Ambra, wiodący dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, który w swojej ofercie ma ponad 15 tysięcy produktów, współpracuje z około 140 producentami i obsługuje 3,5 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy, obchodzi właśnie swoje 30-lecie. Obecnie, poza rozbudową sieci Koliber, Ambra stawia na rozwój swojego flagowego projektu Shelf Program, w ramach którego instaluje i zarządza kompleksowo półką chemiczno-kosmetyczną w sklepach spożywczych. Dane pokazują, że rozwiązanie Ambry wspiera konkurencyjność klientów prowadzących niezależne sklepy detaliczne, które przekłada się na wyższą sprzedaż, oszczędność środków i czasu. Placówki tuż po wdrożeniu Shelf Programu notują nawet dwucyfrowe wzrosty sprzedaży z półki od Ambry.
Celem Ambry na najbliższe lata pozostaje umocnienie pozycji w branży oraz dalsze wzmacnianie pozycji przedsiębiorców rynku niezależnego w kategorii chemia-higiena-kosmetyki. Realizujemy ten cel m.in. poprzez stały rozwój formatu drogerii Koliber oraz projekt Shelf Program. Polega on na kompleksowym wspieraniu przedsiębiorców w zarządzaniu tymi kategoriami – od projektowania półki, przez indywidualny dobór asortymentu, polityki cenowej, ekspozycję towarów na sklepie, a także analizowanie danych sprzedażowych czy organizowanie promocji i akcji konsumenckich – mówi Klaudia Rudewicz, Dyrektor Generalny Ambry.
Przedsiębiorcy przystępujący do Shelf Programu otrzymują gotowy koncept – indywidualny planogram, projekt półki wraz z towarem i wskazaniem, jak go eksponować, aby dobrze rotował. Klienci mogą liczyć również na bieżące wsparcie doradców klienta oraz analityków Ambry. Dzięki temu, właściciele sklepów nie muszą „zamrażać kapitału” i magazynować produktów chemiczno-kosmetycznych w swoich placówkach. Dane Ambry pokazują, że Shelf Program pozwala obniżyć zapas klienta średnio o 25%.
Półka od Ambry to także oszczędność czasu pracy. Pracownicy sklepu nie muszą umieszczać produktów na półkach czy dbać o ich odpowiednią ekspozycję towarów – to zapewnia Ambra. Ich jedynym zadaniem jest tylko stałe uzupełnianie półki produktami zgodnie z rekomendacją Ambry i umieszczenie cenówek w odpowiednich miejscach.
Do sierpnia 2021 r. w programie Shelf Program uruchomiono ponad 200 półek z asortymentem Ambry. Efekty w postaci wyższych obrotów widać od razu po wdrożeniu – sklepy notują nawet dwucyfrowy wzrost sprzedaży z półki. Z kolei dynamika sprzedaży sklepów objętych Shelf Programem jest średnio o 8 pp. wyższa niż dynamika rynku[1].
Najwięcej półek chemiczno-kosmetycznych od Ambry znajduje się w sieciach Lewiatan, PSD i Euro Sklep.
Obecnie, w związku ze swoim 30-leciem, Ambra prowadzi również akcję „Jubileuszowe Igrzyska Ambry” czyli konkurs lojalnościowy z nagrodami dla klientów. Więcej szczegółów na stronie https://ambra.expert/.
[1] Kanał porównywalny Groceries – odniesienie YTD Czerwiec 2021/2020
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Podobne artykuły