. Oznacza to, że w ponad 40% właściciele sklepów zorganizowanych w ramach Grupy Eurocash rozwijają swoją przedsiębiorczość właśnie dzięki jej wsparciu (podczas gdy pozostałe 58% to czynniki zewnętrzne, takie jak sytuacja gospodarcza, środowisko prawne etc.).
  • Firma podejmuje także szereg działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia w całym swoim łańcuchu dostaw. Na ten moment wskaźnik żywności zmarnowanej w Eurocash wynosi 0,39% (co oznacza spadek w porównaniu do 0,40% w 2020 roku), zaś wskaźnik żywności uratowanej – 4,15%. Grupa współpracuje aż z 58 organizacjami społecznymi, którym przekazała w sumie prawie 300 ton produktów.
  • Grupa Eurocash przeciwdziała marnowaniu żywności w sklepach i wspiera w tych działaniach nie tylko swoich Klientów, ale także wszystkich lokalnych przedsiębiorców w Polsce. W ramach kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!” Eurocash opublikował kompleksowy podręcznik na wspomniany temat, a także wyposażył przedsiębiorców w plakaty i materiały ułatwiające realizowanie działań z zakresu zapobiegania marnowaniu żywności. W kampanię włączyły się sieci: ABC, Delikatesy Centrum, Gama, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, abc na kołach oraz Frisco.pl.
  • Grupa Eurocash niezmiennie wspiera przedsiębiorców w poszerzaniu swojej wiedzy i rozwoju umiejętności poprzez dostarczanie im narzędzi edukacyjnych. Akademia Umiejętności Eurocash to już 148 tys. uczestników (od 2010 r.). W samym tylko 2021 r. z oferty edukacyjnej skorzystało ponad 36 tys. użytkowników. Wsparcie dla rozwoju przedsiębiorczości, jakie realizuje Grupa Eurocash, to także stypendia dla młodych w liczbie 1246, wypłacone na łączna kwotę 7,5 mln zł (od 2013 r.).
  • Grupę Eurocash tworzą ludzie. Duży nacisk w firmie kładziony jest na dobre warunki pracy i zdrowie pracowników, zapewnienie szeregu benefitów oraz na stworzenie przestrzeni do angażowania się społecznie. Już około tysiąca osób działa w wolontariacie pracowniczym.

Odpowiedzialność w obliczu kryzysu

Bycie odpowiedzialnym uczestnikiem rynku to także bieżące reagowanie na wyzwania stawiane przez otaczającą rzeczywistość i udzielanie pomocy tam, gdzie jest ona potrzebna. – Przez ostatnie dwa lata mierzyliśmy się z kryzysem zdrowotnym. Od 24 lutego, czyli od momentu, gdy Rosja zaatakowała Ukrainę, mierzymy się z bezprecedensowym w XXI wieku w Europie kryzysem humanitarnym. Do Polski, szukając schronienia, wjechało już prawie 3 mln obywateli Ukrainy, głównie kobiet i dzieci. Oczekiwania społeczeństwa wobec biznesu w tym czasie są bardzo wysokie i wpływają na wybory konsumentów. Jestem dumny, że mogę kierować firmą, która w obliczu takiego kryzysu reaguje błyskawicznie – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash już 24 lutego podjęła szereg inicjatyw wspierających obywateli Ukrainy. Powołany został specjalny sztab kryzysowy, mający za zadanie: pomoc pracownikom z Ukrainy i ich rodzinom, koordynację pomocy humanitarnej oraz wsparcie pracowników Grupy, którzy zaangażowali się w działania pomocowe. Działania Grupy i sieci z nią zrzeszonych obejmowały także przekazywanie produktów spożywczych oraz pierwszej potrzeby, organizowanie zbiórek. Grupa Eurocash natychmiast dołączyła także do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich.

Pełna treść raportu za rok 2021 dostępna jest tutaj.

Wywiad z Prezesem Pawłem Surówką na temat społecznej odpowiedzialności można obejrzeć tutaj.

 

[1] Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021, s.13

[2] Ibidem, s.13-15

[3] Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021, s.13-28

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Duża skala działalności to duża odpowiedzialność – Grupa Eurocash podsumowuje rok 2021 w raporcie niefinansowym
W 2021 r. Grupa Eurocash współpracowała z ponad 89 tys. klientów i zatrudniała blisko 20 tys. pracowników[1]. Równie znaczące, co skala działalności Grupy, było jej...

Delikatesy Centrum otworzyły we Wrocławiu nowy autorski projekt supermarketu w odświeżonym formacie ReFresh. Nowe Delikatesy Centrum to koncept kompaktowego supermarketu z rozszerzoną strefą produktów świeżych, w tym z selekcją dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie.

Projekt ReFresh to zmodernizowany i powiększony koncept uniwersalnego supermarketu sieci Delikatesy Centrum. Sklep został zaprojektowany tak, by na relatywnie niewielkiej powierzchni sprzedażowej (ok. 400 m.kw.) wzmocnić realizację misji codziennych zakupów, łącząc ją z wybranymi funkcjami convenience i stock up (czyli zakupami robionymi na zapas).

Świeże spojrzenie na codzienne zakupy

W nowym projekcie sklepu rozszerzona została przestrzeń i asortyment kategorii świeżych, a w szczególności strefa dań gorących, przygotowywanych codziennie w sklepie oraz produktów gotowych do wypieku w domu. Do dań gorących została dedykowana testowana w warunkach sklepu marka Ogniem i Pieprzem – w postaci wydzielonej sekcji przy ladzie tradycyjnej. Ogniem i Pieprzem po fazie pilotażu będzie marką wdrażaną w pozostałych placówkach Delikatesów Centrum.

Dostrzegamy potencjał na co najmniej kilkaset supermarketów w bardziej zaawansowanej specyfikacji zarówno nowych, jak i powstałych w wyniku modernizacji obecnych sklepów w nowoczesnym formacie miejskim lub wiejskim. Takie Delikatesy Centrum – dzięki wiodącej ofercie produktów świeżych, w tym gorących, uzupełnionej o standardowy asortyment, kategorie przemysłowe, wybrane usługi, a także produkty lokalne – będą atrakcyjnym modelem franczyzowym. Sklep we Wrocławiu jest platformą testową dla kilku rozwiązań, m.in. wysokiej jakości oferty gastronomicznej. Otwarcia kolejnych sklepów z innymi pilotażowymi inicjatywami planujemy w najbliższych miesiącach. Naszym celem jest wypracowanie konceptu franczyzowego supermarketu, który przy ok. 400 m.kw. powierzchni handlowej będzie wiodącym sklepem w okolicy, w pewnym sensie centrum lokalnej społeczności. By to osiągnąć, sklep – poza odpowiednią lokalizacją – powinien poszerzyć ofertę o specyficzne rozwiązania convenience, jeśli chodzi o misję tzw. codziennych zakupów. Delikatesy Centrum we Wrocławiu zostały otwarte miesiąc temu, tak że możemy wyciągnąć dopiero pierwsze wnioski. Myślę jednak, że jesteśmy już blisko takiego modelu – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Eurocash.

Gotowanie w stylu convenience

Chociaż konsumenci lubią i starają się gotować samodzielnie, coraz częściej oczekują, że znajdą w pobliskim sklepie także wysokiej jakości świeże dania gotowe. Nowoczesny supermarket, jakim są Delikatesy Centrum w odświeżonym formacie, ma na celu zapełnienie luki pomiędzy tradycyjnym jedzeniem pakowanym, które trzeba przygotować w domu, a daniami z lokali gastronomicznych, będących kosztownym sposobem na codzienne żywienie. Convenience w naszym wydaniu to nie są kanapki czy hot dogi. Podejmujemy się ambitnej próby stworzenia oferty wysokiej jakości dań gotowych, zarówno gorących, jak i do wypieku w domu, które mają szansę wejść do codziennego menu naszych konsumentów. Inicjatywa Ogniem i Pieprzem po fazie testów będzie jednym z narzędzi oddanych w ręce franczyzobiorców, zwiększającym unikalność Delikatesów Centrum – dodaje Michał Groniewski, odpowiedzialny za rozwój konceptu sklepu.

Poza rozszerzoną ofertą produktów świeżych, Delikatesy Centrum w formacie ReFresh charakteryzują się także innymi rozwiązaniami pilotażowymi, m.in. wydzieleniem strefy chłodzonej dedykowanej na grill czy zmodyfikowaniem strefy kasowej, zarówno z perspektywy doświadczenia konsumenta (w tym elementów wizualizacji wewnętrznej), jak również procesów w sklepie.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce

Delikatesy Centrum to sieć kompaktowych, w większości franczyzowych supermarketów  lokowanych blisko miejsc zamieszkania konsumentów. Sklepy zapewniają szeroki wybór asortymentu ze szczególnym naciskiem na produkty świeże – szeroki wybór wysokiej jakości warzyw i owoców dostarczanych codziennie, ladę serwisową znajdującą się w każdym sklepie, pieczywo dostarczane z najlepszych lokalnych piekarni. Szczególne znaczenie ma dopasowanie każdego supermarketu Delikatesy Centrum do potrzeb lokalnej społeczności w tym wybór produktów pochodzących od lokalnych wytwórców.

           

Delikatesy Centrum w świeżym koncepcie ReFresh
Delikatesy Centrum otworzyły we Wrocławiu nowy autorski projekt supermarketu w odświeżonym formacie ReFresh. Nowe Delikatesy Centrum to koncept kompaktowego supermarketu z rozszerzoną strefą produktów świeżych, w tym z selekcją dań gorących...
  • Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Eurocash w pierwszym kwartale 2022 r. sięgnęły 6,53 mld zł i były o ponad 12% wyższe niż w analogicznym okresie 2021 r. Wyraźnie wyższą sprzedaż osiągnięto w każdym formacie dystrybucji segmentu hurtowego, w segmencie detalicznym sprzedaż wzrosła głównie dzięki przejęciu sieci Arhelan, zaś motorem wzrostu sprzedaży w segmencie Projekty była dalsza ekspansja Frisco i sieci Duży Ben.
  • Grupa Eurocash zanotowała także znaczącą poprawę rentowności: EBITDA, tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 151 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 30% r/r.

– Pierwsze miesiące 2022 roku przyniosły kontynuację pozytywnych trendów, które obserwowaliśmy w drugiej połowie ubiegłego roku, czyli powrót konsumentów do lokalnych sklepów niezależnych wraz z powrotem do normalności przedpandemicznej. Jak pokazują dane Nielsena, wartość sprzedaży w tzw. małym formacie, do którego zaliczane są sklepy o powierzchni do 400 m2, w pierwszym kwartale tego roku wzrosła o 5,4% rok do roku. Sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła natomiast o 12,3%, co świadczy o jej rosnącym udziale rynkowym. Przekłada się to również na poprawę pozostałych parametrów biznesowych, w tym wskaźników rentowności. W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Eurocash wypracowała wyraźnie wyższy zysk EBITDA, zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, gdzie pierwsze owoce przynoszą trudne decyzje podjęte w minionym roku, dotyczące zamknięcia części sklepów własnych, i gdzie widzimy potencjał do dalszej poprawy – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

– Liczymy na kontynuację wzrostów w kolejnych kwartałach, mimo wyzwań, z jakimi musi się zmierzyć nasza branża i cała gospodarka. Czynnikiem sprzyjającym sprzedaży w drugim kwartale był fakt, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugiej połowie kwietnia, podczas gdy w 2021 roku na początku miesiąca, w związku z czym większość naszych klientów robiła wówczas większe zakupy jeszcze pod koniec pierwszego kwartału. Dobrym prognostykiem dla całej branży jest również dobra, słoneczna pogoda, która sprzyja m.in. sprzedaży napojów – dodał Paweł Surówka.

Hurt: sprzedaż LFL w Cash & Carry o 14% w górę

Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 4,67 mld zł i była o 11,5% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. EBITDA segmentu hurtowego wzrosła w omawianym okresie o 26,5% r/r, do 149 mln zł.

– W pierwszym kwartale tego roku zanotowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji hurtowej. Bardzo dobrze radzą sobie zarówno współpracujący z Grupą Eurocash franczyzobiorcy zrzeszeni w sieciach Euro Sklep, Groszek, Lewiatan i Gama, jak i przedsiębiorcy prowadzący najmniejsze sklepy zrzeszone w sieci ABC, którzy są głównymi klientami Eurocash Cash & Carry, a którzy przed rokiem najmocniej odczuli skutki pandemii. Potwierdzeniem silnego odbicia jest dynamika sprzedaży porównywalnej (LFL) w Cash & Carry, która ewoluowała od spadku o 12% w pierwszym kwartale ubiegłego roku, do wzrostu o 14% w pierwszym kwartale bieżącego roku – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Na koniec marca 2022 r. łączna liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zrzeszonych w sieciach Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD), będących klientami Eurocash Dystrybucja, wynosiła 5.617 placówek, natomiast organizowana przez Eurocash sieć ABC liczyła 8.720 sklepów.

Detal: znacząca poprawa rentowności

Sprzedaż towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 1,66 mld zł, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2021 r. O 44,8% r/r, do 52 mln zł, zwiększył się natomiast zysk EBITDA tego segmentu. Rentowność EBITDA wzrosła tym samym do 3,1% z 2,4% przed rokiem.

– Wzrost sprzedaży segmentu detalicznego to w dużej mierze efekt sfinalizowania przejęcia sieci Arhelan w listopadzie ubiegłego roku. Powiększyła ona przychody Grupy Eurocash w pierwszym kwartale tego roku o 141 mln zł. Ubytek sprzedaży wynikający z zamknięcia 50 sklepów własnych Delikatesy Centrum został natomiast skompensowany rosnącą sprzedażą LFL. Miało to także pozytywny wpływ na rentowność segmentu. Sklepy własne pod względem efektywności, w szczególności pod względem wartości sprzedaży na jeden metr kwadratowy sklepu, wciąż ustępują jednak placówkom prowadzonym przez naszych franczyzobiorców oraz w ramach joint venture, co z kolei świadczy o potencjale do dalszej poprawy wyników w tym segmencie – skomentował Jacek Owczarek.

Na koniec pierwszego kwartału 2022 r. budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów liczyła 1554 sklepy, w tym 1514 funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum (944 z nich to sklepy franczyzowe, a 570 to sklepy własne lub prowadzone w ramach joint venture). Segment detaliczny Grupy Eurocash obejmuje ponadto 410 saloników prasowych Inmedio (wg stanu na 31 marca 2022 r.).

Projekty: Frisco oraz Duży Ben kontynuują ekspansję

Sprzedaż segmentu Projekty w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 168 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r. Największy udział w tym wzroście miał e-supermarket Frisco (objęty pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.), którego dynamika wzrostu sprzedaży przekracza 43%, a wartość sprzedaży w omawianym okresie sięgnęła 97,5 mln zł. Z oferty Frisco mogą obecnie korzystać mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Myślenic, Trójmiasta, Katowic oraz Sosnowca.

Grupa Eurocash kontynuuje także rozwój sieci marketów alkoholowych Duży Ben, która na koniec marca 2022 r. liczyła już 226 sklepów (wobec 204 na koniec 2021 r. i 129 na koniec 2020 r.). Sprzedaż tej sieci w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 53,4 mln zł, przy wzroście sprzedaży LFL o 9% r/r.

W związku z realizowanymi inwestycjami w innowacyjne formaty detaliczne oraz ponoszonymi kosztami ekspansji Frisco i sieci Duży Ben, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła -18 mln zł wobec -11 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.

***

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash

mln zł

1Q 2022

1Q 2021

Zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

6 527,9

5 812,1

12,3%

Zysk brutto na sprzedaży

908,8

743,1

22,3%

Marża brutto na sprzedaży

13,92%

12,79%

1,14 pp

EBITDA

151,0

115,9

30,3%

Marża EBITDA

2,31%

1,99%

0,32 pp

Zysk/(strata) netto

(50,3)

(70,9)

-

Rentowność netto

-0,77%

-1,22%

-

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i znaczącą poprawą rentowności w pierwszym kwartale 2022 r.
Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Eurocash w pierwszym kwartale 2022 r. sięgnęły 6,53 mld zł i były o ponad 12% wyższe niż w analogicznym okresie...

Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.

W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.

Wyniki rankingu z 2021 roku pokazują, że coraz więcej produ­centów dostrzega potencjał lokalnych sklepów oraz możliwość rozwoju na rynku niezależnym. Wciąż jednak obserwujemy duże nierówności w niektórych kategoriach produktowych, przede wszystkim wśród największych dostawców. Już od pięciu lat przekonujemy współpracujących z nami producentów, że wyrównane ceny i atrakcyjny asortyment we wszystkich sklepach to same korzyści dla konsumentów, którzy chcą robić zakupy blisko domu i wygodnie. Dzięki rankingowi Równi w Biznesie wszyscy dostawcy mogą ocenić swoją strategię dystrybucyjną w kontekście równego traktowania klientów – mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash.

W produktach na wyłączność bez zmiany na lepsze

Najnowsze wyniki rankingu pokazały, że wśród producentów nadal jest sporo firm oferujących asortyment dedykowany supermarketom i dyskontom, czyli taki, którego konsument nie znajdzie nigdzie indziej. W tym niechlubnym gronie znalazł się po raz kolejny producent makaronów Barilla z aż 47 proc. udziałem produktów na wyłączność w sprzedaży. W kategorii herbat wyróżnia się w tym obszarze USP Zdrowie, a w kategorii musztard – firma McCormick.

Warto zauważyć, że udział produktów dedykowanych w sprzedaży niektórych wymienionych producentów (Barilla, Musztardy McCormick, Graal) nie tylko nie zmalał, ale wręcz zwiększył się w stosunku do wyników z poprzednich kwartałów. Tylko 15 proc. wszystkich analizowanych w ramach rankingu producentów nie czerpało w ogóle dochodów ze sprzedaży produktów na wyłączność.

Te same kategorie w wyższych cenach

Wśród producentów faworyzujących centralnie zarządzane sieci w obszarze cen w ofercie również figurują te same marki co w poprzednich kwartałach. Wyższe ceny w sklepach lokalnych dotyczą przede wszystkim produktów z kategorii pralin, makaronów, musztard i środków do prania.

Niestety, wciąż utrzymuje się tendencja, że najwięksi producenci zagraniczni oferują dyskontom i supermarketom lepsze warunki współpracy. Do takich marek niezmiennie należą Coca-Cola, Lindt, Unilever czy Storck. Także niektórzy polscy dostawcy znaleźli się wysoko w tym zestawieniu, m.in. producent pralin czekoladowych Vobro czy produktów kuchni świata De Care – dodaje Dominik Kasperek.

Lepsze warunki współpracy od polskich producentów

Od reguły są oczywiście wyjątki. Niezmiennie w lokalnych sklepach detalicznych kupimy taniej m.in. produkty nabiałowe: przede wszystkim śmietanę oraz serki słodkie i homogenizowane. Tańsze śmietany oferuje sklepom niezależnym aż dwóch producentów: Jogo i Spółdzielnia Mleczarska Gostyń, która ponadto nie różnicuje oferty dla sklepów niezależnych i dyskontów. Taniej w sklepach lokalnych kupimy również serki homogenizowane firmy Jana.

Dobre warunki współpracy oferują niezależnym przedsiębiorcom także wybrani dostawcy zagraniczni, m.in. ryżu (niezmiennie litewski producent Gemini Grupe) i dżemów (hiszpańska Grupa Angel Camacho, do której należy polska firma Stovit). Wśród kategorii, których producenci dobrze traktują sklepy lokalne, warto też wspomnieć o warzywach konserwowych i konserwach mięsnych.

Celem naszej działalności od lat jest to, aby nawet najwięksi producenci produktów FMCG oferowali niezależnym przedsiębiorcom takie same warunki współpracy co centralnie sterowanym sieciom. Dzięki równemu traktowaniu sklepów lokalnych, dostawcy przyczyniają się do rozwoju polskiego rynku handlu detalicznego i rozwoju regionów. Zawyżone ceny czy nieatrakcyjna oferta asortymentowa nie tylko zniechęca konsumentów do zakupów, ale uderza w interesy wszystkich uczestników rynku – mówi Dominik Kasperek.

Pełne wyniki rankingu za 2021 rok można znaleźć tutaj.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Podsumowanie roku 2021 w handlu detalicznym. Znamy wyniki najnowszej edycji rankingu Równi w Biznesie
Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne...
  • Przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte przez Grupę Eurocash w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 6,9 mld zł i były o ponad 9% wyższe niż rok wcześniej. W całym minionym roku sprzedaż towarów sięgnęła 26,3 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 3% r/r. Poprawę zanotowano przy tym w każdym segmencie działalności Grupy.
  • Wypracowana przez Grupę Eurocash EBITDA, tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację, w ostatnim kwartale ubiegłego roku wyniosła 270 mln zł, czyli o 21% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. W całym 2021 r. znormalizowana EBITDA, tj. po wyłączeniu odpisów w segmencie detalicznym, była na zbliżonym poziomie co rok wcześniej i wyniosła 782 mln zł.

 

– Rok 2021 okazał się niezwykle wymagający dla niezależnych detalistów, którzy są głównymi klientami Grupy Eurocash. Konsumenci, wytrąceni z codziennej rutyny przez lockdowny i pracę zdalną oraz zaniepokojeni fizycznymi i finansowymi konsekwencjami pandemii, odpowiednio dostosowali swoje zachowania zakupowe, preferując rzadsze i większe zakupy. W związku z tym obserwowaliśmy ogólne przesunięcie konsumentów z rynku niezależnego do dyskontów. Odczuliśmy to wyraźnie w sklepach własnych, gdzie wpływ pandemii nałożył się na trwającą i dłuższą niż oczekiwano integrację sklepów Mila z siecią Delikatesy Centrum. Wymagało to podjęcia trudnych decyzji, takich jak zamknięcie 50 sklepów najbardziej dotkniętych pandemią, aby skoncentrować wysiłki na rozwoju pozostałej sieci. Dlatego z ulgą obserwujemy, że decyzje te przynoszą pierwsze owoce – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

– Co najważniejsze, obserwujemy, że częściowe przejście konsumentów ze sklepów niezależnych do dyskontów, widoczne w czasie pandemii, miało jedynie charakter tymczasowy i odwróciło się na korzyść rynku niezależnego wraz z powrotem do normalności pre-covidowej. W miarę jak zmniejszały się lockdowny, rosły wskaźniki szczepień, a ludzie powoli uczyli się żyć z wirusem, obserwowaliśmy powrót do zakupów w lokalnych sklepach niezależnych, co zaowocowało ogólnie lepszym drugim półroczem i zdecydowanie lepszym czwartym kwartałem 2021 r. Szczególnie dobrze radzili sobie nasi partnerzy franczyzowi oraz Frisco - największy supermarket internetowy w Polsce, który po raz kolejny okazał się idealnym modelem dla świata po pandemii. Odwrócenie niekorzystnego dla Grupy Eurocash trendu z pierwszego półrocza 2021 r. widać szczególnie w wynikach pierwszego kwartału br. Rok 2022 rozpoczął się dla Grupy Eurocash bardzo dobrze – sprzedaż grupy rośnie powyżej 10% rok do roku, co przekłada się na polepszenie wszystkich wskaźników biznesowych, które w dodatku sytuują się na znacznie wyższym poziomie niż w porównywalnym okresie przed pandemią – dodał Paweł Surówka.

Hurt: stabilny wzrost pomimo słabego otoczenia rynkowego w pierwszej połowie roku

Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w 2021 r. sięgnęła 19,25 mld zł i była o 2% wyższa niż rok wcześniej. Spadek sprzedaży w hurtowaniach Cash&Carry został zrekompensowany przez formaty Eurocash Dystrybucja (sprzedaż z dowozem do klienta) oraz Eurocash Serwis (sprzedaż papierosów i produktów impulsowych). EBITDA segmentu hurtowego w 2021 r. przekroczyła 668 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r.

– Niesprzyjające otoczenie rynkowe w pierwszej połowie ubiegłego roku odczuły główne najmniejsze sklepy, w tym zrzeszone w sieci ABC, które są głównymi klientami Cash&Carry. Koniec roku przyniósł jednak mocne odbicie także w tym formacie. W rezultacie, dynamika sprzedaży like-for-like w Cash&Carry ewoluowała od spadku o ponad 12% w pierwszym kwartale do wzrostu o ponad 5% w czwartym kwartale – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W samym czwartym kwartale 2021 r. łączna sprzedaż zewnętrzna towarów w segmencie hurtowym wzrosła o 6% r/r i sięgnęła 4,95 mld zł, natomiast EBITDA tego segmentu wzrosła w tym okresie o ponad 12% r/r, do 191 mln zł.

Na koniec 2021 r. organizowana przez Eurocash sieć ABC liczyła 9.149 sklepów (wobec 9.317 rok wcześniej). Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zrzeszonych w sieciach Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD), będących klientami Eurocash Dystrybucja, wynosiła natomiast łącznie 5.570 placówek, co oznacza przyrost o 319 sklepów r/r.

Detal: mocny wzrost EBITDA w czwartym kwartale

Sprzedaż towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2021 r. wyniosła 6,38 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 5% r/r, natomiast w samym czwartym kwartale ubiegłego roku przekroczyła 1,76 mld zł i była aż o 14% wyższa niż rok wcześniej.

– Zgodnie z zapowiedziami, w czwartym kwartale zamknęliśmy 50 sklepów własnych, które najsłabiej radziły sobie na rynku i w których podjęte wcześniej działania naprawcze nie rokowały trwałą poprawą rezultatów. Sklepy te obniżyły ubiegłoroczny wynik EBITDA segmentu detalicznego o 15 mln zł, a odpis związany z procesem ich zamykania – o ponad 64 mln zł. Były to zdarzenia jednorazowe, które nie będą miały negatywnego wpływu na nasze wyniki w przyszłości. Już w czwartym kwartale widoczne były pozytywne efekty dokonanych zmian oraz poprawa wyników w pozostałych Delikatesach Centrum – własnych i franczyzowych. W rezultacie, znormalizowana EBITDA segmentu detalicznego w ostatnim kwartale 2021 r. wzrosła o 28% r/r do 125 mln zł. Uwzględniając dodatkowo wyniki sieci Arhelan, którą zaczęliśmy konsolidować w czwartym kwartale, łączna EBITDA segmentu sięgnęła blisko 130 mln zł – poinformował Jacek Owczarek.

W całym 2021 r. znormalizowana EBITDA segmentu detalicznego wyniosła 284 mln zł wobec 318 mln zł rok wcześniej.

Na koniec 2021 r. budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów liczyła 1.608 sklepów, w tym 1.569 funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum (966 z nich to sklepy franczyzowe, a 603 to sklepy własne lub prowadzone w ramach joint venture).

Segment detaliczny Grupy Eurocash obejmuje ponadto 417 saloników prasowych Inmedio (wg stanu na 31 grudnia 2021 r.). Ich sprzedaż w minionym roku przekroczyła 486 mln zł i była o 9% wyższa niż rok wcześniej.

Projekty: ekspansja Frisco oraz Dużego Bena

Sprzedaż segmentu Projekty w 2021 r. sięgnęła 533 mln zł i była o 77% wyższa niż w 2020 r., natomiast w samym czwartym kwartale ubiegłego roku wyniosła 163 mln zł, co oznacza wzrost o 39% r/r. Zanotowane wzrosty wynikają głównie z dalszej ekspansji e-supermarketu Frisco (objętego pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.). Po Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, w czwartym kwartale minionego roku Frisco udostępniło swoją ofertę e-zakupów mieszkańcom Trójmiasta, Katowic, Myślenic oraz Sosnowca. Sprzedaż LFL na rynku warszawskim – pierwszym i największym z rynków działalności Frisco – wzrosła w minionym roku o 16% r/r.

Grupa Eurocash dynamicznie rozwija również sieć marketów alkoholowych Duży Ben, która na koniec 2021 r. liczyła już 204 sklepy wobec 129 rok wcześniej. Sprzedaż tej sieci w ubiegłym roku przekroczyła 250 mln zł, przy wzroście sprzedaży LFL o 11% r/r.

W związku z realizowanymi inwestycjami w innowacyjne formaty detaliczne oraz ponoszonymi kosztami wspomnianej ekspansji Frisco i sieci Duży Ben, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w 2021 r. wyniosła -44 mln zł wobec -33 mln zł w 2020 r.

Cyfrowa transformacja nabiera rozpędu

– Za Grupą Eurocash kolejny niezwykle trudny rok i z niecierpliwością wyczekujemy wzrostów w nadchodzących kwartałach. Co najważniejsze, pomimo wielu nowych wyzwań, Zarząd kontynuował realizację strategicznych projektów, w tym związanych z transformacją cyfrową. W rezultacie, liczba klientów korzystających z platformy eurocash.pl w 2021 r. wzrosla do ponad 32 tysięcy, a zrealizowana za jej pośrednictwem sprzedaż sięgnęła 5,6 mld zł, co odpowiada niemal 30% całkowitej sprzedaży segmentu hurtowego. Kluczowe projekty, takie jak eurocash.pl oraz Innowacyjna Platforma Handlu, będą dalej rozwijane i jestem przekonany, że okażą się fundamentalne dla osiągnięcia długoterminowego sukcesu Grupy Eurocash – podsumował prezes Paweł Surówka.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Mocny koniec 2021 roku w Grupie Eurocash
Przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte przez Grupę Eurocash w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 6,9 mld zł i były o ponad 9% wyższe niż rok wcześniej. W całym minionym roku sprzedaż towarów sięgnęła 26,3 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 3% r/r. Poprawę...

Największa sieć handlu mobilnego w Europie, abc na kołach, intensywnie się rozwija i poszukuje nowych agentów. Poza umową z gwarantowanym wynagrodzeniem i systemem prowizyjnym, oferuje też atrakcyjny bonus na rozpoczęcie współpracy.

Należąca do Grupy Eurocash sieć abc na kołach właśnie wchodzi do kolejnego województwa i powiększa bazę mobilnych sklepów do 130. Ma też ambitne plany dalszego rozwoju. W związku z tym ruszyła intensywna kampania rekrutacyjna, a sieć wzmocniła ofertę „na start” dla nowych agentów. Teraz podejmując współpracę z abc na kołach, można dostać aż 6 tys. zł netto na start.

–  Sieć abc na kołach powstała w 2015 r., kiedy niemal 5 mln Polaków zamieszkujących wsie i małe miejscowości nie miało w pobliżu żadnego sklepu stacjonarnego. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich potrzebom, wysyłając do nich mobilny, w pełni zatowarowany sklep z ofertą kilkuset produktów i zapleczem w postaci hurtowni Eurocash Cash&Carry. Koncept świetnie się sprawdził. Dziś działamy już w 8 województwach i jesteśmy największą siecią handlu mobilnego w Europie. Szybko się rozwijamy, m.in. dlatego, że mamy dobrze rozbudowany system wspierania agentów, którzy nie muszą dokładać do biznesu – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny abc na kołach.

Sposób na (mobilny) biznes

Aktualnie doświadczony agent abc na kołach może zarobić nawet 6500 zł miesięcznie. Podstawą współpracy jest umowa agencyjna z gwarantowanym wynagrodzeniem w wysokości 4000 zł i atrakcyjnym systemem prowizyjnym. Dodatkowo od niedawna, w związku z intensywnym rozwojem, abc na kołach oferuje nowym agentom atrakcyjny bonus za rozpoczęcie współpracy w wysokości aż 6 tys. zł.

Przed rozpoczęciem pracy każdy z przedsiębiorców otrzymuje w pełni wyposażony i ubezpieczony samochód, a także laptop i telefon, dzięki czemu jest odpowiednio przygotowany do pracy w terenie. Agentom przysługuje też dofinansowanie do paliwa. Co więcej, sieć oferuje szkolenia wstępne oraz wsparcie ekspertów z dziedzin handlu, marketingu i księgowości na każdym etapie współpracy.

Wiemy, że potrzeby są różne w zależności od regionu, miejscowości, konsumenta. Dlatego stawiamy na elastyczność. Nasi agenci mogą uzupełnić ofertę o produkty lokalne, sezonowe, a także przyjmować zamówienia na dowolny towar z oferty Eurocash Cash&Carry. W części samochodów sieci można już płacić kartą, a wkrótce będzie w nich też dostępna usługa cashback. Do końca roku wszystkie auta zostaną wyposażone w terminalne płatnicze – tłumaczy Błażej Białczyk.

Jak zostać częścią sieci?

W związku z planowaną ekspansją w kolejnych województwach, sieć stale poszukuje nowych agentów. Żeby wziąć udział w rekrutacji, wystarczy wypełnić formularz na stronie:  https://www.abcnakolach.pl/ i poczekać na telefon.

Dzięki świetnym wynikom sprzedaży w zeszłym roku, 2022 rok rozpoczęliśmy pełni pozytywnej energii i zapału do pracy. Obserwujemy otoczenie, na bieżąco analizujemy rynek i wyciągamy wnioski. Potencjał naszego biznesu jest ogromny i również w tym roku dołożymy wszelkich starań, aby jak najlepiej go wykorzystać. Chcemy dalej się rozwijać i powiększać sieć współpracujących z nami przedsiębiorców. Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy – dodaje Błażej Białczyk.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

abc na kołach z mocną ofertą dla nowych agentów. Jest bonus na start współpracy
Największa sieć handlu mobilnego w Europie, abc na kołach, intensywnie się rozwija i poszukuje nowych agentów. Poza umową z gwarantowanym wynagrodzeniem i systemem...

Już pierwszego dnia po remodelingu 100. sklep Delikatesy Centrum w nowej odsłonie odnotował wyższą sprzedaż, która – jak pokazuje doświadczenie z innych placówek sieci – utrzyma się w kolejnych miesiącach. Do końca tego roku sieć należąca do Grupy Eurocash planuje modernizację 300 sklepów.

Grupa Eurocash wspólnie z franczyzobiorcami prowadzącymi sklepy rozpoczęła remodeling Delikatesów Centrum w połowie 2021 r. Efekty remodelingu wskazują na realizację zakładanych celów projektu: wzrost sprzedaży pochodzący z większej liczby transakcji, wzrost udziału i penetracji produktów świeżych oraz poprawę jakości doświadczenia konsumentów w sklepie. Modernizowane sklepy osiągają średnio 15 proc. dynamikę sprzedaży rok do roku.

Sklep w Koźminku w województwie wielkopolskim, który został otwarty w czwartek 10 marca, tego samego dnia odnotował sprzedaż wyższą o blisko 60 proc.

Widoczne zmiany w układzie sklepów

Zmieniła się zarówno fasada, jak i układ wnętrza, które wygląda teraz nowocześniej i lepiej podkreśla jakość produktów świeżych w Delikatesach Centrum. Z perspektywy wizerunku marki ważną modyfikacją jest przeniesienie strefy warzyw i owoców na front sklepu – ich świeżość to wyróżnik sieci. Z tej samej przyczyny regały na pieczywo, które jest codziennie dostarczane z lokalnych piekarni, zyskały nowy wygląd. Co więcej, we wszystkich remodelowanych placówkach zastosowano nowe energooszczędne oświetlenie, a w niektórych remontowana jest także strefa lady serwisowej. Supermarket w Koźminku został także powiększony.

Naszym celem jest tworzenie wygodnych sklepów, w pełni odpowiadających na potrzeby codziennych zakupów. Zależy nam na tym, aby konsumenci w każdym miejscu w Polsce mieli dostęp do szerokiego wyboru warzyw i owoców, wysokiej jakości lokalnego mięsa i wędlin oraz pieczywa z okolicznych piekarni. To właśnie produkty świeże, lokalne tworzą charakter Delikatesów Centrum  – mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.

W tle także rebranding sieci

Od 2020 r. trwa również stopniowy rebranding Delikatesów Centrum, który obejmuje zmianę logotypu i odświeżenie wizerunku sieci. Nowa identyfikacja wizualna Delikatesów Centrum ma na celu przede wszystkim poprawę widoczności sklepów oraz lepsze odzwierciedlenie konceptu lokalnego supermarketu z wysokiej jakości produktami świeżymi.

Pod nowym szyldem działa już w Polsce blisko 400 supermarketów, a każda nowa placówka Delikatesów Centrum jest otwierana w nowej specyfikacji. Modernizacja placówek to kolejny krok Grupy Eurocash w unowocześnianiu sieci franczyzowych i podnoszeniu jakości doświadczeń zakupowych klientów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

Delikatesy Centrum to sieć kompaktowych, w większości franczyzowych supermarketów  lokowanych blisko miejsc zamieszkania konsumentów. Sklepy zapewniają szeroki wybór asortymentu ze szczególnym naciskiem na produkty świeże – szeroki wybór wysokiej jakości warzyw i owoców dostarczanych codziennie, ladę serwisową znajdującą się w każdym sklepie, pieczywo dostarczane z najlepszych lokalnych piekarni. Szczególne znaczenie ma dopasowanie każdego supermarketu Delikatesy Centrum do potrzeb lokalnej społeczności w tym wybór produktów pochodzących od lokalnych wytwórców.

           

To już 100. sklep w nowym formacie Delikatesów Centrum
Już pierwszego dnia po remodelingu 100. sklep Delikatesy Centrum w nowej odsłonie odnotował wyższą sprzedaż, która – jak pokazuje doświadczenie z innych placówek sieci – utrzyma się w kolejnych miesiącach. ...

Największa sieć handlu mobilnego w Europie1, abc na kołach, szykuje się do ekspansji w kolejnym województwie – podlaskim. Otworzy tam 20 sklepów.

Sklepy abc na kołach można spotkać w siedmiu województwach (tj. lubelskim, mazowieckim, świętokrzyskim, małopolskim, łódzkim, podkarpackim i śląskim), ale sieć rozpoczęła już ekspansję w kolejnym – w województwie podlaskim. W planach jest otwarcie 20 nowych sklepów, m.in. w okolicach Białegostoku, Łomży i Suwałk. To oznacza, że 2-3 razy w tygodniu w trasę w całej Polsce będzie ruszać już 130 mobilnych sklepów. Każdy samochód abc na kołach oferuje ponad 500 produktów, jednak w całej ofercie dostępnych jest ich ok. 5 tysięcy.

Misją abc na kołach jest pomaganie klientom z odległych miejscowości w zaspokajaniu codziennych, podstawowych potrzeb zakupowych w wygodny i godny zaufania sposób. W rejonach rzadko zaludnionych, w których brakuje placówek handlowych, wyprawa po zakupy może stanowić duże wyzwanie. Koncept powstał w 2015 r., kiedy – jak wynika z danych Grupy Eurocash – niemal 5 mln Polaków miało utrudniony dostęp do sklepu stacjonarnego. Dziś jesteśmy największą siecią mobilnego handlu w Europie – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny abc na kołach.

Agenci sieci podjeżdżają samochodami pod każdy dom, gdy tylko zauważą torbę abc na kołach wywieszoną w widocznym miejscu – w ten sposób klienci mogą zrobić zakupy szybko i bezpiecznie, niemal nie wychodząc z domu.

Bezpiecznie, wygodnie, bezgotówkowo

Asortyment sklepów mobilnych pod względem różnorodności i dostępności towaru dorównuje placówkom stacjonarnym. W mobilnym sklepie jest kilkaset produktów, ale klienci mogą zamówić dowolny towar z całej oferty hurtowni Eurocash Cash&Carry. Sprzedawcy abc na kołach zaopatrują się także w produkty u dostawców regionalnych: m.in. w wyroby garmażeryjne, wędliny i ciasta. Pieczywo dostarczane jest do samochodów codziennie rano z pobliskich piekarni.

Największą sprzedaż notują produkty świeże, takie jak nabiał i jajka, warzywa i owoce, wędliny oraz pieczywo z lokalnych piekarni. To, co nas zaskoczyło, to bardzo duża sprzedaż wyrobów gotowych i garmażeryjnych oraz ciast. Okazuje się, że zapotrzebowanie na takie produkty jedynie w mieście to stereotyp. Mamy w ofercie również artykuły sezonowe, takie jak lody czy przetwory, mrożonki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby – zaznacza Błażej Białczyk.

Z myślą o wygodzie kupujących, sieć planuje wyposażyć 100% swojej floty w terminale płatnicze do końca tego roku, w najbliższych tygodniach zostanie również uruchomiona usługa cash back.

Więcej niż sklep

Poprzez swoją działalność, abc na kołach ma realny wpływ na rozwój regionów i poprawę jakości życia ich mieszkańców. Sieć mocno angażuje się również w działania społeczne.

Od pierwszych dni wojny w Ukrainie abc na kołach wysyła auta z towarami dla potrzebujących do wyznaczonych miejsc na granicy, w których pomoc jest w danym momencie najbardziej potrzebna. Akcji dedykowano 3 samochody. Na granicę trafiło już 15 ton żywności i produktów pierwszej potrzeby, a liczba ta z dnia na dzień rośnie.

 

[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/eurocash-ma-juz-100-mobilnych-sklepow-abc-na-kolach-w-planach-dalszy-rozwoj-konceptu/1

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Ekspansja abc na kołach – sieć wchodzi do nowego województwa i otwiera kolejne 20 sklepów
Największa sieć handlu mobilnego w Europie1, abc na kołach, szykuje się do ekspansji w kolejnym województwie – podlaskim. Otworzy tam 20 sklepów. Sklepy abc na kołach można spotkać w siedmiu...

Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podejmuje szereg inicjatyw wspierających ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę. Działania obejmują przekazanie produktów żywnościowych oraz pierwszej potrzeby, a także wsparcie pracowników Grupy w sprowadzeniu rodzin z Ukrainy do Polski. Grupa dołączyła również do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Również sieci współpracujące z Grupą aktywnie włączają się w działania pomocowe. Poniżej znajduje się na bieżąco aktualizowana lista działań Grupy Eurocash oraz sieci z nią zrzeszonych.

 

  • Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy. Rosyjskie i białoruskie artykuły zniknęły z półek hurtowni Cash&Carry oraz z oferty eurocash.pl. W bojkocie uczestniczy także spółka Eurocash Franczyza, operator m.in. sieci Delikatesy Centrum. Bojkot ogłosiły też marki należące do Grupy Eurocash: Frisco, Duży Ben i Kontigo.

 

  • Od pierwszych dni agresji Rosji na Ukrainę, we współpracy z Caritas Polska spółka przekazała już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich ponad 74 tony żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Kolejne paczki są w przygotowaniu.

 

 

  • Działająca w ramach Grupy Eurocash sieć Delikatesy Centrum ogłosiła, że każde zakupy z użyciem Delikarty dokonane w dniach 3-9 marca 2022 r. zasilą Fundację Eurocash, wspierającą osoby z Ukrainy. Grupa szacuje, że łącznie w wyniku akcji zostanie przekazane wsparcie w wysokości nawet 250 000 zł. Dodatkowo w województwie podkarpackim wybrane sklepy Delikatesów Centrum są otwarte w niedzielę, zapewniając stały dostęp do najpotrzebniejszych produktów. Kilka strategicznie umiejscowionych przygranicznych placówek sieci zostało też wyposażonych w paczki żywnościowe dla uchodźców. We wszystkich sklepach w strefach przykasowych zostały ustawione kosze w ramach zbiórki niezbędnych produktów, w którą angażują się zarówno klienci, jak i pracownicy. Zebrane dary na bieżąco przekazywane są do lokalnych punktów odbioru.

 

  • Frisco.pl, wspólnie z dostawcami, przekaże dziesiątki tysięcy produktów, wskazanych przez Caritas Polska, Banki Żywności i lokalne władze, o wartości minimum 400 000 zł. Sieć cały czas pracuje, by skala udzielonej pomocy była jeszcze większa.

 

  • W bezpośrednią pomoc na granicy zaangażowała się też należąca do Grupy sieć mobilnych sklepów abc na kołach. Sieć jest w bezpośrednim kontakcie z organizacjami pomocowymi i wysyła w pełni zatowarowane auta do tych miejscowości na granicy, w których pomoc jest najbardziej potrzebna. Przekazano już ok. 16 ton produktów, a skala pomocy stale rośnie.

 

  • Do akcji pomocowej dla Ukrainy włączyła się także sieć PSD Gama. W ramach inicjatywy udało się znaleźć już 42 miejsca pracy dla osób z Ukrainy – część miejsc z zakwaterowaniem.

 

  • Intensywne działania prowadzi także PSH Lewiatan. Sieć przekazała pomoc w wysokości 200 000 zł na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża. Dodatkowo, Fundacja PSH Lewiatan koordynuje zbiórkę żywności przeprowadzaną w kilkuset sklepach sieci. Sieć prowadzi także szereg innych działań, jak m.in. zaangażowanie w akcję „Apteczka dla Ukrainy” czy organizacja wsparcia dla Ukraińskich pracowników firmy.

 

  • Z akcją pomocową wystartowało także Eurocash Cash&Carry. Do końca marca każdy klient robiący zakupy w hurtowni może przekazać zakupione tam produkty z długim terminem przydatności na pomoc Ukrainie. Zbierane są takie artykuły jak: pieluchy, żywność dla dzieci, chemia i kosmetyki oraz konserwy. Eurocash podwoi zbiórkę jej równowartością w gotówce. Środki oraz produkty zostaną przekazane Fundacji Grupy Eurocash, która przeznaczy je na pomoc mieszkańcom Ukrainy.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Pomoc Grupy Eurocash oraz współpracujących z nią sieci #SolidarniZUkrainą [AKTUALIZOWANE]
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podejmuje szereg inicjatyw wspierających ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę. Działania...

Związana z Grupą Eurocash sieć Delikatesy Centrum włącza się w pomoc uchodźcom. Każde zakupy z użyciem Delikarty dokonane w dniach 3-9 marca 2022 r. wesprą Fundację Grupy Eurocash wspomagającą osoby z Ukrainy.

Akcja dotyczy zarówno sklepów franczyzowych, jak i sklepów własnych Grupy Eurocash prowadzonych pod szyldem Delikatesy Centrum. Grupa szacuje, że łącznie w jej wyniku zostanie przekazane wsparcie w wysokości nawet 250 000 zł.

To nie koniec wsparcia udzielanego przez sieć. W województwie podkarpackim wybrane sklepy Delikatesów Centrum są otwarte w niedzielę, zapewniając stały dostęp do najpotrzebniejszych produktów nie tylko uchodźcom, ale także polskim służbom porządkowym i wolontariuszom działającym na granicy. Kilka strategicznie umiejscowionych przygranicznych placówek sieci zostało też wyposażonych w paczki żywnościowe dla uchodźców. We wszystkich sklepach w strefach przykasowych zostały ustawione kosze w ramach zbiórki niezbędnych produktów, w którą angażują się zarówno klienci, jak i pracownicy. Zebrane dary na bieżąco przekazywane są do lokalnych punktów odbioru.

W pomoc uciekinierom z Ukrainy angażują się także sami franczyzobiorcy. W ramach oddolnych inicjatyw oraz wolontariatu pomagają na granicy, m.in. przekazując niezbędne produkty oraz organizując osobom przekraczającym granicę transport do miejsc zakwaterowania.

Grupa Eurocash z pomocą Ukrainie

Grupa Eurocash, właściciel marki Delikatesy Centrum, także aktywnie działa na rzecz Ukrainy. Dołączyła m.in. do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy.

Poza tym wiodący polski hurtowy dystrybutor FMCG przekazał już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 40 ton żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Akcja nadal trwa i jest organizowana we współpracy z Caritas Polska. Natomiast w porozumieniu z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash wspiera swoich ukraińskich pracowników z bezpiecznych sprowadzeniu rodzin do Polski. Oferuje pomoc przy zakwaterowaniu, a także wsparcie w postaci produktów spożywczych. Do tej pory udało się pomóc w ten sposób blisko 400 rodzinom.

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Delikatesy Centrum z ogólnopolską akcją na rzecz Ukrainy
Związana z Grupą Eurocash sieć Delikatesy Centrum włącza się w pomoc uchodźcom. Każde zakupy z użyciem Delikarty dokonane w dniach 3-9 marca 2022 r. wesprą Fundację Grupy Eurocash wspomagającą osoby z Ukrainy. ...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.