Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Nasi interesariusze

[GRI 102-42]

Ze względu na złożoną strukturę i szeroki zakres działalności Grupy Eurocash proces mapowania interesariuszy jest prowadzony wielowymiarowo: zarówno na poziomie Grupy, jak i poprzez poszczególne jednostki biznesowe. Główne kryteria w tych procesach skupiają się na tym, jak istotna dla organizacji jest dana grupa interesariuszy oraz jak duży jest wpływ wywierany przez Grupę Eurocash na danych interesariuszy i odwrotnie: w jaki sposób interesariusze wpływają na firmę.

[GRI 102-43]

W Grupie Eurocash wprowadzane są działania mające na celu strukturyzowanie dialogu z interesariuszami – prowadzimy ciągły pomiar wskaźnika NPS oraz na bieżąco ewaluujemy stopień przydatności danych narzędzi dla Przedsiębiorców. Jednocześnie dbamy o dialog z pracownikami – rokrocznie prowadzone jest Badanie Opinii Pracowników. Nie definiujemy jednak centralnego podejścia do angażowania interesariuszy, które obowiązywałoby w całej Grupie, zarówno jeśli chodzi o częstotliwość, jak i formę zaangażowania. Naszą siłą jest niezależność i przedsiębiorczość poszczególnych jednostek biznesowych, dlatego także w tym zakresie nie narzucamy wytycznych, pozwalając dostosować podejmowane działania do specyfiki i potrzeb danej jednostki.

[GRI 102-40]

Nasi interesariusze
  • Klienci
    • ajenci hurtowni
    • franczyzobiorcy i właściciele niezależnych sklepów
  • Konsumenci
  • Pracownicy
  • Dostawcy i podwykonawcy
    • produktów
    • usług (transportowych, sprzątających itp.)
  • Akcjonariusze
  • Pozostali
    • społeczności lokalne i organizacje pozarządowe
    • środowisko naturalne
    • właściciele obiektów
    • inni kontrahenci
    • konkurencja
    • inne spółki Eurocash
    • instytucje finansowe
    • sektor edukacji: uczelnie i szkoły branżowe
    • organizacje branżowe i konsumenckie
    • organizacje certyfikujące
    • media
    • administracja publiczna
    • instytucje ochrony środowiska

[GRI 102-44]

Proces definiowania treści raportu za rok 2020 oparto na wynikach prac przeprowadzonych w 2019 roku na potrzeby raportu za rok 2019 – zostały one poddane przeglądowi oraz zweryfikowane z interesariuszami.

W 2019 roku zidentyfikowaliśmy kluczowe obszary wpływu Grupy Eurocash na otoczenie oraz istotne tematy dla organizacji i naszych interesariuszy.

Zastosowane zostało następujące podejście:

  • analiza otoczenia (analiza danych zastanych),
  • warsztaty zespołu projektowego,
  • dialog z interesariuszami (ankieta skierowana do inwestorów).

Zidentyfikowane istotne tematy stały się podstawą Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+ oraz struktury raportu za rok 2019.

Na potrzeby raportu za rok 2020 odbyły się warsztaty zespołu projektowego, w ramach których dokonano przeglądu kluczowych obszarów wpływu i istotności tematów ujętych w Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+ i poprzednim „Raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash”.

Istotność poszczególnych tematów została zweryfikowana z interesariuszami: ankietę on-line wypełniły 82 osoby, reprezentujące różne grupy:

  • Pracowników
  • Dostawców
  • Inwestorów/analityków
  • Klientów
  • Organizacje pozarządowe
  • Środowisko akademickie
  • Inne

Mapa tematów istotnych dla interesariuszy

Filar I. Rozwój przedsiębiorczości

1Wyniki ekonomiczne

2Wpływ na gospodarkę

3Innowacyjność

4Wspieranie rozwoju zrównoważonych miast

5Odpowiedzialna sprzedaż i marketing

6Wspieranie przedsiębiorczości

7Relacje ze społecznościami lokalnymi

8Działalność charytatywna i filantropijna

9Polityka publiczna

10Wpływ na otoczenie społeczne/lokalne społeczności

Filar II. Jakość bez kompromisów dla każdego

11Jakość produktów

12Certyfikacja produktów

13Bezpieczeństwo produktów: skład produktów

14Bezpieczeństwo produktów: pochodzenie produktów

15Zapewnianie bezpieczeństwa w procesie przechowywania i transportu produktów

16Odpowiedzialność środowiskowa dostawców

17Odpowiedzialność społeczna dostawców

Filar III. Mniej zużywamy, nie marnujemy

18Wykorzystanie zasobów naturalnych

19Zużycie energii

20Gospodarka wodna i ściekowa

21Wpływ na bioróżnorodność

22Emisje gazów cieplarnianych

23Zarządzanie odpadami

24Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

25Marnowanie żywności

Filar IV. Bezpieczeństwo i zaangażowanie pracowników

26Zatrudnienie (warunki, umowy, płace)

27Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników

28Rozwój i edukacja

29Różnorodność i równe szanse

30Przeciwdziałanie dyskryminacji

31Prawa człowieka i prawa pracownika

Odpowiedzialne zarządzanie

32Etyka i przeciwdziałanie korupcji

33Ład korporacyjny

34Zarządzanie relacjami z interesariuszami

35Zachowania antykonkurencyjne

36Zarządzanie ryzykiem

[GRI 102-47]

Kluczowe istotne tematy, które zostały zdefiniowane na podstawie analizy wpływu Grupy Eurocash na otoczenie oraz analizy istotności tematów dla interesariuszy, to:

Istotne tematy

Wspieranie przedsiębiorczości

Innowacyjność

Wpływ Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości

Bezpieczeństwo produktów – skład produktów

Jakość produktów

Marnowanie żywności

Wykorzystanie zasobów naturalnych

Zatrudnienie (warunki, umowy, płace)

Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników

Relacje ze społecznościami lokalnymi

Etyka i przeciwdziałanie korupcji

Dział, w którym zostały opisane Rozwój przedsiębiorczości Jakość bez kompromisów dla każdego Mniej zużywamy, nie marnujemy Bezpieczeństwo i zaangażowanie pracowników Odpowiedzialne zarządzanie

Wszystkie te tematy znalazły swoje odzwierciedlenie w treści raportu.

Poza tym jako temat istotny w roku 2020 Grupa Eurocash uznała epidemię COVID-19, dlatego też dodatkowo został on uwzględniony w raporcie.

Jak komunikujemy się z naszymi interesariuszami?

Interesariusz Jednostka odpowiedzialna za kontakt Forma kontaktu
Pracownicy
  • Dział HR
  • Akademia Umiejętności Eurocash
  • Intranet Eurocash
  • Workplace by Facebook
  • cotygodniowy Newsletter „Udanego Tygodnia!”
  • live chaty z Zarządem
  • Badanie Opinii Pracowników
  • platforma edukacyjna AUE akademiaeurocash.com.pl
  • Newsletter AUE
  • infolinia dla pracownika
  • tablice ogłoszeń
  • kanały jednostek biznesowych (radiowęzeł, ekrany TV, newslettery)
Dostawcy
  • Dział Zakupów Handlowych
  • Dział Jakości
  • poszczególne spółki
  • jednostki biznesowe
  • bieżąca komunikacja
  • kwartalna wysyłka wyników Rankingu „Równi w Biznesie”
  • Konferencja dla Dostawców
  • strona internetowa
Inwestorzy Dział Relacji Inwestorskich
  • raporty roczne
  • raporty półroczne
  • raporty kwartalne
  • raporty bieżące
  • bieżąca komunikacja z inwestorami
  • konferencje
  • webinary
  • prezentacje
Klienci
  • Poszczególne spółki
  • Akademia Umiejętności Eurocash
  • Dział Marketingu Grupy
  • bieżąca komunikacja
  • system pomiaru NPS
  • Newsletter AUE
  • Kongres Polskiego Handlu
  • Herosi Przedsiębiorczości
  • kampanie społeczne i informacyjne
  • strona internetowa
  • platforma eurocash.pl
  • platforma edukacyjna AUE akademiaeurocash.com.pl
Organizacje pozarządowe
  • Fundacja Grupy Eurocash
  • koordynator Wolontariatu Pracowniczego
  • Dział Jakości
  • Dział Marketingu Grupy
  • poszczególne spółki
  • jednostki biznesowe
  • bieżąca komunikacja