Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Eurocash mecenasem polskiej przedsiębiorczości

Eurocash mecenasem polskiej przedsiębiorczości

[GRI 203-2] →

Misją naszej firmy jest wspieranie niezależnych polskich Przedsiębiorców w prowadzonej przez nich działalności biznesowej. Robimy to również poprzez działania na rzecz edukacji (prowadzimy Akademię Umiejętności) czy promowanie dobrych praktyk w biznesie (ranking „Równi w Biznesie” oraz konkurs Herosów, którego edycja 2019 nosiła nazwę Herosów Innowacyjności).

Luis Amaral

Prezes Zarządu Grupy Eurocash

„Za sukcesem Grupy Eurocash stoi sukces polskich Przedsiębiorców i ich pracowitość. Nasz jubileusz jest również ich świętem”.

Akademia Umiejętności

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie, niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Duży Ben oraz Kontigo). To jedyna instytucja szkoleniowo-edukacyjna w Polsce, która zapewnia tak szeroki dostęp do wiedzy o handlu detalicznym on-line i off-line, na różnych poziomach kompetencji i z każdego obszaru tematycznego dotyczącego zarządzania sklepem – więcej.

Ranking „Równi w Biznesie”

W 2019 roku już po raz trzeci ogłoszono wyniki rankingu „Równi w Biznesie”. To wspólny projekt Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu zainicjowany w 2017 roku. Ranking ocenia strategie dystrybucyjne oraz cenowe największych producentów artykułów żywnościowych w Polsce. Nie tylko pokazuje dobre praktyki biznesowe, lecz także nagłaśnia problem dyskryminacji sklepów małoformatowych przez część producentów FMCG. Ranking „Równi w Biznesie” ma bowiem na celu wyróżnienie producentów, którzy poprzez sprawiedliwe traktowanie małoformatowych sklepów detalicznych pozytywnie wpływają na ich konkurencyjność względem sklepów wielkopowierzchniowych i dyskontów. Korzystają na tym również konsumenci, ponieważ mogą wygodnie i za przystępną cenę robić zakupy w sklepach małoformatowych, do których zwykle mają najbliżej.

Ranking przygotowują analitycy Grupy Eurocash, którzy dokonują obliczeń na podstawie posiadanych danych Nielsena. W raportowanym okresie liczba analizowanych kategorii produktowych wzrosła z 6 do 29, a liczba wszystkich producentów objętych rankingiem przekroczyła 160. Każdemu z producentów przyznaje się punkty w 5 obszarach: cena 40%, dystrybucja i kontrybucja do wzrostu po 20%, udział rynkowy i dedykowane produkty po 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje dany producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników. Im więcej punktów, tym wyższe miejsce w rankingu, a co za tym idzie – tym bardziej zrównoważoną strategię wobec wszystkich rodzajów sklepów ma dana firma.

Wyniki rankingu są nagłaśniane wśród producentów, w mediach branżowych i ogólnoinformacyjnych. Trzecia edycja pokazała, że część wiodących producentów w 2019 roku po zmianie swoich strategii sprzedaży awansowała z końca do czołówki zestawienia.

Najlepsi producenci z rankingu są promowani wśród polskich Przedsiębiorców i osób, które dbają o zaopatrzenie sklepów. Reszta producentów jest natomiast zachęcana do partnerskiego traktowania sklepów małoformatowych, ponieważ nadal stanowią one ponad 40% rynku detalicznego.

Herosi Innowacyjności

Pierwszy plebiscyt „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości – Plebiscyt Handlu Detalicznego” odbył się w 2017 roku i zakładał nagrodzenie Przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes z zaangażowaniem i pasją. Oddano w nim prawie pół miliona głosów i nagrodzono 15 Przedsiębiorców w 5 kategoriach.

Druga edycja w 2018 roku to „Herosi Lokalni – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” z rekordową liczbą 1,5 mln oddanych głosów i 100 nagrodzonych projektów.

W 2019 roku wyróżniono „Herosów Innowacyjności”. Innowacyjność rozumiana była jako pomysły na usprawnienie prowadzonego przez Przedsiębiorcę biznesu lub wywołanie pozytywnej zmiany w otoczeniu. Projekty można było zgłaszać w 3 kategoriach:

  • Zmieniam świat lokalnie
  • Inwestuję w technologię
  • Stawiam na praktyczne rozwiązania 

w których nagrody wynosiły: 15 tys. zł, 50 tys. zł i 100 tys. zł. Zgodnie z zasadmi konkursu to sam Przedsiębiorca wybierał kategorię, w której się zgłaszał, toteż wygrana 100 tys. zł nie była ważniejsza niż wygrana 15 tys. zł. Łączna pula nagród to 1 mln zł. Ambasadorami plebiscytu zostali Katarzyna Dowbor, Zbigniew Urbański i Przemysław Talkowski.

661

projektów


54

przyznanych grantów


ponad 538 tys.

oddanych głosów


1 mln zł

pula nagród w konkursie


100 tys. zł

najwyższy grant


W ankiecie na zakończenie konkursu 80% Przedsiębiorców zadeklarowało udział w kolejnych edycjach, 87% z nich uznało, że liczba nagród oraz różne kategorie finansowe motywowały i zachęcały do uczestnictwa. Przedsiębiorcy widzieli efekty i korzyści akcji w następujących obszarach:

Edycja 2017
Herosi Przedsiębiorczości

  • 130 projektów
  • 15 nagród
  • ok. 500 tys. oddanych głosów
  • 350 tys. zł – pula nagród w konkursie

Edycja 2018
Herosi Lokalni

  • 403 projekty
  • 100 nagród
  • 1,5 mln oddanych głosów
  • 550 tys. zł – obrót na paragonach (by zagłosować, trzeba było wgrać paragon z zakupów zrobionych w sklepie Przedsiębiorcy)
  • 1,5 mln zł – pula nagród w konkursie

Edycja 2019
Herosi Innowacyjności

  • 661 projektów
  • 54 nagrody
  • ponad 538 tys. oddanych głosów
  • 1 mln zł – pula nagród w konkursie
  • 100 tys. zł – najwyższy grant

Więcej o projekcie możesz przeczytać na stronie: herosicodziennosci.grupaeurocash.pl.