Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Siła zakupowa

Grupa Eurocash tworzy efekt skali, który daje Przedsiębiorcom prowadzącym niezależne sklepy znacznie większą siłę zakupową – w ten sposób zwiększamy ich konkurencyjność w stosunku do dużych sieci, zapewniamy im dostęp do produktów największych producentów oraz kompleksowe wsparcie negocjacyjne.

67% Klientów

uważa, że Grupa Eurocash wzmacnia swoją siłę zakupową, po to by mogli oni oferować dobre ceny konsumentom*

*Badanie NPS.

Ranking „Równi w Biznesie”

Poprzez ranking „Równi w Biznesie” Grupa Eurocash od kilku lat zwraca uwagę największych producentów FMCG na to, że polscy konsumenci chcą kupować markowy asortyment w dobrej cenie i blisko domu. Epidemia sprawiła, że potrzeba ta stała się jeszcze wyraźniejsza.

Niewielu konsumentów ma świadomość, że ceny i asortyment w sklepach mają związek z przyjętymi przez producentów strategiami rynkowymi. W ten sposób mogą oni wpływać na to, że ich produkty w niektórych sklepach są oferowane na lepszych warunkach niż w innych. Dla konsumentów oznacza to, że nie zawsze w lokalnym sklepie – który jest najbliżej domu – znajdą swój ulubiony produkt w odpowiedniej gramaturze i w przystępnej cenie. Grupa Eurocash poprzez ranking „Równi w Biznesie” organizowany od 2017 roku, dąży do sytuacji, w której oferta największych dostawców w Polsce będzie uczciwa dla Klientów wszystkich rodzajów sklepów. Tym bardziej że wielu konsumentów szybko, wygodnie i bezpiecznie może zrobić zakupy tylko w sklepach niezależnych, do których należy około 40% rynku detalicznego w Polsce.

Ranking jest opracowywany co kwartał na podstawie danych agencji badawczej Nielsen. Analizowane są w nim ceny, dystrybucja do różnych kanałów sprzedaży, udziały rynkowe, kontrybucja sklepów lokalnych do wzrostów sprzedaży danych producentów oraz obecność produktów specjalnych w poszczególnych rodzajach sklepów. W 2020 roku objął on 35 najpopularniejszych kategorii produktów i ponad 180 największych dostawców.

W 2020 roku wyniki rankingu (w porównaniu z rokiem 2019) były dla Klientów sklepów niezależnych lepsze w 15 z 35 kategorii produktowych, a w 5 z nich utrzymały się na tym samym poziomie. Przełożyło się to na zwiększoną sprzedaż w sklepach lokalnych i potwierdziło, że są one w stanie sprostać oczekiwaniom Klientów niezależnie od okoliczności – nawet w czasie epidemii.

Marki własne

Jedną z form wspierania Przedsiębiorców są stworzone przez Grupę Eurocash marki własne. Pomagają one budować przewagę konkurencyjną niezależnych polskich Przedsiębiorców, którzy mogą oferować konsumentom dostęp do wysokiej jakości produktów w przystępnej cenie.

Grupa Eurocash zapewnia bezpieczeństwo i wysoką jakość produktów oferowanych przez siebie marek własnych. Zadanie to realizujemy we współpracy z dostawcami oraz zewnętrznym, niezależnym i akredytowanym laboratorium. Dbamy o to, żeby artykuły marek własnych miały wysoką jakość i dobry skład, m.in. sukcesywnie eliminujemy z produktów olej palmowy czy obniżamy zawartość cukru.