Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok
2021

List Prezesa Zarządu Grupy Eurocash

prezes
Paweł Surówka Prezes Zarządu Grupy Eurocash

Jako największy hurtowy dystrybutor produktów FMCG jesteśmy odpowiedzialni za jakość i bezpieczeństwo produktów, które codziennie trafiają do blisko 12,5 mln polskich rodzin. Grupa Eurocash za pośrednictwem swoich centrów dystrybucyjnych i sieci hurtowni tworzy jeden z największych łańcuchów logistycznych żywności w Polsce. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielka jest nasza odpowiedzialność społeczna, dlatego też od 2019 roku nasze działania są realizowane w ramach Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+.
Przez ostatnie dwa lata mierzyliśmy się z kryzysem zdrowotnym. Od 24 lutego, czyli od momentu, gdy Rosja zaatakowała Ukrainę, mierzymy się z bezprecedensowym w XXI wieku w Europie kryzysem humanitarnym. Do Polski, szukając schronienia, wjechało już prawie 3 mln obywateli Ukrainy, głównie kobiet i dzieci. Oczekiwania społeczeństwa wobec biznesu w tym czasie są bardzo wysokie i wpływają na wybory konsumentów. Jestem dumny, że mogę kierować firmą, która w obliczu takiego kryzysu reaguje błyskawicznie.
List do pobrania
Pomagamy Ukrainie!
45,7%
udział kanału
małoformatowego
w całym polskim
rynku FMCG*
ponad
89 tys.
klientów
18
centrów
dystrybucyjnych
16 tys.
sklepów
franczyzowych
179
hurtowni
Cash&Carry
148 tys.
uczestników
Akademii Umiejętności
blisko
20 tys.
pracowników
prawie
7,3 mln zł
na stypendia
27 lat
Grupy Eurocash
w Polsce
* Źródło: Eurocash za NielsenIQ.
Jak działa
Grupa Eurocash

Strategia
zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

Zrównoważone i odpowiedzialne społecznie podejście do prowadzonej przez nas działalności biznesowej wpływa na otoczenie – gospodarcze, społeczne i środowisko naturalne.

Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju definiuje Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+ , którą przyjęliśmy w 2019 roku. Jej 4 filary są poświęcone naszym najważniejszym interesariuszom: pracownikom, Przedsiębiorcom i Polakom, którzy zaopatrują się w naszych sklepach. Dbamy również o środowisko naturalne oraz przeciwdziałamy marnowaniu żywności.
76% naszych Klientów uważa, że Grupa Eurocash prowadzi swój biznes w sposób odpowiedzialny,
a 61% że jest firmą odpowiedzialną społecznie**.
** Badanie NPS, 2021 rok.

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

Filar I.
Rozwój przedsiębiorczości
Budujemy odpowiedzialną przedsiębiorczość, która zapewni zrównoważony rozwój społeczeństwa i gospodarki całego kraju.
24 tys.
użytkowników platformy Akademii Umiejętności
Zapewniamy nowoczesne narzędzia do rozwoju biznesu.
Innowacyjna Platforma Handlu
19 tys.
Klientów platformy eurocash.pl

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

Filar II.
Jakość bez
kompromisów dla każdego i przeciwdziałanie marnowaniu żywności
Naszym najważniejszym celem jest dostarczanie bezpiecznej żywności wysokiej jakości do każdego Klienta (który jest właścicielem sklepu) i jak najszerszej grupy konsumentów w całej Polsce. Dbamy również o to, by w całym łańcuchu logistycznym, za który odpowiadamy, tej żywności marnowało się jak najmniej.
Nasze certyfikaty
1558
dostawców
2290
przeprowadzonych badań jakości produktów marek własnych
369 702
partie produktów świeżych
poddane ocenie jakości
Kampania społeczna
„Szanujemy,
nie marnujemy!”
58
organizacji społecznych, z którymi współpracujemy
prawie300 ton
produktów przekazanych potrzebującym

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

Filar III.
Mniej zużywamy
W Grupie Eurocash dbamy o środowisko naturalne, w swojej działalności dążymy do minimalizowania negatywnego wpływu na otoczenie, stosujemy także politykę środowiskową.
1840
aut hybrydowych, co stanowi
75% floty
o 4,84%
mniejsze emisje CO2
z floty (w stosunku do poprzedniego roku)
posiadamy ponad
700
obiektów w całej Polsce
0,1428 t/m2
wyniósł wskaźnik intensywności emisji gazów cieplarnianych dla organizacji

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+

Filar IV.
Bezpieczeństwo, zdrowie i zaangażowanie pracowników
Praca w Grupie Eurocash to przede wszystkim perspektywa stałego rozwoju. Skala i różnorodność działania naszej firmy oraz wielość podmiotów, z którymi współpracujemy, dają nie tylko możliwość pracy w wielu branżach, ale również szansę zdobywania nowych kompetencji.
42%
wskaźnik zaangażowania pracowników
1130
wolontariuszy działa w wolontariacie pracowniczym
14,0
wynosi nasz wskaźnik urazów związanych z pracą
10
benefitów dla pracowników – dbamy o ich zdrowie i dobre warunki pracy, rozwijamy też programy prozdrowotne.
Odpowiedzialna edukacja i komunikacja
Dbamy o budowanie pozytywnego wizerunku Przedsiębiorców.
Odwiedź naszego bloga dla Przedsiębiorców
Kwartalny newsletter dla pracowników „CSR News” – publikujemy w nim najnowsze informacje o wydarzeniach z obszaru zrównoważonego rozwoju w Grupie.
2266
uczestników webinarów i warsztatów dla pracowników i Przedsiębiorców
„Szanujemy, nie marnujemy!”
Kampania społeczna organizowana przez Grupę Eurocash
Odpowiedzialne raportowanie
Z satysfakcją prezentujemy Państwu kolejny raport z działalności pozafinansowej Grupy Eurocash. Został on przygotowany zgodnie ze standardami GRI: opcja Core.
Raport był poddany weryfikacji zewnętrznej przeprowadzonej przez firmę Deloitte.
Zapraszamy do zapozniania się z całym raportem.
Pobierz
Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021