26.09.2016 10:27

Akademia Umiejętności Eurocash startuje w nowej, rozszerzonej odsłonie

5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash weźmie udział w inauguracyjnej konferencji w Warszawie. Program edukacyjny Grupy Eurocash jest jednym z kluczowych elementów wsparcia polskiego niezależnego handlu.

We wtorek, 27 września swoją działalność w nowej, znacznie rozszerzonej odsłonie zainauguruje Akademia Umiejętności Eurocash - pierwszy
w Polsce kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji, skierowany do właścicieli i pracowników niezależnych sklepów detalicznych. W całodniowej konferencji, która odbędzie się na terenie stadionu PGE Narodowego weźmie udział 5 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, Euro-Sklep, Gama, Groszek oraz Lewiatan. Dla uczestników konferencji przygotowano serię wykładów z udziałem ekspertów Grupy Eurocash i partnerów Akademii - czołowych firm FMCG oraz instytucji naukowo-badawczych.

- Wspieranie konkurencyjności polskiego niezależnego handlu to jeden z priorytetów Grupy Eurocash - twierdzi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash. Rzeczywistość rynkowa od wielu lat stawia przed właścicielami sklepów wyjątkowo trudne wyzwania. Jednym ze sposobów przetrwania na rynku opanowanym przez ekspansywne sieci handlowe było dla nich zrzeszanie się w systemach partnerskich i franczyzowych. Obecnie kluczowym celem wydaje się przekonanie producentów, by oparli swoje strategie sprzedażowe nie na dyskontach i hipermarketach, lecz na handlu niezależnym. Przyszłość należy do profesjonalnych przedsiębiorstw detalicznych, atrakcyjnych dla kolejnych pokoleń właścicieli sklepów. Przedsiębiorstw, w których obok sklepu spożywczego rodzina prowadzi profesjonalny sklep z alkoholami „Duży Ben” czy sklep formatu convenience „1minute”. Do tego kolejną ofertą takiego przedsiębiorstwa będzie kosmetyczny sklep z wyjątkową obsługą „Kontigo” i dojeżdżający na polską wieś „abc na kołach”. Takie przedsiębiorstwo odbuduje sprzedaż wybranych kategorii, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań sprzedaży wina „Faktoria Win”, czasopism i prasy „Inmedio” czy oferty dedykowanych produktów marki własnej. By te rodzinne przedsiębiorstwa mogły się nieustannie rozwijać, konieczne jest równoległe poszerzanie wiedzy i wspieranie innowacyjności. Właśnie temu służy Akademia Umiejętności Eurocash - dodaje Amaral.

 

Akademia Umiejętności Eurocash to unikatowy w skali kraju projekt szkoleniowy dający możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania sklepem spożywczym w oparciu  o zmieniające się trendy na rynku FMCG. Akademia powstała w 2010 roku i od tego czasu edukuje właścicieli i pracowników sklepów z tematów związanych z prowadzeniem sklepu detalicznego w realiach polskiego rynku.

Realizując działania Akademii Umiejętności Eurocash stawiamy sobie trzy zasadnicze cele. Pragniemy zapewnić naszym partnerom dostęp do bieżącej wiedzy eksperckiej  i specjalistycznej, dać im możliwość korzystania z nowoczesnych form i metod kształcenia oraz wspierać bieżącą wymianę doświadczeń. Powyższe założenia w powiązaniu z różnymi dostępnymi formami edukacyjnymi oraz profesjonalnym zespołem trenerów i specjalistów decydują o sukcesie naszego przedsięwzięcia - mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

 

Akademia Umiejętności Eurocash opiera się na trzech filarach: interaktywnej platformie edukacyjnej, warsztatach oraz konferencjach. Platforma edukacyjna dostępna jest pod adresem www.akademiaeurocash.com.pl. Nowa wersja serwisu, która zostanie uruchomiona w dniu konferencji, 27 września, zapewnia użytkownikom nieograniczony dostęp online do kilkudziesięciu szkoleń e-learningowych dostosowanych do potrzeb sklepów spożywczych. Szkolenia multimedialne umieszczone na platformie łączą w sobie wykłady z praktycznym wykorzystaniem nabytej wiedzy. Przy pomocy spersonalizowanego serwisu użytkownicy będą w stanie zarejestrować się także na warsztatach realizowanych w całej Polsce oraz pobrać materiały z konferencji. Warsztaty to praktyczna część realizowanego przez Akademię Umiejętności Eurocash programu szkoleniowego. Uczestnicy biorą udział w takich szkoleniach, jak np. "Zarządzanie personelem", "Pracownik sklepu spożywczego" czy "Straty w sklepie spożywczym". Uzupełnienie wiedzy stanowią miesięczne newslettery z ciekawostkami z rynku i opiniami ekspertów. W ramach swojej oferty Akademia organizuje także konferencje merytoryczne, podczas których uczestnicy otrzymują informacje niezbędne do prowadzenia sklepu oraz aktualną wiedzę rynkową. Spotkania są okazją do pogłębienia wiedzy z zakresu zarządzania sklepem oraz wymiany doświadczeń. Podczas konferencji organizowane są warsztaty, konsultacje oraz spotkania z ekspertami rynkowymi z Polski i ze świata.

Pierwsza ogólnopolska konferencja Akademii Umiejętności Eurocash, którą inaugurujemy nową odsłonę naszego programu będzie doskonałą okazją do poznania najnowszych trendów w handlu - mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash. Uczestnicy tego wydarzenia, a będzie to niemal 5000 tysięcy właścicieli i pracowników sklepów sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, będą uczestniczyć w szeregu prezentacji i spotkań z wybitnymi ekspertami branży handlowej. Wśród poruszanych tematów znajdą się między innymi: prognoza rozwoju gospodarki w Polsce i na świecie, trendy na rynku konsumenckim, czy zarządzanie sklepem i personelem. Będzie także czas na wyjątkowe spotkanie z profesorem Andrzejem Blikle, który opowie o prowadzeniu biznesu rodzinnego oraz wykład profesora dr hab. Henryka Mruka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na temat zachowań i zwyczajów konsumentów - dodaje Agata Wrzecionowska-Dzierba.

Akademia Umiejętności Eurocash działa pod patronatem Szkoły Głównej Handlowej, Polskiej Izby Handlu, Polskiej Organizacji Franczyzodawców, Franchising.pl oraz Retail Learning Institute. Patronat mediowy nad Akademią objął Poradnik Handlowy. Partnerami Akademii są firmy Carlsberg, CEDC, Coca-Cola HBC, Colian, E.Wedel, McCormick, Rybhand oraz Spomlek.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Podobne artykuły