Grupa Eurocash podejmuje szereg inicjatyw wspierających ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę. Działania obejmują przekazanie produktów żywnościowych oraz pierwszej potrzeby, a także wsparcie pracowników Grupy w sprowadzeniu rodzin z Ukrainy do Polski. Firma dołączyła również do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Również sieci współpracujące z Grupą aktywnie włączają się we współpracę z organizacjami społecznymi i działania pomocowe: zbiórki żywności, zatrudnianie Ukraińców, pomoc w sprowadzaniu rodzin pracowników, przekazywanie środków z akcji lojalnościowych, wsparcie punktów pomocowych na granicy.
Działania Grupy Eurocash i współpracujących z nią sieci:
-
Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy. Rosyjskie i białoruskie artykuły zniknęły z półek hurtowni Cash&Carry oraz z oferty eurocash.pl. W bojkocie uczestniczy także spółka Eurocash Franczyza, operator m.in. sieci Delikatesy Centrum. Bojkot ogłosiły też marki należące do Grupy Eurocash: Frisco.pl, Duży Ben i Kontigo.
-
Od pierwszych dni agresji Rosji na Ukrainę we współpracy z Caritas Polska spółka przekazała już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 40 ton żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Kolejne paczki są w przygotowaniu.
-
We współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash pomogła już blisko 400 pracownikom z Ukrainy w bezpiecznym sprawdzeniu rodzin do Polski. Oferuje pomoc przy zakwaterowaniu, a także wsparcie w postaci produktów spożywczych.
-
Sieć Delikatesy Centrum na początku marca przeprowadziła akcję wśród swoich klientów, wszystkie transakcje z użyciem Delikarty zasiliły Fundację Eurocash, wspierającą osoby z Ukrainy. Grupa szacuje, że łącznie w wyniku akcji przekazano prawie 250 000 zł.
-
W województwie podkarpackim wybrane sklepy Delikatesów Centrum są otwarte w niedzielę, zapewniając stały dostęp do najpotrzebniejszych produktów. Kilka strategicznie umiejscowionych przygranicznych placówek sieci zostało też wyposażonych w paczki żywnościowe dla uchodźców. We wszystkich sklepach w strefach przykasowych zostały ustawione kosze w ramach zbiórki niezbędnych produktów, w którą angażują się zarówno klienci, jak i pracownicy. Zebrane dary na bieżąco przekazywane są do lokalnych punktów odbioru.
-
Sieć Frisco.pl wraz ze swoimi dostawcami zadeklarowała, że przekaże dziesiątki tysięcy produktów, wskazanych przez Caritas Polska, Banki Żywności i lokalne władze, o wartości minimum 400 000 zł. Sieć cały czas pracuje, by skala udzielonej pomocy była jeszcze większa.
-
W bezpośrednią pomoc na granicy zaangażowała się też należąca do Grupy sieć mobilnych sklepów abc na kołach. Sieć jest w bezpośrednim kontakcie z organizacjami pomocowymi i wysyła w pełni zatowarowane auta do tych miejscowości na granicy, w których pomoc jest najbardziej potrzebna. Takich kursów odbyło się już kilkanaście, przekazano już ok. 6 ton produktów, a skala pomocy stale rośnie.
-
Do akcji pomocowej dla Ukrainy włączyła się także sieć PSD Gama. W ramach inicjatywy udało się znaleźć już 42 miejsca pracy dla osób z Ukrainy – część miejsc z zakwaterowaniem.
-
Intensywne działania prowadzi także PSH Lewiatan. Sieć przekazała pomoc w wysokości 200 000 zł na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża. Dodatkowo Fundacja PSH Lewiatan koordynuje zbiórkę żywności przeprowadzaną w kilkuset sklepach sieci. Lewiatan prowadzi także szereg innych działań, m.in. zaangażowała się w akcję „Apteczka dla Ukrainy” czy organizuje wsparcie dla ukraińskich pracowników firmy.
-
Z akcją pomocową wystartowało także Eurocash Cash&Carry. Do końca marca każdy klient robiący zakupy w hurtowni może przekazać zakupione tam produkty z długim terminem przydatności na pomoc Ukrainie. Zbierane są takie artykuły, jak: pieluchy, żywność dla dzieci, chemia i kosmetyki oraz konserwy. Eurocash podwoi zbiórkę jej równowartością w gotówce. Środki oraz produkty zostaną przekazane Fundacji Grupy Eurocash, która przeznaczy je na pomoc mieszkańcom Ukrainy.