31.05.2017 10:00

SGH uruchomi studia podyplomowe „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” dla partnerów i franczyzobiorców Grupy Eurocash

Od października 2017 roku Szkoła Główna Handlowa uruchomi pierwszą edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” dla klientów Grupy Eurocash. Wezmą w nich udział przedstawiciele sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash oraz ich pracownicy – łącznie 45 osób.

To pierwsze w  Polsce studia podyplomowe dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem detalicznym dedykowane przedsiębiorcom zrzeszonym w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash.

Grupa Eurocash od 2010 roku realizuje projekt Akademia Umiejętności Eurocash, dzięki której polskie niezależne sklepy detaliczne z całego kraju stają się coraz bardziej konkurencyjne – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. Akademia, w której od początku jej trwania wzięło udział ponad 30 000 osób, pokazała nam, że właściciele i pracownicy sklepów detalicznych chcą stawiać na rozwój swoich kompetencji zawodowych w bardzo szerokim zakresie. Dlatego też, zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej. Chcemy promować ideę przedsiębiorczości, a także podkreślać fakt, że prowadzenie sklepu to zarządzanie przedsiębiorstwem. Dlatego gdy podejmujemy się tego zadania powinniśmy w pierwszej kolejności zdobyć odpowiednią wiedzę i szereg kompetencji – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.

Studia ruszają 13 października 2017 roku. Ich program będzie obejmować 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów. Rekrutacja na studia będzie zamknięta, a wszystkie 45 miejsc w roku akademickim 2017/2018 zostanie przeznaczonych dla franczyzobiorców i partnerów Grupy, a także ich pracowników. By zostać uczestnikiem studiów należy posiadać tytuł licencjata, inżyniera lub magistra oraz mieć m.in. roczny staż pracy w przedsiębiorstwie handlowym. Wykładowcami będą profesorowie i profesjonaliści mający doświadczenie na rynku spożywczym.  Wśród nich znaleźli się m.in.: prof. dr hab. Elżbieta Mączyńska (Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, SGH), prof. dr hab.  Anna Skowronek- Mielczarek (SGH), prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), prof. SGH Agnieszka Sopińska, prof. dr hab. Bogdan Mróz (SGH), prof. SGH Barbara Bojewska, prof. dr hab. Jan Klimek (SGH), dr Jacek Lipiec (SGH), Jacek Santorski (psycholog społeczny i psycholog biznesu, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa) oraz Marek Zuber (ekonomista, analityk rynkowy).

Kierunek „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” stworzony i realizowany przez SGH dla Grupy Eurocash to pierwsze tego typu studia w Polsce, które powstały dzięki współpracy uczelni wyższej i firmy z sektora FMCG – mówi dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów na SGH. Wykładowcami są profesorowie renomowanych uczelni oraz zewnętrzni eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku spożywczym. W ramach studiów słuchacze będą zdobywać wiedzę w zakresie m.in.  zarządzania personelem, finansów przedsiębiorstwa, a także dowiedzą się czym jest strategia budująca wartość biznesu na rynku i jaka jest specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego. Zastanawialiśmy się również w toku opracowywania programu studiów nad formą ich zaliczenia. Zrezygnowaliśmy z klasycznej pracy dyplomowej  na rzecz opracowania przez słuchacza biznes planu konkretnego przedsięwzięcia. Słuchacze, którzy z sukcesem zakończą studia podyplomowe otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz dyplom Akademii Umiejętności Eurocash – dodaje dr Marta Ziółkowska.

Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.

***

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno – szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne w ramach sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie. Od początku 2016 r. w warsztatach i konferencji w ramach Akademii wzięło udział ok. 11 000 właścicieli  i pracowników sklepów. Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły