14.02.2017 09:00

Już ponad 4000 przeszkolonych właścicieli i pracowników sklepów detalicznych w ramach Akademii Umiejętności Eurocash

Od września w warsztatach w ramach Akademii Umiejętności Eurocash, największego w Polsce kompleksowego programu edukacyjnego wspierającego niezależne sklepy detaliczne w Polsce, wzięło udział już ponad 4000 osób.

Warsztaty pokazały nam, że właściciele i pracownicy sklepów detalicznych w Polsce stawiają na rozwój swoich kompetencji w obszarze obsługi klienta oraz zarządzania stoiskami świeżymi  – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. W spotkaniach poświęconych właśnie tym zagadnieniom wzięło udział niemal 50% wszystkich uczestników.

Partnerami Akademii Umiejętności Eurocash są firmy takie jak: CEDC, Coca-Cola HBC, Colian, E. Wedel, Kamis, RYBHAND, MCCormick, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek.  

We wrześniu 2016 r. ruszyła nowa odsłona Akademii Umiejętności Eurocash. Wcześniej w inicjatywie mogli brać udział tylko właściciele i pracownicy Delikatesów Centrum. Od września Akademia otwarta jest  dla wszystkich sklepów zrzeszonych w ramach sieci franczyzowych i partnerskich organizowanych przez Grupę Eurocash. Akademia to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjny wspierający niezależne sklepy detaliczne w Polsce. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.

Siła w regionach!

Chociaż w ramach Akademii do dyspozycji właścicieli i pracowników sklepów są różne narzędzia – platforma e-learningowa czy konferencje – to nadal „podstawą” całej inicjatywy są właśnie warsztaty. Chodzi o to, by w praktyce trenować zdobytą wiedzę. W 16 województwach w Polsce prowadzone są warsztaty w ramach 8 sekcji tematycznych: zarządzanie działami świeżymi, pracownik sklepu spożywczego, zarządzanie sklepem, zarządzanie personelem, stoisko mięso-wędliny, stoisko warzywa-owoce, straty w sklepie, obsługa klienta.

- Poza ugruntowaniem podstawowej wiedzy dotyczącej obsługi klientów uczymy również m.in. jak obsłużyć klienta z wadą słuchu czy osobę niewidomą – mówi Jacek Maliński, trener wewnętrzny w województwie warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim. Przekazujemy również wiedzę dotyczącą zachowań w różnego rodzaju trudnych sytuacjach, np. co zrobić kiedy nie działa nam terminal lub w przypadku reklamacji. W trakcie warsztatów uczestnicy, poza teorią, przygotowują i odgrywają również scenki na wybrane tematy. Uświadamiamy uczestników, że klienci nie przychodzą do naszych sklepów tylko po to, żeby kupować produkty, ale również – żeby uzyskać poradę sprzedawcy, porozmawiać, i finalnie, czuć zadowolenie z podjętych decyzji zakupowych – tłumaczy Jacek Maliński.

Najliczniej póki co zaangażowali się właściciele i pracownicy z województwa śląskiego (888 uczestników), podkarpackiego (359), małopolskiego (321), warmińsko-mazurskiego (319) oraz podlaskiego (252).

Branżowe top tematy i silne partnerstwo

Partnerami Akademii Umiejętności Eurocash są największe firmy w poszczególnych kategoriach rynku: CEDC, Coca-cola HBC, Colian, Wedel, Kamis, Rybhand oraz Spomlek. Firmy wspierają Akademię merytorycznie, przygotowują materiały merytoryczne na platformę e-learningową oraz
warsztaty.  – Jesteśmy w Akademii od początku – mówi Zuzanna Ciurzyńska z Coca Cola HBC. Jako lider kategorii napojów bezalkoholowych, z jednej strony, chcemy ją nadal rozwijać, ale i dzielić się już zdobytą wiedzą, stąd nasza decyzja o zaangażowaniu się w tę inicjatywę. W ramach Akademii przygotowujemy materiały merytoryczne, które pokazują jak budować wartość kategorii napoje w oparciu o czynniki inne niż cena. Np. że ważny jest właściwy dobór asortymentu, ekspozycja, sezonowość, ale i co ostatnio szczególnie ważne, odpowiednie łączenie z innymi produktami. Realizujemy również szereg badań na całym świecie dotyczących zakresu naszej działalności, dlatego właściciele sklepów i ich pracownicy, decydując się na udział w Akademii, mają gwarancję, że pozyskana wiedza to „pigułka” najświeższych zagadnień związanych z naszą kategorią produktową – dodaje Zuzanna Ciurzyńska.

Kurs na… e-learning

–  Choć warsztaty w ramach Akademii Umiejętności Eurocash w nowej odsłonie prowadzimy zaledwie od 4 miesięcy to udział w nich wzięło już ponad 4000 osób – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba. A przed nami kolejny rok  wytężonej pracy (Akademia działa cały rok). Warto dodać również, że poza licznym udziałem w warsztatach pracownicy i właściciele sklepów chętnie korzystają z naszej platformy e-learningowej. Jest dostępna w dowolnym czasie i miejscu, można pracować na niej we własnym tempie. Na platformie znajdują się kursy w formie e-learningów, kursy multimedialne, a także ścieżki edukacyjne przeznaczone m.in. dla osób, które dopiero co rozpoczynają pracę w sklepie – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.

Więcej o Akademii Umiejętności Eurocash można przeczytać na www.akademiaeurocash.com.pl

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły