Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2

Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2

Karnawał to okres najhuczniejszych zabaw w roku i licznych spotkań towarzyskich. W tym czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi, które świetnie sprawdzają się na imprezowych stołach. Zadbaj o odpowiedni asortyment w swoim sklepie i zachęć klientów atrakcyjnymi promocjami. Jakie rabaty przygotować, aby zachęcić klientów do zakupów? Mamy dla Was kilka wskazówek.

Z badania przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix wynika, że w okresie okołoświątecznym ponad 80 proc. Polaków ograniczyło swoje wydatki. Z raportu wiemy również, że blisko 90 proc. ankietowanych poszukiwało w tym czasie produktów w promocjach. Atrakcyjne rabaty na artykuły spożywcze to obecnie główny czynnik decydujący o miejscu dokonania zakupów[1]. Ograniczanie wydatków przeznaczanych na żywność w okolicy świąt przełoży się najprawdopodobniej również na decyzje zakupowe w całym okresie karnawałowym. Zadbaj więc nie tylko o ciekawą ofertę sklepu, ale także atrakcyjne promocje na produkty najczęściej wybierane przez klientów w tym czasie.

Praktyczne wskazówki:

  1. Przygotuj promocje produktowe

Ulubione promocje Polaków to te, które dotyczą obniżek cen. Korzysta z nich chętnie aż 67% klientów, a co czwarta osoba przyznaje, że ma do promocji zaufanie. Postaw na różnorodne akcje rabatowe oraz wyróżnij swoją ofertę. Świetnie sprawdzą się kolorowe etykiety cenowe, podświetlenia, standy czy wobblery reklamowe[2].

  1. Postaw na wielopaki

Największą popularnością cieszą się promocje związane z obniżkami cen wybranych produktów, ale możesz też sprawić, aby klienci kupili ich więcej. Przygotuj ofertę wielopaków i akcji typu „2+1 gratis” lub „2 produkty w cenie jednego”. Klienci otrzymują niższą cenę jednostkową za produkt, a Ty notujesz wyższą sprzedaż.

  1. Zróżnicuj promocje

Każdego dnia przygotuj rabaty na inną kategorię produktową. Klienci chętnie odwiedzą Twój sklep w celu zakupu konkretnego asortymentu, a przy okazji włożą do koszyka dodatkowe produkty.

  1. Poinformuj klientów o planowanych promocjach

Komunikuj planowane promocje z wyprzedzeniem. Powieś plakat w witrynie sklepu, przygotuj gazetki produktowe, postaw potykacz przed drzwiami albo ogłoś ofertę w mediach społecznościowych.

  1. Korzystaj z zasady komplementarności

Zadbaj o wspólną ekspozycję produktów komplementarnych, aby zwiększyć wartość paragonów. Przy regałach z alkoholem umieść stojaki z przekąskami, zaś obok chipsów ustaw półkę z sosami.

  1. Przyłącz się do programu lojalnościowego

Program lojalnościowy ułatwia zarządzanie promocjami, a także jest świetnym źródłem informacji dla klientów o dostępnych rabatach. Wspiera sprzedaż, buduje lojalność klientów i zyskuje na popularności, bo już teraz z tego typu programów korzysta ponad 60 proc. Polaków[3].

Sprawdź, co daje Tobie i Twoim klientom program lojalnościowy tutaj.

  1. Postaw na marki własne

Zgodnie z badaniami NielsenIQ Polacy coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych. W czerwcu br. ich udział w rynku był największy w historii i wyniósł ponad 20 proc. Sieci handlowe konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a jednym z głównych powodów jest ich konkurencyjna cena[4].

Karnawał to dobra okazja do zwiększenia wartości koszyków zakupowych klientów. Wykorzystaj ten okres i zachęć konsumentów do odwiedzenia Twojego sklepu. Zorganizuj atrakcyjne rabaty i zaskocz konsumentów promocjami, które skłonią ich do większych zakupów. Skompletuj ciekawą ofertę karnawałową na eurocash.pl i na eurocash.pl Market. Znajdziesz tam atrakcyjne ceny najpopularniejszych produktów karnawałowych.

 


Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
07-06-2019

Przez lata panowała opinia, że w biznesie nie ma miejsca na emocje. Od profesjonalistów oczekuje się, że zachowają spokój w każdej sytuacji i nie okażą emocji. Jednak czy takie działanie ma sens? Emocje są przecież nieodłącznym elementem naszej osobowości. Dlatego zamiast je eliminować, nauczmy się...

Czytaj więcej →
Marki własne ważne w rozwoju sieci
Marki własne ważne w rozwoju sieci
16-05-2019

Marki własne zrewolucjonizowały ofertę sieci handlowych. Od blisko dekady obserwujemy ich dynamiczny wzrost w ofercie produktowej. Niezależnie od szerokości geograficznej właściciele sieci handlowych wprowadzają do oferty produkty, które powstają na ich indywidualne zamówienie. W zależności od przyj...

Czytaj więcej →
Wielka sprzedaż w małym formacie
Wielka sprzedaż w małym formacie
14-12-2018

Polska Izba Handlu i Grupa Eurocash od kilku lat przekonują największych producentów dóbr szybko zbywalnych w Polsce, że opłaca się im po partnersku traktować sklepy mało powierzchniowe. Ich zdaniem obecne dysproporcje cenowe i asortymentowe między ofertą niektórych producentów dla hipermarketów i d...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl