Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wpływ Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów*

W Grupie Eurocash wiemy, że przedsiębiorczość jest jednym z najważniejszych czynników stymulujących rozwój społeczny i gospodarczy. Wiemy też, że Polacy to bardzo przedsiębiorczy naród – dlatego jako firma wspieramy ich w rozwoju przedsiębiorczości na wielu poziomach już od 26 lat.

Współpracujący z Grupą Eurocash Przedsiębiorcy mogą korzystać z wachlarza możliwości wspierających ich działalność. W 2020 roku postanowiliśmy sprawdzić, jak nasz wkład przekłada się na rozwijanie prowadzonego przez nich biznesu, a tym samym – jaki wpływ na rozwój ich przedsiębiorczości ma nasza Grupa.

Pedro Martinho

Członek Zarządu Grupy Eurocash,
odpowiedzialny za obszar związany z zarządzaniem zrównoważonym rozwojem

Grupa Eurocash – siłą nowoczesnego Przedsiębiorcy

Rozwój przedsiębiorczości jest pierwszym filarem Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+. Uważamy, że działania wspierające i rozwijające przedsiębiorczość są naszą ważną odpowiedzialnością i rolą społeczną.

Zapewniamy im wszechstronne wsparcie w postaci: dostępu do różnych formatów dystrybucji, wyboru konceptów detalicznych, siły zakupowej oraz narzędzi do rozwoju i edukacji. W ten sposób niemal 91,5 tys. Przedsiębiorców* może rozwijać swoją innowacyjność, odpowiedzialność za innych, motywację do rozwoju, odwagę biznesową i wytrwałość w działaniu.

W 2020 roku przeprowadziliśmy badanie wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości współpracujących z nami Przedsiębiorców.

Z naszego badania wynika, że Grupa Eurocash ma wpływ na wszystkie cechy przedsiębiorczości swoich Klientów***.

Wśród rozwiązań i narzędzi oferowanych przez Grupę Eurocash największy wpływ na rozwój przedsiębiorczości naszych Klientów mają:

Udział we franczyzie

Akademia Umiejętności Eurocash

Platforma eurocash.pl

Aktywna dystrybucja

W następujący sposób przekładają się one na rozwijanie wszystkich cech przedsiębiorczości:

Na odwagę biznesowąwytrwałość w działaniu największy wpływ ma udział we franczyzie, na innowacjemotywację do rozwoju – Akademia Umiejętności Eurocash.

Na odpowiedzialność za innych w największym stopniu wpływa po równo udział we franczyzie oraz Akademia Umiejętności.

Grupa Eurocash wzmacnia w Przedsiębiorcach chęć poszukiwania i wdrażania nowych, innowacyjnych rozwiązań, co jest istotnym elementem budowania ich przewagi konkurencyjnej. W przypadku innowacyjności największy wpływ Grupa Eurocash ma na rozwijanie podstawowych działań wspierających biznes, takich jak reklama czy komunikacja z Klientem, w najmniejszym zaś stopniu wpływa na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych, w tym aplikacji czy nowych form płatności.

Jeśli chodzi o motywację do rozwoju własnego Przedsiębiorców, odzwierciedloną w chęci uczestnictwa w oferowanych przez Grupę szkoleniach oraz innych wydarzeniach w ramach Akademii Umiejętności, to w tym przypadku także widoczne jest oddziaływanie Grupy Eurocash. W mniejszy sposób wpływa ona zaś na motywację do rozwoju organizacyjnego rozumianego jako wprowadzanie nowych rozwiązań w sklepie.

Wysoki jest też wpływ Grupy na odpowiedzialność za innych, która w pośredni sposób oddziałuje na interesariuszy samych Przedsiębiorców, zwłaszcza na lokalne społeczności, w których prowadzą oni swój biznes.

Zapytaliśmy także Przedsiębiorców, które aspekty działalności Grupy Eurocash w ich ocenie mają największy wpływ na rozwój przedsiębiorczości. Według ich odpowiedzi największy wpływ na rozwój przedsiębiorczości mają:

  • Warunki sieciowe – bonusy
  • Wsparcie socjalne w tym dla pracowników Przedsiębiorców
  • Wsparcie przy otwieraniu sklepu
  • Inspiracje do wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych
  • Oferta edukacyjna i wsparcie marketingowe
  • Szeroki asortyment

* Niezależnych Przedsiębiorców, właścicieli sklepów detalicznych.

** Dane z badania przygotowanego przez Grupę Eurocash Przedsiębiorczość Polaków – raport z badania ilościowego, badanie zrealizowane metodą CAWI na panelu IQS, próba 1006 respondentów, termin realizacji 2.03-10.03.2020 roku.

*** Dane zostały pozyskane podczas badania prowadzonego przez firmę Kantar w lutym 2021 roku, na grupie 650 Przedsiębiorców – Klientów współpracujących z Grupą Eurocash.