Sieć Delikatesów Centrum intensywnie się rozwija. Obroty sklepów po remodelingu sukcesywnie rosną, w przypadku niektórych placówek nawet o 40 proc. (rekordowy sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie ponad 50 proc.). To nie jedyny obszar działalności sieci, gdzie widać trend wzrostowy. Sprzedaż „odświeżonej” kategorii bakalii w pilotażowych sklepach sieci rośnie średnio 26 proc. rok do roku. Delikatesy Centrum wprowadziły także dwie nowe marki własne w kategoriach do tej pory zdominowanych przez dyskonty. Niezmiennie wyróżnikiem sieci jest lada mięsna z bogatym asortymentem wysokiej jakości produktów od zaufanych dostawców, która niedawno zyskała nowego Ambasadora – Jurka Sobieniaka.
Remodeling sklepów – Delikatesy gotowe na przyszłość
Od początku projektu, który wystartował w połowie 2021 r., remodeling sieci objął już niemal 170 placówek. Remodelowane sklepy odnotowują wysoką dynamikę wzrostu w długim okresie – ponad 18 proc. rok do roku – i 8 proc. wzrost liczby transakcji. Wzrasta również udział paragonowy i wartościowy dla strategicznych kategorii świeżych, będących wizytówką Delikatesów Centrum (nabiał, mięso, warzywa i owoce, pieczywo).
– Jedną ze zmian wprowadzanych przez nas w ramach remodelingu placówek jest optymalizacja układu wnętrza, usprawniająca ścieżkę zakupową klienta. Na front sklepu przenieśliśmy strefę warzyw i owoców, a także dołączyliśmy do niej regał z bakaliami – w odpowiedzi na zmiany konsumpcji tej kategorii jako uzupełnienia zrównoważonej diety i zdrowej przekąski. W pilotażowych sklepach przełożyło się to na średnie wzrosty w kategorii bakalii w wysokości 26 proc. rok do roku. Wyniki mówią same za siebie, dlatego rozpoczynamy wdrażanie tego rozwiązania w kolejnych placówkach – mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.
Nowe marki własne – alternatywa dla dyskontów
Chociaż do tej pory świeża pizza była domeną dyskontów – aż 90% tego produktu sprzedaje się właśnie w tym formacie – Delikatesy Centrum podjęły wyzwanie i wprowadziły w swoich sklepach nową markę własną Mia Trattoria. To oferta trzech rodzajów świeżej pizzy i lasagne wysokiej jakości z prawdziwymi, włoskimi pomidorami. Z kolei Bakadelio, marka własna bakalii w Delikatesach Centrum, to od sierpnia 12 produktów, w tym dedykowana przekąskom linia Bakadelio Snacks. Do końca tego roku planowane jest rozszerzenie oferty do 19 produktów.
– W Delikatesach Centrum od zawsze stawiamy przede wszystkim na jakość naszych produktów oraz poszerzamy wybór marek własnych, także tych z kategorii convenience. W pilotażowym projekcie ReFresh, testowanym obecnie w sklepach w Warszawie i Wrocławiu, wprowadziliśmy ofertę dań gorących pod nazwą Ogniem i Pieprzem oraz produkty z lady gotowe do wypieku, które planujemy rozszerzać w kolejnych sklepach. Rozbudowujemy również linię produktów włoskich i bakalii – kategorii rozwijanych w ostatnich latach przede wszystkim w dyskontach. Jestem przekonany, że dzięki naszym nowym markom możemy zaproponować konsumentom wartościową alternatywę – dodaje Michał Groniewski.
Lada mięsna z nowym ambasadorem
Delikatesy Centrum nawiązały współpracę ze znanym i lubianym ekspertem kulinarnym, Jurkiem Sobieniakiem. W najnowszej kampanii influencer dzieli się przepisami na pyszne dania oraz zachęca miłośników grillowania do zakupów w sklepach sieci. Doradza także, po jaki konkretnie gatunek wysokiej jakości mięs, które od lat są wyróżnikiem Delikatesów Centrum, sięgnąć. Filmy z serii „Sobieniak rzuca mięsem” będą publikowane na kanałach marki na Facebooku i YouTubie do końca sezonu grillowego.
Delipaczka – usługi kurierskie
Lokalne sklepy to nie tylko miejsce na codzienne zakupy. To także szansa na rozwiązanie wielu problemów, z którymi na co dzień muszą mierzyć się mieszkańcy mniejszych miejscowości. Delikatesy Centrum, w odpowiedzi na potrzeby swoich klientów, wprowadzają w całej sieci usługi kurierskie Delipaczka. Przesyłki można nadawać i odbierać już w 700 sklepach w całej Polsce. Od początku roku liczba obsługiwanych przesyłek wzrosła pięciokrotnie – tylko w czerwcu było to aż 107 tys. paczek. Rosnąca popularność rozwiązania jest dowodem na to, że lokalne sklepy mogą realnie ułatwić życie okolicznej społeczności i odpowiedzieć na różne potrzeby klientów.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Podobne artykuły