Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Raport społecznej odpowiedzialności

Grupy Eurocash

za 2020 rok

Strategia zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Wsparcie Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash

Działalność sieci i jednostek biznesowych w czasie epidemii COVID-19

Delikatesy Centrum

Bezpieczne zakupy dla Klientów

Delikatesy Centrum uruchomiły sklep.delikatesy.pl, który funkcjonuje w modelu click & collect – Klienci mogli wybrać produkty on-line, a następnie odebrać je w sklepie zapakowane w kartonowe, ekologiczne pudełka na zakupy, co zmniejszało również ilość zużytego plastiku. Dodatkowo takie rozwiązanie, z uwagi na ograniczenie ruchu w sklepach, zwiększało bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i Klientów. Do akcji przystąpiło 486 sklepów.

sklepów w akcji

Program „Razem Damy Radę”

Program „Razem Damy Radę” stworzono z myślą o franczyzobiorcach Delikatesów Centrum, których sklep ze względu na epidemię COVID-19 musiał być chwilowo zamknięty lub jego godziny pracy musiały zostać ograniczone. Dzięki temu wsparciu Przedsiębiorca mógł przeczekać okres zamknięcia i wrócić do handlu np. po okresie kwarantanny pracowników. Oprócz tego wspólnie z Akademią Umiejętności Eurocash zrealizowany został program szkoleń motywacyjnych dla pracowników sklepów franczyzowych, w którym nagrodzono najlepsze placówki.

Kampania dla pracowników

Delikatesy Centrum przygotowały też specjalną kampanię, której celem było podziękowanie pracownikom za codzienne wypełnianie obowiązków, aby zapewnić Klientom szeroki dostęp do świeżych, wysokiej jakości produktów. Było to szczególnie ważne w dobie epidemii. Kampania była obecna na banerach, billboardach, w folderze promocyjnym, a także w audiomarketingu i na monitorach wewnątrz sklepu.

ABC

W czasie epidemii COVID-19 priorytetem sieci było zadbanie o bezpieczeństwo Klientów oraz pracowników, którym zapewniono środki ochrony osobistej. Dodatkowo sieć ABC zaangażowała się w różne inicjatywy pomocy, np. w akcję „Zakupy dla Seniora”.

Bezpieczeństwo pracowników

  • zapewnienie środków ochrony osobistej
  • edukacja

Bezpieczeństwo konsumentów

  • stosowanie procedur sanitarnych, mycie rąk, dezynfekowanie stanowiska pracy
  • osłony zapewniające bezpieczny dystans
  • płyny do dezynfekcji oraz rękawiczki jednorazowe
  • stałe komunikowanie obostrzeń i zaleceń stosowania środków bezpieczeństwa

#PomaganiePrzezFakturowanie – akcja charytatywna „Woda dla szpitali”

We współpracy z 180 hurtowniami Eurocash Cash & Carry przeprowadzono w kwietniu akcję #PomaganiePrzezFakturowanie, w którą zaangażowali się właściciele sklepów ABC z całej Polski. Pomagali zarówno w zbiórce wody, jak i dostarczaniu jej do lokalnych szpitali, np. personel medyczny w Gorzowie, dzięki zaangażowaniu Przedsiębiorców prowadzących sklepy ABC, Magdalenie Mazurkiewicz oraz Adamowi Borczyńskiemu, oraz zespołu Anny Filipak – pracowników hurtowni Cash & Carry w Gorzowie otrzymał ponad 2 tys. l wody.

wody dla szpitala w Gorzowie

Działania ABC w Lesku

Właściciele sklepu ABC w Lesku, Katarzyna i Dariusz Sowa, w pierwszych dniach epidemii wraz z burmistrzem miasta, Adamem Snarskim, zaangażowali się w działania związane z przekazaniem produktów do Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lesku. w ramach pomocy zostały zakupione ręczniki, papier toaletowy, rękawiczki, woda oraz wszelkie potrzebne produkty. Akcja ta zapoczątkowała kolejne inicjatywy Przedsiębiorców z Leska:

  • przekazanie Środowiskowemu Domu Samopomocy w Gminie Baligród w miejscowości Nowosiółki produktów spożywczych i higienicznych,
  • podarowanie leskiej Jadłodzielni warzyw, które następnie trafiły do osób starszych i potrzebujących,
  • wsparcie załogi oddziału zakaźnego szpitala w Lesku, która otrzymała od nich 1 tys. l wody i 1300 sztuk napojów energetycznych, które ufundował Dział Marki Własnej Grupy Eurocash.

wody dla szpitala w Lesku

napojów energetycznych dla personelu szpitala

Gama

Sieć Gama podczas epidemii COVID-19 przede wszystkim zadbała o bezpieczeństwo pracowników i Klientów sklepów.

Kolejną aktywnością realizowaną w trakcie epidemii było wsparcie promocyjne sprzedaży dla większości sklepów sieci. W godzinach 10.00-12.00 seniorzy mogli liczyć nie tylko na bezpieczniejsze i bardziej komfortowe zakupy w czasie przeznaczonym tylko dla nich, ale również na to, że każdego dnia zapłacą mniej za wybierany przez siebie produkt. Zadbano również o ich bezpieczeństwo.

Podczas epidemii 23 Przedsiębiorców zrzeszonych w sieci Gama zorganizowało akcję pomocy dla szpitali. Przekazano wtedy m.in. wodę i żywność oraz środki bezpieczeństwa: maseczki, rękawiczki i środki do dezynfekcji, np. PSS Wronki oraz sklep Gama w Dobrojewie wraz z Fundacją Serce Doliny Warty przekazały bezpłatnie 1000 maseczek ochronnych do lokalnego domu pomocy społecznej.

Współpracujący z siecią Przedsiębiorca z Dobrojewa wraz z fundacją wsparł załogę szpitala w Szamotułach paletą wody mineralnej oraz 150 l płynu do dezynfekcji. W planach ma także uruchomienie lokalnego banku żywności, który wspomógłby ludzi zagrożonych utratą pracy i środków do życia.

Część Przedsiębiorców – wiedząc, jak trudna jest sytuacja – zdecydowała się na odroczenie płatności swoim najemcom.

Przedsiębiorców wzięło udział w różnych akcjach pomocowych

Groszek

Franczyzobiorcy sieci zaangażowali się w ponad 500 różnych inicjatyw, aby wesprzeć walkę z koronawirusem. Były one skierowane zarówno do służby zdrowia, jak i osób najbardziej narażonych na zachorowanie.

Właściciele sklepów najliczniej wzięli udział w projekcie „Zakupy na telefon”. Dzięki tej usłudze Klienci ponad 200 sklepów Groszek mieli możliwość zrobienia zakupów bez wizyty w sklepie i niepotrzebnego narażania się. Zakupy mogły być dowiezione bezpośrednio do Klientów albo odebrane w sklepie. Pomoc seniorom nie ograniczała się jednak tylko do zakupów spożywczych – właściciele chętnie dostarczali osobom starszym ciepłe obiady lub robili sprawunki, np. w aptece.

Sieć Groszek dołączyła też do „Zakupów dla Seniora” – akcji, w której wolontariusze ze 140 sklepów Groszek dostarczyli tysiącom osób najpotrzebniejsze zakupy.

Wielu Przedsiębiorców zaangażowało się także w pomoc pracownikom służby zdrowia. Personel medyczny mógł liczyć m.in. na artykuły spożywcze, wodę, ciepłe posiłki, bony na zakupy i środki ochrony.

Odpowiadając na tak liczne inicjatywy franczyzobiorców, sieć Groszek również przekazała swoją pomoc. Przedstawiciele sieci zdecydowali się na wsparcie jednego z lubelskich szpitali jednoimiennych. Placówka otrzymała darowiznę rzeczową w postaci środków ochrony (tj. kombinezony ochronne, rękawice, żele do dezynfekcji). Łącznie franczyzobiorcy oraz sieć Groszek przekazali na pomoc w walce z koronawirusem ponad 100 000 zł w formie darowizn pieniężnych i rzeczowych.

różnych inicjatyw franczyzobiorców

sklepów w akcji „Zakupy dla Seniora”

na walkę z koronawirusem

Euro Sklep

W czasie epidemii sieć Euro Sklep wsparła szpital w Tychach, przekształcony na szpital zakaźny do walki z koronawirusem. Placówce przekazano środki higieniczne w postaci żeli antybakteryjnych, maseczek i kombinezonów o łącznej wartości prawie 25 tys. zł netto. Ponadto franczyzobiorcy sieci również przekazywali darowizny na wybrane inicjatywy wspierające walkę z COVID-19.

wartość środków higienicznych przekazanych szpitalowi w Tychach

Lewiatan

#RazemJesteśmySilniejsi!

Inicjatywa obejmowała szeroki pakiet działań skierowanych do pracowników i do Klientów:

  • regularne akcje informacyjne dla Przedsiębiorców z aktualnymi procedurami i materiałami do pobrania,
  • zapewnienie stałych dostaw środków ochrony osobistej zarówno dla pracowników, jak i dla konsumentów,
  • wsparcie prawne, szkoleniowe, specjalna infolinia dla sklepów oraz systematycznie działający ogólnopolski sztab kryzysowy,
  • pomoc materialną dla 17 jednoimiennych szpitali zakaźnych w całej Polsce (64 palety: 9 tys. szt. dużych ręczników papierowych oraz 50 tys. butelek wody mineralnej) przekazaną w kwietniu 2020 roku o wartości ponad 50 tys. zł,
  • lokalnie Spółki wraz z Przedsiębiorcami wsparły 13 placówek medycznych w czasie trwania I fali epidemii.

darów dla 17 szpitali jednoimiennych

ręczników papierowych

butelek wody mineralnej

placówek medycznych i szpitali objętych pomocą

Fundusz pomocy Lewiatańczykom

PSH Lewiatan, jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce, przeznaczyła 10 mln zł na specjalny fundusz dla Przedsiębiorców, którzy ucierpieli w wyniku epidemii koronawirusa. Fundusz pomocy Lewiatańczykom gwarantuje nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został bezpośrednio zagrożony wskutek epidemii. Fundusz wsparło także 120 partnerów handlowych sieci Lewiatan. Ponadto franczyzobiorcy mogą liczyć na szeroką pomoc organizacyjną i prawną.

Powołano również ogólnopolski sztab kryzysowy, którego zadaniem było zabezpieczenie dostępności środków prewencyjnych i dezynfekujących dla sklepów oraz wsparcie franczyzobiorców Lewiatana w sytuacjach kryzysowych.

na Fundusz pomocy Lewiatańczykom

Akcja „Sąsiedzka pomoc”

Akcja umożliwiała zakupy na telefon osobom starszym, schorowanych, które powinny unikać sklepów i miejsc, w których narażone były na zakażenie.

sklepów w akcji

zamówień w ramach akcji

#ZostańWdomu i gotuj z Lewiatanem

W czasie I i II fali epidemii Lewiatan promował odpowiedzialne zachowania wśród swoich Klientów. Na firmowym fanpage’u sieci przeprowadzono serię konkursów pod nazwą #ZostańWdomu i gotuj z Lewiatanem. W 2020 roku przeprowadzano 10 edycji konkursów (oprócz kulinarnych były też inne, np. rysunkowe).

unikalnych odbiorców postów

aktywności na profilu sieci na Facebooku

zgłoszeń w konkursach

Działania na rzecz bezpieczeństwa Klientów w sklepach

  • ścisłe stosowanie zaleceń i procedur sanitarnych, regularne mycie i dezynfekcja powierzchni,
  • środki zwiększające bezpieczeństwo Klientów w sklepie: montaż osłon i przegród gwarantujących bezpieczny dystans, zapewnienie płynów do dezynfekcji oraz rękawiczek jednorazowych,
  • środki prewencyjne – stała komunikacja aktualnych zaleceń stosowania środków bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo pracowników

  • ochrona osobista – artykuły podnoszące bezpieczeństwo podczas pracy (maseczki, rękawiczki jednorazowe, przyłbice, środki dezynfekujące),
  • procedury bezpieczeństwa – zmiana organizacji systemu pracy, procedur przyjmowania dostaw, zamknięte strefy magazynowe,
  • działania edukacyjne – szkolenia z zakresu bezpieczeństwa, materiały informacyjne, procedury bezpieczeństwa.

„abc na kołach”

W trakcie epidemii, wraz z wprowadzeniem nowych obostrzeń rządowych zakupy w sklepie na kołach są często jedyną bezpieczną opcją dla coraz większej liczby Klientów – wielu z nich to osoby starsze szczególnie narażone na ryzyko zakażenia koronawirusem.

Wychodząc naprzeciw potrzebom społeczeństwa, „abc na kołach” uruchomiło specjalną infolinię. W ten sposób można się było dowiedzieć, czy mobilne markety spożywcze „abc na kołach” będą w stanie dotrzeć do danej okolicy.

Działania „abc na kołach” w trakcie epidemii

Klienci Przedsiębiorcy Centrala Dostawcy
  • zabezpieczenie łańcucha dostaw
  • infolinia dla nowych Klientów, którzy w ten sposób mogą sprawdzić, czy sklep bywa w ich okolicy
  • informacja o higienie w pojeździe
  • zwiększenie asortymentu indeksów podstawowych
  • edukacja Klientów z zakresu obowiązujących obostrzeń i ochrony własnego zdrowia
  • instrukcje i informacje w newsletterze
  • grafiki z liczbą rodzin, do których zostały dostarczone produkty – wsparcie mentalne i motywacja dla osób prowadzących sklepy
  • stała komunikacja o kluczowej roli firmy w zaistniałej sytuacji
  • wyznaczenie odpowiednich osób na infolinię
  • telefony do agentów – opiekunowie agentów
  • infografika z instrukcjami
  • szkolenia on-line dla nowych Przedsiębiorców
  • rękawiczki, maseczki i żele dezynfekcyjne w mobilnych sklepach
  • praca zdalna
  • ograniczenie pracy w terenie
  • Webexowe statusy zespołowe
  • środki dezynfekujące i pomiar temperatury
  • stały kontakt z dostawcami, szczególnie małymi firmami, żeby w razie potrzeby móc udzielić im pomocy

Duży Ben

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben zadbała zarówno o bezpieczeństwo pracowników sklepów, jak i swoich Klientów, błyskawicznie wdrażając nowe procedury bezpieczeństwa związane z epidemią. Sieć zaangażowała się również w działania społeczne – między innymi finansując szycie maseczek ochronnych.

Kontigo

Akcja „Pomagamy Szpitalom”

Wraz z wybuchem epidemii w marcu 2020 roku sieć zaczęła otrzymywać wiele próśb o pomoc w wyposażeniu szpitali w kremy do rąk. Klientki pracujące w szpitalach sygnalizowały, że z uwagi na konieczność częstego dezynfekowania rąk ich skóra jest bardzo podrażniona, niejednokrotnie z ranami. Dlatego Kontigo zorganizowało akcję pomocy szpitalom, do której zaproszono także Klientów oraz pracowników Grupy Eurocash.

Tylko w ciągu trzech tygodni akcji do szpitali trafiło 1225 kremów do rąk, z czego aż 625 to kremy zakupione przez Klientów e-sklepu Kontigo. Sieć wsparła tym samym warszawski Centralny Szpital Kliniczny MSWiA, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie, Szpital Zakaźny w Poznaniu oraz Specjalistyczny Szpital w Katowicach.

kremów do rąk dla szpitali

Frisco.pl

Priorytetem działań sieci Frisco w 2020 był dostęp do bezpiecznych zakupów dla jak największej liczby osób. W obliczu zagrożenia koronawirusem i wiążącej się z nim izolacji społecznej misją Frisco.pl stało się bezpieczne dostarczanie żywności do domów jak największej liczby mieszkańców Warszawy. Dzięki pełnej mobilizacji udało się dotrzeć do dziesiątek tysięcy warszawskich rodzin, które dzięki temu mogły zostać w domu. Łącznie od lutego do grudnia 2020 roku Frisco.pl dostarczyło 23 tys. ton produktów i obsłużyło 120 tys. rodzin w Warszawie. Wszystkie dostawy były realizowane w pełnym reżimie sanitarnym.

W szczególny sposób sieć wsparła seniorów, którzy mogli korzystać z kodów na darmowe dostawy.

obsłużonych rodzin w Warszawie

dostarczonych produktów

Hurtownie Eurocash Cash & Carry

#PomaganiePrzezFakturowanie to akcja zakupowa prowadzona w 180 hurtowniach Eurocash Cash & Carry. Jej celem było wsparcie szpitali w całej Polsce – za każdą fakturę wystawioną w aplikacji Eurocash Cash & Carry Grupa przekazywała zgrzewkę wody. Drugą cegiełkę – kolejne 40 litrów wody – dodawała od siebie hurtownia.

wody zebranej dla szpitali

Eurocash Logistyka

W akcje pomocowe włączyli się również pracownicy Eurocash Logistyka, którzy wsparli w sumie 24 instytucje w całym kraju: szpitale, domy opieki, inne placówki pomocowe oraz organizacje pozarządowe.

instytucje objęte pomocą

Eurocash Gastronomia

Eurocash Gastronomia wspólnie z IKEA Polska odpowiedziała na wezwanie i w ramach akcji #WzywamyPosiłki dostarczała posiłki do szpitali, stacji pogotowia ratunkowego oraz stacji sanitarno-epidemiologicznych. Łącznie dostarczono 30 tys. posiłków w 8 lokalizacjach w całej Polsce. Dodatkowo w partnerstwie z siecią stacji benzynowych CIRCLE K oraz Polskim Czerwonym Krzyżem przekazano potrzebującym blisko 500 paczek z niezbędnymi artykułami spożywczymi.

posiłków dla służby medycznej

Eurocash Dystrybucja

Eurocash Dystrybucja zapewniła potrzebne produkty, a następnie wolontariusze Centrum Dystrybucyjnego w Błoniu spakowali 5000 paczek żywnościowych, które Bank Żywności SOS w Warszawie przekazał osobom w potrzebie.

produktów dla potrzebujących