Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Koncepty detaliczne

Delikatesy Centrum

* sieć ogólnopolska * 22 lata na rynku * 1554 sklepy * 1135 sklepów franczyzowych * 419 sklepów własnych

Jednym z ważnych elementów realizacji strategii Delikatesów Centrum jest stworzenie największej sieci detalicznej sklepów znajdujących się w sąsiedztwie konsumenta. Pod koniec 2020 roku zakończył się proces rebrandingu przejętych w 2018 roku sklepów sieci Mila. Sklepy zarządzane przez Eurocash Franczyza i Delikatesy Centrum działają obecnie pod wspólnym szyldem Delikatesów Centrum z jedną, centralną strukturą.

Od połowy 2020 roku we wszystkich nowych sklepach wdrożona została identyfikacja zewnętrzna, która przypomina, że to właśnie w Delikatesach Centrum można znaleźć wysokiej jakości świeże produkty także od lokalnych dostawców. Oferta została spersonalizowana dla uczestników programu lojalnościowego Delikarta, atrakcyjne kupony otrzymali też posiadacze aplikacji Łapp Kupony.

Delikatesy Centrum dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcom, którzy chcą rozpocząć z siecią współpracę, Delikatesy Centrum gwarantują: korzyści wynikające z integracji z dużą siecią sklepów, jakość i doświadczenie marki Delikatesy Centrum, stałe dostawy produktów najwyższej jakości, wsparcie marketingowe, pomoc w aranżacji sklepu, wsparcie operacyjne, opiekę doradcy klienta oraz program lojalnościowy Delikarta.

Delikatesy Centrum dla społeczności lokalnych

Sieć wspiera lokalnych, polskich dostawców. Dla wszystkich Klientów, którzy doceniają tradycyjną, polską kuchnię i tęsknią za smakami dzieciństwa, stworzona została nowa linia produktów garmażeryjnych: Jak Babcię Kocham! Produkty te są wytwarzane przez małą, rodzinną firmę z Lubelszczyzny. Ponadto pieczywo dostępne w sklepach Delikatesów Centrum pochodzi z miejscowych piekarni, a nabiał z okolicznych mleczarni.

Sieć stale angażuje się w różne akcje charytatywne, m.in.:

  • wsparła zakup respiratora dla Szpitala w Brzozowie – zebrano ponad 20 tys. zł,
  • wsparła akcję charytatywną „Zbiórka dla Tosi” na operację w Lozannie; w akcję zaangażowali się franczyzobiorcy sieci i pracownicy biurowi – łącznie zebrano prawie 45 tys. zł,
  • włączyła się w pomoc sklepom sieci z terenu Małopolski, które zostały dotknięte powodzią (w akcję tę szczególnie zaangażował się Zespół Operacyjny Delikatesów Centrum), by jak najszybciej placówki te mogły znowu zacząć działać,
  • #GaszynChallenge, czyli zbiórka środków potrzebnych na leczenie dla 6-miesięcznej Sandry, chorej na SMA.

Delikatesy Centrum dla środowiska

Delikatesy Centrum podejmują również działania związane ze zrównoważonym rozwojem. W 2020 roku wprowadzono nowy koncept sklepu z energooszczędnym oświetleniem, w nowych regałach chłodniczych na owoce i warzywa stosowane są drzwi, co również ogranicza zużycie energii. Sieć przygotowała też oferty na zakup belownic, co przekłada się na zmniejszenie objętości oddawanej makulatury oraz niższą częstotliwość jej odbiorów. Dla nowych sklepów opracowane zostały również propozycje skorzystania z nowoczesnych systemów odzysku ciepłarozwiązań fotowoltaicznych.

Sieć świadomie utrzymuje na niskim poziomie ilość plastiku z opakowań. Warzywa oraz owoce nie są foliowane, nie używa się też wytłoczek. Na sprzedawanych jabłkach nie ma naklejek. Mięso, wędliny i sery są pakowane w papier.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.delikatesy.pl

ABC

* 20 lat na rynku * 9 tys. sklepów * największa sieć sklepów spożywczych w Polsce

Sklepy partnerskie ABC rozwijane są od 1999 roku w ramach Eurocash Cash & Carry. W tym czasie ABC stało się największą siecią sklepów w Polsce. Ten koncept jest uniwersalny i sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i w niewielkich miejscowościach.

ABC dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcy, decydując się na współpracę z siecią, zyskują nie tylko szyld rozpoznawalnej marki, lecz również wsparcie marketingowe oraz zatowarowanie.

O ostatecznym kształcie oraz ofercie swojego sklepu decydują sami Przedsiębiorcy. To właśnie oni od 20 lat stanowią o sile tej sieci. Celem partnerstwa jest budowanie przewagi sklepów ABC i stałe podnoszenie ich konkurencyjności.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

sklepyabc.pl

Gama

* 410 sklepów * 10 lat na rynku

Ogólnopolska sieć sklepów spożywczych. Pierwszy sklep powstał w 2011 roku – dziś to 410 placówek na terenie całej Polski, rozwijanych na bazie sklepów własnych spółdzielni Społem, gminnych spółdzielni i Klientów indywidualnych, a także przez pozyskiwanie nowych lokalizacji na rynku. Ponad 62% placówek to supermarkety Gama o powierzchni sali sprzedaży ok. 220 m2. W całej Polsce sklepy Gama utrzymują jednolite standardy w zakresie wizualizacji, asortymentu podstawowego i obsługi. Sieć idealnie wkomponowała się w rynek handlu niezależnego. Jej placówki to w większości sklepy osiedlowe, zlokalizowane blisko domów Klientów.

Od 2020 roku Gama działa również w branży e-commerce: wiosną 2020 roku rozpoczął działalność sklep internetowy SklepyGama24.pl, poza tym 6 stacjonarnych sklepów oferuje dodatkowo sprzedaż on-line. Sklepy realizują też usługę clik & collect.

Liczba sklepów sieci Gama

Gama dla Przedsiębiorców

Sieć Gama proponuje bardzo atrakcyjną formułę współpracy dla Przedsiębiorców, umożliwiającą uzyskanie szeregu korzyści przy zachowaniu podmiotowości i niezależności prowadzonej działalności gospodarczej.

Sieć zapewnia Przedsiębiorcom m.in. nowoczesną wizualizację sklepu, korzystne kontrakty handlowe z producentami, reklamę, rozbudowane narzędzia marketingowe, ofertę 60 produktów marki własnej, szkolenia dla personelu oraz opiekę doświadczonych doradców Klienta.

Gama ma w swoim portfolio kilka różnych formatów sklepowych do wyboru. Projekt „Gama Mini”„Gama Expresowe Zakupy” oferowany jest dla sklepów poniżej 100 m2 powierzchni handlowej. Sklepy, których powierzchnia handlowa jest mniejsza niż 60 m2, mogą skorzystać z propozycji sklepów specjalistycznych (przede wszystkim Gama Mini Alkohole).

Mając na uwadze dynamiczny rozwój trendu convenience na świecie, sieć stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich Klientów i już teraz przystosować sklepy Gama do rosnących potrzeb konsumentów. Gama Bistro Cafe to kącik bistro przygotowany specjalnie do sieci Gama. Ta innowacyjna usługa ma na celu podniesienie konkurencyjności oraz zwiększenie potencjału sprzedaży w sklepach Gama.

Gama dla społeczności lokalnych

Gama to sieć, która od lat jest niezwykle aktywna społecznie. Dowodem tego są prowadzone liczne programy edukacyjne dla dzieci m.in. w przedszkolach, szkołach i na festynach, takie jak „Bezpieczeństwo na drodze” – której ambasadorem jest miś Gamuś – „Pamiętajcie dzieci: segregujcie śmieci” oraz „Zdrowe odżywianie”. Od 2017 roku programy objęły ponad 1500 dzieci.

Dni Dawcy Szpiku Kostnego

Od 6 lat sklepy Gama wspólnie z Fundacją DKMS prowadzą na terenie swoich placówek coroczne Dni Dawcy Szpiku Kostnego w sklepach Gama. W bazie DKMS zarejestrowanych zostało 1628 nowych dawców szpiku – dzięki temu zrealizowano z sukcesem 3 przeszczepy. W 2020 roku epidemia uniemożliwiła zorganizowanie tej imprezy. Kontynuacja akcji planowana jest w 2021 roku.

nowych dawców szpiku

transplantacje

Współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności

W 2020 roku Gama we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności zorganizowała ogólnopolską zbiórkę żywności. Przystąpiło do niej 19 sklepów Gama, które zebrały łącznie 570 kg żywności. Współpraca ta będzie kontynuowana w 2021 roku.

żywności dla Banków Żywności

Gama dla środowiska

Ekotorby w sklepach Gama

Od kwietnia 2020 roku Gama proponuje swoim Klientom torby bawełniane oraz papierowe. Obie propozycje są alternatywą dla klasycznej torby foliowej. Ich popularność podyktowana jest tym, że są nie tylko praktyczne, ale również stanowią wyznacznik świadomości ekologicznej.

Dodatkowo jest to idealna forma reklamy. W wrześniu w wybranych sklepach Gama ruszyła akcja, w której Klienci mogli otrzymać po zakupie produktów promocyjnych upominek w postaci torby bawełnianej z nowym logo Gama.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.sklepygama.pl

Groszek

* 2000 sklepów * 1500 Przedsiębiorców

Sieć Groszek to blisko 2000 sklepów w całej Polsce. Dzięki zaufaniu Klientów przekształciła się z lokalnej w jedną z największych sieci franczyzowych w kraju.

Mieszkańcy różnych miejscowości mają różne potrzeby, dlatego misją Groszka jest maksymalne dostosowanie oferty każdej placówki do potrzeb lokalnego rynku. Równie ważne jest uczestniczenie w życiu lokalnej społeczności i odpowiadanie na jej potrzeby.

Liczba sklepów Groszek

Groszek dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcy mogą liczyć na współpracę w modelu franczyzowym. Sieć oferuje pakiet szkoleń, również dla personelu, pomoc w zatowarowaniu i otwarciu sklepu, żeby spełniał on określony standard, zapewnia wsparcie marketingowe. Podczas prowadzenia sklepu Przedsiębiorca może liczyć na stałą opiekę doradcy Klienta oraz na marketing. Sieć wspiera go również w prowadzeniu akcji konsumenckich. Może też korzystać z szerokiej oferty szkoleń.

Groszek dla środowiska

Oprócz działań społecznych, sieć Groszek systematycznie wdraża rozwiązania związane z dbaniem o środowisko m.in. mające na celu ograniczenie zużycia plastiku. Do oferty wprowadzono dwa rodzaje bawełnianych, wielorazowe oraz papierowe torby na zakupy. Do pakowania wędlin i serów wykorzystuje się kompostowalny papier. Wszystkie te produkty zostały entuzjastycznie przyjęte przez Klientów. Oprócz tego na fanpage’u Groszka na Facebooku zorganizowany został konkurs propagujący ekologiczne zachowania, w którym do wygrania były m.in. wielorazowe bambusowe sztućce, kubki i słomki do napojów, a także wytrzymałe torby na zakupy z logo Groszek.

Groszek dla społeczności lokalnych

Właściciele sklepów Groszek chętnie angażują się w różnorodne inicjatywy poprawiające jakość życia mieszkańców. Sieć wspiera ich w tych działaniach. Franczyzobiorcy licznie zgłaszają się do corocznego konkursu „Herosi Przedsiębiorczości”. Wiele inicjatyw zgłoszonych przez właścicieli sklepów Groszek zostało pozytywnie rozpatrzonych i z powodzeniem zrealizowanych. Dzięki konkursowi w wielu miejscowościach w Polsce powstały nowe place zabaw, uczniowie szkół zyskali pomoce dydaktyczne, a dorośli uczestniczyli w szkoleniach.

Sieć Groszek stara się angażować również w inicjatywy dotyczące wsparcia osób najbardziej potrzebujących. W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia blisko 200 sklepów Groszek zaangażowało się w Świąteczną Zbiórkę Żywności organizowaną przez Banki Żywności.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.groszek.com.pl

Euro Sklep

* 450 sklepów * 24 lata na rynku

To sieć franczyzowa powstała w 1997 roku na południu Polski. Obecnie należy do niej 450 sklepów.

Od roku 2017 intensywnie skupia się na promowaniu i kreowaniu lokalnego wizerunku marki, dlatego też organizuje akcje konsumenckie, nie tylko ogólnopolskie, ale również angażujące społeczność lokalną danego sklepu, co spotyka się z dużym odzewem ze strony konsumentów.

Euro Sklep dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcy współpracujący z Euro Sklepem mogą liczyć na współpracę w modelu franczyzowym. Sieć oferuje pakiet szkoleń, również dla personelu, pomoc w zatowarowaniu i otwarciu sklepu, żeby spełniał on określony standard, zapewnia wsparcie marketingowe.

Podczas prowadzenia sklepu Przedsiębiorca może liczyć na stałą opiekę doradcy Klienta, na marketing oraz korzystać z szerokiej oferty szkoleniowej. Ma też dostęp do platformy członkowskiej, na której znajdują się wszystkie niezbędne informacje na temat prowadzenia sklepu zrzeszonego w sieci. Funkcjonuje też organ doradczy dla Przedsiębiorców – rada sieci sklepów Euro Sklep.

Euro Sklep dla społeczności lokalnych

Sieć prowadzi akcję „Aktywni Lokalnie”, dzięki której wspiera swych franczyzobiorców w różnego rodzaju lokalnych inicjatywach.

Euro Sklep organizuje także różne działania wspierające lokalne przedszkola, np. odwiedziny sieciowej maskotki, Euromisia, w placówkach i nauka dzieci bezpiecznego przechodzenia przez ulicę.

Euro Sklep dla środowiska

Dbając o środowisko, Euro Sklep wprowadził do sprzedaży ekologiczne torby wielokrotnego użytku, papierowe i bawełniane, oraz kompostowalny papier do pakowania wędlin. W ramach promocji rozdano 50 tys. takich toreb.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.eurosklep.eu

Lewiatan

* 3200 placówek * 30 tys. pracowników * 14,2 mld zł obrotu * 27 lat na rynku

Powstała w 1994 roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 tys. pracowników. Jest jednym z największych pracodawców w Polsce. Łączne obroty, które w 2020 roku przekroczyły 14,2 mld zł, stawiają sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

Grupa Eurocash jest większościowym akcjonariuszem w Lewiatanie Holding oraz w 9 Spółkach Regionalnych tworzących Polską Sieć Handlową Lewiatan.

Lewiatan dla Przedsiębiorców

Z Lewiatanem współpracuje ponad 2100 Przedsiębiorców. Sieć działa w modelu franczyzowym. Przedsiębiorcy otrzymują szeroki pakiet wsparcia w postaci szkoleń, pomocy w otwarciu sklepu, szerokiego asortymentu, produktów marki własnej, współpracy regionalnej, technologii oraz wsparcia marketingowego. Funkcjonując w sieci, mogą liczyć na ciągłe wsparcie z jej strony.

Fundacja PSH Lewiatan. Blisko Twoich potrzeb

We wrześniu 2020 roku PSH Lewiatan powołała do życia Fundację PSH Lewiatan. Blisko Twoich potrzeb. Cele realizowane przez nią to:

  • popularyzacja i wsparcie inicjatyw na rzecz lokalnych społeczności,
  • koordynacja ogólnopolskich akcji pomocowych,
  • budowanie świadomości społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • wsparcie merytoryczne Przedsiębiorców w organizacji działań charytatywnych,
  • katalizator inicjatyw lokalnych, inspirowanie do podejmowania działań.

Pierwsze akcje, które Fundacja zorganizowała lub którym patronowała w IV kwartale 2020 roku, to:

  • Ogólnopolska zbiórka żywności przeprowadzona wspólnie z Federacją Banków Żywności – w blisko 400 sklepach zebrano 8 ton produktów.
  • II tura pomocy „Lewiatan dla szpitali" – 20 szpitalom przekazano 83 palety wody butelkowanej i ręczników papierowych o wartości 57,5 tys. zł.
  • Pilotaż akcji „Wspieram lokalne" – regionalna zbiórka publiczna produktów żywnościowych zorganizowana w 60 sklepach spółki Lewiatan Mazowsze, zebrano 2 tony produktów dla mazowieckich szpitali.
  • Mikołajki w Opocznie – 250 paczek dla podopiecznych szpitalnego oddziału dziecięcego oraz dzieci pracowników.
  • Paczki dla podopiecznych „Calineczki” i „Malucha” – placówek opiekuńczo-wychowawczych z Włocławka (wspólnie z pracownikami Lewiatan Holding), przygotowano 10 prezentów indywidualnych, 2 grupowe oraz paczki z książkami, słodyczami i środkami higienicznymi.

Lewiatan dla środowiska

PSH Lewiatan, realizując założenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu wprowadziła ekologiczne opakowania w sklepach:

  • wytrzymałe torby z papieru typu kraft
  • innowacyjne kartony produkowane z wytrzymałej, w pełni poddającej się recyklingowi tekstury falistej
  • ekologiczne torebki na pieczywo, a wędlina i ciasta są pakowane w ekopapier.

Wszystkie produkty papierowe z logo Lewiatan do pakowania posiadają certyfikat FSC, czyli Forest Stewardship Council®.

Lewiatan prowadzi też inne działania ekologiczne, czego efektem są:

  • instalacja fotowoltaiczna na budynkach (ok. 100 sklepów)
  • kosze ciągane z recyklingu lin rybackich – nowość w 2020 roku (ok. 100 koszy)
  • instalacje do odzysku ciepła (ok. 10 sklepów)
  • urządzenia (belownice) do odpadów kartonowych i folii (92 sklepy)

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.lewiatan.pl

„abc na kołach”

* 7 województw * 115 mobilnych sklepów * 5 lat na rynku

Sieć wygodnych, ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które regularnie odwiedzają Klientów w najmniejszych miejscowościach i wsiach, gdzie przeważnie brakuje sklepów stacjonarnych. Nasze sklepy „abc na kołach” to biznes odpowiedzialny społecznie, który poprawia komfort życia mieszkańców wsi oraz małych miejscowości, dostarczając im wszystkie niezbędne produkty pierwszej potrzeby, a także zapewniając poczucie bezpieczeństwa i niezależności poprzez stabilność i ciągłość dostaw.

Projekt „abc na kołach” powstał w 2015 roku, kiedy to około 4,6 mln Polaków nie miało łatwego dostępu do stacjonarnego sklepu spożywczego. W 2020 roku „abc na kołach” obchodzi jubileusz 5-lecia. Dla wielu osób „abc na kołach” to nadal jedyna możliwość zrobienia zakupów w wygodny i bezpieczny sposób. „abc na kołach” to również innowacyjny koncept biznesowy.

Liczba samochodów „abc na kołach” na koniec danego roku

Województwa, w których działa „abc na kołach”

„abc na kołach” dla Przedsiębiorców

„abc na kołach” to sieć, która zapewnia Przedsiębiorcom stabilny model współpracy. Decydując się na nią, Przedsiębiorca otrzymuje specjalistyczny, zatowarowany sklep-samochód z kompletnym systemem kasowym, umowę na czas nieokreślony oraz gwarantowane wynagrodzenie, a także dodatkowy system prowizyjny. „abc na kołach” to również stabilność, jaką daje przynależność do Grupy Eurocash. Przed przystąpieniem do pracy Przedsiębiorcy przechodzą specjalistyczne szkolenie. Przez cały czas współpracy mogą liczyć na wsparcie całego zespołu „abc na kołach”.

Wsparcie Przedsiębiorców

prywatna opieka medyczna Medicover

szkolenia

konkursy

paczki świąteczne

„abc na kołach” dla społeczności lokalnych

Sieć angażuje się także w życie lokalnej społeczności, organizując liczne akcje. Dokłada wszelkich starań, by być nie tylko zwykłymi sklepami, ale też mobilnymi ośrodkami atrakcji dla lokalnej społeczności: przy różnych okazjach wprowadzane są „małe święta”, np. rozdawanie cukierków oraz kartek z życzeniami na Dzień Kobiet, w okresie świątecznym Przedsiębiorcy prowadzą sklepy w czapkach mikołajowych, częstują Klientów słodyczami, przystrajają swe mobilne sklepy w świątecznych klimatach.

5 dobrych inicjatyw na 5. urodziny „abc na kołach”

Swój jubileusz „abc na kołach” świętowało tak jak na biznes odpowiedzialny społecznie przystało – w dobry sposób, czyli organizując 5 dobrych inicjatyw.

I dobra inicjatywa: Przedsiębiorcy „abc na kołach” przesyłali zdjęcia miejscowości, które odwiedzają. Z tych fotografii powstał kalendarz na 2021 rok, a dochód z jego sprzedaży został przeznaczony na wybraną, lokalną akcję charytatywną.

II dobra inicjatywa: „abc na kołach” promowało zdrowe odżywianie wśród mieszkańców obszarów wiejskich. Przedsiębiorcy rozdali ponad 4000 jabłek wraz z ulotką edukacyjną o zdrowym i prawidłowym odżywianiu.

III dobra inicjatywa: Przedsiębiorcy „abc na kołach” podarowali 100 uśmiechów dzieciom z małych miejscowości. Osoby prowadzące nasze sklepy rozdały 100 paczek potrzebującym dzieciom – każdy Przedsiębiorca sam wybrał rodzinę i przekazał jej paczkę (produkty spożywcze oraz zaprojektowana i wydana przez „abc na kołach” edukacyjna gra dla dzieci do nauki języka angielskiego).

IV dobra inicjatywa: Przedsiębiorcy zapalili „Płomień Pamięci”, czyli symboliczny znicz w wybranych przez siebie miejscach: nieznanych grobach, miejscach o znaczeniu historycznym oraz lokalizacjach ważnych z innych powodów, o których pamięć powinna trwać.

V dobra inicjatywa: Na przełomie listopada i grudnia „abc na kołach” przypominało mieszkańcom wsi o bezpiecznym poruszaniu się po drogach poprzez materiał edukacyjny oraz opaski odblaskowe.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.abcnakolach.pl

Duży Ben

* 131 sklepów

Duży Ben to sieć 131 nowoczesnych marketów alkoholowych, które wyróżniają się zarówno odpowiedzialną i wysoko wykwalifikowaną obsługą, jak i dbałością o najbliższe otoczenie. W 2020 roku Duży Ben pojawił się w województwie łódzkim i na Śląsku. W 2021 roku planowana jest dalsza ekspansja.

Duży Ben dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcy mogą współpracować z siecią Duży Ben w modelu agencyjnym. Przed rozpoczęciem działalności sieć oferuje Przedsiębiorcom specjalistyczne szkolenie – najpierw poznaje on kluczowe tematy dotyczące prowadzenia biznesu poprzez e-learningi. Kolejnym etapem są szkolenia on-line oraz szkolenia w specjalnym sklepie szkoleniowym. Całość kończy się testem.

W tym samym czasie pracownicy Przedsiębiorcy również są kierowani do sklepów szkoleniowych, gdzie zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy na stanowisku doradcy. Sieć oferuje również wsparcie podczas prowadzenia sklepu: pomaga w zatowarowaniu, a trenerzy i szkoleniowcy wspierają Przedsiębiorców w codziennym działaniu (do wyboru jest szeroka oferta szkoleń obejmująca również specjalistyczne zagadnienia dotyczące branży alkoholowej).

Duży Ben dla społeczności lokalnych

Firma podjęła zobowiązanie, że sklepy nie będą otwierane wcześniej niż o godzinie 10.00. Sieć chce, aby zakup alkoholu nie odbywał się przed wskazaną godziną, ponieważ dostępność sprzedaży od wczesnych godzin porannych może przyczyniać się do szerzenia alkoholizmu w społeczeństwie.

Szczególnie popularny jest zakup tzw. małpek przed rozpoczęciem pracy (w godzinach 7.00–8.00). Duży Ben, jako odpowiedzialna firma, uniemożliwia zakup małych ilości alkoholu o tej porze. Zasada ta jest przestrzegana zarówno w sklepach własnych sieci, jak i w sklepach prowadzonych przez ajentów.

Duży Ben dla środowiska

Duży Ben zwraca również uwagę na środowisko naturalne. Z troski o najbliższe otoczenie firma zainicjowała akcję, która przerodziła się w obchodzony rokrocznie 21 września Dzień Kapsla.

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.duzyben.pl

Kontigo

* 36 sklepów stacjonarnych * sklep on-line * 6 lat na rynku

To sieć salonów kosmetycznych dla kobiet. Jej nazwa wywodzi się od portugalskiego i hiszpańskiego słowa contigo oznaczającego ‘z tobą’, które oddaje najważniejsze przesłanie marki. W każdym ze sklepów sieci Kontigo kobieta może poczuć się zadbana i wyjątkowa, a konsultantki zawsze chętnie pomagają i doradzają – wysoki standard obsługi to cecha charakterystyczna salonów.

Z myślą o kobietach Kontigo proponuje jedną z szerszych na polskim rynku gam kosmetyków naturalnych i zdrowych. Sieć stworzyła też polską, w pełni opartą na naturalnych składnikach, markę własną Biolove.

Kontigo myśli także o kobietach pracujących w tym biznesie, wiele z nich zaczyna dopiero swoją drogę zawodową. Dzięki pracy w Kontigo mają szansę na zdobycie doświadczenia oraz przejście specjalistycznych szkoleń.

Kontigo dla Przedsiębiorców

Przedsiębiorcy mają możliwość współpracy z Kontigo w modelu agencyjnym. Sieć zapewnia przede wszystkim szeroki pakiet szkoleń, zatowarowanie sklepu, pokrycie opłat za media. Prowadzący sklep może liczyć na pełne wsparcie podczas całej działalności.

Kontigo dla społeczności lokalnych

Wsparcie dla Centrum Praw Kobiet

Kontigo powstało z myślą o kobietach. Podkreślając solidarność z nimi, sieć postanowiła wesprzeć finansowo Centrum Praw Kobiet – instytucję z 25-letnią historią, która od wielu lat aktywnie pomaga potrzebującym kobietom. Na przełomie października i listopada przekazano kwotę ponad 30 tys. zł na działalność tej organizacji.

wsparcia dla Centrum Praw Kobiet

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.kontigo.com.pl

Frisco.pl

* supermarket on-line * Warszawa * Wrocław

Frisco.pl to supermarket, który działa wyłącznie on-line. W raportowanym okresie Frisco.pl działało na terenie Warszawy, a pod koniec grudnia pojawiło się we Wrocławiu. Na początku 2021 roku planowana jest ekspansja do kolejnych lokalizacji.

w Warszawie

we Wrocławiu

Frisco.pl dla społeczności lokalnych

Lokalni Dostawcy – wsparcie dla lokalnych marek #WspieramLokalnie

Frisco.pl wspiera lokalnych producentów wytwarzających produkty w sposób zrównoważony oraz z wykorzystaniem lokalnych składników. W tym celu w 2019 roku powstała specjalna sekcja Lokalni Dostawcy, na której przedstawione zostały małe, polskie marki, których produkty dostępne są w sklepie Frisco.pl. Dzięki współpracy z Frisco.pl lokalni producenci zyskują dodatkowy kanał dystrybucji, co okazało się szczególnie istotne w czasie lockdownu spowodowanego epidemią koronawirusa. W tym czasie zamknięte zostały tradycyjne kanały dystrybucji, takie jak targi, bazary, wydarzenia kulinarne czy własne punkty sprzedaży. Od wybuchu epidemii ofertę Frisco.pl poszerzono o kolejnych 7 lokalnych dostawców, obecnie z siecią współpracuje ich łącznie 25. W 2020 roku wartość sprzedaży produktów lokalnych producentów na Frisco.pl wyniosła ponad 6 mln zł, a prawie 55% wszystkich zamówień w szczycie epidemii zawierało produkty od lokalnych dostawców.

zamówień zawierało produkty lokalne

wartość sprzedaży produktów lokalnych

Promocja diety roślinnej – Strefa Roślinna

Frisco.pl promuje roślinną, zbilansowaną dietę oraz wspiera konsumentów w zmianie nawyków żywieniowych poprzez ograniczenie spożycia mięsa i innych produktów odzwierzęcych. Taka dieta ma także mniej negatywny wpływ na środowisko naturalne. Działania promocyjne i edukacyjne:

  • Kategoria Strefa Roślinna: wśród produktów wyodrębniona została kategoria Strefa Roślinna, można filtrować artykuły wegetariańskie i wegańskie, oznaczono również certyfikowane produkty wegańskie.
  • Edukacja na temat diety roślinnej – wspólnie z partnerem merytorycznym, ProVeg International, prowadzone były działania edukacyjne, m.in. przy okazji Międzynarodowego Dnia Mleka Roślinnego.
  • Wsparcie dla polskich Przedsiębiorców – w ramach Strefy Roślinnej Frisco.pl współpracuje z wieloma polskimi markami, które wprowadzają na rynek innowacyjne roślinne produkty cechujące się ograniczeniem negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W ofercie Frisco.pl znajdują się zarówno produkty polskich start-upów z branży food-tech, jak i innowacyjne produkty marek o ugruntowanej pozycji. W ramach tych działań Frisco.pl współpracuje z akceleratorem FoodForward oraz stowarzyszeniem ProVeg International.

Wsparcie Fundacji UNAWEZA

Frisco.pl stale współpracuje z Fundacją UNAWEZA założoną przez Martynę Wojciechowską, której misją wyrównywanie szans ekonomicznych, społecznych i edukacyjnych kobiet. Ideą akcji jest zapewnienie Fundacji ciągłego wsparcia finansowego umożliwiającego realizację jej celów statutowych.

dla Fundacji UNAWEZA

Akcja charytatywna „Kupując pomagasz”

Cykliczna akcja charytatywna, której celem jest wsparcie rzeczowe organizacji pozarządowych zajmujących się pomocą osobom najbardziej potrzebującym. Bierze w niej udział określona pula produktów przekazanych do akcji przez partnerów handlowych Frisco.pl. Za każdy zakupiony przez konsumentów produkt w okresie trwania akcji drugi taki sam przekazywany jest beneficjentom akcji.

Stałym partnerem działania jest Fundacja UNAWEZA, która wspiera Frisco.pl w zakresie wyboru beneficjentów oraz nawiązania z nimi kontaktu, a także promocji działania. W każdej edycji akcji typowani są inni beneficjenci:

  • Wielkanoc 2020 – Stowarzyszenie na Rzecz Kobiet JUNONA, Fundacja po Drugie, Ambulans z Serca,
  • Boże Narodzenie 2020 – koordynatorzy: Bank Żywności SOS w Warszawie, Bank Żywności we Wrocławiu.

Frisco.pl dla środowiska

Redukcja wykorzystania plastiku

Frisco.pl dąży do redukcji plastiku wykorzystywanego w procesie pakowania i dostawy zakupów. Ze względu na epidemię koronawirusa część tych działań została wstrzymana. Obecnie priorytetem jest bezpieczeństwo i minimalizacja kontaktu pracowników sieci z żywnością.

Działania:

  • Zmiana opłat za pakowanie – obniżenie kosztu pakowania zakupów w torby papierowe i podniesienie ceny za pakowanie w torby plastikowe.
  • Zmiana wykorzystywanych toreb foliowych – stosowanie cieńszych toreb, optymalizacja liczby wykorzystywanych toreb.
  • Wymiana tacek styropianowych na papierowe.
  • Redukcja opakowań foliowych stosowanych do pakowania warzyw i owoców – ze względu na epidemię koronawirusa zostały przywrócone foliowe opakowania na większości produktów celem maksymalnego ograniczenia kontaktu pracowników z żywnością w procesie kompletacji i dostawy zakupów.

Zmiana opłat za pakowanie przyczyniła się do znaczne ograniczenia toreb foliowych wykorzystywanych w procesie pakowania:

Odsetek zamówień pakowanych w torby foliowe

Zobacz działania sieci podczas epidemii COVID-19

www.frisco.pl