Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Narzędzia

Grupa Eurocash wspiera niezależnych przedsiębiorców w każdym aspekcie współpracy – dba nie tylko o czynniki biznesowe, ale o rozwój i edukację właścicieli sklepów i ich pracowników. Akademia Umiejętności Eurocash już od 11 lat wspiera w tym obszarze naszych Klientów. Nieustannie pracujemy też nad tym, aby niezależnym Przedsiębiorcom zapewnić konkurencyjność względem hipermarketów, supermarketów i dyskontów. Niezależnie od wybranego modelu współpracy Przedsiębiorcy otrzymują od Eurocash kompleksowe wsparcie marketingowe: od atrakcyjnych narzędzi promocji, po długoterminowe programy lojalnościowe.

72,5% Klientów

uważa, że Grupa Eurocash dostarcza im narzędzi i rozwiązań, by mogli rozwijać swój biznes*

*Badanie NPS.

eurocash.pl

To największa platforma e-commerce B2B FMCG w Polsce, dzięki której niezależni Przedsiębiorcy oszczędzają czas i efektywniej zarządzają swoimi sklepami. Jest ona między innymi źródłem informacji o konsumentach w najbliższym otoczeniu sklepu, co pozwala na dopasowanie asortymentu do potrzeb lokalnego rynku. Z eurocash.pl korzysta już ponad 15 tys. niezależnych detalistów. Cały czas planowane są nowe funkcjonalności. Zamówienia on-line są już globalnym trendem, który znacząco przyspieszył podczas pandemii COVID-19. W ramach platformy eurocash.pl funkcjonuje eurocash.pl Market, który oferuje bardzo szeroki asortyment. Więcej informacji na stronie: eurocash.pl.

Platforma marketplace eurocash.pl Market

Celem platformy marketplace eurocash.pl Market jest wspieranie niezależnych sprzedawców detalicznych w konkurowaniu ze zorganizowanymi sieciami. Łączy ona niezależnych dostawców z Klientami Grupy Eurocash działającymi w ramach sieci własnych i partnerskich. Z platformy mogą korzystać też Klienci niezrzeszeni, którzy kupują produkty się w naszych hurtowniach.

Platforma pomaga im w dostosowywaniu się do ciągle zmieniających się oczekiwań konsumentów co do asortymentu i zapewnia sprzedawcom bezpieczny i wygodny dostęp do jeszcze szerszej gamy produktów.

Projekt Fresh

Fresh to kolejny projekt Grupy Eurocash, który ma na celu rozwijać konkurencyjność naszych Klientów w 4 kluczowych kategoriach produktów świeżych: mięsie, wędlinach, warzywach i owocach. Oferta zawiera ponad 700 pozycji. Produkty dostarczamy 6 dni w tygodniu, specjalnie wyznaczoną do tego, nowoczesną flotą. Strategiczne założenie projektu to najwyższa oraz powtarzalna jakość produktów świeżych, zawsze zgodna ze specyfikacją. W ramach projektu Fresh zatrudniamy audytorów i technologów jakości, którzy na bieżąco współpracują, weryfikują i kontrolują naszych dostawców. Od producentów oczekujemy jak najwyższych standardów jakości. W każdym naszym magazynie mamy zespół kontroli jakości. Osoby te codziennie sprawdzają dostawy świeże do magazynów. Obecnie dostarczamy produkty świeże z 5 magazynów zlokalizowanych w Krośnie, Krakowie, Sosnowcu, Błoniach oraz we Wrocławiu. W przyszłym roku rozpoczniemy dostawy z magazynu w Lublinie, a w ciągu 2 lat zamierzamy objąć naszym zasięgiem niemal wszystkich Klientów Eurocash Dystrybucji.

Innowacyjna Platforma Handlu

W 2020 roku powstała też Innowacyjna Platforma Handlu – na początku 2021 roku było już na niej ponad 1000 sklepów (z sieci Groszek, Euro Sklep i ABC), które zyskały w ten sposób dostęp do nowoczesnej technologii, wiedzy i – w efekcie – bardziej skutecznych narzędzi sprzedaży. Jedną z najważniejszych korzyści dla sklepów, które przyłączyły się do IPH, jest dostęp do oferty promocji detalicznych, zwiększających ich atrakcyjność w oczach konsumentów.

Przedsiębiorcy, którzy dołączyli się do IPH, mogą też wymienić swoją starą kasę fiskalną na nowoczesne urządzenie – autorskie rozwiązanie Platformy. Otrzymało już je ponad 300 sklepów. Co więcej, w przeciwieństwie do rozwiązań innych producentów, IPH może je dowolnie rozwijać, dodawać nowe funkcjonalności i integrować z aplikacjami mobilnymi. W rezultacie umożliwiliśmy sklepom członkowskim korzystanie z narzędzi, które dotychczas rozwijane były głównie w dużych sieciach, a dla pojedynczych Przedsiębiorców były wręcz nieosiągalne. Teraz, oprócz dostępu do promocji i rozwiązań IPH, sklepy zrzeszone w sieciach, takich jak Groszek czy Euro Sklep, mogą korzystać także z przygotowanej przez Platformę aplikacji mobilnej dla konsumentów.

Herosi Przedsiębiorczości

W 2020 roku przygotowania do czwartej edycji konkursu pokrzyżowała epidemia COVID-19. Dla Przedsiębiorców i wszystkich pracowników handlu był to szczególnie trudny czas, dlatego Grupa Eurocash przeprowadziła kampanię społeczną Herosi Codzienności, której celem było docenienie zaangażowania pracowników handlu w walce z epidemią

Herosi na Starcie

W 2020 roku został zorganizowany konkurs Generacja P – Herosi na Starcie dla młodych, ambitnych i kreatywnych osób, które marzą o karierze Przedsiębiorcy i chcą rozwijać własne projekty biznesowe. Uczestnicy zgłaszali do niego swoje innowacyjne pomysły biznesowe, które jednocześnie mają pozytywny wpływ społeczny. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach wiekowych: 16-19 lat oraz 20-26 lat. Do konkursu zgłoszono 190 projektów, z czego nagrodzono 10 zwycięskich zespołów, a łączna pula nagród wyniosła blisko 80 tys. zł.

Herosi Przedsiębiorczości - historia plebiscytu

Pierwszy plebiscyt „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości – Plebiscyt Handlu Detalicznego” odbył się w 2017 roku i zakładał nagrodzenie Przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes z zaangażowaniem i pasją. Druga edycja w 2018 roku to „Herosi Lokalni – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” z rekordową liczbą 1,5 mln oddanych głosów.

W 2019 roku wyróżniono „Herosów Innowacyjności”. Innowacyjność rozumiana była jako pomysły na usprawnienie prowadzonego przez Przedsiębiorcę biznesu lub wywołanie pozytywnej zmiany w otoczeniu. Projekty można było zgłaszać w 3 kategoriach: Zmieniam świat lokalnie, Inwestuję w technologię i Stawiam na praktyczne rozwiązania.

Edycja 2017 Edycja 2018 Edycja 2019
  • 130 projektów
  • 15 nagród
  • ok. 500 tys. oddanych głosów
  • 350 tys. zł – pula nagród w konkursie
  • 403 projekty
  • 100 nagród
  • 1,5 mln oddanych głosów
  • 550 tys. zł obrót na paragonach (by zagłosować, trzeba było wgrać paragon z zakupów zrobionych w sklepie Przedsiębiorcy)
  • 1,5 mln zł – pula nagród w konkursie
  • 661 projektów
  • 54 nagrody
  • ponad 538 tys. oddanych głosów
  • 1 mln zł – pula nagród w konkursie
  • 100 tys. zł – najwyższy grant