Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności

Jedna grupa – wiele konceptów biznesowych

Abc na kołach

Abc na kołach to sieć już 100 mobilnych sklepów ogólnospożywczych, które powstały z myślą o klientach w najmniejszych miejscowościach i ich mieszkańcach. Małe miejscowości coraz częściej są zamieszkane przez osoby starsze, które nie mają najbliższej rodziny lub ich bliscy wyjechali, a one same nie są w stanie dojechać do sklepu. Abc na kołach odpowiada na ich potrzeby, a mobilne auto pomaga im w komfortowy sposób zaopatrzyć się we wszystkie produkty niezbędne na co dzień. Co ważne – formuła sklepu jest bardzo mocno oparta na relacji z klientami. Nasi agenci tworzą z nimi prawdziwe więzi, zaprzyjaźniają się, są też nierzadko jedynymi osobami, z którymi klient ma w ogóle kontakt.

Asortyment oferowany przez sieć abc na kołach jest jak najwyższej jakości przy zachowaniu korzystnych cen. Sklepy to specjalistyczne pojazdy przystosowane do przewozu produktów spożywczych: wyposażone w lodówki czy zamrażarki i spełniające wszystkie standardy higieny oraz bezpieczeństwa żywności. W ofercie asortymentowej można znaleźć wszystkie podstawowe produkty, takie jak nabiał, pieczywo i wędliny od lokalnych dostawców, a także warzywa i owoce, słodycze oraz napoje.

Abc na kołach to także szansa dla osób z małych miejscowości na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej poprzez stanie się przedstawicielem marki. Biznes oparty na umowie agencyjnej zawartej z silnym i stabilnym partnerem biznesowym, jakim jest Grupa Eurocash, to atrakcyjna i elastyczna alternatywa dla mieszkańców niewielkich miasteczek, gdzie rynek pracy jest niejednokrotnie trudny i nie oferuje wielu możliwości rozwoju zawodowego.

www.abcnakolach.pl

Delikatesy Centrum

Jednym z ważnych elementów realizacji naszej strategii jest stworzenie największej sieci detalicznej supermarketów znajdujących się blisko konsumenta i wyróżniających się ofertą. W styczniu uruchomiliśmy projekt Detal+, który docelowo ma stworzyć nową organizację detaliczną. Wszystkie sklepy zarządzane obecnie przez Eurocash Franczyza, Eko i Mila będą działać pod wspólnym szyldem Delikatesów Centrum z jedną, centralną strukturą. Nowa spółka będzie odpowiedzialna za rozwój biznesu detalicznego Eurocash. Wyróżnikiem Delikatesów Centrum są wysokiej jakości produkty z kategorii świeżych, tradycyjna lada mięsno-wędliniarska z profesjonalną obsługą, asortyment lokalny oraz personalizowane oferty dla uczestników programu lojalnościowego Delikarta.

Delikatesy Centrum podejmują również działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Sieć świadomie utrzymuje ilość plastiku z opakowań na niskim poziomie. Warzywa oraz owoce nie są foliowane, nie używa się też wytłoczek. Na jabłkach proponowanych konsumentom nie ma naklejek, a producenci dostępnego w sieci łososia zostali poproszeni o redukcję opakowania. Dla samych konsumentów jest dostępna możliwość korzystania z własnych, wielorazowych opakowań na produkty sprzedawane z lady.

www.delikatesy.pl

Frisco

Frisco to największy i jedyny w Polsce supermarket, który oferuje sprzedaż produktów FMCG wyłącznie on-line.

Redukcja zużycia plastiku

Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku e-grocery, jest odpowiedzialny za kształtowanie standardów dla całej kategorii zakupów spożywczych on-line. Dlatego też w trosce o środowisko naturalne zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku o 50% do końca 2020 roku. Jest to ambitny cel, jednak jesteśmy przekonani, że dzięki możliwościom, jakie daje nam otwarty w zeszłym roku, nowoczesny i wysoce zautomatyzowany magazyn, jesteśmy w stanie go zrealizować.

Jedną z kluczowych zmian, jakie już udało nam się wdrożyć, jest obniżenie kosztów pakowania zakupów w torby papierowe, dzięki czemu liczba zamówień w torbach foliowych spadła z 92,8% do 27%. Następnym krokiem, nad którym obecnie pracujemy, jest dowóz zakupów w opakowaniach zwrotnych wielokrotnego użytku (kaucjonowanych). Dzięki temu rozwiązaniu będziemy w stanie dostarczać klientom zakupy bez użycia jakichkolwiek toreb. Już teraz jednak odbieramy od naszych klientów opakowania i przekazujemy je do recyklingu, aby dać im drugie życie. W przyszłości planujemy także wdrożyć rozwiązania reverse logistics we współpracy z producentami i zapewnić im logistykę opakowania wielokrotnego użytku.

Jesteśmy świadomi, że mamy jeszcze bardzo wiele do zrobienia, dlatego też cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Zakończyliśmy właśnie pierwsze, pomyślne testy zastąpienia styropianowych tacek ich kartonowymi odpowiednikami. Cały czas współpracujemy także z naszymi dostawcami nad nowymi rozwiązaniami (m.in. w zakresie redukcji opakowań zbiorczych), które pozwolą nam ograniczyć zużycie plastiku.

www.frisco.pl

Kontigo

To sieć salonów kosmetycznych dla kobiet. Słowo Kontigo wywodzi się z języka portugalskiego i oznacza „z tobą” – nazwa oddaje najważniejsze przesłanie marki. W każdym z naszych sklepów kobieta może poczuć się zadbana i wyjątkowa, a nasze konsultantki zawsze chętnie pomagają i doradzają – wysoki standard obsługi to cecha charakterystyczna salonów.

Z myślą o kobietach Kontigo proponuje jedną z szerszych na polskim rynku gam kosmetyków naturalnych i zdrowych. Stworzono też polską, w pełni opartą na naturalnych składnikach, markę Biolove.

Kontigo myśli także o kobietach pracujących w tym biznesie, najczęściej zaczynają one dopiero swoją drogę zawodową. Dzięki pracy w Kontigo mają szansę na zdobycie doświadczenia zawodowego oraz przejście specjalistycznych szkoleń.

www.kontigo.com.pl

Duży Ben

Duży Ben to sieć 75 nowoczesnych marketów alkoholowych, które wyróżniają się zarówno odpowiedzialną i wysoko wykwalifikowaną obsługą, jak i dbałością o najbliższe otoczenie.

Duży Ben jest odpowiedzialną firmą i przeciwdziała społecznej patologii oraz społecznemu wykluczeniu. Firma podjęła zobowiązanie, że sklepy nie będą otwierane wcześniej niż o godzinie 10.00. Firma chce, aby zakup alkoholu nie odbywał się przed wskazaną godziną, ponieważ dostępność sprzedaży od wczesnych godzin porannych może przyczyniać się do szerzenia alkoholizmu w społeczeństwie. Szczególnie popularny jest zakup tzw. małpek przed rozpoczęciem pracy (w godzinach 7.00–8.00). Jako odpowiedzialna firma uniemożliwiamy zakup małych ilości alkoholu o tej porze. Bardzo ważne jest to, że zasada ta jest przestrzegana zarówno w sklepach własnych sieci, jak i w sklepach prowadzonych przez ajentów.

Duży Ben zwraca uwagę również na środowisko naturalne. Z troski o najbliższe otoczenie firma zainicjowała akcję, która przerodziła się w obchodzony rokrocznie 21 września Dzień Kapsla.

www.duzyben.pl

Lewiatan

Od lat Lewiatan wspiera działalność Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, pracującej m.in. nad budową polskiego sztucznego serca. Przed świętami Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy sklepy Lewiatan aktywnie uczestniczą w zbiórkach żywności organizowanych przez Caritas Polska i inne instytucje charytatywne. Ponadto sieć wspiera lokalne domy dziecka.

Sieć Lewiatan wprowadziła także Projekt Rentowności Biznesu przeznaczony dla franczyzobiorców, którzy uczą się w ten sposób świadomego spojrzenia na swój biznes. Przekazane im szkolenia oraz kalkulator umożliwiają analizę podstawowych wskaźników sklepu i pozwalają w ten sposób na zdefiniowanie kluczowych obszarów do rozwoju działalności. Inicjatywa została zrealizowana przy współpracy z firmą Symulator Biznesu.

www.lewiatan.pl

Gama

Sieć sklepów Gama jest aktywna społecznie od wielu już lat. Prowadzi kilka programów dla najmłodszych, dotyczących ekologii i bezpieczeństwa na drodze.

„Bezpieczeństwo na drodze”

Stałym elementem programu jest edukowanie dzieci przez zabawę. Zajęcia prowadzi maskotka – Gamuś – i są one dla dzieci dużą atrakcją. W ten sposób zachęcamy je do poznawania zasad ruchu drogowego. Gamuś razem z wychowawcami dzieci z przedszkola tłumaczą najmłodszym najważniejsze przepisy ruchu drogowego, dają praktyczne rady oraz wskazują najbardziej niebezpieczne miejsca w rejonie placówek przedszkolnych oraz szkół. Kształtowanie u dzieci właściwych nawyków to żmudna praca, ale opłaca się ją wykonać, ponieważ nawyki te zostają na całe życie. Bardzo ważnym czynnikiem zwiększającym bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest noszenie elementów odblaskowych – dzieci dostają je na koniec zajęć jako upominki.

„Pamiętajcie dzieci – segregujcie śmieci”

To kolejny program edukacyjny dla przedszkolaków. Dzięki opowiadaniu o chorej od śmieci Ziemi dzieci uczą się segregować odpady, dowiadują się, co to jest recykling, segregacja śmieci czy kompostownik. Prowadzone zajęcia przyczyniają się do wzrostu świadomości ekologicznej najmłodszych, co w przyszłości może przełożyć się na ich odpowiedzialne środowiskowo i społecznie wybory konsumenckie. Akcja dąży również do zmiany przyzwyczajeń i propagowania segregacji odpadów komunalnych.

„Zdrowe odżywianie”

Program edukacyjny przygotowany, by promować wśród dzieci zasady zdrowego odżywiania. Dodatkowo wyrabia nawyki higienicznego spożywania pokarmów. Uczy także o znaczeniu, występowaniu i roli witamin oraz innych składników odżywczych potrzebnych do życia i wzrostu ludzkiego organizmu. Projekt pokazuje zalety świadomego odżywiania się, uczy dokonywania wyborów między tym, co zdrowe i odżywcze, a tym, co szkodliwe (choć smaczne). Chcemy, aby dzieci rozumiały, że żyć zdrowo to również znaczy spożywać zdrowe, ekologiczne, wartościowe pokarmy, czyli po prostu zdrowo się odżywiać.

Groszek

„Bądź bardziej ECO”

Sieć sklepów Groszek promuje ekologiczne opakowania, a w najbliższym czasie ma w planach wprowadzenie kompostowanego papieru do pakowania wędlin i serów.

www.groszek.com.pl