Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Szanujemy, nie marnujemy!

Szanujemy, nie marnujemy!

Grupa Eurocash rozpoczęła kampanię „Szanujemy, nie marnujemy!” wspierającą niezależnych Przedsiębiorców w ograniczaniu marnowania żywności.

 

Kampania społeczna „Szanujemy, nie marnujemy!” ma na celu wyposażenie Przedsiębiorców w narzędzia edukacyjne wspierające takie zarządzanie w sklepie, żeby jak najbardziej ograniczać marnowanie żywności. Przedsiębiorcy otrzymają specjalnie przygotowany dla nich e-book, dostęp do konferencji  „Szanujemy, nie marnujemy! – odpowiedziany przedsiębiorca, odpowiedziany sklep”, która odbędzie się 16 października 2021 roku (żeby uczcić Światowy Dzień Żywności), będą też mogli uczestniczyć w serii eksperckich webinarów dostępnych ma platformie Akademii Umiejętności Eurocash. Dla właścicieli sklepów spożywczych przygotowaliśmy również cykl artykułów na blogu, w których będziemy poruszać tematy związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi w obszarze marnowania żywności. Hasło kampanii odnosi się do szacunku dla wszystkich osób zaangażowanych w produkcję, dystrybucję, sprzedaż żywności i oznacza również wspólne działania zmierzające do redukcji marnowania żywności. Nie zapominamy także o osobach potrzebujących – naszym partnerem społecznym jest Caritas Polska, z którym jako firma współpracujemy w zakresie przekazywania żywności. Hasłem „Szanujemy, nie marnujemy!” Przedsiębiorcy deklarują, że ich sklep jest prowadzony w odpowiedzialny, zrównoważony sposób – co jest coraz ważniejsze dla konsumentów.
Grupa Eurocash jako największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją towarów FMCG, w tym żywności, już w Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+ rozpoczęła realizację programu Nie marnujemy!, którego celem jest ograniczanie marnowania żywności. Wśród współpracujących z naszą firmą Przedsiębiorców, z których ponad 71 tys. prowadzi sklepy spożywcze, widzimy rosnącą świadomość i potrzebę skutecznego zarządzania tym obszarem działalności. Zwłaszcza że sam problem marnowania żywności ma szerokie oddziaływanie społeczne, gospodarcze i etyczne. Jak wynika z pierwszej edycji „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok” – ponad połowa, bo aż 53% z naszych Klientów, już podejmuje działania zmierzające do ograniczenia marnowania żywności. 

W przygotowaną przez Grupę Eurocash kampanię społeczną „Szanujemy, nie marnujemy!” zaangażowały się organizowane przez nas znane sieci franczyzowe, agencyjnych i partnerskie: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama oraz placówki franczyzowe i własne Delikatesów Centrum, jak również sieci mobilne „abc na kołach” i Frisco. Partnerem społecznym kampanii jest Caritas Polska. Edukacyjnym Fundacja dla Edukacji Ekologicznej i Akademia Umiejętności Eurocash.

 

Pobierz podręcznik