24 września minie równo 5 lat od dnia, kiedy Grupa Eurocash uruchomiła eurocash.pl – obecnie największą platformę zakupową B2B dla lokalnego handlu w Polsce. Z rozwiązania oferującego ponad 15 tys. produktów korzysta już 45 tys. sklepów, punktów gastronomicznych oraz innych mikroprzedsiębiorców. Eurocash liczy na kolejne wzrosty i zapowiada dalsze inwestycje w platformę, która zajmuje ważne miejsce w planach strategicznych Grupy.
Już od 2018 r. lokalni detaliści współpracujący z Eurocash na terenie całego kraju korzystają z wygodnych i szybkich zamówień online oraz wsparcia w zarządzaniu sklepem. Z eurocash.pl mogą szybko zatowarować online swoje placówki o dowolnej porze dnia i nocy, przez 365 dni w roku. Do dyspozycji mają stronę internetową i aplikację mobilną, dzięki którym zyskują dostęp do najszybszej na rynku wyszukiwarki ze skanerem kodów EAN, liczącej już ponad 15 tys. indeksów oferty hurtowej FMCG oraz darmowej dostawy do sklepu. Nic dziwnego, że udział zakupów realizowanych za pośrednictwem eurocash.pl stale rośnie, i to we wszystkich czterech hurtowych spółkach Grupy.
Więcej użytkowników i wzrost wartości zakupów w Eurocash Dystrybucja
Największy udział zamówień przez eurocash.pl raportuje Eurocash Dystrybucja, która jako pierwsza dała przedsiębiorcom możliwość korzystania z platformy e-commerce. Zamówienia online, z których we wrześniu 2018 r. korzystał tylko co drugi sklep obsługiwany przez Eurocash Dystrybucja, dziś składa już ponad 90% z nich.
14 tys. klientów loguje się też do wersji mobilnej, intensywnie rozwijanej od samego początku istnienia platformy. Udział mobile przekracza już ¼ całkowitej wartości zamówień realizowanych przez eurocash.pl w ramach Eurocash Dystrybucji. W 2022 r. wyniosła ona aż 6 mld zł – o 1 mld więcej niż rok wcześniej.
Wzrosty także w Eurocash Cash & Carry i innych spółkach
Także przedsiębiorcy korzystający z usług Eurocash Cash & Carry cenią sobie eurocash.pl. Z aplikacji korzysta już ponad 19 tys. klientów tej spółki. Są to najbardziej aktywni klienci, którzy łącznie generują 90% obrotu spółki.
Ok. 12 tys. klientów aktywuje też kupony promocyjne – co ciekawe, jest to najczęściej wykonywana interakcja w aplikacji. W ostatnich dwóch miesiącach obrót na produktach kuponowych przekraczał 42 mln zł miesięcznie! Eurocash Cash & Carry wykorzystuje eurocash.pl także do rozwijania samoobsługi, która staje się wśród klientów spółki coraz popularniejsza.
Za pośrednictwem eurocash.pl kupują też klienci Eurocash Serwis iEurocash Gastronomia. W sumie z platformy we wszystkich odsłonach korzysta już 45 tys. lokalnych sklepów i innych form działalności jak hotele czy restauracje.
Nowe funkcjonalności i rozwiązania
Liczba użytkowników eurocash.pl rośnie wraz z rozwojem platformy, w której nieustannie pojawiają się nowe funkcjonalności z obszaru wsparcia sklepu i optymalizacji zamówień. Ostatni rok to przede wszystkim zaadresowanie bieżących wyzwań detalistów w zakresie budowania atrakcyjności oferty i optymalizacji kosztów operacyjnych, a więc: bardziej spersonalizowane oferty dla przedsiębiorców oraz rozwój narzędzi promocyjnych i cyfryzacja procesów backoffice.
Niedawno do zespołu Grupy dołączył Paweł Szerling, który objął stanowisko Dyrektora ds. Strategii i jest odpowiedzialny właśnie za eurocash.pl i eurocash.pl Market oraz projekty strategiczne w Grupie Eurocash. Jego zadaniem jest m.in. rozwój platformy w kierunku zgodnym ze strategią Grupy i najbardziej aktualnymi trendami. Nowy dyrektor będzie raportował do Szymona Mitoraja, który z październikiem tego roku wzmocni skład zarządu Grupy Eurocash jako nowy członek odpowiedzialny za obszar cyfryzacji.
– eurocash.pl to platforma, która zmieniła i nadal zmienia polski handel lokalny. Już teraz zamówienia online i mobile mają znaczny udział w zakupach realizowanych przez przedsiębiorców w Grupie Eurocash. Dlatego też planujemy dalsze inwestycje w tym obszarze, rozszerzające wachlarz oferowanych funkcjonalności i pozwalające oszczędzać czas lokalnym detalistom – podkreśla Paweł Szerling.
Ważne miejsce w rozwoju Eurocash
eurocash.pl zajmuje ważne miejsce w planach strategicznych Eurocash. To właśnie ten system ma położyć fundament pod budowę zapowiadanej w 2022 r. Hurtowni Omnichannel stworzonej z zintegrowanych biznesów hurtowych Grupy. Platforma jest też jednym z elementów projektu digitalizacji lokalnego handlu. Rozwój rozwiązań zakupowych jest kluczowy dla realizacji ambicji Grupy do tego, by pełnić rolę Platformy Technologicznej dla polskich niezależnych detalistów – zgodnie ze strategią biznesową Eurocash na lata 2023-2025.
Podobne artykuły